Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie het meeste last van de hitte?
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
Re: Wie het meeste last van de hitte?
ik weet niet wie het meest ik denk ik.
Ik vroeg me vanmorgen al af wat takkii aan het doen was in zijn bench (die staat op het meest koele plekje van huis en daar gaat hij dus steeds liggen)
hij was met alle geweld de vloerbedekking die er in ligt aan de kant aan het "graven"
net kwam ik thuis en had ik door wat die slimmerik gedaan heeft. hij ligt nu dus op de ijzeren plaat die onder in de bench ligt....toch koeler dan iets anders.
Het enige plekje waar het echt lekker is wat temperatuur betreft is denk ik in onze kelder.(we hebben een verdieping onder de grond gezellig ingericht daar hebben we van de week al geslapen)
Ik vroeg me vanmorgen al af wat takkii aan het doen was in zijn bench (die staat op het meest koele plekje van huis en daar gaat hij dus steeds liggen)
hij was met alle geweld de vloerbedekking die er in ligt aan de kant aan het "graven"
net kwam ik thuis en had ik door wat die slimmerik gedaan heeft. hij ligt nu dus op de ijzeren plaat die onder in de bench ligt....toch koeler dan iets anders.
Het enige plekje waar het echt lekker is wat temperatuur betreft is denk ik in onze kelder.(we hebben een verdieping onder de grond gezellig ingericht daar hebben we van de week al geslapen)
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Luna heeft er erg veel last van, maar tis en blijft een border collie daar maar doorgaat en doorgaat
ik moet haar echt dwingen om te gaan liggen.
heb wel een koelband voor beide en het zwembad voor de honden opstaan.
Baily is dan ook regelmatig in het zwembad te vinden
Peter vind de warmte ook maar niks en ik kan er zelf eigenlijk wel goed tegen gelukkig
ik moet haar echt dwingen om te gaan liggen.
heb wel een koelband voor beide en het zwembad voor de honden opstaan.
Baily is dan ook regelmatig in het zwembad te vinden
Peter vind de warmte ook maar niks en ik kan er zelf eigenlijk wel goed tegen gelukkig
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
MAx heeft net even gelopen en ligt continue te hijgen (doet ie anders nooit)
. Als meneer nou niet zo panisch was voor waterdruppels 

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Sandy staat hier op nr 1..
Mijn vissen hebben nergens last van..
Mijn vogels ook niet echt..
ik vind het wel lekker
maar Sandy staat deze dagen op non-actief...
Lopen is er niet echt bij, vooral slapen slapen beetje spelen met water
en dan weer slapen.. om vervolgens als het 's avonds iets afkoelt te knallen van
de energie
Mijn vissen hebben nergens last van..
Mijn vogels ook niet echt..
ik vind het wel lekker
maar Sandy staat deze dagen op non-actief...
Lopen is er niet echt bij, vooral slapen slapen beetje spelen met water
en dan weer slapen.. om vervolgens als het 's avonds iets afkoelt te knallen van
de energie
- Dreetje
- Zeer actief
De honden hebben niet zoveel last van de warmte, buiten zoeken ze de schaduw op en als het te warm
wordt gaan ze naar binnen, ze slapen ook veel.
Vanmorgen al lekker even gezwommen met de honden en vanmiddag een kort rondje omdat ikzelf niet
zo goed ben in dit weer.
Vanavond als het "iets koeler"
wordt gaan we nog lekker een uurtje wandelen als het tenminste niet
gaat onweren.
wordt gaan ze naar binnen, ze slapen ook veel.
Vanmorgen al lekker even gezwommen met de honden en vanmiddag een kort rondje omdat ikzelf niet
zo goed ben in dit weer.
Vanavond als het "iets koeler"
gaat onweren.
Andrea

- herejede
- Zeer actief
Meneer en bindi hebben er het meest last van, die spuit ik regelmatig nat
pablo en bibi en boeddy hebben er weinig last van, ze zijn wel wat rustiger\
ik vind het zaaaaaalig,
pablo en bibi en boeddy hebben er weinig last van, ze zijn wel wat rustiger\
ik vind het zaaaaaalig,
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Hier lijken ze behoorlijk aangepast te zijn aan dit idioot hete weer...
We waren vanmorgen om half 6 (!!) op het strand en daar hebben ze zichzelf helemaal uitgeleefd, vanmiddag ben ik met de mopsen naar mijn paarden gefietst, zij in het fietsmandje..
En nu ligt de beesteboel al een puur uur lang te tukken op de tegelvloer, met de ventilator aan.
Denk dat ik IK op nummer 1 sta..heb flinke astma (slim om te fietsen nu) en behoorlijk benauwd..
We waren vanmorgen om half 6 (!!) op het strand en daar hebben ze zichzelf helemaal uitgeleefd, vanmiddag ben ik met de mopsen naar mijn paarden gefietst, zij in het fietsmandje..
En nu ligt de beesteboel al een puur uur lang te tukken op de tegelvloer, met de ventilator aan.
Denk dat ik IK op nummer 1 sta..heb flinke astma (slim om te fietsen nu) en behoorlijk benauwd..
-
Angelique.
IK
Dallas
Aschak/Demi
Kaya/Shiva/Demon/Cita/Henkie
Lola
Martijn (staat op zijn gemak grinttegels te leggen
)
Dallas
Aschak/Demi
Kaya/Shiva/Demon/Cita/Henkie
Lola
Martijn (staat op zijn gemak grinttegels te leggen
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
- Aantal honden: 2
Elmo heeft er ook last van. Wandelen hebben we al een week niet meer echt gedaan. Enkele korte rondjes achter het huis en dan is meneer oververhit. Vandaag maar een badje voor hem gekocht (hij was plots verdwenen, hij was in de vijver van de buren gaan afkoelen...).
Hij heeft in de winter zijn rui gehad, en nu staat hij in volle vacht. Leuk
... Gelukkig vertrekken we volgende week naar de Alpen en daar is het op de bergtoppen altijd frisser en zijn er genoeg bronnetjes om af te koelen.
Hij heeft in de winter zijn rui gehad, en nu staat hij in volle vacht. Leuk
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wel dusyamie schreef: maar ik heb er wel erg last van, een paar dagen zo? mwoh ala, maar ik begin er nu wel wat ziekig van te wordenhet is hier in huis nu 30 graden, mijn kop bonst, ik heb maagpijn en ben dizzy . ik hoop echt dat het niet zo lang meer duurt

Linda, Izzie en Bram
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Hier begint het nu eindelijk een beetje te waaien, laat de storm maar komen!
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind het juist wel iets hebben, eerst een 'echte' winter met al die sneeuw, en nu een 'echte' zomer.christo schreef:Na een ijskoude winter waarin je niet veel met honden kon doen, de gladheid die het honden uitlaten zo hachelijk maakte, en nu dan weer zoveel hitte dat de honden uitlaten niet leuk is, en ik baal vandaag. Dit slingeren tussen extremen hoeft voor mij niet.
Behalve als ik een opvlieger heb, vind ik die warmte zelf wel lekker, ik heb alsmaar een soort vakantiegevoel.
Voor de honden is het minder. Lilo moet ik een beetje afremmen, die doet net alsof het geen 30 graden is. Jack heeft nu echt last van de warmte, hijgt als een gek en wil van 's ochtends 10 tot 's avonds 10 geen stap buiten lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Die 2 honden van mij moet ik uit de zon halen ,die gaan er als het even kan precies in leggen
De poesen liggen voor de ventilator op bureau.
Mijn dochter gaar met dit weer rustig een paar uur op haar fiets zitten om naar scheveningen te fietsen via een omweg
Mijn zoon vind alles prima
Marco klaar ook niet maar ik sta op nummer 1 krijg zelfs koorts van de warmte en nu ook uitslag
De poesen liggen voor de ventilator op bureau.
Mijn dochter gaar met dit weer rustig een paar uur op haar fiets zitten om naar scheveningen te fietsen via een omweg
Mijn zoon vind alles prima
Marco klaar ook niet maar ik sta op nummer 1 krijg zelfs koorts van de warmte en nu ook uitslag
-
PattyB
Senna heeft hier met stíp de meeste last van de warmte. Daarna mijn vriend, die klaagt hele dagen door dat hij het zo warm heeft en 'plakkerig' is.
Ik vind het wel warm, maar heb er op zich niet zo'n last van. Ik heb de hele week in een lange zwarte broek of een spijkerbroek gelopen.
Ik vind het wel warm, maar heb er op zich niet zo'n last van. Ik heb de hele week in een lange zwarte broek of een spijkerbroek gelopen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
dol ligt heel de dag in de schuur,daar zijn de tegels koeler,banjer ligt voor de open buitendeur,ik blijf lekker binnen, 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:ik ookHanneke2 schreef: vind ik die warmte zelf wel lekker, ik heb alsmaar een soort vakantiegevoel.![]()
. het helpt natuurlijk ook dat ik ook vakantie héb
.
Daar kan ik ook een leuk vakantiegevoel op loslaten
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik en dat verbaast mij wel.
-
Fin
- Zeer actief
Nah. Dat hele global warming gedoe ain't going to happen.Inge O schreef:maak er dan maar een eind aan want dit is steeds meer wat de wetenschappers ons voorspellen voor de toekomstchristo schreef:Na een ijskoude winter waarin je niet veel met honden kon doen, de gladheid die het honden uitlaten zo hachelijk maakte, en nu dan weer zoveel hitte dat de honden uitlaten niet leuk is, en ik baal vandaag. Dit slingeren tussen extremen hoeft voor mij niet..
-
snuffel11
- Zeer actief
Hier met stip op 1 mn cavia's
zo zielig.. had al koude flessen erin gelegen enzo, maar ze blijven ut warm/heet houden.. niet leuk voor caafjes dit weer.. honden en wij hebben er weinig last van.. gewoon lekker in het zwembad plonsen en niets aan de hand 
-
nance
- Erelid
Met uitlaten heeft Poehbelle het meeste last. Die zet ik dan regelmatig op de treeplank. Rambo en Loddie lopen dan nog rustig te spelen.
Thuis heeft Rambo er het meeste last van en gaat zeker niet de tuin in. Loddie en Poeh liggen buiten, gaan dan weer naar binnen enz.
Ik geniet van de warmte, ik kan zoveel meer dan als het koud is!
Thuis heeft Rambo er het meeste last van en gaat zeker niet de tuin in. Loddie en Poeh liggen buiten, gaan dan weer naar binnen enz.
Ik geniet van de warmte, ik kan zoveel meer dan als het koud is!
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Gert en Suusje kunnen er het beste tegen. Suusje lijkt nergens last van te hebben en sjeest door de tuin heen alsof het 3 graden is i.p.v. 30. Omdat ik het zelf niks vind dat ze zo tekeer gaat gooi ik haar en toe in het kinderzwembadje om af te koelen. Daarna is ze nog drukker
Daarna komt Bowie, die heeft in de regel het meest last van de warmte maar omdat zij geen poot verzet en op het allerkoelste plekje van het huis ligt en blijft liggen, gaat het goed.
Fien kan in de regel heel goed tegen de warmte maar ja, zij moet de hele dag spelen met Suusje dus uiteindelijk heeft ze het behoorlijk warm. Tuinslang erop en ze kan er weer tegenaan.
Ik kan het slechtst tegen deze warmte. Ik ben al een aantal keren hondsberoerd geworden door de warmte
Toch geniet ik er wel van
Daarna komt Bowie, die heeft in de regel het meest last van de warmte maar omdat zij geen poot verzet en op het allerkoelste plekje van het huis ligt en blijft liggen, gaat het goed.
Fien kan in de regel heel goed tegen de warmte maar ja, zij moet de hele dag spelen met Suusje dus uiteindelijk heeft ze het behoorlijk warm. Tuinslang erop en ze kan er weer tegenaan.
Ik kan het slechtst tegen deze warmte. Ik ben al een aantal keren hondsberoerd geworden door de warmte
Toch geniet ik er wel van
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gos schreef: Nee, zonder twijfel is degene die het meeste last van de hitte heeft, de pakwerker......
hier ook,
maar zeg altijd dat ik ook te veel van mams heb gekregen, kom wel voor de helft uit een warm land, maar dit hoeft van mij ook niet.....
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Je onderschrift! Wow! Wat heeft ze al een groot/grof hoofdInge O schreef:Tamara. schreef:Omdat ik het zelf niks vind dat ze zo tekeer gaat gooi ik haar en toe in het kinderzwembadje om af te koelen. Daarna is ze nog drukker![]()
![]()
![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij trainen gewoon door, je hond goed in de gaten houden, goed koelen na afloop etc.mariaa schreef:
:M: daar baal ik ook echt van!
de agility training gaat ook al twee weken niet door, dat is een wijs besluit, maar in de winter hebben we ook ruim 2 maanden niet kunnen trainen![]()
en wandelen is er nu ook niet echt bij, buck kan echt niet tegen de hitte, zelf sávonds is het nu te warm voor hem.
Desnoods pas je je training aan daar ben je zelf bij (bij ons) maar een hond kan ook een wedstrijd moeten lopen (zie 2 weken geleden was er een wedstrijd met 35 graden)
Dan kun je er beter in getraind hebben dan het plots moeten doen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Wij trainen gewoon door, je hond goed in de gaten houden, goed koelen na afloop etc.mariaa schreef:
:M: daar baal ik ook echt van!
de agility training gaat ook al twee weken niet door, dat is een wijs besluit, maar in de winter hebben we ook ruim 2 maanden niet kunnen trainen![]()
en wandelen is er nu ook niet echt bij, buck kan echt niet tegen de hitte, zelf sávonds is het nu te warm voor hem.
Desnoods pas je je training aan daar ben je zelf bij (bij ons) maar een hond kan ook een wedstrijd moeten lopen (zie 2 weken geleden was er een wedstrijd met 35 graden)![]()
Dan kun je er beter in getraind hebben dan het plots moeten doen.
idd, hier wordt ook gewoon doorgetraind (met verstand)
heb over 14 dagen keuring en bv dit weekend was er ook op meerdere plaatsen in NL keuring...ook na de keuring als ze aan het werk zijn moeten ze mee met dit weer...
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Dalton staat met stip op 1
Die arme stakker haal het poep/plas rondje al bijna niet en dat is echt maar een heel klein stukje even naar de straat toe waar een uitlaatstrook is en dan weer terug. Vantevoren maak ik hem helemaal nat en als we terugkomen ook. voor de rest van de dag ligt hij op de vloer voor de ventilator. Daarna ik en dan als laatste mijn dochter,die heeft echt helemaal nergens last van. Maar ja,die ligt ook de hele dag in het zwembad met een ijsje 

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Arline
- Zeer actief
Sting kan het minst tegen de hitte. Hij ligt het liefst binnen op de koele tegels en de rolluiken zijn dicht. Hij hijgt ook veel, maar als je er mee gaat wandelen oid is hij wel actief. Hij heeft het niet zo heet dat hij niet weet waar hij het zoeken moet, maar hij is wel zo verstandig om de koelte op te zoeken.
Daarna komen Fenja en ik. Ik vind het wel heel warm, maar ik kan er wel tegen. Fenja rent en raast ook gewoon door en die gaat zelfs in de zon liggen. Ik zie haar ook maar weinig hijgen oid.
Daarna komen Fenja en ik. Ik vind het wel heel warm, maar ik kan er wel tegen. Fenja rent en raast ook gewoon door en die gaat zelfs in de zon liggen. Ik zie haar ook maar weinig hijgen oid.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Hier iedereen... Platbek Yolah het meest, die liep vandaag zelfs te kotsen van de hitte.
Wil niet eten, alleen 's avonds laat, en tijdens het uitlaatblokje moet ik beide dames zowat meesleuren. Abby sjokt in een dusdanig tempo dat ze zowat achteruit gaat. We worden verdorie zelfs ingehaald door oude dametjes met rollators!
Van water willen ze niets weten (behalve om te drinken), dus ze zitten maar een beetje in huis. Liggen in de keuken op de tegels enz.
Ik heb zelf ook een ontzettende hekel aan dit weer hoor. Je kunt me niet pissiger krijgen dan wanneer ik met temperaturen van boven de 25 graden iets buitenshuis moet doen... :M:
Ik verheug me nu alweer op het najaar... Denkt met weemoed terug aan de sneeuwduinden van afgelopen winter...
Van water willen ze niets weten (behalve om te drinken), dus ze zitten maar een beetje in huis. Liggen in de keuken op de tegels enz.
Ik heb zelf ook een ontzettende hekel aan dit weer hoor. Je kunt me niet pissiger krijgen dan wanneer ik met temperaturen van boven de 25 graden iets buitenshuis moet doen... :M:
Ik verheug me nu alweer op het najaar... Denkt met weemoed terug aan de sneeuwduinden van afgelopen winter...
-
nance
- Erelid
O maar dat doen Loddie en Poeh ook, die gaan in de zon liggen en als ze te warm worden gaan ze even binnen afkoelen. Zijn ze dan voldoende afgekoeld dan vertrekken ze weer naar buiten om te gaan liggen bakken.twinkeltje schreef:Die 2 honden van mij moet ik uit de zon halen ,die gaan er als het even kan precies in leggen![]()
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Man en kinderen hebben nergens last van hier, Django ligt de hele dag te liggen, maar dat deed hij tijdens de paar iets minder warme dagen eigenlijk ook
Ik heb er wss het meest last van
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)