Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond los in de wijk
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Hond los in de wijk
Oh, ik begrijp je wel hoor. Hier is ook wel eens een hond de straat overgestoven naar ons toe, toen kwam er ook een bus aan die niet remde, t beest zag hem net op tijd en ging er gelukkig achterlangs. Je hart klopt dan in je keel hoor, sindsdien loopt het beest nooit meer los in de wijk 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
pepim schreef:Ik geloof dat er niemand is, die begrijpt wat ik die dag meegemaakt heb.
Ja hoor,ik heb ook weleens als versteend gestaan.Juist daarom gaan ze overdag niet los hier.
Te veel kans op katten,bussen enz.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
pepim
- Zeer actief
uhh sjaak jij kwoot mij nogmaals, lees even terug aub?sjaak-k schreef:Ik dacht dat we een soort telepathisch contact hadden omdat jij jezelf quote en niets typtpepim schreef:Wel dan? Je kwoot me wel 2 keer zal wel laat op de avond zijn.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goed joh, jij je zin en ik rust.sjaak-k schreef:Ik vind het risico niet groter dan zelf een verkeerde beslissing nemen of honden aan de flex die de straat op stappen. Het hangt van de hond af hoor, Nolan loopt absloot niet los in de wijk, Max altijd.Hanneke2 schreef:Maar met auto's ga ik dat risico niet nemen. Want waarom wel?
Maar laat ik dan nog even zeggen dat ik de meerwaarde niet zie.
Ik vind dat honden los moeten kunnen lopen, lekker rennen en spelen met andere honden en achter een balletje aan en door de struiken sjezen en lekker onbezorgd zonder een lijntje eraan. Maar in de wijk is er niks van dat alles, en is die lijn ook helemaal geen extra belemmering, alleen veiligheid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
pepim
- Zeer actief
Nou dat bedoel ik dus!sjaak-k schreef:Oh, ik begrijp je wel hoor. Hier is ook wel eens een hond de straat overgestoven naar ons toe, toen kwam er ook een bus aan die niet remde, t beest zag hem net op tijd en ging er gelukkig achterlangs. Je hart klopt dan in je keel hoor, sindsdien loopt het beest nooit meer los in de wijk
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Juist! dus quote ik ook, zonder iets te typen, dan hebben we toch telepathisch contact?pepim schreef:uhh sjaak jij kwoot mij nogmaals, lees even terug aub?sjaak-k schreef:Ik dacht dat we een soort telepathisch contact hadden omdat jij jezelf quote en niets typtpepim schreef:Wel dan? Je kwoot me wel 2 keer zal wel laat op de avond zijn.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Denk dat de meesten het ooit wel eens hebben meegemaakt dat er een hond (of kat) zomaar de weg op schiet ..... en of je nou zelf daar loopt of in de auto zit, je schrikt je te pletter. Je wilt dat helemaal niet zien gebeuren, laat staan zelf meemaken met je eigen hond.pepim schreef:Nou dat bedoel ik dus!sjaak-k schreef:Oh, ik begrijp je wel hoor. Hier is ook wel eens een hond de straat overgestoven naar ons toe, toen kwam er ook een bus aan die niet remde, t beest zag hem net op tijd en ging er gelukkig achterlangs. Je hart klopt dan in je keel hoor, sindsdien loopt het beest nooit meer los in de wijk
En mijn hond loopt aan de flex maar langs de weg hou ik haar altijd kort want ook dan kan zij zomaar de weg opschieten en ongelukken veroorzaken of mij (en anderen) een hartverzakking bezorgen.
-
pepim
- Zeer actief
O hahaahsjaak-k schreef:Juist! dus quote ik ook, zonder iets te typen, dan hebben we toch telepathisch contact?pepim schreef:
uhh sjaak jij kwoot mij nogmaals, lees even terug aub?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ligt ook aan de wijk zelf denk ik.
Hier hebben we serieus nauwelijks verkeer, hooguit een fietser ofzo.
Sommige wijken in de stad kunnen drukker zijn.
Denk dat je moet kijken naar de wijk zelf, de hond enz.. Als ik hier een prima luisterende hond had ging ik vooral de laatste ronde niet per sé aangelijnd lopen hoor. Komt toch nauwelijks verkeer.
Hier hebben we serieus nauwelijks verkeer, hooguit een fietser ofzo.
Sommige wijken in de stad kunnen drukker zijn.
Denk dat je moet kijken naar de wijk zelf, de hond enz.. Als ik hier een prima luisterende hond had ging ik vooral de laatste ronde niet per sé aangelijnd lopen hoor. Komt toch nauwelijks verkeer.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
_Inge_ schreef:Hier mag je je honden niet los laten lopen..en als ik regelmatig iemand zie die zijn hond wel los laat lopen, dan ga ik dat ook aangeven bij meneer de wijkagent.
Omdat ik geen behoefte heb, dat er een loslopende hond op mijn aangelijnde honden(vooral James) komt af stormen..dan ben ik maar een vervelende trut..kan me niet zoveel boeien
Lekker dan, dus ook als iemand een hond laat loslopen die verder niemand lastig valt ga je ze aangeven?
Kom op zeg, wat een ontzettend kinderachtig gedoe.
Ik loop met 2 aangelijnde en 2 onaangelijnde honden. De twee die aangelijnde honden omdat ik ze niet vertrouw en de andere twee omdat ze altijd keurig bij me lopen. Ja, Kyra wil de laatste tijd wel eens wat langzamer lopen en loopt dat wel helemaal anderhalve meter achter me
Maar die lopen alleen maar wat te snuffelen en bemoeien zich alleen maar met zichzelf, vallen niemand lastig behalve dat ze bij mensen nog wel eens een knuffel willen halen.
En dan zou er iemand als jij aangifte willen doen 'omdat ze los lopen'?

-
Marion.
Mijn honden zouden dat prima kunnen, maar geen haar op mijn hoofd die ze zomaar los naast me laat lopen langs wegen. Heeft me overigens ook een tijdlang gefrustreerd "kijk, en zulke honden gebeurt nóóit iets"pepim schreef:Ik lees weleens vaker op het HF dat iemand zijn/haar hond los in de wijk mee laat lopen en ik zie het hier in mijn buurt ook wel. Sommige lopen braaf mee met de baas, sommige komen op je hond afstieren en gelukkig heb ik hier dan tot nog toe geen echte problemen mee ondervonden.
Maar goed, die frustratie ben ik inmiddels wel te boven. Maar mijn honden zitten in de buurt van auto's gewoon aan de lijn (op een enkel incident na, een lijn verloren of een verloren hondje aan de lijn van Saar en Saar los lopend). Ik heb er geen behoefte aan om het lot te tarten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zoek de problemen liever niet op en lijn hem aan als er mij teveel drukte is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Marion.
Helaas, helaas. Beter dan me lief is.pepim schreef:Ik geloof dat er niemand is, die begrijpt wat ik die dag meegemaakt heb.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat een onzin, bah. Als ik iemand zie lopen met zijn loslopende hond die keurig dat beestje onder appel heeft, geen haar op mijn hoofd om dat aan te geven bij meneer de wijkagent. Vermoed dat mijnheer de wijkagent ook wel andere zaken aan zijn hoofd heeft._Inge_ schreef:Hier mag je je honden niet los laten lopen..en als ik regelmatig iemand zie die zijn hond wel los laat lopen, dan ga ik dat ook aangeven bij meneer de wijkagent.
Omdat ik geen behoefte heb, dat er een loslopende hond op mijn aangelijnde honden(vooral James) komt af stormen..dan ben ik maar een vervelende trut..kan me niet zoveel boeien
Gr. Aniek

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maar als het dus rustig is, in een woonwijk. Houd je hem dan aangelijnd omdat het een woonwijk is? Of laat je het gewoon afhangen van je gezonde verstand?Jaap* schreef:Ik zoek de problemen liever niet op en lijn hem aan als er mij teveel drukte is.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, als ik het idee zou hebben dat loslopen op wat voor manier gevaarlijk zou zijn voor mijn honden, deed ik het uiteraard! niet. Mijn honden zijn me echt, echt veel te lief, bijzonder en onmisbaar.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Volgens mij zou ik met Kira los zelfs langs de snelweg kunnen lopen, dat doen we dan net nog niet. Kira tuttelt een eindje achter ons aan snuffelt eens hier of daar en loopt dus ook los in de wijk al bijna 9 jaar lang.
Ze is zo braaf dat toen Basco (wel aan de riem) los schoot achter een konijn aan in de woonwijk en Stephan de achtervolging inzette, hij toen hij Basco had, Kira kwijt was. Die zat nog keurig op haar kontje te wachten bij de stoeprand tot ze het commando "over" kreeg
Ze is zo braaf dat toen Basco (wel aan de riem) los schoot achter een konijn aan in de woonwijk en Stephan de achtervolging inzette, hij toen hij Basco had, Kira kwijt was. Die zat nog keurig op haar kontje te wachten bij de stoeprand tot ze het commando "over" kreeg
-
Marion.
Precies. Of het gaat 2 van de 2 keer mis.Nanna schreef:Ik hou ze aangelijnd ómdat het een woonwijk is (waar je altijd mensen kunt tegenkomen die niet van jouw beesten gediend zijn) én omdat ik het te gevaarlijk vind.Frenk schreef: Maar als het dus rustig is, in een woonwijk. Houd je hem dan aangelijnd omdat het een woonwijk is? Of laat je het gewoon afhangen van je gezonde verstand?
Tulijk gaat het 999 keer goed. Maar de 1000e keer gaat het mis.
Oké, moet ik eerlijk toegeven dat in de 10 jaar daarna het 2 van de 2 keer goed ging.
(Saar heeft gedwongen 2x los mee naar huis moeten lopen; 1x toen we een verloren hondje hadden gevonden, en 1x toen ik een lijn kwijt geworden was; Ze lijkt het te weten en ze volgt dan vast aan de knie, het is alleen niet goed voor mijn zenuwen)
- Jaap*
- Zeer actief
Van mijn gezonde verstand natuurlijkFrenk schreef:Maar als het dus rustig is, in een woonwijk. Houd je hem dan aangelijnd omdat het een woonwijk is? Of laat je het gewoon afhangen van je gezonde verstand?Jaap* schreef:Ik zoek de problemen liever niet op en lijn hem aan als er mij teveel drukte is.
Als ik de indruk heb dat het beter is om hem aan te lijnen, dan lijn ik hem aan. Dat kan allerlei redenen hebben. Ik bekijk het echt per situatie. Want ik kan me zomaar allerlei verschillende woonwijken voorstellen op allerlei verschillende momenten van de dag. Daar kan ik echt niet zomaar iets globaals van vinden
En dat is in buitengebied net zo.
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Je hond loslaten is niet hetzelfde als ongelukken veroorzaken. Laten we dat krampachtige gedoe maar eenb keer achterwege laten. Ik ben prima in staat om mijn honden van de lijn af te klikken zonder dat er meteen gebotst en gebeten wordt.
Daar zit nog een heel scala aan domme keuzes tussen.
Natuurlijk moet je opletten en voorzichtig zijn, maar dat betekent toch niet overal en altijd aangelijnd houden omdat het officieel genomen een wijk heet?
Helemaal zonder hond toch brokken gemaakt. Kan dus ook.
Je moet opletten. Dat is iets heel anders dan je blind staren op de een of andere krampachtige regel die wel die vaak helemaal niet van toepassing is.
Ik heb mijn honden jarenlang midden in Amsterdam losgelaten.
Daar is het namelijk ook niet altijd druk. Je mag best ook een beetje voor jezelf nadenken.
Het blind volgen van regeltjes heeft namelijk weer zijn eigen risico's.[/quote]
Tja, dit was ook een baasje die zei dat hij zijn hond onder controle had en toch vloog die zomaar de weg over. Ik heb wel 6 weken mank gelopen. De vergelijking met een oudere man begrijp ik niet, dat is iemand die de gevolgen van zijn daden kan overzien. Een hond kan dat niet.
Regels zijn er niet voor niets en je mag het krampachtig noemen, maar iedereen die het wel doet en vervolgens zijn honden maar van hot naar her laten gaan, verpesten het voor de rest.
Die van mij lopen nooit los in de wijk. Klaar uit, het mag niet.
Tja en als je daar niet mee overweg kunt....
Daar zit nog een heel scala aan domme keuzes tussen.
Natuurlijk moet je opletten en voorzichtig zijn, maar dat betekent toch niet overal en altijd aangelijnd houden omdat het officieel genomen een wijk heet?
Helemaal zonder hond toch brokken gemaakt. Kan dus ook.
Je moet opletten. Dat is iets heel anders dan je blind staren op de een of andere krampachtige regel die wel die vaak helemaal niet van toepassing is.
Ik heb mijn honden jarenlang midden in Amsterdam losgelaten.
Daar is het namelijk ook niet altijd druk. Je mag best ook een beetje voor jezelf nadenken.
Het blind volgen van regeltjes heeft namelijk weer zijn eigen risico's.[/quote]
Tja, dit was ook een baasje die zei dat hij zijn hond onder controle had en toch vloog die zomaar de weg over. Ik heb wel 6 weken mank gelopen. De vergelijking met een oudere man begrijp ik niet, dat is iemand die de gevolgen van zijn daden kan overzien. Een hond kan dat niet.
Regels zijn er niet voor niets en je mag het krampachtig noemen, maar iedereen die het wel doet en vervolgens zijn honden maar van hot naar her laten gaan, verpesten het voor de rest.
Die van mij lopen nooit los in de wijk. Klaar uit, het mag niet.
Tja en als je daar niet mee overweg kunt....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Nou, dat ben ik dus met je eens. En ik kies er persoonlijk voor om daarbij dus een zeker risico te nemen. Er zou inderdaad om 2 uur 's nachts iemand met piepende banden door onze wijk kunnen scheuren, die ik dan net niet aan zie komen, waarbij Frenk uitgerekend op dat moment de straat over wil steken en precies dan niet luistert. Ja, dat kan. En als het zou gebeuren, zou ik ontroostbaar zijn. Maar ik laat hem toch loslopen. De kans dat het namelijk gebeurt is echt heel gering. Er kunnen altijd ongelukken gebeuren.Jaap* schreef:Van mijn gezonde verstand natuurlijkFrenk schreef:Maar als het dus rustig is, in een woonwijk. Houd je hem dan aangelijnd omdat het een woonwijk is? Of laat je het gewoon afhangen van je gezonde verstand?Jaap* schreef:Ik zoek de problemen liever niet op en lijn hem aan als er mij teveel drukte is.![]()
![]()
Als ik de indruk heb dat het beter is om hem aan te lijnen, dan lijn ik hem aan. Dat kan allerlei redenen hebben. Ik bekijk het echt per situatie. Want ik kan me zomaar allerlei verschillende woonwijken voorstellen op allerlei verschillende momenten van de dag. Daar kan ik echt niet zomaar iets globaals van vinden![]()
En dat is in buitengebied net zo.

- Jacintha
- Zeer actief
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Je schrikt je werkelijk het apenzuur als je zoiets ziet gebeuren! Das niet best voor je hart....
Hier loopt ongeveer elke hond los in de wijk en iedere eigenaar is te beroerd zijn of haar hond aan te lijnen als jij er aan komt met jouw wel keurig aangelijnde hond.
Want "Ze luisteren toch wel zo goed en ze moeten toch even kunnen rennen...
"
D'r staat er dus geen 1 onder appél maar spreek de eigenaar er vooral niet op aan, want Fikkie luistert perfect
Hier loopt ongeveer elke hond los in de wijk en iedere eigenaar is te beroerd zijn of haar hond aan te lijnen als jij er aan komt met jouw wel keurig aangelijnde hond.
Want "Ze luisteren toch wel zo goed en ze moeten toch even kunnen rennen...
D'r staat er dus geen 1 onder appél maar spreek de eigenaar er vooral niet op aan, want Fikkie luistert perfect

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me stug dat iedere loslopende hond per definitie niet onder appel staat. Mijn Kyra en Lyndie staan in ieder geval wél onder appel. Getuigen genoeg die dit op de hondenforumdag konden bevestigenJacintha schreef:Je schrikt je werkelijk het apenzuur als je zoiets ziet gebeuren! Das niet best voor je hart....
Want "Ze luisteren toch wel zo goed en ze moeten toch even kunnen rennen..."
Ik kan dat redelijk genoeg inschatten omdat de andere twee niet voldoende onder appel staan. Ergo dus aangelijnd lopen. Laat onverlet dat ik, zélfs met onaangelijnde honden die onder appel staan, altijd ogen van voor en van achteren heb en ik ze heus niet uit het zicht laat gaan.
Tot nu toe moet ik alleen maar alert zijn op (vr)eetbare dingen die mensen laten slingeren omdat de kliko's zelfs de houtjes van ijsjes graag lusten. Maar op andere honden afstormen of bijten, of katten opjagen of zelfstandig oversteken of ander onacceptabel gedrag heb ik ze nog nooit kunnen betrappen.

- Jaap*
- Zeer actief
En als dat onverhoopt goed zou aflopen tref je de volgende dag wel weer een klungelige verhuizer die een piano van driehoog denkt te takelenFrenk schreef:...Er zou inderdaad om 2 uur 's nachts iemand met piepende banden door onze wijk kunnen scheuren, die ik dan net niet aan zie komen, waarbij Frenk uitgerekend op dat moment de straat over wil steken en precies dan niet luistert. Ja, dat kan...
-
Neeltje
M'n vriendin had gisteren hier bijna eerst het kleine meisje onder de auto en even later het hondje en ze zal 10 à 20 km hebben gereden, want er ligt een heel vervelende verkeersdrempel aan het begin van onze straat.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Oh ja regels
.
Weet nog goed toen ik hier net woonde en met mijn (toenmalige) honden los over het trottoir liep, ik een man aan zag komen met een Cairnterrier aangelijnd.
Dus ik denk die man krijgt een rolberoerte alleen al bij de aanblik van een Bullmastiff, een Duitse Herder en een Jack Russell dus laat ik maar even oversteken voor zijn gemoedsrust.
Netjes volgend met de heren de straat over, roept die man mij iets toe. Ik kon hem niet verstaan, zijn hond hing hysterisch blaffend aan het eind van de flex, dus ik roep: "Wat zegt u?"
Hij probeert zich verstaanbaar te maken, ik denk dit gaat even duren dus ik zeg tegen de heren:"Af". Zij netjes af. En uiteindelijk begrijp ik wat de beste man schreeuwt: " Je moet je honden vasthouden"
Toen kon ik het toch echt niet laten om terug te roepen dat ie misschien beter meer energie in zijn eigen hond kon steken, misschien dat ie die dan eens onder controle kreeg.
Ik houd niet zo van de letter der wet, doe mij de geest maar.
Weet nog goed toen ik hier net woonde en met mijn (toenmalige) honden los over het trottoir liep, ik een man aan zag komen met een Cairnterrier aangelijnd.
Dus ik denk die man krijgt een rolberoerte alleen al bij de aanblik van een Bullmastiff, een Duitse Herder en een Jack Russell dus laat ik maar even oversteken voor zijn gemoedsrust.
Netjes volgend met de heren de straat over, roept die man mij iets toe. Ik kon hem niet verstaan, zijn hond hing hysterisch blaffend aan het eind van de flex, dus ik roep: "Wat zegt u?"
Hij probeert zich verstaanbaar te maken, ik denk dit gaat even duren dus ik zeg tegen de heren:"Af". Zij netjes af. En uiteindelijk begrijp ik wat de beste man schreeuwt: " Je moet je honden vasthouden"
Toen kon ik het toch echt niet laten om terug te roepen dat ie misschien beter meer energie in zijn eigen hond kon steken, misschien dat ie die dan eens onder controle kreeg.
Ik houd niet zo van de letter der wet, doe mij de geest maar.
Gr. Aniek

- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
mijn honden lopen ook regelmatig los in de wijk als we wandelen, maar dit is dan op tijden waarvan dan ongeveer 90% van de wijk nog op 1 oor ligt
, plus dat ik dan ook een stukkie loop over het loslooppaadje (dit gaat dan om een rondje van 10 min. ofzo) en ik let goed op. En als er katten loslopen dan zijn het me eigen katten 
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Budkes schreef:Oh ja regels.
Toen kon ik het toch echt niet laten om terug te roepen dat ie misschien beter meer energie in zijn eigen hond kon steken, misschien dat ie die dan eens onder controle kreeg..
Erg!
En ook erg herkenbaar.
- Jacintha
- Zeer actief
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Ik zeg ook niet dat die van jou niet onder appél staan, ik zeg dat ze hier niet onder appél staan. Das wat anders.lieke schreef:Lijkt me stug dat iedere loslopende hond per definitie niet onder appel staat. Mijn Kyra en Lyndie staan in ieder geval wél onder appel. Getuigen genoeg die dit op de hondenforumdag konden bevestigenJacintha schreef:Je schrikt je werkelijk het apenzuur als je zoiets ziet gebeuren! Das niet best voor je hart....
Want "Ze luisteren toch wel zo goed en ze moeten toch even kunnen rennen..."
D'r staat er dus geen 1 onder appél maar spreek de eigenaar er vooral niet op aan, want Fikkie luistert perfect.
Ik kan dat redelijk genoeg inschatten omdat de andere twee niet voldoende onder appel staan. Ergo dus aangelijnd lopen. Laat onverlet dat ik, zélfs met onaangelijnde honden die onder appel staan, altijd ogen van voor en van achteren heb en ik ze heus niet uit het zicht laat gaan.
Tot nu toe moet ik alleen maar alert zijn op (vr)eetbare dingen die mensen laten slingeren omdat de kliko's zelfs de houtjes van ijsjes graag lusten. Maar op andere honden afstormen of bijten, of katten opjagen of zelfstandig oversteken of ander onacceptabel gedrag heb ik ze nog nooit kunnen betrappen.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie dit staan en moet mijn eerdere bericht even nuanceren. Ik moet Kyra vanaf ongeveer eind november/begin december ook aanlijnen. Dan begint hier de vuurwerk'pret' en zij is beslist niet bom-proof. Met heel veel trainen heb ik haar nu zover dat ze niet meer in blinde paniek alle kanten oprent, maar echt onder appel heb ik haar niet dus zij gaat in de vuurwerktijd echt wel aan de riem want ze zou zomaar onder een auto kunnen rennen :N: .Natuurlijk kan hij altijd ergens van schrikken en een onverwachte move maken, maar aangezien onze honden echt bom-proof zijn