Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond in laten slapen voor vakantie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: hond in laten slapen voor vakantie

Ongelezen bericht door Angelique. »

Neeltje schreef:
Dit soort dingen daar kun je niet goed op reageren als je maar halve informatie hebt.

Precies.

In dit geval snap ik het maar niet zoals het topic geopend werd.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Lastige vraag idd, als het een hond is waar je al langere tijd weet dat het einde er zit aan te komen, en het gebeurt dan een dag vor de vakantie, okay. Achterlaten bij de oppas, lastig, ik heb een iemand die ik zo goed zou vertrouwen met mijn honden dat ik weet dat zij de grens trekt daar waar ik het ook zou trekken.
Rekken van leven ben ik niet zo een vorstander van, als een hond slecht is en ik weet dat het niet meer goed wordt, dan is de keuze snel gemaakt. Ga een hond niet extra lang pijn laten lijden omdat het voor mij te moeilijk zou zijn om los te laten.
En van de vakantie echt genieten als je hond net dood is, ook zo dubbel. Weet inmiddels dat na elke overleden hond zit ik wel min of meer in een dip. Als ik het wel zag aankomen is het makkelijker, maar ligt er ook aan welke hond dat het was. Met een hond heb je nu eenmaal een andere band dan met een andere.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk dat er vaker te lang wordt gewacht met inslapen dan dat het te snel wordt gedaan.
En dat is dan altijd in belang van de baas die de hond nog niet kan/wil missen.

Ik zou inslapen. Dat lijkt me in dit geval in het belang van de hond en daar gaat het om.
Liever een week te vroeg dan een dag te laat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

vakantie uitstellen, ook al word daardoor veel geld verloren en bij de hond blijven, of ik stuur de familie op vakantie en blijf zelf bij de hond, zou zoizo toch helemaal niet kunnen genieten of de hond nu al dood is of nog leeft

mijn vriendin had ook deze keuze en de verkeerde gemaakt, op verlof en doodzieke hond bij ouders gelaten of thuisblijven, ze is vertrokken en hond is gestorven en nu dik spijt dat ze er niet was, iets ander verhaal maar laat de hond thuis en je vertrekt en hij sterft, zou het niet willen meemaken
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Minna schreef:Lastige vraag idd, als het een hond is waar je al langere tijd weet dat het einde er zit aan te komen, en het gebeurt dan een dag vor de vakantie, okay. Achterlaten bij de oppas, lastig, ik heb een iemand die ik zo goed zou vertrouwen met mijn honden dat ik weet dat zij de grens trekt daar waar ik het ook zou trekken.
Rekken van leven ben ik niet zo een vorstander van, als een hond slecht is en ik weet dat het niet meer goed wordt, dan is de keuze snel gemaakt. Ga een hond niet extra lang pijn laten lijden omdat het voor mij te moeilijk zou zijn om los te laten.
En van de vakantie echt genieten als je hond net dood is, ook zo dubbel. Weet inmiddels dat na elke overleden hond zit ik wel min of meer in een dip. Als ik het wel zag aankomen is het makkelijker, maar ligt er ook aan welke hond dat het was. Met een hond heb je nu eenmaal een andere band dan met een andere.
soms is wachten toch de moeite, als ik mijn herder vorig jaar op de zetel zag kruipen dacht ik ook dat haar einde er was, ze kon amper nog gaan van de pijn en geen enkel pijnstiller hielp nog, nu 1 jaar later loopt ze terug rond als een jong veulen, heeft wel 3 maanden van haar leven geleden door verkeerde diagnose (waren uiteindelijk kruisbanden en zware zware verstuikingen) maar bedoel maar, ook al lijkt het hopeloos en ik heb op punt gestaan haar te laten gaan, soms kan het terug beteren, hangt er wel vanaf wat de hond mankeert natuurlijk
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Ik denk dat er vaker te lang wordt gewacht met inslapen dan dat het te snel wordt gedaan.
En dat is dan altijd in belang van de baas die de hond nog niet kan/wil missen.

Ik zou inslapen. Dat lijkt me in dit geval in het belang van de hond en daar gaat het om.
Liever een week te vroeg dan een dag te laat.
:ok: :ok: :ok:

zo denk ik er idd ook over....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

schelsey schreef:vakantie uitstellen, ook al word daardoor veel geld verloren en bij de hond blijven, of ik stuur de familie op vakantie en blijf zelf bij de hond, zou zoizo toch helemaal niet kunnen genieten of de hond nu al dood is of nog leeft

mijn vriendin had ook deze keuze en de verkeerde gemaakt, op verlof en doodzieke hond bij ouders gelaten of thuisblijven, ze is vertrokken en hond is gestorven en nu dik spijt dat ze er niet was, iets ander verhaal maar laat de hond thuis en je vertrekt en hij sterft, zou het niet willen meemaken
Geen haar op mijn hoofd dat ik mijn hond, als die op dat moment doodziek was, bij een ander zou achterlaten. Wat doe je de ander daarmee aan? De verantwoordelijkheid voor mijn hond is van mij, daar ga ik een ander niet mee opzadelen als ik dat kan vermijden. Ok, als een hond ergens een dag of een week logeert kan er ook altijd wat gebeuren, maar in dit geval ligt dat toch anders. Ik ken iemand die een stokoud hondje had dat ik als het mijn hond was, al eerder zou hebben inslapen. Toen kwam de vakantie. De persoon in kwestie wist dat de hond pijn had en alleen de hele dag nog maar sliep, geen knuffels meer wilde etc, en toch wilde ze hem niet laten inslapen omdat ze dat zelf zo moeilijk vod en ze hoopte dat hij gewoon een keer niet meer wakker zou worden. Ze ging op vakantie en het hondje werd na een paar dagen niet meer wakker. Nou fijn hoor, ook voor de oppas. Omdat ze zelf niet wilde beslissen. Kop in het zand steken vind ik dat.

In een geval van kanker ga ik echt niet wachten totdat het lijden ondraaglijk is. Dat punt hoeft mijn hond helemaal niet te bereiken. En in wonderen geloof ik ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”