de rest is wel vals?blondie schreef: en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benaderen van honden die op de baas wachten bij een winkel
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Benaderen van honden die op de baas wachten bij een winkel
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja met name die van jouTamara. schreef:de rest is wel vals?blondie schreef: en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals)

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zo'n vermoeden had ik al, jaZoek stok! schreef:Ja met name die van jouTamara. schreef:de rest is wel vals?blondie schreef: en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals)
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Kayla vindt het geweldig om mee te gaan voor een kleine boodschap bij de Boni hier in de straat. Ze ligt dan helemaal vol trots los naast de schuifdeuren waar ze gebiologeerd naar de schuifdeuren blijft staren tot ik weer buiten ben en zo'n beetje al het andere negeert. Binnen heb ik haar continu in zicht, en ik ben in een tel bij haar maar zij kan dus ook binnen een tel naar mij toe. Heb overigens nog nooit gezien dat iemand haar aaide of aanstalte maakte. Dus zo heel nu en dan mag ze even mee koffie halen ed. het moet wel speciaal voor dr blijven
.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik neem de honden mee naar de supermarkt (groot woord, het is een piepkleine deutsche buurtwinkel met bakker en slager), en laat ze dan aan een paal ver weg van de ingang aan de riem. Bij de ingang wil ik niet omdat er ook mensen zijn die bang zijn van honden, en ik wil niet dat die mensen er hinder of schrik van hebben.
Alleen Hoopje neem ik uiteraard nooit mee.
De rest is neutraal of vriendelijk bij benaderingen, en hier in Duitsland moet ik zeggen dat mensen stappen echt niet ongevraagd op een hond af, dat vind ik erg prettig. Zelfs niet op kleine schattige honden.
Op drukke plaatsen of winkelcentra doe ik het niet, niet omdat ik de honden niet vertrouw maar omdat ik de meeste mensen niet vertrouw, straks doet iemand iets ergs bvb op hun staart trappen of zo. Dus alleen de eigen buurtwinkel.
Alleen Hoopje neem ik uiteraard nooit mee.
De rest is neutraal of vriendelijk bij benaderingen, en hier in Duitsland moet ik zeggen dat mensen stappen echt niet ongevraagd op een hond af, dat vind ik erg prettig. Zelfs niet op kleine schattige honden.
Op drukke plaatsen of winkelcentra doe ik het niet, niet omdat ik de honden niet vertrouw maar omdat ik de meeste mensen niet vertrouw, straks doet iemand iets ergs bvb op hun staart trappen of zo. Dus alleen de eigen buurtwinkel.
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen .blondie schreef:Even dat laatste.. herderachtige hond gaat niet op he.. zo afschrikwekkend zijn die bepaalde herder soorten niet meer.. mijn start topic betrof duitse herders en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals) Als ik ze buiten sporadisch eens heb liggen ook niet om het te ontkrachten dat ik boos word omdat mensen dat doen... ik vind het merkwaardig dat tegenwoordig maar alles benaderd moet worden dat is het...Angelcollies schreef:Ik haal nooit geen vreemde honden aan en heb ook niet de behoefte om ze te aaien , als iemand op me af komt met een hond steek ik hooguit mijn hand even uit waar dan even aan gesnuffelt word bv , een heel drukke wilde hond die contact per see wil haal ik ook niet aan .
Mijn eigen collies bind ik nooit vast bij een winkel , ik heb het 1 keer gedaan , 3 van mijn collies aan het fietsenrek omdat ik even snel bij de apotheek een recept op moest halen ....ik had de honden ook gewoon in het zicht , en toen kwamen ze met zijn drietjes plus het fietsenrek de apotheek binnen wandellen ...Waar is ze !![]()
Ze vinden het maar niks en ik weet ook dat ze het niet prettig vinden als iedereen er zo maar heen zou lopen en neem het risico maar niet want iedereen ziet 4 Lassies zitten en geen herder achtige hond die dat contact met vreemde helemaal niet zo geweldig vind .
wat ik bedoel is , mensen zien een collie en zien dan eigelijk Lassie liggen , die een enorm hoog knuffel gehalte heeft en iedereen leuk vind maar de werkelijkheid is dat een collie een herder is ..en niet eng !
Maar ook geen allemans vriendje van het kaliber Retriever , mijn collies zijn heel vriendelijk en zacht maar ook erg op mij gericht en missen vrijwel kompleet de behoefte aan contact met vreemde op straat .
Alleen mensen die ze kennen daar reageren ze op de rest van de wereld negeren ze gewoon .
En het idee dat ik 4 Lassies aan de lijn naast een supermarkt leg en daar kinderen langs komen die de tv held wel willen knuffelen ....dat gaat denk ik echt niet goed ....dat gaan ze niet gezellig vinden ....
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik begreep het heel goed juist omdat ze denken lassies te zien liggen, of een boomer of wat ook... wilde even ontkrachten dat ook met een ogenschijnlijk enge duitser of mechel mensen ook geen schroom meer hebbenAngelcollies schreef:Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen .blondie schreef:Even dat laatste.. herderachtige hond gaat niet op he.. zo afschrikwekkend zijn die bepaalde herder soorten niet meer.. mijn start topic betrof duitse herders en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals) Als ik ze buiten sporadisch eens heb liggen ook niet om het te ontkrachten dat ik boos word omdat mensen dat doen... ik vind het merkwaardig dat tegenwoordig maar alles benaderd moet worden dat is het...Angelcollies schreef:Ik haal nooit geen vreemde honden aan en heb ook niet de behoefte om ze te aaien , als iemand op me af komt met een hond steek ik hooguit mijn hand even uit waar dan even aan gesnuffelt word bv , een heel drukke wilde hond die contact per see wil haal ik ook niet aan .
Mijn eigen collies bind ik nooit vast bij een winkel , ik heb het 1 keer gedaan , 3 van mijn collies aan het fietsenrek omdat ik even snel bij de apotheek een recept op moest halen ....ik had de honden ook gewoon in het zicht , en toen kwamen ze met zijn drietjes plus het fietsenrek de apotheek binnen wandellen ...Waar is ze !![]()
Ze vinden het maar niks en ik weet ook dat ze het niet prettig vinden als iedereen er zo maar heen zou lopen en neem het risico maar niet want iedereen ziet 4 Lassies zitten en geen herder achtige hond die dat contact met vreemde helemaal niet zo geweldig vind .
wat ik bedoel is , mensen zien een collie en zien dan eigelijk Lassie liggen , die een enorm hoog knuffel gehalte heeft en iedereen leuk vind maar de werkelijkheid is dat een collie een herder is ..en niet eng !
Maar ook geen allemans vriendje van het kaliber Retriever , mijn collies zijn heel vriendelijk en zacht maar ook erg op mij gericht en missen vrijwel kompleet de behoefte aan contact met vreemde op straat .
Alleen mensen die ze kennen daar reageren ze op de rest van de wereld negeren ze gewoon .
En het idee dat ik 4 Lassies aan de lijn naast een supermarkt leg en daar kinderen langs komen die de tv held wel willen knuffelen ....dat gaat denk ik echt niet goed ....dat gaan ze niet gezellig vinden ....
Wellicht zien ze rex, rintintin of snuf
ze blijven gewoon wat eenkennig, maar dat hebben meerdere rassen in zich.. vandaar dus ook nog steeds mijn onbegrip dat veel mensen honden die op de baas liggen te wachten zomaar benaderen.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
christo schreef:Chris heeft veel behoefte aan beweging maar met zijn manke broer is dat moeilijk. Dus Chris gaat naast de fiets mee naar de supermarkt en soms mag hij daarna even lekker zwemmen in de rivier, dat ligt op de route. Dan moet ik Chris bij de supermarkt wel even vastbinden en dat is vanwege de vrees op pesten zo dicht mogelijk bij de ingang of uitgang. Tenzij Liesbeth langskomt en hem even gaat verslepen.
Overigens denk ik niet dat ik regelmatig bij jouw supermarkt kom
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Dat ben ik niet met je eens. Die van mij zijn klein en zien er alles behalve eng uit. De mensen steken nog altijd over om er niet langs te hoeven lopen. Dit maak ik dagelijks mee. Als ik met onze border collies loop niet, dus dat verschil is er wel degelijk.blondie schreef:Ik begreep het heel goed juist omdat ze denken lassies te zien liggen, of een boomer of wat ook... wilde even ontkrachten dat ook met een ogenschijnlijk enge duitser of mechel mensen ook geen schroom meer hebbenAngelcollies schreef:Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen .blondie schreef:[..]
Even dat laatste.. herderachtige hond gaat niet op he.. zo afschrikwekkend zijn die bepaalde herder soorten niet meer.. mijn start topic betrof duitse herders en ook mijn herders worden gewoon regelmatig zonder angst benaderd (wat prima is want ze zijn niet vals) Als ik ze buiten sporadisch eens heb liggen ook niet om het te ontkrachten dat ik boos word omdat mensen dat doen... ik vind het merkwaardig dat tegenwoordig maar alles benaderd moet worden dat is het...
En het idee dat ik 4 Lassies aan de lijn naast een supermarkt leg en daar kinderen langs komen die de tv held wel willen knuffelen ....dat gaat denk ik echt niet goed ....dat gaan ze niet gezellig vinden ....![]()
Wellicht zien ze rex, rintintin of snuf![]()
ze blijven gewoon wat eenkennig, maar dat hebben meerdere rassen in zich.. vandaar dus ook nog steeds mijn onbegrip dat veel mensen honden die op de baas liggen te wachten zomaar benaderen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ja ik zeg ook altijd hallo lieverd, of knapperdblondie schreef:hihi... beken.. als zo'n hond me als ik voorbij loop aankijkt dan zeg ik ook "dag beesie" of ik geef een knipoog..Rami schreef:Marie-Josée schreef:Ik vind eigenlijk alle honden leuk en zou ze dus ook liefst allemaal willen aanhalen maar ik doe het bijna nooit.
Kwestie van zelfbeheersing
Idem dito.![]()
Ik zeg ze wel altijd even vriendelijk gedag. Met mijn stem dus hè. Zo van 'Hallo hondje" o.i.d.. Ja, da's raar maar ach, ik ben raar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik laat/liet mijn honden nooit ergens waar ik geen oogje op hem.ze kon houden, punt, dus ze gaan niet mee naar de supermarkt
-
Lillith
- Zeer actief
Ik snap niet waarom mensen vreemden honden die netjes op hun baas wachten niet met rust laten!!!
Ten eerste bemoei ik me ook nooit met vreemde honden tenzij er iets aan de hand is, verdwaald, gewond etc.
Een hond die braaf wacht is toch geen gemeenschapsgoed, afblijven dus!!!
Ik kan Lillith buiten de winkel laten, zelfs met Joffy, zij zal niet bijten maar negeren en naar de plaats kijken waar het vrouwtje is verdwenen. Ik heb dat geoefend goed vastleggen op een rustige plek, even de Super in en opbouwen in tijd, tot 5 min.
, ze doet het prima!! Ik kan haar de hele tijd zien, bij de C1000 mag ze binnen liggen vlak achter de kassa.
Echt buiten op straat laten, vindt ik vragen om ongelukken, vreemde honden cq mensen, verkeer etc.
Ten eerste bemoei ik me ook nooit met vreemde honden tenzij er iets aan de hand is, verdwaald, gewond etc.
Een hond die braaf wacht is toch geen gemeenschapsgoed, afblijven dus!!!
Ik kan Lillith buiten de winkel laten, zelfs met Joffy, zij zal niet bijten maar negeren en naar de plaats kijken waar het vrouwtje is verdwenen. Ik heb dat geoefend goed vastleggen op een rustige plek, even de Super in en opbouwen in tijd, tot 5 min.
Echt buiten op straat laten, vindt ik vragen om ongelukken, vreemde honden cq mensen, verkeer etc.
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Ik vind het niet normaal dat honden onbewaakt bij winkels zitten. Ik laat sowieso mijn hond niet onbewaakt bij een winkel wachten. Hoe lief hij ook is. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ik er niet bij ben. Niet dat het gebeurt want hij is echt superlief maar toch.

Geval apart.
- Bever
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
- Contacteer:
Ik welFrysian Beer schreef:Ik vind het niet normaal dat honden onbewaakt bij winkels zitten. Ik laat sowieso mijn hond niet onbewaakt bij een winkel wachten. Hoe lief hij ook is. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ik er niet bij ben. Niet dat het gebeurt want hij is echt superlief maar toch.
takkie in zijn fietstas:

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn honden hebben het niet op vreemden, van(kleine) kinderen moeten ze he-le-maal niks weten.
Voor mij reden genoeg ze niet mee te nemen naar de winkel waar ik ze aan een paaltje moet binden.
En daarbij: stel je voor dat iemand je hond weghaalt.
, ben je hem mooi kwijt.
Toevoeging: andermans honden die aangebonden zitten laat ik met rust.
Voor mij reden genoeg ze niet mee te nemen naar de winkel waar ik ze aan een paaltje moet binden.
En daarbij: stel je voor dat iemand je hond weghaalt.
Toevoeging: andermans honden die aangebonden zitten laat ik met rust.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Verbaas me hier ook over...... denk dat het iets typisch nederlands is om zomaar honden aan te halen, daarom laat ik mijn honden nooit zonder toezicht achter, zelfs als ik erbij ben lukt het niet altijd om mensen van mijn honden af te laten blijven.
Zat eens op een terrasje waar ik uitzicht had op een open jeep waar een dalmatier in zat. De hond was van een kraameigenaar die de marktkraam aan het afbouwen was. Het was echt ongelofelijk om te zien maar in een half uurtje tijd was de hond door meer dan 30 voorbijgangers aangehaald. De hond was echt op de baas gericht en probeerde wel weg te kijken en kon ook een beetje ontwijken door op de voor of achterbank te gaan zitten.
Persoonlijk laat ik mijn honden nooit achter omdat het kennelijk niet kan en ik mijn honden niet onder druk wil laten zetten door vreemden die ze aanspreken of willen aaien.
Denk dat het een soort naïviteit is die wij in Nl hebben... dat het allemaal wel kan en los zal lopen.
Zat eens op een terrasje waar ik uitzicht had op een open jeep waar een dalmatier in zat. De hond was van een kraameigenaar die de marktkraam aan het afbouwen was. Het was echt ongelofelijk om te zien maar in een half uurtje tijd was de hond door meer dan 30 voorbijgangers aangehaald. De hond was echt op de baas gericht en probeerde wel weg te kijken en kon ook een beetje ontwijken door op de voor of achterbank te gaan zitten.
Persoonlijk laat ik mijn honden nooit achter omdat het kennelijk niet kan en ik mijn honden niet onder druk wil laten zetten door vreemden die ze aanspreken of willen aaien.
Denk dat het een soort naïviteit is die wij in Nl hebben... dat het allemaal wel kan en los zal lopen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia