sTefaniA schreef:TS weet dat wij gelijk hebben en is nu bang om dat toe te geven aan zichzelf.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Moderator: moderatorteam
sTefaniA schreef:TS weet dat wij gelijk hebben en is nu bang om dat toe te geven aan zichzelf.

ach in elk geval zit de moederhond daar niet verstoken van enig kontakt in een schuur nest op nest te krijgenCasey schreef:Zo, het Hondenforum op zijn best weer. Mijn god.
O en nog wat, de zo opgehemelde Duitse Herder Keurfok die hier genoemd wordt is de énige plaats waar je nog beroerder een hond vandaan kunt halen dan uit de broodfok. Dat de Duitse herders er aan toe zijn hoe ze er aan toe zijn tegenwoordig is voor 100% op het conto van de keurfok te schrijven, de broodfok heeft daart niets mee te maken.
Kees

Nee? Laten we dat maar hopen dan. Maar alle pups zijn zenuwzwakke 'poor excuses for canine beings' die dusdanig misvormd en ingeteeld zijn dat ze zich niet normaal kunnen voortbewegen, gevaarlijk zijn voor de omgeving wegens angstbijten, en in teveel gevallen hun hele leven aan erfelijke aandoeningen lijden tot ze eindelijk nog te jong dood gaan. En beweer nu niet dat dat niet zo is. Hoe hoger de showresultaten, hoe schitterender de pedigree met de meest succesvolle keurfokouders, hoe belabberder de honden erbij lopen. Als je me niet gelooft zoek op Youtube dan maar willekeurig welk filmpje van een DH hondenshowrenee-uk schreef:ach in elk geval zit de moederhond daar niet verstoken van enig kontakt in een schuur nest op nest te krijgenCasey schreef:Zo, het Hondenforum op zijn best weer. Mijn god.
O en nog wat, de zo opgehemelde Duitse Herder Keurfok die hier genoemd wordt is de énige plaats waar je nog beroerder een hond vandaan kunt halen dan uit de broodfok. Dat de Duitse herders er aan toe zijn hoe ze er aan toe zijn tegenwoordig is voor 100% op het conto van de keurfok te schrijven, de broodfok heeft daart niets mee te maken.
Kees
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat als je pups haalt bij zulke mensen, je de broodfok in stand houdt. Als mensen daar geen pups meer kopen, zal men stoppen met fokken en dat scheelt veel hondenleed. Snap je? 1+1=2. Dat verhaal.LadyLisette schreef:Hoooo je hebt mij niets over de moeder dieren horen zeggen, alleen over de pups, de volwassen honden die er liepen waren goed doorvoed, er stonden ook 3 zakken voer in de woonkamer naast de kamerkennel.
De pups zaten niet in een schuur maar gewoon tussen de mensen en konden op het pleintje achter het huis.
Alleen de pups waren mager, de diarree is trouwens allang over, het kost alleen even tijd om een groeiende pup op gewicht te krijgen.
En broodfok, heb hier een prachtige stamboom liggen van een pekingees reutje, top ouders enz enz, hondje ligt onder de appelboom, was zo doorgefokt was geen redden meer aan, mijn andere hond is een oeps nest, een duitse herder bij een erkende fokker, en de schotse terrier was een nest bij een fokker die niet helemaal geplanned was.

Casey schreef:Zo, het Hondenforum op zijn best weer. Mijn god.
Kees

Misschien eens kennismaken met mijn 2 duitse herders uit nederlandse keurfok dan, mocht je ooit in de buurt van Coventry komenCasey schreef:Nee? Laten we dat maar hopen dan. Maar alle pups zijn zenuwzwakke 'poor excuses for canine beings' die dusdanig misvormd en ingeteeld zijn dat ze zich niet normaal kunnen voortbewegen, gevaarlijk zijn voor de omgeving wegens angstbijten, en in teveel gevallen hun hele leven aan erfelijke aandoeningen lijden tot ze eindelijk nog te jong dood gaan. En beweer nu niet dat dat niet zo is. Hoe hoger de showresultaten, hoe schitterender de pedigree met de meest succesvolle keurfokouders, hoe belabberder de honden erbij lopen. Als je me niet gelooft zoek op Youtube dan maar willekeurig welk filmpje van een DH hondenshowrenee-uk schreef:ach in elk geval zit de moederhond daar niet verstoken van enig kontakt in een schuur nest op nest te krijgenCasey schreef:Zo, het Hondenforum op zijn best weer. Mijn god.
KeesVooral Engelse shows zijn wat dat betreft zeer sprekend. En voor die misbakseltjes betaal je dan geen 100 euro maar mínstens het tienvoudige, of zelfs het honderdvoudige.
Nogmaals ik praat de broodfok niet goed. Sterker nog ik walg ervan. Zo weerzinwekkend vind ik het, dat het énige wat nog walgelijker is, de Duitse Herder keurfok is![]()
Kees

Ik vind Duitse herder werkhonden geweldig!! De eerste hond waar ik pakwerk mee getraind heb was een prachtige Duitse herder en ik heb genoten van het werk met die hond. Maar die komen meestal niet in de keurfok terecht omdat ze niet voldoen aan de eisen qua uiterlijk. Bij mij op de club loopt ook een prachtduitser rond, een massieve gitzwarte reu. Zit Schutzhund 3 op. Geïmporteerd uit Duitsland, een mooie hond om te zien, wel een wat aflopende rug maar niet zo lelijk als je ze vaak ziet... Opgegaan om toegelaten te worden tot de keurfok: helaas. Niet mooi genoegmalinois schreef:Nooit van werkhonden gehoord? Wij hebben nu een aantal duitse herderpups op de club lopen, geweldig leuke gezonde hondjes... niks mis mee![]()
Ja je moet er iets meer dan 100 eurietjes voor betalen maar goed dan heb je ook wat, een mooie gezond gefokte hond.![]()
Die meneer heeft kennelijk veel kennissen met pups die zichzelf verhangen...crutz schreef:Toch niet E. G. uit Andelst????
En evt deze advertentie http://wijchen.marktgigant.nl/ads/tweed ... n-oud.html" onclick="window.open(this.href);return false;

heb je niet gevraagd welke lijnen dit warenmagnum schreef:De mensen uit Andelst hebben nu in nog geen 3 weken tijd, 4 verschillende nesten te koop aangeboden voor een prijs van 150 euro en de laatste idem voor 100 euro per stuk. Dit waren duitse herder pups, als mechelse herder pups, en steeds kwamen ze uit bekende sport lijnen.
Ik zei al tegen mezelf ach weer een broodfokker.

LadyLisette schreef:Gaande heb ik een tijdje geleden een duitse herder pup uit Andelst gehaald, de hondjes hebben een poosje voor een habbekrats op marktplaats gestaan en ik had het laatste reutje meegenomen, die middag is er, kon ik zien op marktplaats, weer een reutje bij hun terug gekomen, waarna ik een dag later kon zien dat die weer verkocht was.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de broertjes en zusjes van dat nest gaat, de pups waren heel bang en schuw, ook kreeg je medicijnen(?) mee voor diarree, hoe zijn de andere pups geworden.
Mijn vriend en ik zijn het er namelijk over eens dat het geen zuivere pups zijn, en dat er dobermann in zit, tevens krijgt mijn trimster ook dat idee, helaas heb ik geen foto's kunnen opslaan van het rest van het nest, de vacht is namelijk anders en de kop als ik die vergelijk met mijn andere duitse herder toen die nog een kleine pup was, zie je duidelijk verschil, deze heeft een veel hoekerige kop, als ik het zo goed zeg, is gewoon anders.
Als ik ga surfen naar die kruizing duitse herder X Dobermann komt dit ook sterk overeen met het hondje wat hier loopt.
Kent iemand, iemand die een pup daar heeft gekocht, gekregen of weer terug heeft gebracht, ik ben heel nieuwsgierig.
Moet wel zeggen, ik heb het angstige er aardig uit, Jack kroop gister zo uit zichzelf bij mijn hubby op schoot.
TARAKMaar het kan toch ook dat de fokker hetzelfde verhaal heeft verteld aan de mevrouw die het zusje heeft gekocht?LadyLisette schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met een mevrouw die een zusje heeft gekocht van Jack, de mensen die over broodfok hadden hebben het dus allemaal verkeerd, de man die zichzelf had opgehangen is pas na 3 dagen gevonden, de honden hebben die tijd in de schuur gezeten, de pups hebben hierdoor 3 dagen in warmte gezeten en hierdoor een bacteriele infectie opgedaan.
Zij komt hier uit de buurt en kon het verhaal, zij heeft toen meteen een pup over genomen zodat die een goed tehuis had, door het directe overlijden van de baas zijn de honden paar keer verhuisd omdat er niet zo snel opvang was, dit zou ook het angstige en onzekere verklaren.
Maar ben in elk geval blij dat ik een zusje ervan heb gevonden, komend weekend gaan we er even kijken.
Uit welke lijnen komt je hond?LadyLisette schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met een mevrouw die een zusje heeft gekocht van Jack, de mensen die over broodfok hadden hebben het dus allemaal verkeerd, de man die zichzelf had opgehangen is pas na 3 dagen gevonden, de honden hebben die tijd in de schuur gezeten, de pups hebben hierdoor 3 dagen in warmte gezeten en hierdoor een bacteriele infectie opgedaan.
Zij komt hier uit de buurt en kon het verhaal, zij heeft toen meteen een pup over genomen zodat die een goed tehuis had, door het directe overlijden van de baas zijn de honden paar keer verhuisd omdat er niet zo snel opvang was, dit zou ook het angstige en onzekere verklaren.
Maar ben in elk geval blij dat ik een zusje ervan heb gevonden, komend weekend gaan we er even kijken.

het ras waar HD het grootste probleem is vraag jij niet even of de ouders gerontgend zijn?LadyLisette schreef:Tja ik weet het niet, ik zal even uitpluizen hoe je hier foto´s bij kan plaatsen, zet ik wel effe een leuke foto van Jack erbij, zijn oren zijn gaan staan en het lijkt nu net of hij wegzeilt

Maar hij was zo lekker goedkoop joh dus de rest doet er niet toe:pffff:malinois schreef:het ras waar HD het grootste probleem is vraag jij niet even of de ouders gerontgend zijn?LadyLisette schreef:Tja ik weet het niet, ik zal even uitpluizen hoe je hier foto´s bij kan plaatsen, zet ik wel effe een leuke foto van Jack erbij, zijn oren zijn gaan staan en het lijkt nu net of hij wegzeilt
Je stapt maar makkelijk over deze vragen heen, dat zijn toch de vragen die je stelt als je een hond gaat kopen, zeker van een ras waarvan de gezondheid nogal wat te wensen over laat.....
Deze "fokker" is strafbaar.crutz schreef:Toch niet E. G. uit Andelst????
En evt deze advertentie http://wijchen.marktgigant.nl/ads/tweed ... n-oud.html" onclick="window.open(this.href);return false;
juist!stefanie schreef:Maar hij was zo lekker goedkoop joh dus de rest doet er niet toe:pffff:malinois schreef:het ras waar HD het grootste probleem is vraag jij niet even of de ouders gerontgend zijn?LadyLisette schreef:Tja ik weet het niet, ik zal even uitpluizen hoe je hier foto´s bij kan plaatsen, zet ik wel effe een leuke foto van Jack erbij, zijn oren zijn gaan staan en het lijkt nu net of hij wegzeilt
Je stapt maar makkelijk over deze vragen heen, dat zijn toch de vragen die je stelt als je een hond gaat kopen, zeker van een ras waarvan de gezondheid nogal wat te wensen over laat.....

Jaja, nu ben je enkel jezelf aan het goedpraten.LadyLisette schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met een mevrouw die een zusje heeft gekocht van Jack, de mensen die over broodfok hadden hebben het dus allemaal verkeerd, de man die zichzelf had opgehangen is pas na 3 dagen gevonden, de honden hebben die tijd in de schuur gezeten, de pups hebben hierdoor 3 dagen in warmte gezeten en hierdoor een bacteriele infectie opgedaan.
Een garantie geeft een stamboom niet, het is ook maar een afstammingsbewijs, niks meer of minder, maar ook een niet stamboomhond kan gerontgend worden... stel pa en ma zijn beide HD D honden en de lijnen zijn ook niet om over naar huis te schrijven... wat dan?LadyLisette schreef:Ik vraag tegenwoordig nergens meer om omdat het toch geen garantie is, ik heb anderhalf jaar geleden voor 1000 euro een stamboom ¨pekingees reutje gekocht, gekeurde ouders enz enz, weet je waar dat reutje nu is, die ligt begraven onder de appelboom, en ik zat met een rekening van 1600 euro, aan het eind was het hondje zo verknipt dat ik en de dierenarts het overeen waren dat dit geen zin meer had.
Dat heeft veel verdriet gedaan, en iedereen zei toen ik hem kocht, nou heb je in elk geval een gezond lief hondje, en toen die ingeslapen was werd er gezegd, ja dat krijg je met die shows en zo, dat word in het extreme gefokt.
En zo is het nooit goed, mensen fokken, brood of erkend, altijd ziektes erin, mijn moeder heeft 2 hondjes een bij een erkende fokker weg en een gewoon bewust bij een broodfokker gekocht, de hond van de erkende fokker kan niet tegen kleurstof, heeft hooikoorts en een vacht waar je met geen mogelijkheid doorheen komt, de hond van de broodfokker, heeft misschien een paar schoonheidsfoutjes maar is verder kern gezond.
En tuurlijk toen wij nog thuis woonde hadden we het andersom, een hondje met stamboom die gezond was en een hondje van een handelaar, dat is 25 jaar geleden gebeurd trouwens toen was het nog niet zo bekend, die constant onstoken oren had.
En ik praat mezelf niet goed, ik zie heus wel dat dit hondje niet best was, en voor 100 euro een hondje verkopen, tja hij had het zieke hondje ook in het bos kunnen laten verhongeren, nu is het hier en ik zorg ervoor dat het een sterke jonge hond word en trouwens over erfelijke ziektes, in mijn familie komt aardig wat erfelijke ziektes voor, hartafwijkingen, kanker, groene staar, suikerziekte, enz enz, en wie weet word ik 80 en sterf in mijn slaap, niemand heeft het programma boekje des levens

dat wil je toch ook niet zien, alleen puppies die zijn leuk... wat kan je die ouderdieren nou schelenEline* schreef:Wat mij verbaast in je verhaal is dat je totaal voorbij gaat aan het leed wat schuil gaat achter de broodfok. De pup van je moeder mag dan wel gezond zijn, maar daar gaat het toch niet om als je het hebt over broodfok? Tuurlijk komen er ook prima hondjes weg.
Alleen; wil je de uitbuiting van honden niet ondersteunen koop je geen broodfokhondje.