ik was Arco nog vergeten :N:vania schreef:Zena is als 1 jarige herplaatser hier gekomen
ze heeft een enorme baknijd naar andere honden toe (met snoepjes niet, enkel en alleen als er potten eten zijn)
ze viel gigantisch uit naar alles en iedereen, trok als een olifant aan de lijn en kon/kan absoluut niet los lopen, vertrouwt niet veel mensen, gooide zich op haar rug en plaste als je "boos" werd (ook al was dat niet op haar)
het uitvallen is er eigenlijk 99% uit, ze durft nog wel eens te trekken richting honden/mensen maar is wel gemakkelijk te corrigeren, trekken gaat ook heel goed, los lopen nog altijd niet, 9 van de 10 keren komt ze mooi terug (als ik op tijd roep) de 10e keer is ze weg en kan ik op haar gaan wachten (er achter gaan is geen optie omdat ze er dan een "spelletje" van maakt), het vertrouwen in de mensen heeft ze een deel terug, maar ze is nog afwachtend, maar eens ze door heeft dat je haar enkel wilt kroelen is het ijs vrij snel gebroken (en met snoep al helemaal) en is ze niet meer bij je weg te slaan
ze gooit zich nog altijd op haar rug als je "boos" word, maar het plassen is er toch al uit, wij (vooral ik, omdat ze bij mijn vriend extreem onderdanig is) proberen bij haar alles zo positief mogelijk te doen en "straffen" haar eigenlijk nauwelijks, puur omdat ze zo onderdanig is, maar soms is het gewoon ff nodig, maar Zena vergeet en vergeeft heel snel
Zena kan dan weer prima met andere honden overweg, reuen/teven/pups alles vind ze geweldig, tot de andere hond haar uitdaagt, dan reageert ze (hangt er erg vanaf hoe de andere hond haar uitdaagt, is het door een grom, kan hij/zij een snauw krijgen, negeert de andere hond haar verder, is het ook klaar voor haar, word ze aangevallen, gaat ze in de verdediging, maar als alles "over" is, is het ook weer snel klaar en negeert ze de andere hond)
wij hadden Arco (2 jarige berner sennen reu met stamboom) overgenomen van een gezin dat een kindje verwachte en het niet "vertrouwde" zo een grote, onstuimige hond met een klein kindje, dus kon hij plaats ruimen
wij hadden hem 2 weken, toen de 1ste problemen begonnen, hij kon "ineens" (ik weet dat het niet ineens is) niet meer met Shadow door 1 deur (Shadow kon toen nog wel met andere honden) er zijn wat "gevechtjes" geweest, dus wij ze gescheiden gehouden, Arco was heel graag buiten en Shadow absoluut niet, dus dat kwam "mooi" uit
een paar dagen later wilde mijn vriend Arco borstelen (we zouden de dag erop met zijn half zus gaan wandelen) en tijdens het borstelen gromde Arco, Jan is van principe dat zolang de hond geen pijn heeft (iets dat hij op dat moment ook niet had) hij niet te grommen en borstelde verder, Arco draaide zich om en beet Jan in zijn arm, Jan gaf een brul en wilde Arco "eraf" halen en Arco beet terug, met als resultaat 6 gaten in zijn arm (daar zijn nu, na 6 jaar nog de littekens van te zien :N: ), mensen gecontacteerd waar hij van kwam en zei vertelde dat ze hem nooit niet thuis borstelde, maar altijd naar een trimmer deden, dus niet wisten waarom hij gromde en uiteindelijk beet, toch besloten om het nog ff aan te kijken en zo
een week later (op de dag af) zet ik Arco weg, laat Shadow buiten en op de 1 of andere manier was Arco uit dat stuk tuin gekomen en is er een gevecht ontstaan tussen hem en Shadow, ik ze uit elkaar gehaald (koste me wat moeite ook) en net toen Shadow ik Shadow weg brulde en dus met mijn rug naar Arco stond en Shadow voor mij, viel Arco mij aan in mijn rug
de dag erop contact gehad met de mensen waar hij van kwam en toen kwam het hele verhaal eruit, Arco had de man des huize al een keer of 3 serieus gebeten, als hij gromde gaven ze hem zijn zin, door weg te gaan, dit deden ze al sinds hij pup was
als wij het hele verhaal op voorrand hadden geweten, hadden wij hem nooit niet in huis gehaald
wij hebben ook een aantal herplaatsers gehad, die bij ons zijn gekomen (staffordjes) en die wij achteraf terug herplaats hebben, een soort tussen stop ipv het asiel, alle 3 zijn ze geweldig terecht gekomen
moest Shadow zo moeilijk niet geworden zijn met andere honden, hadden wij dat waarschijnlijk blijven doen, toen kon dat nog omdat hij nog wel met gecastreerde reuen en teven kon, nu kan hij met niets meer.