Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dolina loops,gedekt,drachtig, geboren 7,5 wkn pag 12
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Re: Dolina loops ... en gedekt, en drachtig!
Spannend!!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
Melanie 74 schreef:Jij ook gefeliciteerd!
Leuk zo allemaal tegelijk, kunnen we samen "zwangeren"![]()
De werpkist is in elkaar gezet, die kleine vindt het een perfect huisje voor haar![]()
Nu afwachten of Do nog anders over de kist gaat denken... :N:
-
Melanie 74
Die kleine is Wanda, mijn teefje van 13 maanden 
Hopelijk mag zij in de toekomst daar haar puppy's ter wereld brengen.
Hopelijk mag zij in de toekomst daar haar puppy's ter wereld brengen.
-
Melanie 74
Dolina een dag voor de dekking;

Dolina vandaag, op dag 36.

Dolina vandaag, op dag 36.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het zal vast vertekenen en dat ze nu van de andere kant gefotografeerd is helpt ook niet mee, maar ik zie op basis van deze 2 foto's heel weinig of eigenlijk geen verschil. Maar jij zal dat vast wel zien omdat je de hond in 3D kunt zien en ik niet. 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zie uitstaande haren op de flanken, verder is het nog te vroeg om echt overduidelijk wat te zien, zo op de foto dan 
-
Melanie 74
Ik geloof ook dat het 3D effect mist.
Op de foto zie je het niet zo duidelijk als in het echt, wat Noor zegt, de haren in de flanken. Wat ook niet mee helpt is dat ze meer haar heeft gekregen sinds de dekking.
Ik heb nog even een andere foto van vandaag. En het echte dikke moet nog komen, zou slecht zijn als ze nu al tonnetje rond zou zijn.

Op de foto zie je het niet zo duidelijk als in het echt, wat Noor zegt, de haren in de flanken. Wat ook niet mee helpt is dat ze meer haar heeft gekregen sinds de dekking.
Ik heb nog even een andere foto van vandaag. En het echte dikke moet nog komen, zou slecht zijn als ze nu al tonnetje rond zou zijn.

-
PattyB
Je kunt wel íets zien.
Vooral de laatste foto, in je laatste berichtje.
Wat zijn het toch prachtige honden. 
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Het is in ieder geval een "lekker ding" om te zien, ik vind ze gewoon prachtig.
en vind ze de werpkist al wat?
de mijne vind in ieder geval de nieuwe vetbedden heerlijk ruiken, ze pakt ze iedere keer uit de doos
en vind ze de werpkist al wat?
de mijne vind in ieder geval de nieuwe vetbedden heerlijk ruiken, ze pakt ze iedere keer uit de doos
-
Melanie 74
De werpkist vindt ze leuk wanneer ik er bij kom zitten en we even knuffelen!!
Maar goed, de vetbedden vond ze wel erg interessant ruiken. Ook wij hebben nieuwe besteld
Maar goed, de vetbedden vond ze wel erg interessant ruiken. Ook wij hebben nieuwe besteld
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Het wordt dus spannend 
Hoop dat alles voorspoedig blijft gaan
Hoop dat alles voorspoedig blijft gaan

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Op deze foto zie ik wel heel duidelijk verschil.Melanie 74 schreef:Ik geloof ook dat het 3D effect mist.
Ik heb nog even een andere foto van vandaag. En het echte dikke moet nog komen, zou slecht zijn als ze nu al tonnetje rond zou zijn.![]()
-
Melanie 74
En dit is haar minst dikke kant, de andere is duidelijk wat boller..
Vandaag tot maar een ouderwetse "biggenlamp" gehaald bij de Raiffeisen gehaald, met lamp erin was ik 22 Euro kwijt.
Is toch gunstiger als zo'n mat, uit ervaring van mijn ouders weet ik dat die lamp alleen gebruikt wordt als Do even naar buiten gaat in de eerste twee weken. Ik vond zo'n mat gewoon te duur.
Langzaam halen we zo alle spullen in huis, van de week even contact opnemen met mijn dierenarts. Ze weet dat ze drachtig is maar even de speciale dingen door spreken is wel fijn.
Vandaag tot maar een ouderwetse "biggenlamp" gehaald bij de Raiffeisen gehaald, met lamp erin was ik 22 Euro kwijt.
Is toch gunstiger als zo'n mat, uit ervaring van mijn ouders weet ik dat die lamp alleen gebruikt wordt als Do even naar buiten gaat in de eerste twee weken. Ik vond zo'n mat gewoon te duur.
Langzaam halen we zo alle spullen in huis, van de week even contact opnemen met mijn dierenarts. Ze weet dat ze drachtig is maar even de speciale dingen door spreken is wel fijn.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
spannend allemaal hoor!
Ik weet hoe het voelt haha. Alhoewel ik bij Lune nog niet zeker ben uiteraard, maar ik zie allerlei tekenen die er wel op wijzen.
Eerst maar de echo afwachten 5 november. Lune is op 5 & 6 oktober gedekt.
Ik weet hoe het voelt haha. Alhoewel ik bij Lune nog niet zeker ben uiteraard, maar ik zie allerlei tekenen die er wel op wijzen.
Eerst maar de echo afwachten 5 november. Lune is op 5 & 6 oktober gedekt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Melanie 74
Afgelopen vrijdag was Do niet zo lekker, spugen en diarree. Niet dramatisch, ik denk dat het er mee te maken heeft dat het erg krapjes wordt in haar buik.
Vanmiddag de laatste puppymensen, ik wil nu rust thuis. Ook voor mij zelf
We hebben de laatste spulletjes nog nodig, slijmafzuigertje, rescue remedy druppels en nog even langs de dierenarts.
Het wordt spannend, nog twee en een halve week en dan zitten we op de uitgerekende datum.
Op 17 november is de 63ste dag, maar zal mij niet verbazen als ze al eerder komen eigenlijk.
Ze begint al aardig op een ballon te lijken
Vanmiddag de laatste puppymensen, ik wil nu rust thuis. Ook voor mij zelf
We hebben de laatste spulletjes nog nodig, slijmafzuigertje, rescue remedy druppels en nog even langs de dierenarts.
Het wordt spannend, nog twee en een halve week en dan zitten we op de uitgerekende datum.
Op 17 november is de 63ste dag, maar zal mij niet verbazen als ze al eerder komen eigenlijk.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Mooi om te lezen dat alles zo gelijk op gaat, al is jouw hondje tig keer groter als de mijne
. Ik dacht dat alles krap zat bij Truffle omdat ze zo klein is maar bij jouw is het dus precies hetzelfde. Deze week krijg ik ook nog puppy mensen en hoop daarna ook rust voor ons te krijgen, alhoewel ik betwijfel of ik zelf rust vind.
Ga je met Do toch nog naar de DA?
Ga je met Do toch nog naar de DA?
- heppiedepeppie
- Actief
Laatste loodjes wegen het zwaarst. Zeker ook voor die honden. Wij moesten echt het eten over min. 8x verspreiden, want ze had echt geen ruimte voor een volle maag meer.
Spannend, maar wel lekker dat de rust een beetje komt. Ong. 2-3 weken van te voren hebben wij ook vaak onze laatste bezoekjes. Daarna zal echt alles en iedereen moeten wachten tot de pups 2 weken zijn. Moeders en ik willen ook gewoon wat rust.
Succes!
Spannend, maar wel lekker dat de rust een beetje komt. Ong. 2-3 weken van te voren hebben wij ook vaak onze laatste bezoekjes. Daarna zal echt alles en iedereen moeten wachten tot de pups 2 weken zijn. Moeders en ik willen ook gewoon wat rust.
Succes!

In loving memory
-
PattyB
Spannend!Melanie 74 schreef:Het wordt spannend, nog twee en een halve week en dan zitten we op de uitgerekende datum.
En wij willen natuurlijk wel nieuwe foto's van hoe de mama in spé er nu uitziet.
-
Melanie 74
Haha, nee ik ga even langs de dierenarts om de spulletjes op te halen en wat dingen nog door te spreken, Do blijft lekker thuis hoor 
De laatste puppymensen zijn geweest, ze wonen redelijk in de buurt dus er blijven er dan twee dichterbij wonen. Ik neem ook even geen reserveringen meer aan, 11 moet toch genoeg zijn ... al hoop ik dat het er minder worden voor Do.
Ze krijgt nu drie keer per dag eten, dat zal straks nog meer worden. Gelukkig is Do geen vervelende eter, sterker nog ze heeft onwijze honger en kan zich niet beheersen. Vandaag jatte ze ook de koekjes uit de tas van het bezoek
Ik zal straks even een foto erop zetten, ze wil niet echt poseren ... en ik wil haar niet dwingen dus het zal een ligfoto worden
De laatste puppymensen zijn geweest, ze wonen redelijk in de buurt dus er blijven er dan twee dichterbij wonen. Ik neem ook even geen reserveringen meer aan, 11 moet toch genoeg zijn ... al hoop ik dat het er minder worden voor Do.
Ze krijgt nu drie keer per dag eten, dat zal straks nog meer worden. Gelukkig is Do geen vervelende eter, sterker nog ze heeft onwijze honger en kan zich niet beheersen. Vandaag jatte ze ook de koekjes uit de tas van het bezoek
Ik zal straks even een foto erop zetten, ze wil niet echt poseren ... en ik wil haar niet dwingen dus het zal een ligfoto worden
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van de a.s. moeder ......... Het begint al aardig op te schieten, hé?
-
Melanie 74
Een kleine foto waar ze ligt, ik wil haar niet "plagen" met een standfoto. Misschien dat ik haar morgen beter voor de lens krijg 

-
Melanie 74
En een foto van net in de tuin, ze moet nu vaker even plassen. (Dag 47 van de dracht)

Dan een vraagje aan andere fokkers, Do "slijmt" steeds, het is helder (doorzichtig) van kleur en het ruikt niet, ik maak mij geen zorgen.
Maar herkennen jullie dat ook?

Dan een vraagje aan andere fokkers, Do "slijmt" steeds, het is helder (doorzichtig) van kleur en het ruikt niet, ik maak mij geen zorgen.
- heppiedepeppie
- Actief
Ze groeit al lekkerMelanie 74 schreef: Dan een vraagje aan andere fokkers, Do "slijmt" steeds, het is helder (doorzichtig) van kleur en het ruikt niet, ik maak mij geen zorgen.
Dat slijm. Mystic had het eerste nest er ook last van. Zijn vooral eiwitten die ze verliest. Niks ernstigs. Mijn dierenarts gaf het advies om haar 1x per 2 dagen een extra ei te geven. Bij haar hielp dit. Afgelopen nest geen last van gehad dus helaas voor haar geen extra ei (twee meest favoriete gerechten van haar zijn eieren en kaas

In loving memory
-
Melanie 74
Dank je Annelies voor je antwoord, toevallig had ik haar al een ei gegeven (rauw neem ik aan)?
Mag ze er vandaag weer een, ze vindt ze heerlijk :smile1:
Ze krijgen bij mij soort van Barf, koop verschillende soorten vlees als gemalen per kilorol, en dan krijgen ze dat gemengd als eten.
Dus niet geheel KVV maar het komt aardig in de buurt
Mag ze er vandaag weer een, ze vindt ze heerlijk :smile1:
Ze krijgen bij mij soort van Barf, koop verschillende soorten vlees als gemalen per kilorol, en dan krijgen ze dat gemengd als eten.
Dus niet geheel KVV maar het komt aardig in de buurt
-
Melanie 74
Re: Dolina loops,gedekt,drachtig! Aftellen is begonnen ..
Het is dag 54, en ze krijgt het zwaar .. ze is wat kortademig. Wil mondjesmaat eten, pens ging er wel in.
De puppykamer is geheel ingericht en we hebben daar vannacht samen geslapen, het was in het begin wat wennen en daardoor was Do toch wel onrustig.
Hijgen, eruit moeten, piesen, poepen en dan weer water drinken .. maar ze verblijft graag in de kamer en Tosca en Wanda mogen erin niet in
Het zijn echt de laatste loodjes, ze is net een ballon! Een die heftig kan bewegen, wat zijn haar pups aktief zeg
De puppykamer is geheel ingericht en we hebben daar vannacht samen geslapen, het was in het begin wat wennen en daardoor was Do toch wel onrustig.
Hijgen, eruit moeten, piesen, poepen en dan weer water drinken .. maar ze verblijft graag in de kamer en Tosca en Wanda mogen erin niet in
Het zijn echt de laatste loodjes, ze is net een ballon! Een die heftig kan bewegen, wat zijn haar pups aktief zeg
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Blijf je er nu al iedere nacht bijslapen? Is dat bewust zo vroeg al? Ik slaap er zelf eigenlijk niet eerder bij dan op dag 60.
Voor mijn eigen nachtrust wel zo prettig.
Voor mijn eigen nachtrust wel zo prettig.
-
Melanie 74
Ja Suzanne, dat is bewust.
Normaal slapen de honden bij ons op de slaapkamer ( we wonen boven in het huis gelijkvloers) dus ze zijn gewend om met ons te slapen.
De laatste paar dagen merkte ik dat ze een eigen plekje zocht en bij gebrek aan beter de slaapkamer had uitgezocht.
Met als gevolg dat ze de andere twee (en dan vooral Tosca) uit de slaapkamer ging weren, ze gromde dus naar Tosca en ook naar Wanda.
Omdat Tosca doof is, hoort ze de dreiging niet .. :N:
Ik zit niet te wachten op een vechtpartijtje .... daarom dus
Do wil graag apart liggen, en ik heb er een goed bed naast staan, deze kamer grenst aan de slaapkamer. Dus het is niet al te ver, en we sliepen al bij elkaar. Nu dan een deurtje verderop.
Normaal slapen de honden bij ons op de slaapkamer ( we wonen boven in het huis gelijkvloers) dus ze zijn gewend om met ons te slapen.
De laatste paar dagen merkte ik dat ze een eigen plekje zocht en bij gebrek aan beter de slaapkamer had uitgezocht.
Met als gevolg dat ze de andere twee (en dan vooral Tosca) uit de slaapkamer ging weren, ze gromde dus naar Tosca en ook naar Wanda.
Omdat Tosca doof is, hoort ze de dreiging niet .. :N:
Ik zit niet te wachten op een vechtpartijtje .... daarom dus
Do wil graag apart liggen, en ik heb er een goed bed naast staan, deze kamer grenst aan de slaapkamer. Dus het is niet al te ver, en we sliepen al bij elkaar. Nu dan een deurtje verderop.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik snap het, bedankt voor je uitleg. 
-
Melanie 74