Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar op letten bij herplaatser?
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Waar op letten bij herplaatser?
Hé, super leuk klinkt 'ie! En ja hoor, cursussen voor volwassen honden genoeg, Beau doet ook nog gehoorzaamheidcursus. Beau was ook zo druk in het vorige huis, maar nu we meer met hem wandelen is hij heel relaxt. Overigens, je moet wel goed opletten met opbouwen van het wandelen, anders raakt hij overbelast.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Mijn staffordshire bull terrier herplaatser moest ook weg omdat ze te druk was en te veel in de bench zat. Arme beest werd niet eens uitgelaten. Nu loopt ze al jaren genoeg en serieus ik heb nog nooit zo een rustige stafford gezienExpecting schreef:We zijn geweest! Echt een supermooie hond met een hele lieve, vrolijke uitstralingHij kwam meteen helemaal happy op ons af, alsof we oude bekenden waren haha. Die waaksheid valt nogal mee volgens mij, die vrouw zei later ook dat hij vooral aanslaat als het donker is buiten. Hij bleef ook vrij lang enthousiast proberen bij mij op schoot te springen en heen en weer te rennen, wat op zich met dit weer voor een bull geen slecht teken is lijkt me
![]()
Officieel doen ze hem weg omdat ze beiden nu teveel werken, maar dat viel volgens mij mee. Zo tussen de regels door vonden ze hem volgens mij te druk in huis en hadden ze gewoon niet zo'n zin meer in hem. Hij wás ook echt druk, had een heel ander idee bij die honden. Toen ik begon over dat los/vastlopen zoals aangeraden hierbleek ook wel waarom. De reden dat hij nooit (Nooit!) los heeft gelopen is dat ze hem alleen een blokje meenemen in de wijk, en daar moeten ze uiteraard aangelijnd. Werd ook nogal op gecontroleerd zei ze. Maar goed, hij loopt dus 3 keer per dag 10 minuten, dat verklaart ook dat hij zoveel energie had in huis denk ik.
Buiten loopt hij goed mee, maar hij trekt wel. Op honden reageerde hij niet echt, katten konden we niet vinden om te testen. Vooral bij mensen/kinderen wilde hij erheen. Heb hem overigens geen enkele keer horen blaffen.
Wordt wel een cursus gehoorzaamheid denk ik, zijn daar speciale cursussen voor voor volwassen honden? Hij reageerde amper op commando's. Af, laag, zit, plaats. Het kwam niet echt door
Daar kan het best aan liggen, vaak nemen mensen bulldoggen want die hoef je niet uit te laten.
Ik denk dat het best aan te leren valt allemaal, ook het loslopen. Een cursus kan ook prima met een volwassen hond, gewoon met de hondenschool overleggen welke cursus het beste bij jullie situatie nu past.
Zo te lezen bevalt hij wel
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Zodra ik hem zag was ik 'om'.Reny schreef:Gewoon de basiscursus doen![]()
maar het wordt dus een ja??????????
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Ikke1980
- Zeer actief
heeey super leuk!!! Ik denk ook dat zijn drukke gedrag het gevolg is van te weinig beweging hoor en te weinig uitdaging.
Maar het belangrijkste: wanneer mag je hem ophalen?
Maar het belangrijkste: wanneer mag je hem ophalen?
- Naima
- Zeer actief
Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 weken
maar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Expecting schreef:Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
Hmmm, geen proefperiode? Wat als het nou echt niet gaat? Beetje raar, al snap ik best dat mensen niet steeds opnieuw afscheid willen nemen. Maar je wilt toch het beste voor je hond?
Voor wat betreft de kat...denk ook niet dat je dat binnen 2 dagen kan zien hoor. Bij ons duurde het wel 2 maanden voordat de kat aan de hond gewend was
Maar wel goed dat je hem niet meteen meegenomen hebt, al zou je dat het liefste willen. Maar je gaat je zoon nu dus aan het idee laten wennen
En wanneer ga je de hond halen dan?
- Moos
- Zeer actief
Ik vind dit wel een beetje riskant klinken hoor, als ik even pessimistisch doeExpecting schreef: De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
En ik persoonlijk zou graag iets duidelijker willen weten hoe hij met andere honden is die echt contact met hem zoeken. Maar goed, dat is ook mijn aard hoor. Maar pas als je een hond hebt kom je er achter hoe ontzettend vaak het voor gaat komen dat een andere hond contact komt zoeken. Gevraagd of ongevraagd, aanlijngebied of losloopgebied. Als je dan ook jonge kinderen bij je hebt lijkt het mij verdraaid handig als je een hond hebt die daar geen problemen van maakt. En ik zou dat zelf dus echt heel duidelijk even uit gaan testen voordat de hond opgehaald wordt dan.
Maar nogmaals, dat ben ik

- Naima
- Zeer actief
Voor ze echt aan elkaar gewend zijn wel, maar die hond is dus geen katten gewend. Mocht hij onverwachts erg fel zijn op katten dan zie je dat wel vrij snel denk ik? Had niet t idee dat het per se om 'nog een x afscheid nemen' ging hoor, ze willen er gewoon vanaf. En als je 4 weken proefperiode aanhoudt dan moeten ze dat geld ook 4 weken bewaren natuurlijk. Zou jammer zijn he, zo in de vakantieIkke1980 schreef:Expecting schreef:Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
Hmmm, geen proefperiode? Wat als het nou echt niet gaat? Beetje raar, al snap ik best dat mensen niet steeds opnieuw afscheid willen nemen. Maar je wilt toch het beste voor je hond?
Voor wat betreft de kat...denk ook niet dat je dat binnen 2 dagen kan zien hoor. Bij ons duurde het wel 2 maanden voordat de kat aan de hond gewend was![]()
Maar wel goed dat je hem niet meteen meegenomen hebt, al zou je dat het liefste willen. Maar je gaat je zoon nu dus aan het idee laten wennen![]()
En wanneer ga je de hond halen dan?Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik zou dat met die katten niet zo'n probleem vinden.
Maar wat IngeO ook al zegt; hou er wel rekening mee dat het niet binnen een week koek en ei zal zijn dan.
Maar wat IngeO ook al zegt; hou er wel rekening mee dat het niet binnen een week koek en ei zal zijn dan.

Cash v Heiligental en Flow.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Fijn dat het klikte.
En met volwassen honden kan je zeer zeker een gehoorzaamheidscursus volgen. Gewoon bellen naar een hondenschool en vragen wat ze aanbieden.
Dus het gaat jullie hond worden?
Groetjes
Addie
En met volwassen honden kan je zeer zeker een gehoorzaamheidscursus volgen. Gewoon bellen naar een hondenschool en vragen wat ze aanbieden.
Dus het gaat jullie hond worden?
Groetjes
Addie
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Is de kat wel aan honden gewend dan? Want de kat is meestal het grootste probleem
Je ziet snel genoeg of het goed gaat tussen de kat en de hond hoor...alleen om eventuele problemen op te lossen is een ander verhaal.
Ik zou de hond vanaf het begin niet toestaan om naar de kat te gaan en gewoon aanleren deze te negeren....denk dat dat het makkelijkste werkt.
Je ziet snel genoeg of het goed gaat tussen de kat en de hond hoor...alleen om eventuele problemen op te lossen is een ander verhaal.
Ik zou de hond vanaf het begin niet toestaan om naar de kat te gaan en gewoon aanleren deze te negeren....denk dat dat het makkelijkste werkt.
- Valerie
- Zeer actief
Mocht het niet goed gaan zou ik hem nog altijd liever zelf herplaatsen dan bij zulke mensen terug brengenExpecting schreef:Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
Mijn zus heeft altijd engelse bulldoggen en katten samen gehad dat ging prima. Ik nam een bull terrier pup in huis en die wilde vanaf de eerste dag de katten van mijn ouders vermoorden, is nooit goed gekomen. Mijn staffordherplaatser ging wel weer met een oude kater die geen honden gewent was (nou ja wel met die bull terrier).
Het verschilt nogal, een hond die negeert en een kat die niet aanvalt zal in het begin al aardig ideaal zijn.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Persoonlijk zou ik er zeker met een autistische zoon op aandringen dat je hem gewoon twee weken op proef mag... Wat als ie nou eens gewoon ECHT heel druk en heel energiek is, dat dat niet komt door een gebrek aan wandelen of speeltjes??Expecting schreef:Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
En wat als je autistische zoon nou eens slecht blijkt te reageren op een drukke hond die veel onverwachte dingen doet?? Tegen hem op blijft springen? Blaft? Tegen hem aan loopt??
Van een rustige hond die zichzelf in de hand heeft kan je verwachten dat deze zich goed aan kan passen aan een autistisch kind, kan je dit verwachten van een hele drukke hond??
En ben jij (ongetwijfeld) en vooral je man (die nu al zijn twijfels heeft bij deze drukke hond) bereid om hier heeel veel energie in te steken??
Het klinkt super negatief het verhaal terwijl ik het je echt wel gun hoor en er helemaal van overtuigd ben dat je er alle tijd en energie in wil steken (en Django is een ontzettend droppie
Het zou gewoon ontzettend sneu zijn als je straks met een drukke hond zit en een kind dat steeds verder in zijn schulp kruipt...
De kans dat je het langer dan twee dagen de kans geeft acht ik wel heel groot... maar of het goed is voor hond en gezin om te gaan zitten wachten tot je een nieuw geschikt baasje hebt gevonden is kleiner...

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
In dit geval denk ik dat het zéker meespeelt maar het hoeft niet. Ik heb hier heel regelmatig een Bull te logeren (van mijn broer) die ik écht af en toe af moet remmen. En die krijgt meer dan voldoende beweging. Aan de andere kant is het een enorme luilak. Ofwel het is hollen of stilstaan met hemIkke1980 schreef:Ik denk ook dat zijn drukke gedrag het gevolg is van te weinig beweging hoor en te weinig uitdaging.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bullen kunnen ook wel prettig gestoord zijn hoor(druk).
En schriftelijk wat vaststellen qua proefperiode.. Komt toch iets vaster over, ook voor die mensen.
En schriftelijk wat vaststellen qua proefperiode.. Komt toch iets vaster over, ook voor die mensen.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik zou ook aandringen op een proef periode hoor om al de boven genoemde redenen. Nu ben je helemaal verliefd en zie je de mogelijke problemen misschien niet zo goed. Maar zeker met je zoontje zou ik toch voor de proefperiode gaan. En wat is voor die mensen nou belangrijker? dat geld of dat de hond een goed baasje vind? Desnoods als je hem echt graag wilt proberen en hun niet willen wijken ivm het geld spreek je af dat als je hem na een paar weken toch terug brengt maar een gedeelte van het geld terug wilt.
Ik zou het toch iets meer op safe spelen.
Maar ik snap dat je als een blok voor hem valt!
Ik zou het toch iets meer op safe spelen.
Maar ik snap dat je als een blok voor hem valt!
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Wat leuk Maaike! Ik weet nog dat je toen zo gehecht was aan de hond van de (vorige) buren (hoe gaat het daar trouwens mee?) en dit lijkt me ook echt een leuke hond als ik het zo lees. Ik hoop dat alles goed gaat met de kat en vooral met je oudste 

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Naima
- Zeer actief
Ik verwacht zeker niet dat alles binnen 2 dagen koek en ei is, maar als de hond bij binnenkomst meteen de kat probeert af te slachten houdt het gewoon op. De hond mag niet naar boven, sowieso zit er onderaan de trap een traphekje om hem dat te belemmeren en hij mocht bij de mensen waar hij nu zit ook niet naar boven, dus zit niet in zn systeem. De kat komt wel boven (niet op de slaapkamers van de kinderen maar ze ligt wel vaak op onze kledingkast te slapen). Kinderen/hond en kat/hond kunnen gescheiden worden zoals we het nu hebben gedaan met traphekjes.Mekkie schreef:Persoonlijk zou ik er zeker met een autistische zoon op aandringen dat je hem gewoon twee weken op proef mag... Wat als ie nou eens gewoon ECHT heel druk en heel energiek is, dat dat niet komt door een gebrek aan wandelen of speeltjes??Expecting schreef:Liefst konden we hem meteen meenemen, maar dat deden we niet. Heb het kussen voor de hond neergelegd, lekker op een plek dat ie bij kan houden wie er in en uitloopt maar waar hij zelf niet in de weg ligt. Samen met een foto probeer ik nu mijn autistische zoon voor te bereiden dat er hier een hondje komt wonen, waarbij dat kussen dan een concrete aanwijzing is. Hoop dat t een beetje zal helpen, maar t zal wel aanpoten worden de eerste weken. De mensen wilden geen proefperiode van 1 of 2 wekenmaar als binnen 2 dagen blijkt dat hij slecht reageert op de kat (of andersom haha) dan mogen we hem terugbrengen.
En wat als je autistische zoon nou eens slecht blijkt te reageren op een drukke hond die veel onverwachte dingen doet?? Tegen hem op blijft springen? Blaft? Tegen hem aan loopt??
Van een rustige hond die zichzelf in de hand heeft kan je verwachten dat deze zich goed aan kan passen aan een autistisch kind, kan je dit verwachten van een hele drukke hond??
En ben jij (ongetwijfeld) en vooral je man (die nu al zijn twijfels heeft bij deze drukke hond) bereid om hier heeel veel energie in te steken??
Het klinkt super negatief het verhaal terwijl ik het je echt wel gun hoor en er helemaal van overtuigd ben dat je er alle tijd en energie in wil steken (en Django is een ontzettend droppie)
Het zou gewoon ontzettend sneu zijn als je straks met een drukke hond zit en een kind dat steeds verder in zijn schulp kruipt...
De kans dat je het langer dan twee dagen de kans geeft acht ik wel heel groot... maar of het goed is voor hond en gezin om te gaan zitten wachten tot je een nieuw geschikt baasje hebt gevonden is kleiner...
Verder kan de hond alleen tegen mijn kind(eren) aanspringen als ik dat toelaat en dat doe ik dus niet. Ik zit er als een havik bovenop, net zoals ik er nu als een havik bovenop zit dat mijn oudste zijn broertjes geen pijn doet. Volgens de eigenaar springt hij vooral bij visite en reageert hij op eigen volk veel minder en blijft dan gewoon liggen. Qua gedrag gaven ze aan dat hij dat wilde dus ook vooral vertoont bij bezoek. Nou, dan mag hij het bezoek lekker vanachter het traphekje in de keuken bekijken tot we daarmee aan de slag gaan. Ze gaven aan dat hij naast die wildheid bij vooral bezoek (wat zij ontzettend vervelend vonden) naar eigen mensen niet zo opdringerig is. Mijn kinderen hebben nog geen vakantie, ik wel. dus overdag kan ik lekker met de hond aan de slag, een band met hem proberen op te bouwen en mijn oudste komt pas rond 15:45 van school. Tegen die tijd zorg ik dat we samen even kunnen wandelen oid of samen de hond aaien terwijl ik die goed vast heb (aangelijnd bijv, niet in de houdgreep ofzo haha). Zodat het contact op een rustige en gecontroleerde manier wordt opgebouwd. De hond kwam daar toen hun jongste kind 6 maanden was en volgens hen is hij zeer lief voor kinderen en ook rustiger. Idd sprong hij wel tegen mij aan maar sprong hij maar 1 keer bij mn man, die onze jongste op schoot had. Daarbij ging hij weer naar beneden na wat gesnuffel.
Uiteraard geldt dezelfde aanpak als ik merk dat mijn andere kinderen angstig zijn he
Misschien heel egoïstisch maar ik neem die hond omdat IK hem leuk vind, het wordt duidelijk vooral mijn hond. Hoewel mijn man altijd terughoudend is (hij wilde eigenlijk ook al geen kat
Ik weet dat het heel veel tijd gaat kosten, plus bloed zweet en tranen. Heb de buren al voorbereid zelfs
edit: Wat ik dus probeer te zeggen ook is dat een proefperiode eigenlijk niet eens zoveel uitmaakt want ik kan nu al garanderen dat mijn oudste ook na 2 weken wss nog drama's schopt en niet is gewend aan de nieuwe situatie. Dat duurt erg lang bij hem en proefperiodes van 3 maanden krijg je gewoon nergens.
- Moos
- Zeer actief
Ik zou nog wel in gedachten houden dat ze de hond zo positief mogelijk af gaan schilderen als ze er vanaf willen he? Zo van "hij springt alleen bij bezoek, bij eigen is hij heel rustig"
En als je er steeds als een havik bovenop moet zitten dat hij niet te druk is bij je zoontje, of springt, dat is niet heel gezellig hoor, zeker niet bij een sterke hond met eventueel ook een sterke eigen wil en lichte plaat voor de kop (bulldog
).
Maar je klinkt als erg vastbesloten, en dat is ook heel wat waard natuurlijk

En als je er steeds als een havik bovenop moet zitten dat hij niet te druk is bij je zoontje, of springt, dat is niet heel gezellig hoor, zeker niet bij een sterke hond met eventueel ook een sterke eigen wil en lichte plaat voor de kop (bulldog
Maar je klinkt als erg vastbesloten, en dat is ook heel wat waard natuurlijk

- Naima
- Zeer actief
Ik had eerst begrepen dat ze hem hadden laten inslapen maar nu hoorde ik toevallig een aantal weken geleden dat hij ergens in Rotterdam zit. Arme jongenDogDalton schreef:Wat leuk Maaike! Ik weet nog dat je toen zo gehecht was aan de hond van de (vorige) buren (hoe gaat het daar trouwens mee?) en dit lijkt me ook echt een leuke hond als ik het zo lees. Ik hoop dat alles goed gaat met de kat en vooral met je oudste
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik vind dat je alles goed doordacht hebt en denk dat er bijna niets mis kan gaan. Behalve met de kat dan. Wat ik hier heb mee gemaakt van een authistisch neefje die bijna twee maand geleden een hond in huis hebben gekregen, dat hij er veel rustiger van werd. Mijn schoonzus die eigenlijk geen hond wilde maar na 5 jaar gezwicht is voor de rest, verzuchte hier dat de hond zo veel rust bracht in het gezin. En dat terwijl zij een niet zindelijke drukke bijterige pup in huis hebben gehaald. Nu moet ik wel zeggen dat hun zoon inmiddels 16 jaar is. Hij was overigens de gene die vertelde dat hij het wel goed vond dat er een hond kwam maar hij zou hem niet uitlaten.
Ja Ja en wie kan het niet laten, van zijn zakgeld kopt hij van alles voor die hond. (maar uitlaten doet hij nog steeds niet als het hem gevraagd wordt
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wat een mooierd. Dat gaat helemaal goed komen.
Weten jullie al wanneer hij komt?
Weten jullie al wanneer hij komt?
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Ach zielig zegExpecting schreef:Ik had eerst begrepen dat ze hem hadden laten inslapen maar nu hoorde ik toevallig een aantal weken geleden dat hij ergens in Rotterdam zit. Arme jongenDogDalton schreef:Wat leuk Maaike! Ik weet nog dat je toen zo gehecht was aan de hond van de (vorige) buren (hoe gaat het daar trouwens mee?) en dit lijkt me ook echt een leuke hond als ik het zo lees. Ik hoop dat alles goed gaat met de kat en vooral met je oudsteZe fokken ermee, en ik weet gewoon zeker dat hij nog net zo'n verrot leven heeft als eerst

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Naima
- Zeer actief
Dat havikgebeuren zit al helemaal in mijn systeem, dus dat komt goed. Snap idd dat zij van hem af willen en daarom wat dingen verdraaien hoor, je wil je hond toch graag positief afschilderen. Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Hij kwam op mij over als een vrolijke enthousiaste hond die sturing moet hebben. En daar ben ik dan weer heel goed inMoos schreef:Ik zou nog wel in gedachten houden dat ze de hond zo positief mogelijk af gaan schilderen als ze er vanaf willen he? Zo van "hij springt alleen bij bezoek, bij eigen is hij heel rustig"![]()
En als je er steeds als een havik bovenop moet zitten dat hij niet te druk is bij je zoontje, of springt, dat is niet heel gezellig hoor, zeker niet bij een sterke hond met eventueel ook een sterke eigen wil en lichte plaat voor de kop (bulldog).
Maar je klinkt als erg vastbesloten, en dat is ook heel wat waard natuurlijk![]()
![]()
Wat betreft het wandelen: toen we gingen lopen reageerde hij vrij lauw op de andere 3 honden die we tegenkwamen. 1 ervan was op hetzelfde trottoir dus wel gepasseerd maar goed, dit is wss een buurthond die hij kent dus hoeft ook niet per se iets te zeggen.
Hij blijft gewoon Django heten. Vind het geen vreselijke naam en hij is al 3 jaar aan die naam gewend dus zie geen noodzaak om het te veranderen eigenlijk. Ik denk dat we Django maandag ophalen
- Valerie
- Zeer actief
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- _Leonie
- Zeer actief
Wanneer krijg je de knappe man?! 
- Naima
- Zeer actief
Maandag rond een uur of 7 
- _Leonie
- Zeer actief
Yeeeaaaah!Expecting schreef:Maandag rond een uur of 7
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo te lezen is de komst van Django een zeer weloverwogen beslissing geweest, je houdt niet alleen rekening met de leuke dingen, maar hebt ook al nagedacht over de dingen die misschien wat minder positief zullen zijn dan nu voorgespiegeld.
Heel verstandig!
Ik hoop dat de introductie van Django in je gezin met je oudste en de kennismaking met de kat goed gaan verlopen, en wil je alvast heel veel plezier met en van Django wensen!
Heel verstandig!
Ik hoop dat de introductie van Django in je gezin met je oudste en de kennismaking met de kat goed gaan verlopen, en wil je alvast heel veel plezier met en van Django wensen!