Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pedigree VS bijv Cavom
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Pedigree VS bijv Cavom
Het is ook maar net wat je onder goed of slecht verstaat.
Voor mij is goede voeding, een voeding die aansluit bij de natuurlijke behoefte van de diersoort.
Dus in mijn ogen is enkel verse voeding bestaande uit grootendeels vlees, orgaan en bot goed voor een hond.
Ik vind persoonlijk dus geen enkele brok goed, voor mij is het allemaal slecht.
Terwijl een ander die een heel andere kijk op voeding heeft, een brok juist gezond vindt.
Het is mij allemaal om het even, zolang iedereen maar dat doet waar hij achter staat.
Ik zal nooit meer een hond brokken voeren, en zo zijn er zat mensen die hun hond nooit vers zullen voeren, en zo zijn er ook mensen die hun hond nooit blik zullen voeren etc etc.
Voor mij is goede voeding, een voeding die aansluit bij de natuurlijke behoefte van de diersoort.
Dus in mijn ogen is enkel verse voeding bestaande uit grootendeels vlees, orgaan en bot goed voor een hond.
Terwijl een ander die een heel andere kijk op voeding heeft, een brok juist gezond vindt.
Het is mij allemaal om het even, zolang iedereen maar dat doet waar hij achter staat.
Ik zal nooit meer een hond brokken voeren, en zo zijn er zat mensen die hun hond nooit vers zullen voeren, en zo zijn er ook mensen die hun hond nooit blik zullen voeren etc etc.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik had wel begrepen wat je bedoelde hoor, ik moest alleen lachen om de vergelijking!May Linn schreef:Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat voedingswaarde in voedsel altijd achteruit gaat als je het bewerkt.renee-uk schreef:ik pik dit even uit een van de posts van May Linn:
Denk ook eens aan je eigen voedin, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedinsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
Zo grappig, want ik vraag me dan meteen af of je zelf nooit meer gekookt eten eet.......
Persoonlijk denk ik dat iedereen zn eigen keus moet maken.
Mijn honden hebben jarenlang brok gegeten en deden het daar prima op. Nu krijgen ze vers en doen het beter.
Ik kreeg laatst bij de DA een komplimentje voor de mooie schone tanden van mijn bijna 9jarige teef en daar was ik blij mee, denk dat voor mijn honden de switch wel goed is geweest.
Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij voert, dat het één misschien beter is wil nog niet zeggen dat het ander slecht is!
Ik vind bekeerde brokvoerders net bekeerde rokers eigenlijk en ik kan me voorstellen dat door dat fanatisme een heleboel mensen afhaken.
Bij mensen is dit ook zo, er wordt niet voor niets aangeraden groente niet 'dood te koken' en het liefst zoveel mogelijk eten dat niet bewerkt is te eten.
Daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen een omnivoor (mens) en een carnivoor (hond), die eerste kan het prima doen op een dieet van hoofdzakelijk groentes/fruit aangevuld met vlees en evt koolhydraten.
Een hond daarintegen is een carnivoor, zijn beste dieet bestaat uit vers vlees aangevuld met wat kruiden/groentes/knollen.
Maar een hond is ook een oppertunist, hij kan dus overleven op vele soorten voeding ookal zijn deze niet ideaal. Op den duur zal hij er ziek van worden of zelfs eerder overlijden bij gebrek aan een goed dieet.
Tussen overleven en het goed doen op een voer vindt ik een groot verschil zitten.
Maar het vetgedrukte vind ik onzin, net als bij mensen spelen er andere zaken dan alleen voedsel mee in het behalen van een hoge leeftijd.
Mijn eerste hond is 13 jaar oud geworden op bonzo diner en wat stukjes hart/pens, een andere hond van me ging dood toen hij 9.5 was en die kreeg KVV en rauw voer en geen van beiden waren het krakkemikkige honden die slechts overleefden.
Ik ben het met Mal eens, ik geloof niet dat er nog slechte brokken zijn en zoals ik al eerder zei, dat het één beter is maakt het ander nog niet slecht

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
had dit nog niet eens goed gelezen, een van mijn honden overleeft dus alleen maarrenee-uk schreef:Ik had wel begrepen wat je bedoelde hoor, ik moest alleen lachen om de vergelijking!May Linn schreef:Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat voedingswaarde in voedsel altijd achteruit gaat als je het bewerkt.renee-uk schreef:ik pik dit even uit een van de posts van May Linn:
Denk ook eens aan je eigen voedin, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedinsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
Zo grappig, want ik vraag me dan meteen af of je zelf nooit meer gekookt eten eet.......
Persoonlijk denk ik dat iedereen zn eigen keus moet maken.
Mijn honden hebben jarenlang brok gegeten en deden het daar prima op. Nu krijgen ze vers en doen het beter.
Ik kreeg laatst bij de DA een komplimentje voor de mooie schone tanden van mijn bijna 9jarige teef en daar was ik blij mee, denk dat voor mijn honden de switch wel goed is geweest.
Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij voert, dat het één misschien beter is wil nog niet zeggen dat het ander slecht is!
Ik vind bekeerde brokvoerders net bekeerde rokers eigenlijk en ik kan me voorstellen dat door dat fanatisme een heleboel mensen afhaken.
Bij mensen is dit ook zo, er wordt niet voor niets aangeraden groente niet 'dood te koken' en het liefst zoveel mogelijk eten dat niet bewerkt is te eten.
Daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen een omnivoor (mens) en een carnivoor (hond), die eerste kan het prima doen op een dieet van hoofdzakelijk groentes/fruit aangevuld met vlees en evt koolhydraten.
Een hond daarintegen is een carnivoor, zijn beste dieet bestaat uit vers vlees aangevuld met wat kruiden/groentes/knollen.
Maar een hond is ook een oppertunist, hij kan dus overleven op vele soorten voeding ookal zijn deze niet ideaal. Op den duur zal hij er ziek van worden of zelfs eerder overlijden bij gebrek aan een goed dieet.
Tussen overleven en het goed doen op een voer vindt ik een groot verschil zitten.
Maar het vetgedrukte vind ik onzin, net als bij mensen spelen er andere zaken dan alleen voedsel mee in het behalen van een hoge leeftijd.
Mijn eerste hond is 13 jaar oud geworden op bonzo diner en wat stukjes hart/pens, een andere hond van me ging dood toen hij 9.5 was en die kreeg KVV en rauw voer en geen van beiden waren het krakkemikkige honden die slechts overleefden.
Ik ben het met Mal eens, ik geloof niet dat er nog slechte brokken zijn en zoals ik al eerder zei, dat het één beter is maakt het ander nog niet slecht
Dus ergens gaat er iets fout, of het is de bewering van May Linn die niet klopt, of ik ken mijn honden niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dan hoop ik maar da je nooit een hond zult treffen die het niet verdraagt of gewoon niet moet.Paulala schreef:Het is ook maar net wat je onder goed of slecht verstaat.
arm beest
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt... mijn honden doen het wel beter op een bepaalde brok dan een andere brok en daarvoor kies ik wat bij de hond past, dus waar hij het goed op doet.renee-uk schreef:
Zoals eerder genoemd is dat bij de ene Caracroc en de anderen op Bevo.
En ik heb al heel veel merken geprobeerd in de loop der jaren, je kunt het zo gek niet bedenken...
De andere heb ik ook weleens Caracroc gegeven (omdat de Bevo op was) en die deed het daar niet goed op nou simpel toch weet je dat je dit niet als standaard voer voor die hond moet geven.
Dusty kon niet tegen vers en KVV, ze kon het gewoon niet binnenhouden en vond het ook niet lekker, wat moet je dan? Omdat het oh zo goed is gewoon toch geven... nee hoor die kreeg haar brokjes, later toen ze ouder was gemengd met blikvoer (ja vast enorm slecht) maar dat was wat ze nog weg kon krijgen, en al heeft ze daardoor een maandje korter geleefd dat zal me dan letterlijk aan mn r**t roesten... Als ze maar lekker gegeten heeft al die jaren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor die bestaan, Dusty van mij kon het niet binnenhouden, geen enkel merk ook geen vers... die kreeg haar brokjes (later toen ze oud was aangevuld met blik)S@ndr@ schreef: Dan hoop ik maar da je nooit een hond zult treffen die het niet verdraagt of gewoon niet moet.![]()
arm beest

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja ik weet het de mijne werd ook strontziek van vers, en deed het super op brok,
maar als je je dan als baasje hebt voorgenomen wat er ook gebeurt geen brok, dan ben je fout bezig
de hond bepaald, en je kunt het alleen maar proberen
maar als je je dan als baasje hebt voorgenomen wat er ook gebeurt geen brok, dan ben je fout bezig
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal mee eens!S@ndr@ schreef:ja ik weet het de mijne werd ook strontziek van vers, en deed het super op brok,

- renee-uk
- Zeer actief
dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
het wordt allemaal zo fanatiek en zo erg móéten en ik denk dat door dat moeten het doel -een tevreden gezonde hond- soms behoorlijk uit het oog verloren wordt.
het wordt allemaal zo fanatiek en zo erg móéten en ik denk dat door dat moeten het doel -een tevreden gezonde hond- soms behoorlijk uit het oog verloren wordt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
renee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
laat ik nu denken dat jij (nog) rooktrenee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
Krijgen we zo de voorbeelden van de opa's die 94 werden ondanks hun nicotine- en drankverslaving? Kom, hou jezelf voor de gek.
Hond = carnivoor
Brok = graan
meer hoef je toch niet te weten? Op basis daarvan maak je een keus. Die stoere verhalen van honden die op de goedkoopste brokken nog niet omvallen laat hooguit wat hoop bestaan dat onze honden nog wel enige weerstand in hun lijf hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zijn geen stoere verhalen, dat zijn honden die ik persoonlijk ken(de) en die ik zeer regelmatig zag.Rosita Compagner schreef:laat ik nu denken dat jij (nog) rooktrenee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
Krijgen we zo de voorbeelden van de opa's die 94 werden ondanks hun nicotine- en drankverslaving? Kom, hou jezelf voor de gek.
Hond = carnivoor
Brok = graan
meer hoef je toch niet te weten? Op basis daarvan maak je een keus. Die stoere verhalen van honden die op de goedkoopste brokken nog niet omvallen laat hooguit wat hoop bestaan dat onze honden nog wel enige weerstand in hun lijf hebben.
Dat dit geen uitzondering is moge ook duidelijk zijn, ik ken maar heel weinig mensen die in de africhting kvv of vers geven al wordt dit langzaamaan sporadisch meer. Al die honden doen het al jaren zeer goed op brok ook op de goedkope versie en worden er oud op zeker met een behoorlijk lichamelijk best zwaar leven, blijven gezond, etc. etc. etc. Overigens vallen ze niet nog net niet om, ze zien er minstens zo goed uit als die van jou bijv. dus waar is dat verschil dan?
Mij kun je niet wijsmaken dat honden op zeer hoog niveau (de hond waar ik het over had heeft diverse malen op WK's meegedaan) kunnen blijven presteren als hun voeding niet voldoende is.

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja daar zitten jaren van domesticatie achter en het voordeel van een vooroordeel is dat je niet meer hoeft na te denken en te overwegen, .Rosita Compagner schreef:laat ik nu denken dat jij (nog) rooktrenee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
Hond = carnivoor
Brok = graan
Toch is mijn hond allang geen wolf meer
en wij mensen allang geen apen meer,
en onze paarden doen het ook al een stuk minder goed op een karig dieet zoals de wilde paarden het doen.
wie weet veranderd er toch iets is al die eeuwen met een naast de mens in de zogenaamde beschaving, ik weet het haast wel zeker
- renee-uk
- Zeer actief
ja ik rook en ook ja -maar dat heb jij waarschijnlijk niet gelezen- mijn honden krijgen zelf samengesteld voer omdat ze het daarop net iets beter doen dan op de brokken.Rosita Compagner schreef:laat ik nu denken dat jij (nog) rooktrenee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
Hond = carnivoor
Brok = graan
Maar daarom kraak ik nog niet alle brokken af en als mijn honden problemen zouden krijgen met rauw gingen ze er mooi weer op terug.
Ik blijf gewoon bij mijn mening dat omdat het één beter is het ander nog niet slecht hoeft te zijn en ik word een beetje niet goed van mensen die doen alsof je je hond zowat vermoordt als je hem geen rauw voer geeft.
Fanatisme is nooit goed, nergens bij!

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja DuCain poepte maar 1 keer op een dag op de brokken ,
en nog niet eens veel ook
dus het kan wel als je de juiste brokken hebt voor je hond, waar hij het dus goed op doet
dus het kan wel als je de juiste brokken hebt voor je hond, waar hij het dus goed op doet
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
ik lees de laatste pagina vooral fanatisme over de goedkoopste brokken waarop honden het toch geweldig goed doen. Stoere praat dus.
Maar het is vast mijn referentiekader die mij dat zo laat lezen. Potten en ketels en zwartzien komen in mij op.
Maar het is vast mijn referentiekader die mij dat zo laat lezen. Potten en ketels en zwartzien komen in mij op.
-
S@ndr@
- Zeer actief
volgens mij zijn daar pilletjes voor

nee, maar zonder gekheid, honden zijn nu eenmaal individuen, net als mensen,
ik eet een kilo pinda`s, en het doet me niets en een ander kijkt erna en zwelt op en kan er zelfs dood aan gaan, als er geen actie wordt ondernomen
nee, maar zonder gekheid, honden zijn nu eenmaal individuen, net als mensen,
ik eet een kilo pinda`s, en het doet me niets en een ander kijkt erna en zwelt op en kan er zelfs dood aan gaan, als er geen actie wordt ondernomen
- renee-uk
- Zeer actief
als dit gaat over mijn 13 jarige hondje op de bonzo, dat was in het stenen tijdperk en ander voer was er niet of niet bekend. Het was al heel wat dat mijn moeder haar er wat hart bij gaf of pens als ze dat al kon krijgen.Rosita Compagner schreef:ik lees de laatste pagina vooral fanatisme over de goedkoopste brokken waarop honden het toch geweldig goed doen. Stoere praat dus.
In die tijd aten honden meestal gewoon met de pot mee dus dat die van mij hondenvoer kreeg was al redelijk bijzonder.
Niks stoere praat dus, gewoon de waarheid!
Misschien toch iets mis met jouw referentiekader als jij alles wat daar van af wijkt ziet als stoere praat, ook leuk dat je voorbij gaat aan al het andere dat er geschreven wordt
Hoezo fanatisme.......

- renee-uk
- Zeer actief
Mijn honden poepen niet minder nu ze vers krijgen, zowel op de brokken als op vers 2 x per dag voor Jan en 1 keer voor Gina (maar die legt grotere hopen neerNanna schreef:Wel goed, niet goed.
Mijn honden zijn tien keer blijer met een bak vlees dan met een bak gruis. Dat zou ik zelf ook zijn, maar dit terzijde
IK geef dus vlees omdat ik enerzijds de overtuiging heb dat dát als voer perfect aansluit bij hun carnivoor zijn èn omdat ze het gewoon veel lekkerder vinden.![]()
Dat ze een pak minder schijten vind ik ook niet geheel onbelangrijk, overigens

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat staat er toch nietNanna schreef:Maar maakt dat dat die kilo pinda's goed voor jou is?S@ndr@ schreef: ik eet een kilo pinda`s, en het doet me niets en een ander kijkt erna en zwelt op en kan er zelfs dood aan gaan, als er geen actie wordt ondernomen
een pinda kan voor heel veel mensen weinig last, maar voor sommige is het dodelijker dan een kogel.
om maar even duidelijk te maken dat wat voor de een geen kwaad kan ,
voor de ander toch net een anders inslag heeft.
we kunnen niet leven zonder de zon( is ook goed voor je met mate- Vit D3) toch worden sommige mensen er echt doodziek van.
-
Mojuan
- Zeer actief
Niets arm beest, want er zijn nog andere oplossingen dan brok.S@ndr@ schreef:Dan hoop ik maar da je nooit een hond zult treffen die het niet verdraagt of gewoon niet moet.Paulala schreef:Het is ook maar net wat je onder goed of slecht verstaat.
Ik zal nooit meer een hond brokken voeren, en zo zijn er zat mensen die hun hond nooit vers zullen voeren, en zo zijn er ook mensen die hun hond nooit blik zullen voeren etc etc.![]()
arm beest
Ik zou nog veel eerder zelf maaltijden koken voor mijn hond dan brok geven.
Daarin zijn ook heel veel mogelijkheden nml, en dan zal het gewoon een complete voeding zijn, maar maak ik dat zelf.

-
Mojuan
- Zeer actief
Sorry hoor, maar het gaat mij er JUIST om dat ik een tevreden en gezonde hond heb.renee-uk schreef:dat bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat bekeerde brokvoerders me doen denken aan bekeerde rokers.
En als ik ooit een hond zou treffen die niet tegen rauw vlees kan (om wat voor reden dan ook) dan kies ik voor andere mogelijkheden, nml het zelf koken van voedsel voor mijn hond, en dan kijk ik waar mijn hond wel en niet tegen kan, en zorg ik dat hij alles binnen krijgt dat hij nodig heeft, maar op een andere manier.
Ik vind dat mensen die brok voeren juist zo negatief doen tegen mensen die een andere manier van voeren hebben.
Ik respecteer altijd de keuze van een ander, en ik verwacht dus ook dat een ander mijn keuze respecteert.
Als ik iets ongezond vind, en daarvan overtuigd ben, geef ik dat mijn honden gewoon niet en dat is mijn keuze.
Zou mijn hond iets dat ik gezonder vind niet verdragen, dan zoek ik naar een ander alternatief, en dat hoeft dus niet perse brok te zijn, er zijn nog zoveel wegen.
Bijvoorbeeld de blikken voer van Animonda of Rocco, bestaande uit bijna 100% vlees en orgaan, dat kan ik dan bijvoorbeeld aanvullen met wat gekookte groente etc.
Het lijkt wel of mensen hier denken dat ik mijn honden ziek zou laten worden omdat ik perse één bepaalde voeding moet en zal geven, zijn jullie gek ofzo?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
uitzonderingen dusS@ndr@ schreef:dat staat er toch nietNanna schreef:Maar maakt dat dat die kilo pinda's goed voor jou is?S@ndr@ schreef: ik eet een kilo pinda`s, en het doet me niets en een ander kijkt erna en zwelt op en kan er zelfs dood aan gaan, als er geen actie wordt ondernomen, ik zeg alleen dat ik er niet ziek van zal worden
een pinda kan voor heel veel mensen weinig last, maar voor sommige is het dodelijker dan een kogel.
om maar even duidelijk te maken dat wat voor de een geen kwaad kan ,
voor de ander toch net een anders inslag heeft.
we kunnen niet leven zonder de zon( is ook goed voor je met mate- Vit D3) toch worden sommige mensen er echt doodziek van.
-
S@ndr@
- Zeer actief
toch komt het steeds vaker voor vergis je niet, en ga er ook niet blind van uit,
dat iets wat goed is voor de èèn dan ook goed is voor de ander, altijd blijven kijken
dat iets wat goed is voor de èèn dan ook goed is voor de ander, altijd blijven kijken
-
Mojuan
- Zeer actief
Natuurlijk moet je goed naar de hond blijven kijken.S@ndr@ schreef:toch komt het steeds vaker voor vergis je niet, en ga er ook niet blind van uit,
Het liefst zou ik mijn honden alleen maar wild willen voeren, maar dat gaat niet lukken.
Romeo kan er echt niet tegen, hij krijgt heel erg last van maagzuur aanvallen, zware misselijkheidsaanvallen en is daar meerdere dagen vreselijk ziek van.
Dus hij krijgt dat gewoon niet meer, hoe gezond het ook is, hij kan er niet tegen.
Het zou echt van de zotte zijn als ik hem zou dwingen om alleen maar wild te eten, dan zou hij altijd ziek zijn, en nog liever verhongeren, want hij weet dat hij er ziek van wordt, en laat het dus ook echt liggen al zou ik het hem geven.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk en dat verschil heb ik dus niet bij mn honden en daarom voer ik beiden, maar als hoofdvoer brok.Nanna schreef:Wel goed, niet goed.
Mijn honden zijn tien keer blijer met een bak vlees dan met een bak gruis. Dat zou ik zelf ook zijn, maar dit terzijde
IK geef dus vlees omdat ik enerzijds de overtuiging heb dat dát als voer perfect aansluit bij hun carnivoor zijn èn omdat ze het gewoon veel lekkerder vinden.![]()
Dat ze een pak minder schijten vind ik ook niet geheel onbelangrijk, overigens
Ze eten zowel vlees, kvv als brok even graag. Hier maken ze daar echt totaal geen verschil in, ze schrokken alles zsm naar binnen.
Schijten doen ze van brok 1 x per dag en van kvv ook. Van vers meestal 2 x.
Ik zie dus niet in waarom ik dit zou moeten wijzigen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom is dat stoere praat? Als ik dat zie (dit terwijl ik zelf dit niet eens voer!) dan is dat toch zo? Wie ben jij dan om dit te ontkennen? Ken jij deze honden?Rosita Compagner schreef:ik lees de laatste pagina vooral fanatisme over de goedkoopste brokken waarop honden het toch geweldig goed doen. Stoere praat dus.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou sorry hoor, toen ik hier net kwam werd je nog net niet voor dierenmishandelaar uitgescholden als je brok voerde maar dat is nog steeds niet veranderd hoor... Ondertussen ben ik wel kvv gaan geven maar het zal hier nooit hoofdvoer worden.Paulala schreef: Ik vind dat mensen die brok voeren juist zo negatief doen tegen mensen die een andere manier van voeren hebben.
Ben ik daarom slechter dan iemand die vers of kvv voert?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals kijk eens naar de africhting over het algemeen (goedkope) brok, honden doen het er uitstekend op. Een hond kan geen topprestatie leveren als zijn voeding niet voldoet heel simpel.Rosita Compagner schreef:
uitzonderingen dus

-
Mojuan
- Zeer actief
malinois schreef:Nou sorry hoor, toen ik hier net kwam werd je nog net niet voor dierenmishandelaar uitgescholden als je brok voerde maar dat is nog steeds niet veranderd hoor... Ondertussen ben ik wel kvv gaan geven maar het zal hier nooit hoofdvoer worden.Paulala schreef: Ik vind dat mensen die brok voeren juist zo negatief doen tegen mensen die een andere manier van voeren hebben.
Ben ik daarom slechter dan iemand die vers of kvv voert?
Nee, dat ben je niet.
Ik zou niet weten waarom je dan slechter zou zijn.
Misschien is het probleem wel, dat er een select groepje rauwvoerders bestaat dat anderen (die brok voeren) de grond zowat in boort, en dat een brokkenvoerder zichzelf daar zo vreselijk door op de tenen getrapt voelt, dat diegene daardoor meteen alle versvoerders over één kam scheert, en elke reactie al begint te lezen met een negatief gevoel.
Probeer mijn reacties nou eens anders te lezen.
Nergens zeg ik dat jij slecht bent voor je honden.
Ik heb alleen maar gezegd hoe ik tegen de voeding aankijk voor mijn eigen honden.
Dat is dus iets persoonlijks, iets van mij, iets dat ik kies, en mijn kijk erop.
En dat kan dus heel anders zijn dan jouw denkwijze, jouw ervaringen en jouw keuze.
We hoeven niet allemaal het zelfde te doen of te denken.