Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb overigens zelf ook een keer iets soortgelijks gehad. Ik woonde in een rijtjeshuis met mijn kruising Duitse herder x bouvier. Ik liet mijn hond altijd zo de tuin in lopen zonder te kijken tot de dag dat ik dat wilde doen en de 2 buurkinderen in mijn tuin aan het spelen waren. Mijn tuin was omheind met een schutting van 1,8 meter hoog maar blijkbaar waren die kinderen daar overheen geklommen. :80: Ze zaten dus gezellig in mijn tuin terwijl hun ouders in hun tuin zaten. :oeps: Mijn hond was best waaks maar gelukkig niet tegen kinderen en vrouwen. Toch heb ik ze verteld dat dit dus echt niet kon. Met mijn buren kon ik helaas niet praten. Dat was een Turks gezin met grote problemen. Dus de bal bleef over de schutting vliegen en de kinderen bleven dus mijn tuin in klimmen. :U: Als de hond buiten was deden ze dat niet maar ik moest wel elke keer kijken of ze nu wel of niet weer in mijn tuin zaten voordat ik de hond buiten liet. Die blafte een paar keer als er weer handjes over de schutting kwamen en dat was genoeg. Hoorde ze geen blaffen dan konden ze dus blijkbaar lekker bij mij de aardbeien komen opeten en komen voetballen tegen de schuur. :L:

Moet zeggen dat ik dus wel iets van het probleem herken. In mijn geval dus geen afval. Diezelfde buren gingen bv ook wel eens BBQ'en en dan presteerde ze het elke keer weer om de BBQ precies naast mijn vogels te zetten en die dan eerst 20 minuten zwarte wolken rook in mijn voliere te laten blazen. De tuin was echt groot en je kon de BBQ overal zetten maar dan natuurlijk liever niet met de wind richting mijn tuin direct aan de volière. :boos: :klaar:
Afbeelding
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Tara schreef:
Veroo schreef: Ik heb zelf een behoorlijke kerel van een vent. Een tijdje terug waren de buurkinderen ook naar de honden aan het joelen. Ik heb er toen wat van gezegd en toen waren ze weg. Een paar dagen later hoorden we weer iets. Mijn vriend gaat kijken blijkt dat ze appeltjes in de tuin waren aant gooien (ja ook rotte)
Mijn vriend herkende een kind van een paar deuren verder. Hij is naar dat huis gegaan (kind rende ook al snel naar huis)
Heeft er een roffel op de deur gegeven en toen deed pappa open.
Vriend zei ik wil jou zoon spreken. Nou die man wist niet waar hij moest kijken en haalde dat jochie erbij.
Zei mijn vriend (bulderde meer....) Als ik jou en je vriendjes nog 1 keer bij de honden zie gooi ik de poort open en laat ik ze los en ze zijn getrainde bijters dus geloof maar dat je geen handen meer over hebt.

Nou het jochie stond helemaal in shock en we hebben ze nooit meer bij de poort gezien.

Natuurlijk zouden we de honden nooit op ze af sturen en als we dat al zouden doen zouden ze vrolijk achter de bal aanrennen die ze altijd bij zich hebben, maar ja goed dat weten die kinderen niet.
(Een paar dagen later zag ik die andere kinderen staan en heb hun hetzelfde verteld.)

Geen last meer gehad.
Weet je wat dat (paarsgemaakte) voor gedrag is? Dat heet bedreiging, en dat is -terecht- strafbaar.
Kon je niet gewoon eerst met die vader gaan praten?

@Amber81, wat een ellende daar bij jou in de buurt.
Weet je wat misschien nog wel een idee is? Een alarmsysteem(pje) plaatsen.
Ieder kind dat nu nog aan je poort loopt te klieren, of er overheen klimt, of er iets overheen gooit, dat er dan een snerpend alarm afgaat.
Doorgaans wordt dat ook niet zo prettig gevonden, en daar gaat misschien best een afschrikwekkend effect van uit.
Je weet toch hoe het gaat? Als er bij de HEMA iemand door het poortje loopt, en het alarm gaat af, dan staat ook iedereen meteen te kijken.
Het lijkt mij niet fijn als ik tijdens het treiteren iedere keer door middel van herrie in de spotlights zou komen te staan.
jup dat klopt en het werkte fantastisch.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Expecting schreef:
Dondersteen schreef:Je zou ook met de woningbouw kunnen praten of je een urgentie verklaring kan krijgen maar dan moet je het wel met de politie of wijkagent bespreken.
Maar TS wil niet verhuizen :wink:
Ik vind de tip van Marjoleine wel een goede idd. Of zo'n bord echt helpt weet ik overigens niet, de meeste kinderen van 6 zullen dat nog niet kunnen lezen denk ik?
Je kan ook met der woning bouw praten dat je woongenot er niet meer is,kunnen zij misschien met de mensen gaan praten.
Mijn zoon had vroeger zoveel last van zijn boven buren hij is gaan verhuizen maar nadat ik mij even boos heb gemaakt hoefde hij 2 maanden geen huur te betalen.
Hij kwam af en toe thuis slapen omdat hij daar niet meer goed kon slapen.
Afbeelding
amber81

Re: Honden worden steeds gepest etc./UPDATE!!!

Ongelezen bericht door amber81 »

We zijn nu bijna een week verder en wil iedereen toch even vertellen wat er inmiddels allemaal gebeurd is wat dit betreft! Het heeft namelijk erg positief uitgepakt en dat vind ik super!

Ten eerste werd door de ouders niet open gedaan dus het gesprek wilden ze schijnbaar niet aan. Ik ben ook wel erg duidelijk geweest in het betrappen van hun kind, dus wellicht zijn ze beledigd. Bij politie heb ik melding gemaakt, en hoe meer meldingen, hoe eerder ze er iets aan gaan doen. Aangifte kan ook, maar komt op hetzelfde neer. Het voordeel van meldingen is, dat ze direct kunnen komen als het moet, zonder van alles aan onderzoeken ed. te moeten doen. Zelf was ik het daar wel mee eens.
Het bord staat nog steeds mooi te prijken tegen de schuttingpoort en er is van de week iets ontzettend goeds gebeurd! Ik zag de honden drie op een rij kwispelen bij de poort, ik hoor nog ergens een man roepen dat 'ze dat niet moet doen, kijk uit!' en ik zie een kinderarmpje door een kier schuiven. De honden reageerden heel normaal, maar ik ben toch even naar haar toegelopen. Het meisje zei dat haar ballon in de tuin lag. Ik heb de poort open gedaan en uitgelegd dat ze beter niet meer zo haar arm door de kier moet doen (kier is trouwens een losse plank van de poort die er een tijd geleden afgeramd is door buurmeisje plus aanhang)vanwege de honden. Het meisje zei dat ze niet bang was, ze deden nooit lelijk. Ik zei weer; ja, maar soms snappen ze niet dat je ze niets wil doen. Er zijn kindjes die mijn hondjes pesten en dan schrikken ze dus weleens.

Ik zei haar dat ze de volgende keer gewoon kon roepen naar me, zoiets als: 'buurvrouw!'De man die bij haar was begon al een heel verhaal, was een beetje nerveus dus ik zei maar: het geeft niet, ik pak die ballon even (was nog aardig zoeken moek zegge) en de honden stonden gewoon kwispelend te kijken wat ik allemaal aan het bespreken was en aan het doen was, niets aan de hand. Ik was dus erg blij met deze gelegenheid en vond het een geweldig toeval dat ik de angst en vooroordelen van van sommige buren nu kon doorbreken. De man keek nog best verbaasd, terwijl mijn drie vreselijk gevaarlijk uitziende monsters vrolijk stonden te kwispelen tijdens het hele gebeuren :D

Op de oproepjes heb ik ook reacties gekregen en de buren die gereageerd hebben waren het ALLEMAAL met me eens. Ik heb alle overige buren met honden in de tuin gevraagd of zij soortgelijke problemen hadden, wat ze daar aan deden etc. Naar voren kwam dat eigenlijk niemand deze probemen had gehad en het dus specifiek gericht werd op mijn honden. over specifiek dat meisje, plus de aanhang die ze dan toevallig bij zich heeft. Ook werd me duidelijk dat de ouders het dus allemaal wel best vonden, omdat alles wat kind doet, is goed. Ook had iedereen het idee dat het me gewoon niets kon schelen en ik me er niets van aantrok. Ik heb ze allemaal verteld van de steen die mijn Tara kado kreeg en men was in shock. Een klein kind die stenen en afval gooit naar dieren, dat is dus helemaal NIET OKE.

Ik heb in de gaten gehouden iedere keer als mijn honden blaften, wat er gaande was. Helaas, iedere keer had het dus te maken met buurmeisje. Buurmeisje blijft nu wel op afstand, dus de boodschap zal duidelijk geweest zijn. Wat me opvalt is dat de katten van dit gezin of opgejaagde katten: ik heb ze nauwelijks gezien, behalve gewoon in het voorbij gaan. De honden zijn niet meer heel de dag opgefokt en gefixeerd op en in de tuin. Ze zijn eigenlijk heerlijk kalm en dat doet me vreselijk goed! Ook is mijn tuin ontzettend opgeruimd gebleven.

Nog steeds gaan we de tuin aanpakken hoor, maar wilde graag vertellen hoe positief het allemaal was de afgelopen week! En ook dat t dus niet alle buurtkinderen zijn, maar uiteindelijk maar eentje die steeds wat andere kids opnaait. Dat maakt het dus allemaal een stuk makkelijker. Zodra er nieuws is, horenjullie me weer terug en iedereen bedankt voor alle supertips, een luisterend oor/lezend oog en de vele tips en dips!

THNX!!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Fantastisch nieuws!! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:ok: super
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een fijn nieuws!

dan ben ik toch blij met mijn boerendurp waar de kinderen eerst kijken of een van ons buiten is en dan vragen of lola buiten is en of ze op het gras mag (dan kunnen ze dichtbij een koekje geven)

laatst zat ik beneden buiten (we hebben veel hoogteverschil in de tuin) dus zagen ze mij niet en hoor ik een van de kinderen tegen de rest zeggen. nee, dat is sam, dat mag niet. alleen lola mogen we mee spelen.

daar word ik blij van!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

massam schreef:laatst zat ik beneden buiten (we hebben veel hoogteverschil in de tuin) dus zagen ze mij niet en hoor ik een van de kinderen tegen de rest zeggen. nee, dat is sam, dat mag niet. alleen lola mogen we mee spelen.
daar word ik blij van!
Leuk is dat, hè? Als ik langs de vele speeltuinen kom op weg van of naar het hondenuitlaatgebied hoor ik de kinderen ook altijd tegen elkaar zeggen 'die 2 bruine en zwarte mogen we knuffelen maar van die grijze moeten we afblijven.'
Een nadeeltje is er wel: ik kom nooit snel langs die speeltuinen heen want er moet (ook van de kant van de honden :wink: ) wel altijd geaaid worden.

Even ontopic: fijn dat het zo veel beter gaat :ok: !
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat biedt weer hoop! Fijn voor jullie! :ok:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik vind het superrr dat je nu goed gaat.
En ook heel erg respect voor hoe je het hebt aangepakt.

Ik geloof niet dat ik zo rustig was gebleven. Kinderen of niet ouders erbij of niet maar ik geloof dat ik ze is bij de lurven had genomen. En ik weet dat ik dan fout zou zijn maar zoiets verschrikkelijks en dat meerdere keren zou ik niet over mijn kant laten gaan. En ik dacht niet meteen aan schrikdraad maar gewoon stroom op de poort. En ook dat is strafbaar maar daar zou ik op dat moment niet aan denken.
Dus PETJE af voor hoe jullie het hebben opgelost. Aan mij hadden ze een ergere buurvrouw gehad dat weet ik zeker.

Maar echt superrr dat het nu goed gaat en hoe jullie het hebben gedaan. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
amber81

freskin schreef:Fantastisch nieuws!! :ok:
twinkeltje schreef::ok: super
THNX!
massam schreef:wat een fijn nieuws!

dan ben ik toch blij met mijn boerendurp waar de kinderen eerst kijken of een van ons buiten is en dan vragen of lola buiten is en of ze op het gras mag (dan kunnen ze dichtbij een koekje geven)

laatst zat ik beneden buiten (we hebben veel hoogteverschil in de tuin) dus zagen ze mij niet en hoor ik een van de kinderen tegen de rest zeggen. nee, dat is sam, dat mag niet. alleen lola mogen we mee spelen.

daar word ik blij van!
Nou, hier gaat dat niet zo! was het maar zo!
lieke schreef:
massam schreef:laatst zat ik beneden buiten (we hebben veel hoogteverschil in de tuin) dus zagen ze mij niet en hoor ik een van de kinderen tegen de rest zeggen. nee, dat is sam, dat mag niet. alleen lola mogen we mee spelen.
daar word ik blij van!
Leuk is dat, hè? Als ik langs de vele speeltuinen kom op weg van of naar het hondenuitlaatgebied hoor ik de kinderen ook altijd tegen elkaar zeggen 'die 2 bruine en zwarte mogen we knuffelen maar van die grijze moeten we afblijven.'
Een nadeeltje is er wel: ik kom nooit snel langs die speeltuinen heen want er moet (ook van de kant van de honden :wink: ) wel altijd geaaid worden.

Even ontopic: fijn dat het zo veel beter gaat :ok: !
SandraH schreef:Dat biedt weer hoop! Fijn voor jullie! :ok:
THNX!
Marina schreef:Ik vind het superrr dat je nu goed gaat.
En ook heel erg respect voor hoe je het hebt aangepakt.

Ik geloof niet dat ik zo rustig was gebleven. Kinderen of niet ouders erbij of niet maar ik geloof dat ik ze is bij de lurven had genomen. En ik weet dat ik dan fout zou zijn maar zoiets verschrikkelijks en dat meerdere keren zou ik niet over mijn kant laten gaan. En ik dacht niet meteen aan schrikdraad maar gewoon stroom op de poort. En ook dat is strafbaar maar daar zou ik op dat moment niet aan denken.
Dus PETJE af voor hoe jullie het hebben opgelost. Aan mij hadden ze een ergere buurvrouw gehad dat weet ik zeker.

Maar echt superrr dat het nu goed gaat en hoe jullie het hebben gedaan. :ok:
Thnx voor de reactie! Iedereen...maar...er is dus wéér nieuws! Ik zal een nieuwe reactie er van maken :mrgreen:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik ben benieuwd! :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
amber81

En een nieuwe update!

Gisteren vierde het kindje haar verjaardag. Nu is ze dus echt zes. Ik was bezig in de tuin, de honden waren bij me en kindje komt met kinderen die op visite zijn naar het plein. ze zagen mij uiteraard niet en zo werd plotseling gegierd en gelachen, de honden bij de poort en Tara en Gigi plat op de grond, zodat ze onder de poort konden kijken. Tara's haren omhoog, dus dat kon er maar een zijn en idd, het was ZIJ. Toch alledrie deden ze niets, hoewel alert, vooral Kazan. Plotseling kwam de weer vastgemaakte plank van de poort hard de tuin in gevallen, kindjes stonden het dus weg te duwen. Toen zagen ze mij pas en buurmeisje begon een heel verhaal. Ik zei dat ze weg moesten gaan en van mijn poort af moesten blijven. Ze gingen dus niet. Handen naar binnen, gelach, 'kijk, kijk'! Ik werd nu echt kwaad en zei dat ze NU op moesten rotten! De hele week ging het al goed, maar ja, nu waren er kids bij en dan moet er stoer gedaan worden! Ongelofelijk, een kind van zes! Keer op keer zei ik dat ze weg moesten gaan, uiteindelijk bleef eentje staan en ging staan staren naar Kazan, puur om te zieken. Dit kind was al en stuk ouder. Kazan sloeg dus aan en probeerde haar weg te blaffen, dus ik stap naar de poort en zei: EN NOU OPROTTEN!ER STAAT EEN BORD, LEES HET!

De buurvrouw kwam naar buiten, de moeder van dat zesjarige etter, samen met al haar visite, tja, stoer doen kan je niet alleen schijnbaar en ze wilde net gaan tieren toen ze mijn woeste blik zag. Ik kreeg een: 'ow...eh...sorry.'
Niks te sorry! Gewoon zorgen dat het nou eens afgelopen was!!! En dat er op die kinderen gelet moet worden! Iedereen droop af, kids gingen spelen, volwassenen gingen weg. Ik pakte de tuinslang, de tuin wilde ik nog afspuiten voor de zon erop stond, en jahoor, dat buurmeisje kwam toch. De honden waren al binnen, maar dat had ze niet door. ik hoor haar zeggen: 'kom,pak een steen dan gooien we zo naar ze!', dus ik gluur, mik en heb dat netjes aangeklede rotjong zeiknat gespoten, daarna de bagger uit mijn tuin onder de poort door op laten spuiten, dus kind was zeiknat en ranzig! 'Mama! Ze spuit me vies!'

Tot de avond geen last had, behalve geluidsoverlast, maar ik ben niet moeilijk. Begin van de avond moest ik de kliko hebben, drie vuilniszakken weggooien, dus ik zie nog net dat oudere kindje etteren tegen Kazan. voor die aansloeg, rukte ik de poort open, ze schrok en rende weg en wat denk je? Er waren volwassenen op het plein en die keken me beduusd aan en ik kreeg: 'ow...hallo...'Ik heb iedereen een dodelijke blik geworpen en nog eens gewezen op het bord. Ook heb ik de politie gebeld en melding gemaakt. Savond heb ik ook nog een paar keer melding gemaakt, voor overlast en geluidsoverlast. Dat gaf me een goed gevoel, ze zijn er naartoe gegaan en ik hoop dat er weer rust in de tent komt. Maar...ik ben nu vastbeslotener dan ooit, zodra er maar enige aanleiding is, bel ik gewoon weer!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een ellende dat ze dan weer terugkomen/komt. Ik heb dat hier ook, wisselend stelletje opgeschoten knullen, ik ga naar de ouders (de eerste keer zeiden die dat hebben wij vroeger toch ook gedaan, dat is een grapje, ik, jij misschien maar ik niet), dreig de volgende keer met foto's naar de politie te gaan etc. Dan is het weer een tijdje rustig, zelfs een jaar.
En ineens weer gezeur, gillende honden, gerammel, op de garage klimmen, rotzooi gooien etc, de laatste keer had ik net een doodzieke kat, ik ben ongelooflijk uit mijn bol gegaan, kon het niet hebben en heb lekker de spuit op ze gezet...... vonden ze niet leuk.
Dus is het weer even rustig, kom je zo'n jongen alleen tegen schuiven ze langs de andere kant van de straat, maar is het weer een groepje dan zijn het "helden". :zweep:
Grootste nadeel is wel dat ik bang voor rotzooi in de tuin ben en altijd eerst controleer als de honden buiten gaan, zo heb je weer wat te doen :devil:
amber81

Hallo allemaal!

Morgen antwoord ik weer en kom ik weer met een GIGA SUPERPOSITIEVE posting! Wat er in een week allemaal kan veranderen he?

Tot morge!
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

amber81 schreef:Hallo allemaal!

Morgen antwoord ik weer en kom ik weer met een GIGA SUPERPOSITIEVE posting! Wat er in een week allemaal kan veranderen he?

Tot morge!
Ben erg benieuwd! Fijn voor je dat er ineens zoveel positieve verandering in korte tijd is, hoop dat het zo door blijft gaan! :ok:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

nou wat een ellende, sommige ouders snap je niet en dan maar roepen dat je van hun kind af moet blijven.
Super dat je zo positief blijft ik zou het niet kunnen denk ik. Zou wel melding blijven maken.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
amber81

Lillith schreef:Wat een ellende dat ze dan weer terugkomen/komt. Ik heb dat hier ook, wisselend stelletje opgeschoten knullen, ik ga naar de ouders (de eerste keer zeiden die dat hebben wij vroeger toch ook gedaan, dat is een grapje, ik, jij misschien maar ik niet), dreig de volgende keer met foto's naar de politie te gaan etc. Dan is het weer een tijdje rustig, zelfs een jaar.
En ineens weer gezeur, gillende honden, gerammel, op de garage klimmen, rotzooi gooien etc, de laatste keer had ik net een doodzieke kat, ik ben ongelooflijk uit mijn bol gegaan, kon het niet hebben en heb lekker de spuit op ze gezet...... vonden ze niet leuk.
Dus is het weer even rustig, kom je zo'n jongen alleen tegen schuiven ze langs de andere kant van de straat, maar is het weer een groepje dan zijn het "helden". :zweep:
Grootste nadeel is wel dat ik bang voor rotzooi in de tuin ben en altijd eerst controleer als de honden buiten gaan, zo heb je weer wat te doen :devil:
dat heb ik dus ook steeds, dat is toch niet normaal? Maar je doet het, want je wilt niet dat je beesten, kinderen wat oplopen. Maar goh, ik heb dat dus ook gehad de afgelopen 4,5 jaar...tijden gebeurde er niets en dan weer maanden achter elkaar, zoals nu. En lefbekkerij, oew, ik kan daar zo slecht tegen!
nana schreef:nou wat een ellende, sommige ouders snap je niet en dan maar roepen dat je van hun kind af moet blijven.
Super dat je zo positief blijft ik zou het niet kunnen denk ik. Zou wel melding blijven maken.
nouw, hele dicussie met ouders over het aanspreken/aanpakken gehad...ik heb daar dus ook zo mijn mening over. En meldingen, hoei, ik heb wat aan de bel gezeten afgelopen weekend! :mrgreen:
Ink schreef:
amber81 schreef:Hallo allemaal!

Tot morge!
Ben erg benieuwd! Fijn voor je dat er ineens zoveel positieve verandering in korte tijd is, hoop dat het zo door blijft gaan! :ok:
dat ga ik dus straks uitgebreid vertellen :F:
amber81

De volgende update! Het gaat ineens heel hard allemaal!

zondagavond stond om tien uur savonds iemand op het raam te kloppen, en door de luxa zie ik de moeder van het bewuste meisje staan, samen met een andere buurvrouw. Ik denk: 'daar komtie dan!' Ik dacht serieus dat het zou gaan over wat haar kind gedaan had en wat er allemaal gebeurd was die zaterdag. En alle voorgaande gevallen. Dus ik ruk de deur open, klaar voor de strijd :engel: en ze begint al met een excuus vanwege het tijdstip. Toen kwam ze met het verhaal dat er iemand afgelopen nacht had gegooid met stenen en glas omdat er veel lawaai van hun afkwam. Ze konden niet zien wie dit was, dus ze waren met de hele bups koopwoners (echt zo raar dat) de buurt aan het afgaan. Ze hadden inmiddels vernomen dat er buren waren met vernielde poorten en bomen, en ze hadden van een buurvrouw gehoord dat ik van de week de buurt was afgegaan over vandalisme en geweld tegen de huisdieren in de buurt. Toen zegtie moeder: 'nou, ik weet wel wie dat doet bij jullie hoor, dat zijn je buurjongens van gelijk naast je!'

Woest werd ik! Ik zei dat dat anders gewoon haar eigen kind was en dat ik het heel raar vond dat ze zo stond te doen met andere mensen erbij. Maar er waren meer ouders bij van kinderen die bezig waren geweest, dus ik heb effe verteld dat ik niet normaal vond dat die kinderen steeds zo bezig waren. Ik haalde alle voorvallen aan van alleen al het afgelopen jaar, dat ik niet begreep wat hun probleem was, dat het achterlijk was dat het goed werd gevonden en dat ik haar man al een paar keer had aangesproken terwijl hij erbij was. Ik had die middag staan praten met een buurvrouw, compleet over haar toeren omdat haar hele oude bomen waren vernield, ik heb verteld dat mijn poort weer naar God was en dat het over moest zijn. Ook zei ik ze dat het echt klaar was, ik waarschuw niet meer en ik hou de honden niet meer binnen, als er vingers kwijt raken, kinderen bang worden, jammer dan. Ook zei ik dat de tuinslang klaar lag en ik de volgende keer gewoon weer de hele bups natspuit!

Tijdens mijn tirade, waarbij de buren voor me steeds meer werden maar ook steeds stiller, begon de moeder van dat meisje plotseling te huilen. Ze verklaarde dat ze van niets wist, niet dat het zo zat. Ze had het bord gezien en er op gelet, maar ze beweerde dat ze van al het voorgaande niet op de hoogte was. k vond dat eigenlijk moeilijk te geloven, na gesprekken,diverse bezoeken aan elkaar de afgelopen jaren, maar goed, niet iedereen is een helder licht. Uiteindelijk stond iedereen in shock vanwege de vader van het meisje, die dus nooit iets besproken had met moeder of de ouders van de kinderen die er toentertijd bij betrokken waren geweest. Ook dat vind ik lastig te geloven. Maar...ik ben de rotste niet. Heb gezegd dat als dat zo is, ze toch allemaal eens na moesten denken over de band in hun relaties en hoe goed ze elkaar eigenlijk kennen. Wat ik er ook bij heb gehaald is, dat ik het zat ben dat mijn eigen meisje niet meer op dat plein wil komen, maar dat het ook haar recht was. Belachelijk dat ze dan niet eens wil gaan!

Er werden ouders rood, sommige verontschuldigden zich en de moeder van buurmeisje, na haar huilbui, vroeg of ze dan van de week langs mocht komen, na een hartig woordje met haar man te hebben gehad, samen met dochter. Zij en de andere ouders gingen met hun kinderen praten, beloofden ze mij. Uiteindelijk ben ik wel gekalmeerd. stonden mijn drie 'valse' honden :F: achter het raam te kwispelen vanwege alle geluiden en in afwachting van spelen!Dus dit even kort samengevat!
Iedereen ging weer naar huis en gisterenmiddag, ik was al vanaf 11 uur buiten met de honden, ik moest er echt even uit! Ik had mijn meisje ook van school gehaald met de honden en om een uur of vier waren we thuis. Allemaal moe en voldaan ploften we neer en een uurtje later werd er weer aangeklopt. Er stond een vader die de avond ervoor ook bij was geweest, met zijn twee kinderen. Ik deed open en de vader begon; deze jongens willen je graag iets zeggen...
Ze vertelden dat ze het wel wisten en er bij waren geweest een aantal keren maar dat ze nooit, nooit, nooit mee hadden gedaan. Ze vonden de honden wel eng en groot.Zelf hebben ze enorme stafford, maar mijn honden waren wel héél eng. Ik heb de jongens gevraagd of ze dat echt echt niet gedaan hadden. Ik had ze nl nooit zelf betrapt, maar wel gespot met verschillende voorvallen. Ook zei een van de twee dat de honden zo konden blaffen en dat hij dat zo eng vond. Ik zei dan ook dat als ze er niets te zoeken hebben, ze daar ook dan niet moeten komen. Zolang ze op afstand blijven vinden de honden het namelijk vaak leuk. Ze zitten ozo vaak te gluren naar het pleintje, kwispelend, heen en weer springend, rollend om al die gekkigheid. Ze zeiden dat ze dat ook al eens gezien hadden onder de poort door.

toen zeiden ze iets liefs en hun vader stond er al die tijd bij. 'Buurvrouw, we hebben koekjes bij ons, mogen we die dan geven? Ik wil de honden zo graag eens echt aaien en zien dan!'
Ik was erg verbaasd en zei: eh, ja, tuurlijk! Ze hadden de beesten natuurlijk wel gezien in het voorbijgaan enzo, maar nooit zo direct. Dus ik zei ze: zezijn wel heel druk en gek op kindjes, dus niet schrikken, gewoon naar binnen lopen en wachten, geef ze hun koekje en niets aan de hand!
Vader en zoons liet ik dus binnen, deed de deur open en liet iedereen even. Mijn eigen dochter en ik waren helemaal verbaasd, maar de honden vonden het superleuk, wat voor mij al bewijs genoeg was. Onze Kazan doet namelijk nooit leuk tegen iemand die hem ooit gepest heeft, evenzo Tara en ze gaven helemaal geen blijk dat ze een rotgevoel hadden. De kinderen werden bestormt, gelikt, uitgedaagd om te spelen en ze namen dankbaar de koekjes i ontvangst, alsof ze nooit wat krijgen! Voor de wee teven was dit sowieso erg bijzonder, die pakken nooit, vrijwel nooit, iets aan van anderen dan wij en familie. Onze jongste hond was zo goed van vertrouwen, die bleef stuiteren en Kazan stelde de vader en zoons gerust door zich gewoon te laten vallen; 'IK doe NIETS hoor'! gigi was zo enthousiast dat ze bleef vragen om spelen, Tara heeft hun vader afgelebberd of hij de verloren held was...het deed me zo goed!

Na een poosje gek doen, zijn ze weer naar huis gegaan. Dit voelt als een goed nieuw begin. De jongens zaten vol verhalen en zeiden: dankjewel buurvrouw, we hebben er drie vriendjes bij!
Hierna hebben mijn dochter en ik nog even op ons hoofd gekrabt, gelachen en de hondjes? Die ploften weer neer en gingen slapen, niets aan de hand!Nog uren hebben we het erover gehad en ik vermoed zo dat hier de komende tijd erg veel kindjes met ouders over de vloer gaan komen...echt helemaal super! e tuin is opgeruimd gebleven, het is rustig weer aan mijn poort. Wat er in een week wel niet kan gebeuren! Ik wilde het jullie niet onthouden!!!!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat goed :ok: :ok: en je nu ook niet meer op je kop laten zitten. Zodra het gebeurd of iets wat in die richting komt direct naar de ouders stappen zo van dat en dat is er gebeurd en ik dacht dat ouders daar op zouden letten??? Hoe kan het dan toch weer gebeuren???

Veel plezier :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat het zoveel beter gaat. Nu de jongens vriendjes gemaakt hebben, zullen ze ook de andere kinderen wel vertellen dat ze de honden niet mogen pesten. Dat werkt vaak als een inktvlek die dan uitbreidt en dan neemt hopelijk de overlast voor jullie af. Maar ik zou zeker toch nog wat aan die schutting doen hoor, zekere voor het onzekere nemen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Lillith
Zeer actief

Positief verhaal. :ok: Het is inderdaad zo dat je wel de goede ouder moet aanspreken, 2jr. geleden had ik bij 1 gezin eerst de verkeerde te pakken en bij het andere gezin, naaste buur, heb ik kunnen genieten van de boosheid van de buurvrouw op haar zoon :smile: .
Ik vindt het erg knap dat je er zelf zo goed mee kan omgaan, ik kreeg hartkloppingen toen als ik maar een bal hoorde, vooral omdat ik er pas woonde nieuwe stad, zware verhuizing ed.
Nu haal ik de kinders (hondjes) bij me als het weer zo ver is (ik heb een vaste kattenren aan het huis dus ze kunnen dan nog veilig rondlopen) of ga lekker spuiten :cheer:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

wat een positief nieuws zeg. :ok:
Ik hoop dat het nog beter gaat worden voor jullie.

Knap dat je er zo mee omgaat.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Wauw, dat is goed nieuws zeg! Hartstikke mooi voor je, en ik hoop van harte dat je nu geen berichten van een negatiever toon meer aan dit topic hoeft toe te voegen! :ok: :ok:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Wat fijn als ze het nu gezien hebben dat er geen gevaarlijke honden lopen haha ,.
Ik hoop dat het opgelost is,ik had er ook een tijdje last van,steeds ballen in de tuin,enz.
Toen heb ik gezegd dat ik hele oude zielige hondjes heb,heb ik natuurlijk ooh hoor,en dat er 1 blind is en een beetje ziek en dat ze bang worden.
Ik heb gevraagd of ze wilden kijken.
En dat wilden ze wel.
Nooit geen last meer gehad.
het is nu zo dat ik vaak hoor:Hier niet voetballen hoor,die mevr heeft hele zielige honden en die zijn allemaal blind en zo lief..
Dus we moeten ergens anders gaan.
haha.
Zo lief.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
amber81

chrico schreef:Wat goed :ok: :ok: en je nu ook niet meer op je kop laten zitten. Zodra het gebeurd of iets wat in die richting komt direct naar de ouders stappen zo van dat en dat is er gebeurd en ik dacht dat ouders daar op zouden letten??? Hoe kan het dan toch weer gebeuren???

Veel plezier :ok:
Zeker niet meer! Ik zie nu ook duidelijk dat t allemaal anders kan...Het is ook heeeeeeeerlijk rustig!
Roelfien schreef:Fijn dat het zoveel beter gaat. Nu de jongens vriendjes gemaakt hebben, zullen ze ook de andere kinderen wel vertellen dat ze de honden niet mogen pesten. Dat werkt vaak als een inktvlek die dan uitbreidt en dan neemt hopelijk de overlast voor jullie af. Maar ik zou zeker toch nog wat aan die schutting doen hoor, zekere voor het onzekere nemen. :ok:
Daar hoop ik dus wel op, dat de kinderen elkaar vertellen dat het allemaal wel meevalt, de honden helemaal niet perse eng zijn...en ja, de tuin wordt gewoon opgeknapt, het lag toch al in de planning en het ontwerp is zo goed als klaar!!Ik denk dat ik er foto's van zal plaatsen als het eenmaal zover is...
Lillith schreef:Positief verhaal. :ok: Het is inderdaad zo dat je wel de goede ouder moet aanspreken, 2jr. geleden had ik bij 1 gezin eerst de verkeerde te pakken en bij het andere gezin, naaste buur, heb ik kunnen genieten van de boosheid van de buurvrouw op haar zoon :smile: .
Ik vindt het erg knap dat je er zelf zo goed mee kan omgaan, ik kreeg hartkloppingen toen als ik maar een bal hoorde, vooral omdat ik er pas woonde nieuwe stad, zware verhuizing ed.
Nu haal ik de kinders (hondjes) bij me als het weer zo ver is (ik heb een vaste kattenren aan het huis dus ze kunnen dan nog veilig rondlopen) of ga lekker spuiten :cheer:
Dat spuiten doet wonderen he :engel:
noekie schreef:wat een positief nieuws zeg. :ok:
Ik hoop dat het nog beter gaat worden voor jullie.

Knap dat je er zo mee omgaat.
Voorlopig gaat het steeds beter. Had niet verwacht dat het uiteindelijk zo zou lopen...gek toch eigenlijk :denken:
yvonne dl schreef:Wat fijn als ze het nu gezien hebben dat er geen gevaarlijke honden lopen haha ,.
Ik hoop dat het opgelost is,ik had er ook een tijdje last van,steeds ballen in de tuin,enz.
Toen heb ik gezegd dat ik hele oude zielige hondjes heb,heb ik natuurlijk ooh hoor,en dat er 1 blind is en een beetje ziek en dat ze bang worden.
Ik heb gevraagd of ze wilden kijken.
En dat wilden ze wel.
Nooit geen last meer gehad.
het is nu zo dat ik vaak hoor:Hier niet voetballen hoor,die mevr heeft hele zielige honden en die zijn allemaal blind en zo lief..
Dus we moeten ergens anders gaan.
haha.
Zo lief.
dát is wel uberschattig! :I:

Dankjewel iedereen! En ik zal iedere keer weer vertellen als er wat gebeurt, positief of negatief! :E: Jullie zijn schatjes!
Lillith
Zeer actief

@Amber81
Nog iets positiefs, als het regent en waait hoef je helemaal niet te spuiten :smile: :smile:
Seizoenswerk waarschijnlijk :pffff:
amber81

Lillith schreef:@Amber81
Nog iets positiefs, als het regent en waait hoef je helemaal niet te spuiten :smile: :smile:
Seizoenswerk waarschijnlijk :pffff:

Heerlijk hoor, die vreselijke stormdagen! :lol:
amber81

Re: Honden worden steeds gepest etc. UPDATE

Hallo allemaal...er komt een flinke update, ben helemaal op, leeg en versleten....ik ben zooooooo boos en verdrietig!

tot vanmiddag
X12207
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door X12207 »

amber81 schreef: Het volgende probleem: gisteren waren mijn honden lekker aan het spelen en ik zie de voeten van een kind onder het hek door. Die staat te praten tegen mijn honden en ineens begint Tara te blaffen als een gek, haren omhoog. Ik zie dat kindje bukken, heeft een steen in haar handen, en gooit dat onder het hek door tegen mijn Tara en zegt: ssst!Hou je mond! Ik vlieg naar buiten, doe het hek open e zie een jongetje staan, achter de glijbaan staat een ander kind maa ik zag niet direct wie. Ik vraag hem waarom dat nodig was en dat ik daar niet van hou. De jongen zei: ja, die hond staat te blaffen tegen mijn nichtje!Ze staat daar alleen maar!
Dus ik: ja,ze wordt getreitert, dus ze blaft, het is de hond haar eigen tuin! Maar met stenen gooien kan écht niet!!!
Dat ventj zei dat het zijn nichtje was die dat deed en noemde haar naam. Dat kindje heb ik dus de afgelopen maanden al vier keer op heterdaad betrapt. Ze is zes jaar en weet heus dat ze niet zo tegen dieren kan doen. Haar ouders hebben ook een hond en katten. Een keer vloog er een scherp stuk afval min tuin in en ik stond toevalig bij de konijnen, dus ik doe de poort open en zie haar staan, met andere kinderen, maar ook haar vader. Ik ging tekeer tegen de vader, ik was het heel erg zat!!! Een week eerder was namelijk mijn pup van toen drie maanden oud doodziek geweest van afval wat in de tuin was gegooid. Ook door dat kindje. Ook heb ik haar al eens betrapt op stiekum blafgeluiden maken achter de poort, en al eens met dat beruchte takje door mijn hek duwen. Ook zegt ze tegen de andere kids in de buurt: KIJK UIT! DIE HONDENZIJN VALS!!!
Ik heb veel wijze dingen van mijn opa geleerd. Een van die dingen is dat als kinderen dieren pijn deden kregen ze een draai om hun oren. En als een of andere hyper'papa' of 'mama' (die mogen die naam niet hebben als ze hun prut niet in 't gareel houden) lastig kwam doen kon hij de riek in zijn kont krijgen.

Mijn opa, een wijs man.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”