Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tot welke temperatuur laten jullie de honden zwemmen
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: tot welke temperatuur laten jullie de honden zwemmen
De hele zomer plonzen ze dat het een lieve lust is. Vanaf ongeveer November gooi ik geen ballen meer en dan gaan ze ineens ook niet meer vanzelf zwemmen. Dus dat vinden ze koud. Als ik een bal gooi of ga aanmoedigen zal Eva altijd wel zwemmen maar waar dat voor nodig is zie ik totaal niet. Overigens, de eerste zwempartij dit jaar leverde ons een hond op waarvan de kramp zo heftig werd dat ze 1 achterpoot totaal introk zonder dat ze het door had. Dus ze viel en kon niet meer lopen. Ze kon ook nauwelijks meer de kant halen. Dus dat doe ik nooit meer.
Ze zou niet de eerste hond zijn die verdrinkt door kramp verwacht ik sinds ik dat gezien heb. 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Anouk zwemt het hele jaar door als ik ballen gooi, maar die gooi ik niet meer vanaf november tot april ongeveer.
Pootje baden mag ze wel van mij als we langs het water lopen, we lopen er langs op de heenweg en ze heeft daarna nog een uur om warm te rennen.
Yoda heeft zijn A-diploma nog niet gehaald, die komt nog niet verder dan pootje baden, hij kan wel zwemmen, maar hij is er nog niet echt een fan van.
Pootje baden mag ze wel van mij als we langs het water lopen, we lopen er langs op de heenweg en ze heeft daarna nog een uur om warm te rennen.
Yoda heeft zijn A-diploma nog niet gehaald, die komt nog niet verder dan pootje baden, hij kan wel zwemmen, maar hij is er nog niet echt een fan van.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Hier mogen ze het ook hele jaar door, alleen Pika is meer een mooi-weer zwemmer, die heeft het snel koud. Prinsesje. De mechelaars plonsen echt overal in.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb het indertijd opgegeven om ze uit het water te houden als het koud was.
weet nog goed dat ik met de witjes door de sneeuw langs de visvijver liep (een soort afgraving), ik ze tot 6 keer toe verbood om het water in te gaan me even omdraaide en twee zwemmende honden had.
Dacht toen dat ze het dan maar zelf moesten weten en ziek zijn ze er nooit van geworden.
weet nog goed dat ik met de witjes door de sneeuw langs de visvijver liep (een soort afgraving), ik ze tot 6 keer toe verbood om het water in te gaan me even omdraaide en twee zwemmende honden had.
Dacht toen dat ze het dan maar zelf moesten weten en ziek zijn ze er nooit van geworden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love