Martijn schreef:Puur op smaak gebaseerd ben ik het met je eens, Suzanne. Maar we moeten oppassen dat we onze smaak niet aan anderen gaan opleggen omdat je anders maar verkracht jkunt worden.
Ik vind dat je dat niet moet zeggen om twee redenen. In de eerste plaats verlaagd/veronduidelijkt het de regels over grenzen. Juist verkrachters zullen vaak de grootst mogelijk moeite hebben om grenzen te zien. Laat nou maar lekker duidelijk zijn dat het niet uitmaakt wat iemand doet maar dat je moet luisteren naar wat ze tegen je zeggen. "Nee.", bijvoorbeeld. Dat ene kleine woordje wat elke verkrachting weer genegeerd wordt.
Volgens mij moeten we het meer daar over hebben dan over of je kleding er iets mee te maken had.
Dat, en dan kom ik bij mijn tweede reden, is namelijk net wat je niet tegen een jonge meid die onlangs verkracht is moet zeggen. Dat dat jurkje van de V&D wat ze van haar vriendinnetje had geleend van invloed was op het feit dat ze in het bos voorover over de picnick tafel genomen werd door een stinkende ouwe kerel.
Dat zou niet één verkrachtingsslachtoffer moeten hoeven horen.
Je hebt gelijk!
Maar het vervelende is tegelijk dat de "kleding van tegenwoordig" of het gebrek daaraan steeds meer de nieuwe moraal lijkt te worden. Het wordt steeds normaler om steeds jonger er al sexy bij te lopen. Dat geeft foute signalen af.
Niet alleen naar mannen, maar ook naar de meisjes / vrouwen zelf... er is niets leuks aan om op die leeftijd al sexy gevonden te worden... welke mannen denk je daarmee aan te trekken... wat is je bedoeling...? Wees nou maar eerst lekker gewoon meisje... daarna vrouw en sexy-er.
Natuurlijk mag iedereen zich kleden hoe hij wil.. maar algemeen gaan normen en zeden er gillend op achteruit. Niemand die zich er meer druk om lijkt te maken dat "dit" geen gepaste kleding / gedrag is voor dat soort jonge meisjes. Niemand die er ook maar iets over durft of wil zeggen.. het moet maar normaal zijn? Besef van "zeden" lijken er niet meer te zijn of toch tenminste sterk af te nemen.... ik bedoel.. kijk om je heen op een willekeurige zondagmiddag

en maak her en der foto's... kunnen zo de playboy in voor het merendeel.... waarom toch?
Nee, niet iedereen hoeft in een stichtelijke jurk... maar er is toch ook een tussenweg?
Jesses, ik krijg dit niet beter uitgelegd.. iemand anders?
Suzanne