Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nou als....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Wat nou als....

Ongelezen bericht door Podenji »

het schiet mij ook wel eens door mijn hoofd, gelukkig heb ik altijd mijn mobiel bij me.
Maylala schreef: En inderdaad, de dierenambu bellen. Maar hoe leg je dan uit waar je bent? Over de dijk langs het bochtje rechts bij de sloot, ofzo? Of langs de eilandjes richting de bramenstruiken aan de andere kant van de berg? :19:
zo had ik vorige week een lekke band in het bos, en aangezien ik VW mobiliteitsgarantie heb ga ik niet zelf lopen klooien met bandje wisselen, maar ik moest wel de dame aan de telefoon uitleggen waar ik stond :ugh: dat ging lastig dus zij mijn nummer maar opgeschreven zodat de monteur mij kon bellen als hij in de buurt was maar dat was niet nodig want gelukkig kon een monteur van mijn eigen garage komen en die woont daar in de buurt dus die wist toevalligerwijs exact waar ik stond :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

altijd mobiel bij me, maar ik ga ook niet heul ver de onbewoonde wereld in, en nee die 55 kilo kan ik niet tillen voor een uur :N:
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Mijn Berner heeft haar kruisband gescheurd in het bos. Gelukkig niet heel ver weg bij de auto (vriendin is in mijn auto een weggetje opgereden en daar kon ik haar inladen) Ze kon steeds maar stukjes lopen en ging steeds weer liggen.
Ik zorg in ieder geval dat ik altijd een mobiel bij me heb. Maar is toch wel iets om over na te denken idd, ik had er van te voor ook nooit bij stilgestaan dat zoiets zo kon gebeuren. :ugh:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Ik heb eigenlijk altijd mijn mobiel bij me, hier in de buurt moet het gek lopen dat we niet met de auto tot op redelijk afstand zouden kunnen komen. Ik heb ook het tel. nr. van de boswachters in mijn portemonnee, maar geen idee of die dan iets zouden kunnen betekenen.

Op vakantie (bergen) vindt ik het wel eng. Meestal neem ik wel een paar pijnstillers mee, je weet nooit. Iets van een honden draagzak zou ook wel iets zijn, lijkt me. Zo'n abseilding. We zijn in de regel minstens met zijn tweeën, en dan zou het moeten lukken om hem naar een bereikbaar gebied te brengen.
Ik heb geen idee of je voor een hond ook een reddingsheli kunt bellen, of ze daar überhaupt voor komen, en wat je dan moet betalen.............
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge O schreef:
Podenji schreef: en aangezien ik VW mobiliteitsgarantie heb ga ik niet zelf lopen klooien met bandje wisselen,
heuh, geldt die garantie ook voor een lekke band :80: ? mij hadden ze gezegd dat dit alleen voor dingen gold waar vw een soort van verantwoordelijkheid kon in hebben (zoals alles met de motor en zo) :denken: .
ja, in binnen en buitenland :cool2: moest wel de reparatie betalen ( 19 euro :mrgreen: ) maar verder niets.
je moet wel je auto altijd bij VW in onderhoud houden voor zijn beurten en APK, maar dat geldt sowieso voor de mobiliteitsgarantie, in feite betaal je er dus gewoon voor met je beurten :wink:
Afgelopen winter wilde mijn auto niet starten, nou ja hij startte wel maar er gingen grote rode letters in mijn dashboard branden, dus dat is niet goed, was er iets met de koelvloeistof, ik durfde er niet mee te gaan rijden dus VW kwam bij mij aan huis , tijdens de sneeuwstorm :engel: , nou het was gelukkig achteraf iets onverklaarbaars, maar goed hij deed het weer en geen rekening gehad.
De bus op de zaak had eens een heel weekend met de lampen aangestaan :oohja: dus accu leeg, kwamen ze ook verhelpen zonder kosten.
Mijn pa kreeg in duitsland een lekke band, hij rijdt een Touran en die hebben géén reserveband, dus daar kwam de Adac via VW, en hij hoefde ook alleen maar de reparatie te betalen :ok:
In principe moet je de reparatie sowieso betalen hoor, maar de voorrijkosten en afslepen e.d. hoeft niet en ze komen meteen helpen dus.
Een paar jaar terug reed ik in mijn vaders vorige Touran en toen dacht de turbo "doe het lekker zelf"nou daar stond ik dan bij de Mac bij strand Nulde , lekker nog ver van huis, gelukkig dat het daar gebeurde dan op de snelweg want ik had bijna de toerit al genomen, anyway, VW kwam er aan, auto afgesleept naar Harderwijk, de nieuwe turbo moesten we wel betalen maar dus het onderdeel, verder niets en dat onderdeel viel nog onder de coulanceregeling want de garantie was nét verlopen op de auto.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik heb altijd mijn gsm bij de hand, zeker bij grote wandelingen.

In nood kan ik haar wel een stukje dragen, maar langer dan een half uurtje houd ik dat niet vol vrees ik.
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Maylala schreef:Om voor mezelf te spreken; ik zou het er niet om laten, als ik morgen (heeeel hypothetisch he :mrgreen: ) een Sint Bernard tegenkom die een huisje nodig heeft zou ik 'm zo nemen, maar ik zou wel echt een goed noodplan achter de hand willen hebben.
De 'morgen' uit deze post is vandaag.

Kijk eens hier? :mrgreen:
http://www.sintbernardforum.com/phpbb/v ... ce2e8025c4" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Iedere dag feest!
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Ik ben ook zo iemand die vrolijk een eind op pad gaat zonder mobiel.

Zo ben ik eens met de fiets op pad gegaan naar het bos, aan het begin de fiets neer gezet en toen gaan lopen. En ineens helemaal aan de andere kant van het bos stoot Rossi zijn poot aan een scherpe tak, slagaderlijke bloeding :ugh: . Pff het spoot eruit!
Eerst maar eens mijn t-shirt aan repen gescheurt en zijn poot afgebonden. Toen in een slakkegangetje het hele bos door naar mijn fiets en met enige regelmaat het bloed weer laten stromen en weer opnieuw afbinden.
Eindelijk bij de fiets aangekomen had ik een volgend probleem, ik kon onmogelijk met hem naar huis fietsen. Gelukkig kwamen er mensen het bos ingelopen, zij hebben Rossi bij zich gehouden en ik ben als een idioot naar huis gefietst om de DA te bellen en de auto te halen.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik denk daar eigenlijk nooit niet over na
ik loop met 3 honden tegelijk (120kg of zo iets) ik krijg die nooit niet opgetild als er eens iets gebeurd, ik heb dan ook altijd mijn mobiel bij en loop hier in de buurt
als ik met de auto naar het bos ga, neem ik er maar 1 (max 2) mee

ik ben wel eens door Shadow op mijn "bek" gegaan :ugh:
ik ging al ff steppen met hem ging echt goed, hij kreeg de hele flex, ff lekker lopen op zijn tempo, tot de flex ineens veel korter was dan ik inschatte en Shadow trok de step onder mij onder uit op een serieus tempo (ik step met een kinderstepje) en ik knalde tegen de grond, Shadow kwam ff kijken wat ik ineens tegen de grond deed :19: en zag dat ik nog bewoog en ging verder met snuffelen en pissen :evil:
sindsdien durf ik met Shadow niet meer steppen, trouwens buiten een blauwe bil en enorme stijf had ik niet echt iets
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ga iedere dag de 'bewoonde wereld' uit en neem me altijd voor om voor dit soort onvoorziene zaken, mijn mobiel mee te nemen.
En het ding vergeet ik dus 9 van de 10 keer :oeps:
Als er dus zoiets zou gebeuren bij mijn honden, heb ik een giga probleem...

*neemt zich wederom voor om voortaan toch echt het mobieltje mee te nemen*
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:wat deden jullie overigens allemaal voor er mobieltjes bestonden? thuisblijven met de honden :oeps: ? allemaal met een wawa lopen :oeps: ?
Ik heb nooit honden gehad terwijl er geen mobieltjes waren :smile: Toen was ik te klein :mrgreen:
Maar goed, ik vergeet dat ding 8 van de 10 keer mee te nemen, dus wat dat betreft :19:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Inge O schreef:wat deden jullie overigens allemaal voor er mobieltjes bestonden? thuisblijven met de honden :oeps: ? allemaal met een wawa lopen :oeps: ?
wij hadden toen nog geen honden (thuis alleen maar katten gehad)
ik heb mijn gsm altijd bij, ook als ik gewoon hier de tuin in ga met Shadow (er moest er eens 1tje uitbreken, dat ik op zijn minst kan bellen en hopen dat mijn vriend/stiefvader eender wie, ze mee uitelkaar kan halen :oeps: )
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn zwaarste hond is maar 15 kilo, dus tja... maar de andere weegt 14 en daar zit het niet zo goed verveeld..die is nog best zwaar :smile:

Mijn vader was ook een keer in het bos en toen viel zn bordeaux dog dood neer..als ik daar was geweest met die hond alleen, weet ik ook niet wat ik had moeten doen
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik leef met de fijne illusie dat er in Nederland geen verlaten gebieden zijn en dat er vanzelf wel iemand langs komt met een mobieltje als ik de mijne vergeten ben. Kan best een dagje op hondenkoekjes leven :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

chrico schreef:Ik ken dat, ben ook zo een denker.
Als ik een oude hond had, had ik in mijn tas een doek, stuk touw en een vuilniszak. In het bos hoef ik alleen nog twee stokken te zoeken en mijn brancard is klaar. Mijn buuv heeft een oude hond en loopt er tegenwoordig ook mee rond, je weet het nooit. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Bij wandelen altijd het nummer opschrijven wat in het begin van een gebied staat, de boswachter weet precies waar je uithangt bij het omschrijven van je omgeving (doe ik nog steeds standaard).
Een dergelijke constructie heb ik dus ook in gedachten voor als er iets zou gebeuren (en dan ben ik vooral bang voor Max).
Heb alleen geen doek bij me,dus die stop ik straks toch maar in de rugtas.Gelukkig ben ik nooit echt ver van een weg af maar wel te ver om te versjouwen in mijn armen :wink:

Ik heb de politie trouwens eens van huis uit naar een door Max opgespoord kadaver gegidst omdat ze ook niet wisten waar ik het over had;was nog voor de mobieltjestijd en op het Rozendaalse veld.Het bleek een begraven kat of hond te zijn.
Max wilde al gaan barfen(al kende ik die term toen nog niet) :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zat ik me ook af te vragen :lol1:
Ik vergeet mijn mobieltje (eentje uit het "stenen tijdperk" :8): ) zeer regelmatig.
Hij staat ook altijd uit :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Moos schreef:
Ik heb nooit honden gehad terwijl er geen mobieltjes waren :smile: Toen was ik te klein :mrgreen:
ik wel en geloof me : het leven ging gewoon door hoor, net als nu :mrgreen: .
Oh ja, dat geloof ik direct, want ik ben heel erg geen kind van mijn tijd. Ik vergeet hem bijna altijd mee te nemen, en weet ook mijn eigen nummer niet :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn eerste hondje woog 8 kilo :pffff: , en toen dacht ik ; doe eens gek
en toen kwam Baco, maar ik ben inderdaad wel eens bang geweest dat ik hem niet meer thuis zou kunnen krijgen in die laatste slechte maanden :ugh:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Zo snel mogelijk naar huis rijden en een nieuwe uitzoeken op marktplaats is vast geen optie?
De 25kg hondjes hier kan ik overigens op mijn schouders dragen. Heb ik met ze geoefend dat ze dan rustig blijven liggen, voor het geval dat. Voor zwaarder materiaal kun je uiteraard met z'n tweeën veel, dus dan biedt een mobieltje een goede oplossing. Moet je wel weten waar je je in het kreupelhout bevindt uiteraard.

Ik herken je bedenkingen overigens wel, heb daar zelf meer last van in de winter icm ijs en wakken ed. Wat doe je als je hond door het ijs zakt?
marian*
Erelid
Contacteer:

Gewoon lopen op de zelfde plaatsen als nu,maar toen kon je toch hier en daar nog een telefooncel aantreffen.
Ik heb er een aangeschaft nadat ik 's avonds heel laat op een vrijwel verlaten en pikdonkere rijksweg (waar dus geen praatpalen stonden) tijdens een noodweer zonder ruitenwissers kwam te zitten en een eeuwigheid heb staan wachten op een automobilist die de wegenwacht kon en wilde waarschuwen voor me.
*Edit:Maar ik was ook toen al bewapend op pad.Dat dan weer wel :engel:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

En als je thuis overvallen wordt:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... _tenen.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:En als je thuis overvallen wordt:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... _tenen.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet je wel een laptop hebben natuurlijk :mrgreen:
En dat ding op de goede plek hebben staan :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

De Galgo (26 kilo) zou ik nog wel kunnen tillen, maar de Dober (42,5 kilo) hijs ik al met moeite de douche in.
Ik heb geen concreet plan opgesteld dus poten breken doen ze maar lekker thuis :pffff:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

bennie schreef:Zo snel mogelijk naar huis rijden en een nieuwe uitzoeken op marktplaats is vast geen optie?

Nee. :mrgreen:
Ik herken je bedenkingen overigens wel, heb daar zelf meer last van in de winter icm ijs en wakken ed. Wat doe je als je hond door het ijs zakt?
Ben bang dat ik er in blinde paniek achteraan spring. :N: Zal eerst zoveel mogelijk proberen liggend op m'n buik, lukt dat niet dan ga ik er gewoon achteraan. Heb Roos afgelopen februari met min 10 en windkracht 8 (tegenwind :ugh:) nog uit de zee moeten plukken, en veel kouder dan dat kan het hopelijk niet worden. :N:
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Ik denk daar regelmatig over na, maar volgens mij is er gewoon geen oplossing...
Bedoel: als je hond mank loopt kan je hem wel rustig op het gemakje naar huis dragen met pauzes ofzo, maar als hij neem nu vergif heeft gegeten heb je vaak echt niet veel tijd...
Mijn zwaarste hond weegt een 30 kg en ik kan hem wel dragen, maar lang kan ik dat echt niet volhouden hoor, terwijl ik redelijk sterk ben...
Ik hoop gewoon echt dat er nooit iets gebeurd: ik zie mijn honden zo ongelooflijk graag maar net daarom wil ik ze die wandelingen niet ontzeggen...
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Gizmogirl schreef: Ik hoop gewoon echt dat er nooit iets gebeurd: ik zie mijn honden zo ongelooflijk graag maar net daarom wil ik ze die wandelingen niet ontzeggen...
Stoppen met wandelen om die reden gaat me een beetje te ver ;) en de kans dat zoiets gebeurt is klein. Kans dat er tijdens een blokje om in de straat iets gebeurt is (bij mij althans) 1000 keer groter. Het ging me meer om het idee in je achterhoofd, wat je dan zou doen mocht die nachtmerrie waarheid worden.
Afbeelding
Debz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix rottweiler - mechelaar en een samojeed
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debz »

Ja, een goede vraag eigenlijk ik sta daar eigenlijk ook niet zo bij stil.
Onze Eas kan ik wel oppakken die weegt zo'n kilo of 35 daar kan ik wel een stuk mee verder komen. Maar taco die weegt 50 kg dat zal echt wel een stuk moeilijker zijn idd gelukkig heb ik idd ook altijd mijn mobiel bij me.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zit wel eens andersom te denken.. wat nou als ik in de middle of nowhere in duin ergens mijn enkel breek of zo.. en ik geen bereik heb met de mobiel.. zal ik mijn honden zo gek krijgen dat ze als Lassie of Rintintin naar het huis van mijn ouders rennen, of zouden ze bij me blijven en kan ik het commando luid geven bij iedere mogelijke passant.. :19:

in geval van echt hond die niet verder kan zal ik denk de makkelijkste tiltechniek hanteren.. en dat is om je nek heen.. heb het wel eens eerder gezegd.. bij een volgende pup is dat 1 van de dingen die ik erin wil oefenen alszijnde dat het de normaalste zaak van de wereld is dat de baas je af en toe op de schouders neemt en zo draagt :pffff:
dmoer
nieuw lid
Mijn ras(sen): zijn we nog niet zeker van, lijkt op sint bernard

Ongelezen bericht door dmoer »

Het klinkt misschien een beetje hard maar een hond heeft 4 poten en op drie loopt tie ook nog.
Misschien wat moeilijker maar hij komt wel thuis.

Over sommige dingen moet je je niet zo druk maken, hoe vaak gebeurd zo iets?

groeten Daan :hmmm:
marian*
Erelid
Contacteer:

dmoer schreef:Het klinkt misschien een beetje hard maar een hond heeft 4 poten en op drie loopt tie ook nog.
Misschien wat moeilijker maar hij komt wel thuis.

Over sommige dingen moet je je niet zo druk maken, hoe vaak gebeurd zo iets?

groeten Daan :hmmm:
Als je hond dood neervalt loopt hij volgens mij niet zo best meer :wink:
En ook niet als hij zwaar gewond is.Natuurlijk gebeurt zoiets altijd bij de buren en gebeurt het sowieso niet vaak,maar je zult maar net die ene keer meemaken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”