Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aangevallen; modewoordje?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: aangevallen; modewoordje?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Moos schreef:Het vetgedrukte komt vrij vaak voor als je zelf met een hond loopt die zich nogal makkelijk laat onderdrukken hoor :wink:
Ja, daar heb je gelijk in. Dat is waar. Het is ook echt een grijs gebied.
Ik denk dat veel mensen in die gevallen de ogen sluiten voor de regelzucht van hun eigen hond en daar zelf te weinig invloed op uitoefenen. In geval van het lastigvallen van 'gewoon' een erg onderdanige hond.
Maar in geval van bijvoorbeeld opdringerige onderdanigheid is dat weer een heel ander verhaal. Zo'n hond moet echt leren om zich een beetje normaal te gedragen. Dat zijn helemaal geen onderdanige honden, en een andere hond heeft dat binnen een tel in de gaten. En zo lang duurt de consideratie met de opdringerige vaak ook ongeveer :mrgreen:
Maar dat wordt meestal verkeerd uitgelegt :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Re: aangevallen; modewoordje?

Ongelezen bericht door Moos »

Jaap* schreef:
Moos schreef:Het vetgedrukte komt vrij vaak voor als je zelf met een hond loopt die zich nogal makkelijk laat onderdrukken hoor :wink:
Ja, daar heb je gelijk in. Dat is waar. Het is ook echt een grijs gebied.
Ik denk dat veel mensen in die gevallen de ogen sluiten voor de regelzucht van hun eigen hond en daar zelf te weinig invloed op uitoefenen. In geval van het lastigvallen van 'gewoon' een erg onderdanige hond.
Maar in geval van bijvoorbeeld opdringerige onderdanigheid is dat weer een heel ander verhaal. Zo'n hond moet echt leren om zich een beetje normaal te gedragen. Dat zijn helemaal geen onderdanige honden, en een andere hond heeft dat binnen een tel in de gaten. En zo lang duurt de consideratie met de opdringerige vaak ook ongeveer :mrgreen:
Maar dat wordt meestal verkeerd uitgelegt :ugh:
Mensen hebben vaak inderdaad niet helemaal in de gaten hoe erg hun hond eigenlijk aan het etterbakken is dan. Ik heb ook heel vaak gehoord "och ja, patsertje he die van mij? ach, hij wil gewoon even laten zien dat hij de baas is, hij doet niks hoor". Ja, daaaag. Hoepel op zeg, als je flinke DH net grommend op mijn mini hondje af kwam gestoven om haar ondersteboven te kegelen :roll:

Dat opdringerig onderdanige ga ik met je mee ook ja. Die honden zijn op hun manier eigenlijk ook aan het 'sarren'. Zelfs Saar en Vera worden ontzettend kriegel van dat soort honden. Laatst ook weer een Lab-teefje die zich al woest kronkelend en bek-likkend steeds tegen Vera's voorpoten aan bleef gooien, waardoor Vera dus steeds bijna op haar muil ging. Was ze ook not amused mee :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”