Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet castreren
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: wel of niet castreren
Ik heb Zen hier rondlopen, met ballen en twee van de drie dames zijn nog intact, Zen is niet buitengewoon vervelend, wel wat pieperig en onrustig. Tijdens de loopsheden scheidt ik ze en dan is het weer klaar... Vanwege loopse teven ga ik hem echt niet castreren. Lilo is hier de enige die gecastreerd is, dit is om medische redenen gebeurt ( Baarmoederontsteking)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar is t een reu voor! Daar castreer je een hond toch niet voor?djow schreef: Ja als ik in een gebied loop waar het allemaal mee valt met de geurtjes, dan is het niet zo erg, maar anders is hij zo bezig met markeren, snuffelen, markeren, snuffelen en heeft nergens anders meer oog voor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Ήυs
Ja, maar niet ZO extreem.Badu schreef:Dat doen reuendjow schreef: Ja als ik in een gebied loop waar het allemaal mee valt met de geurtjes, dan is het niet zo erg, maar anders is hij zo bezig met markeren, snuffelen, markeren, snuffelen en heeft nergens anders meer oog voor.
Edit: Ik heb nu meerdere GT's gebeld en gesproken, en in Fodor zijn geval adviseren ze ALLEMAAL castratie.
Edit edit: En hij vecht, zoals vele weten.
-
Wilm@
Als jij het toelaat wel. In die periode de hond aan de lijn, plas laten doen en doorlopen. Laat je hond niet snuffelen en markeren.djow schreef:Ja, maar niet ZO extreem.Badu schreef:Dat doen reuendjow schreef: Ja als ik in een gebied loop waar het allemaal mee valt met de geurtjes, dan is het niet zo erg, maar anders is hij zo bezig met markeren, snuffelen, markeren, snuffelen en heeft nergens anders meer oog voor.
Edit: Ik heb nu meerdere GT's gebeld en gesproken, en in Fodor zijn geval adviseren ze ALLEMAAL castratie.
Die van mij krijgt drie kansen -per uitlaatronde- om te plassen en daarna is het gewoon via de stoep doorlopen. Niks geen gesnuffel en gemarkeer.
- stefanie
- Zeer actief
Onzekere reuen kan je inderdaad beter niet castreren. Onzekere teven castreren zou geen problemen hoeven geven, daar moet je juist de felle dames niet castreren.Joepie schreef:
Bij onzekere honden moet je het zowieso niet doen behalve als het medisch nodig is dan.
Ze worden alleen maar meer onzeker met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door stefanie op 01 nov 2010 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ήυs
Ik denk dat Fodor qua vechten wel rustiger wordt. Ik weet het nog niet hoor, maar de GT's adviseren dat toch niet zomaar? Trainers ook trouwens. Ook de trainers die ik van de martin gaus school heb gesproken e.d.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
Dat hoeft niet zo te zijn.stefanie schreef:Onzekere reuen kan je inderdaad beter net castreren. Onzekere teven castreren zou geen problemen hoeven geven, daar moet je juist de felle dames niet castreren.Joepie schreef:
Bij onzekere honden moet je het zowieso niet doen behalve als het medisch nodig is dan.
De Amstaff teef van mijn broer is van de zomer gecastreerd omdat ze een ontstoken baarmoeder had en dat was een hele felle tante.
Nu ze gecastreerd is is ze veel stabieler geworden.
- stefanie
- Zeer actief
Het hoeft niet inderdaad maar de kans is groot.Joepie schreef:Dat hoeft niet zo te zijn.stefanie schreef:Onzekere reuen kan je inderdaad beter niet castreren. Onzekere teven castreren zou geen problemen hoeven geven, daar moet je juist de felle dames niet castreren.Joepie schreef:
De Amstaff teef van mijn broer is van de zomer gecastreerd omdat ze een ontstoken baarmoeder had en dat was een hele felle tante.
Nu ze gecastreerd is is ze veel stabieler geworden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees alleen maar... hij doet dit, hij doet dat, hij doet zus... maar waar ben jij dan in het hele verhaal?djow schreef:Ja, maar niet ZO extreem.Badu schreef:Dat doen reuendjow schreef: Ja als ik in een gebied loop waar het allemaal mee valt met de geurtjes, dan is het niet zo erg, maar anders is hij zo bezig met markeren, snuffelen, markeren, snuffelen en heeft nergens anders meer oog voor.
JIJ bent zijn baas dus jij moet er voor zorgen dat hij niet constant snuffelt, markeert en aandacht tja dat heb ik al eerder gezegd... dat zul je toch echt zelf moeten doen, dat zit niet in de ballen.
Hij heeft dit gedrag al vertoont dus de kans is groot dat het geen drol meer zal helpen castratie, zeker niet met vechten aangezien hij al succes heeft gehad.
Mijn reu heeft al eens gedekt dus weet waar abraham de mosterd haalt maar dit is toch voor hem geen vrijbrief om maar elk grassprietje helemaal uit te spitten?
Wat Martijn dus ook zegt, hij heeft gewoon schijt aan jou, dat moet je veranderen, dat zit niet in zijn ballen, maar in zijn kop...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik ken maar weinig GT's en scholen die niet direct roepen 'die ballen moeten eraf' helaas... alleen bij de africhting niet... daar wordt juist het omgekeerde geadviseerd... compleet laten!djow schreef:Ik denk dat Fodor qua vechten wel rustiger wordt. Ik weet het nog niet hoor, maar de GT's adviseren dat toch niet zomaar? Trainers ook trouwens. Ook de trainers die ik van de martin gaus school heb gesproken e.d.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Als er geen medische redenen zijn zou ik hem niet laten castreren, kei zonde van zo;n beest.
Mijn reu is wel gecastreerd vanwege zijn prostaat, vind het tot op de dag van vandaag jammer, wat Nanna zegt, het reuige/hengstige is eraf, uiterlijk gezien worden ze er vaak ook niet beter op..(bespiering ed).
Mijn reu is wel gecastreerd vanwege zijn prostaat, vind het tot op de dag van vandaag jammer, wat Nanna zegt, het reuige/hengstige is eraf, uiterlijk gezien worden ze er vaak ook niet beter op..(bespiering ed).

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Ήυs
malinois schreef:Nou ik ken maar weinig GT's en scholen die niet direct roepen 'die ballen moeten eraf' helaas... alleen bij de africhting niet... daar wordt juist het omgekeerde geadviseerd... compleet laten!djow schreef:Ik denk dat Fodor qua vechten wel rustiger wordt. Ik weet het nog niet hoor, maar de GT's adviseren dat toch niet zomaar? Trainers ook trouwens. Ook de trainers die ik van de martin gaus school heb gesproken e.d.
-
viviann
- geregistreerd lid
Waarom zou het een doodzonde zijn om een reu te castreren? hij raakt zelf toch ook gefrustreerd wanneer hij niet naar de teefjes toe kan! Je kan je hond wel onder controle hebben zodat hij er niet achter aan gaat maar dat neemt zijn drang ertoe toch niet weg. En als je er niet mee gaat fokken, vind ik dat je je hond moet kunnen laten castreren.
-
Ήυs
Een Kuvasz bij ons in de buurt is met 3 jaar ook gecastreerd, en zit zelfs beter in zijn vacht dan ooit tevoren. Hij vecht ook en dat is sterk afgenomen. Is niet dikker en ook niet slomer.Martijn schreef:Geen mietje. Een ouwe zeug.djow schreef:Bij mij adviseren ze dat echt iedere keer. Maar het leverd voor hem, en voor mij toch alleen maar frustraties op, hij mag niet dekken, maar is daar wel constant mee bezig. De GT's en Trainers hebben wel mijn hond gezien, en zijn gedrag gezien, en adviseren castratie, dat doen ze echt niet zomaar, denk ik dan. En ik weet wel zeker dat mijn Kuvasz geen mietje wordt van castratie
Let maar op.
Eeuwig zonde. Maar dat je hem zou verneuken stond vrij vast.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Laat ik het zo zeggen; ik ken iemand die een pup van een vrij pittig ras heeft gekozen; een reu.
Fokker en dierenarts stonden bij aanvang beiden negatief tegenover castratie; de pup was nog jong en de mensen gemotiveerd.
Inmiddels zijn we wat verder in het hele proces en ineens heeft de fokker het zijdelings over castratie en de dierenarts is ook wat minder negatief. "Ja, het ras is niet altijd gemakkelijk met andere honden".
Wat ik zie is zijn mensen die nu de uit de kluiten gewassen pup al niets meer kunnen wijsmaken omdat ie zijn goddelijke eigen gang gaat. Heerlijk hondje overigens nog hoor, maar een hufter in de dop.
Castratie wordt dan een optie. Als een baas een hond niet kan mannen kun je als baas proberen je iets eigen te maken wat je blijkbaar nou eenmaal niet in je hebt, je kan castreren of herplaatsen als het werkelijk uit de klauwen loopt.
Castratie compenseert geen opvoeding, maar in sommige gevallen kan het wel de angel uit de hond halen. Als de hond te veel hond is voor iemand is het dus eventueel een optie.
Ik ben overigens geen voorstander; maar als ik mevrouw weetniks met een heftige hond zie rondlopen die nog in de groei is, zie ik in alle eerlijkheid mevrouw weetniks liever met een castraat rondlopen dan met een reu in volle glorie.
Fokker en dierenarts stonden bij aanvang beiden negatief tegenover castratie; de pup was nog jong en de mensen gemotiveerd.
Inmiddels zijn we wat verder in het hele proces en ineens heeft de fokker het zijdelings over castratie en de dierenarts is ook wat minder negatief. "Ja, het ras is niet altijd gemakkelijk met andere honden".
Wat ik zie is zijn mensen die nu de uit de kluiten gewassen pup al niets meer kunnen wijsmaken omdat ie zijn goddelijke eigen gang gaat. Heerlijk hondje overigens nog hoor, maar een hufter in de dop.
Castratie wordt dan een optie. Als een baas een hond niet kan mannen kun je als baas proberen je iets eigen te maken wat je blijkbaar nou eenmaal niet in je hebt, je kan castreren of herplaatsen als het werkelijk uit de klauwen loopt.
Castratie compenseert geen opvoeding, maar in sommige gevallen kan het wel de angel uit de hond halen. Als de hond te veel hond is voor iemand is het dus eventueel een optie.
Ik ben overigens geen voorstander; maar als ik mevrouw weetniks met een heftige hond zie rondlopen die nog in de groei is, zie ik in alle eerlijkheid mevrouw weetniks liever met een castraat rondlopen dan met een reu in volle glorie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik denk wel dat castratie in jouw geval (djow) verstandig is. Je hebt gewoon een slechte raskeuze gedaan en de kans is groot dat je hem over een jaar niet meer kunt hanteren. Castreer je hem nu, dan denk ik dat de kans groter is dat hij zich neerlegt bij jou als baas. Het is wel zonde dat je je niet wat beter verdiept hebt in rassen, dat zou ik de volgende keer echt anders doen als ik jou was. Geen reu van een flink ras.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hier hetzelfdeEline* schreef:Ik ben overigens geen voorstander; maar als ik mevrouw weetniks met een heftige hond zie rondlopen die nog in de groei is, zie ik in alle eerlijkheid mevrouw weetniks liever met een castraat rondlopen dan met een reu in volle glorie.

Linda, Izzie en Bram
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik snap nu ook waarom iedereen TS voor gek verklaard dat ze niet castreerd. Zij zien haar bezig met de hond. Maken haar en haar hond mee. Vandaar die adviesen van de mensen die ze persoonlijk kent.Eline* schreef:Laat ik het zo zeggen; ik ken iemand die een pup van een vrij pittig ras heeft gekozen; een reu.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dan loopt hij maar ff gefrustreerd rond, dat gaat ook weer over hoor. Als de teef niet meer loops is, is zijn frustratie en drang ook weg.viviann schreef:Waarom zou het een doodzonde zijn om een reu te castreren? hij raakt zelf toch ook gefrustreerd wanneer hij niet naar de teefjes toe kan! Je kan je hond wel onder controle hebben zodat hij er niet achter aan gaat maar dat neemt zijn drang ertoe toch niet weg. En als je er niet mee gaat fokken, vind ik dat je je hond moet kunnen laten castreren.
Mijn reu wil ook achter de konijnen en hazen en fazanten en kinderen die met de bal spelen en mensen die snoepjes uitdelen en toevallig aan de weg liggend drollen van andere dieren,... naar toe. dat mag hij niet van me, hij wordt er daardoor niet gefrustreerd van hoor, zijn drang verdwijnt niet, maar toch heb ik hem kunnen wijsmaken dat ik nog véél leuker ben dan al zijn andere drangen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
[/quote]
Bij mij adviseren ze dat echt iedere keer. Maar het leverd voor hem, en voor mij toch alleen maar frustraties op, hij mag niet dekken, maar is daar wel constant mee bezig. De GT's en Trainers hebben wel mijn hond gezien, en zijn gedrag gezien, en adviseren castratie, dat doen ze echt niet zomaar, denk ik dan. En ik weet wel zeker dat mijn Kuvasz geen mietje wordt van castratie
[/quote]
Dus alle ongecastreerde honden zijn gefrustreerd? Ze mogen toch wel meer niet dat maakt ze niet gelijk gefrustreerd! Mag fodor vechten bijv. ?
Dus alle ongecastreerde honden zijn gefrustreerd? Ze mogen toch wel meer niet dat maakt ze niet gelijk gefrustreerd! Mag fodor vechten bijv. ?

- dagmar88
- Zeer actief
Yup, en dan laat je hem 20 meter voor je uit denderen... Gek he, dat hij lekker z'n eigen gangetje gaatdjow schreef:Ja, maar niet ZO extreem.Badu schreef:Dat doen reuendjow schreef: Ja als ik in een gebied loop waar het allemaal mee valt met de geurtjes, dan is het niet zo erg, maar anders is hij zo bezig met markeren, snuffelen, markeren, snuffelen en heeft nergens anders meer oog voor.
Uitlaten is niet gewoon je hond los gooien, er achteraan lopen en maar hopen dat het goed gaat.
Als jij niet wilt dat hij constant markeert en snuffelt moet je maar eens het heft in eigen handen gaan nemen. Nee is nee en daarmee uit.
Wat ik doe is het eerste kwartiertje commando's trainen en pas wanneer dat lekker gaat mag ze los, zo niet blijft ze gewoon aangelijnd. Op die manier is ze een stuk scherper en meer gericht op mij en de beloningen.
Ik zou Fodor zelf trouwens aan de flex doen.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Ik heb nog een intact reu. Het betreft een bernersenner reu van 8 jaar. Geen rijgedrag behalve op hele jonge teefje (alleen de eerste keer), vecht niet. Het is een ontzettend lieve hond met echt helemaal geen kwaad in de zin.
Voor mij dus geen enkele reden om hem te laten castreren. Ik weet niet of berners nou gewoon zo makkelijk zijn of dat hij makkelijk is.
Als er ooit weer een reu hier na komt en er is niet echt een reden om hem te laten castreren zal ik het weer laten voor wat het is.
Naar mijn mening hoort dat gewoon zo. Is zo gemaakt door de natuur en vooral niet te veel aan doen. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat het bij sommige honden niet anders is.
Voor mij dus geen enkele reden om hem te laten castreren. Ik weet niet of berners nou gewoon zo makkelijk zijn of dat hij makkelijk is.
Als er ooit weer een reu hier na komt en er is niet echt een reden om hem te laten castreren zal ik het weer laten voor wat het is.
Naar mijn mening hoort dat gewoon zo. Is zo gemaakt door de natuur en vooral niet te veel aan doen. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat het bij sommige honden niet anders is.

-
Ήυs
Ik ben TS niet hoor, heb dit forum niet geopent. Alleen gereageerd.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Het ging toch ook niet over jou, het ging over TS en waarom mensen haar voor gek verklaren omdat ze haar hond niet laat castreren. Omdat dat ook een forse reu word en veel mensen zien waarschijnlijk de problemen al van verre aankomen, terwijl zij er heilig van overtuigd is dat ie lief blijft met andere hondjes.djow schreef:![]()
Ik ben TS niet hoor, heb dit forum niet geopent. Alleen gereageerd.
Over dat markeren. Diesel doet het ook, en het is stikvervelend. Het eerste half uur kan ik de boom in, met mijn bus slagroom, flostouw, zakken frikandel, balletje, whatever... Pas nadat hij een beetje de omgeving gezien heeft wordt hij rustiger. Diesel gaat nooit los. Niet zolang hij zich geen reet aantrekt van mij. Ik blijf dus oefenen en oefenen aan de flex. De eerste 10min mag er niet gesnuffeld worden, hij moet zitten en aandacht hebben voor mij voor hij mag plassen enz. Dus tot de dag dat ik er 99% zeker van ben dat hij terugkomt als ik hem roep blijft hij vast en blijven we oefenen. Als ik hem loslaat dan loopt hij 100 meter voor me uit, pissen en snuffelen en vooral niet naar mij kijken. Een geluk dat hij terug gekomen is. Want hij luistert toch geen klap en als hij de kans zou krijgen zou hij misschien ook vechten. Dat weet ik niet en dat wil ik ook niet weten. Dus hij blijft gewoon vast.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik snap niet waarom mensen verbaast zijn dat een jonge reu hormonen heeft die door zijn lichaam giert. Dat hoort bij jonge wezens, ook bij mensen. Op volwassen leeftijd stabiliseert dat zich meestal. Wij zijn ook allemaal jong geweest met gierende hormonen en ik neem aan dat dat ook allemaal is goed gekomen. Bij honden komt dat ook echt wel goed. Vanaf een half jaar tot ongeveer 2 a 3 jaar heb je even wat extra werk. Dat hoort bij het hebben van een hond, wil je dat niet neem je een volwassen hond. Het is niet verplicht om een pup te nemen.
Ik begrijp niet waarom je dan meteen moet castreren.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Van A tot Z mee eens.Valerie schreef:Ik snap niet waarom mensen verbaast zijn dat een jonge reu hormonen heeft die door zijn lichaam giert. Dat hoort bij jonge wezens, ook bij mensen. Op volwassen leeftijd stabiliseert dat zich meestal. Wij zijn ook allemaal jong geweest met gierende hormonen en ik neem aan dat dat ook allemaal is goed gekomen. Bij honden komt dat ook echt wel goed. Vanaf een half jaar tot ongeveer 2 a 3 jaar heb je even wat extra werk. Dat hoort bij het hebben van een hond, wil je dat niet neem je een volwassen hond. Het is niet verplicht om een pup te nemen.
Wél een hond willen van een bepaald kaliber, gaat de opvoeding even wat minder(om wat voor reden dan ook) dan moeten die ballen er in 1 keer zsm vanaf

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Ήυs
Het is niet alleen de hormoontjes, als dat het enige was, dan zou ik zo'n besluit niet nemen, maar hij vecht, dat dat kan wel degelijk verminderen door castratie. Daarbij adviseren de mensen die Fodor en mij gezien hebben dat ook. En de kans is groot dat we een teefje erbij nemen, en die is niet gecastreerd, en heb geen zin in een nestje.
Ja wij hebben bewust gekozen voor dit Ras, en Nee ik heb niet de kracht en persoonlijkheid om hem ten alle tijden aan te kunnen. Maar dat betekend niet dat we een fout hebben gemaakt, integendeel, hij heeft een gebruiksaanwijzing, maar we hebben elke dag plezier van hem. Als mensen die mij en Fodor gezien hebben, en dit adviseren, dan doen ze dat niet voor niets.
De andere Kuvasz is niet lui, dik en loom geworden, zoals ik al zei, integendeel. Dit zeg ik niet omdat ik dan denk dat het bij Fodor ook niet zal zijn, dit zeg ik om te laten zien dat honden er niet alleen maar slechter van worden. Het is per ras en combinatie verschillend of castratie juist zou zijn of niet, en in mijn geval dus per combinatie.
Ja wij hebben bewust gekozen voor dit Ras, en Nee ik heb niet de kracht en persoonlijkheid om hem ten alle tijden aan te kunnen. Maar dat betekend niet dat we een fout hebben gemaakt, integendeel, hij heeft een gebruiksaanwijzing, maar we hebben elke dag plezier van hem. Als mensen die mij en Fodor gezien hebben, en dit adviseren, dan doen ze dat niet voor niets.
De andere Kuvasz is niet lui, dik en loom geworden, zoals ik al zei, integendeel. Dit zeg ik niet omdat ik dan denk dat het bij Fodor ook niet zal zijn, dit zeg ik om te laten zien dat honden er niet alleen maar slechter van worden. Het is per ras en combinatie verschillend of castratie juist zou zijn of niet, en in mijn geval dus per combinatie.
- Valerie
- Zeer actief
Aha hij vecht, en gecastreerde honden vechten niet? Misschien moet ik mijn honden ook maar laten helpen dan
Een hond vecht niet omdat die ballen heeft hoor, maar omdat hij tanden heeft.
-
Ήυs
Er staat toch niet "dan vechten ze niet meer"Valerie schreef:Aha hij vecht, en gecastreerde honden vechten niet? Misschien moet ik mijn honden ook maar laten helpen dan![]()
Het kan er wel degelijk door verminderen.
- Valerie
- Zeer actief
Het vechten kan ook veel erger worden, het kan ook zijn dat hij teefjes gaat pakken en dan ben je nog verder van huis. Zeggen al die trainers en therapeuten dat ook? Of verzwijgen ze dat?