Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer niet onervaren meer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Re: Wanneer niet onervaren meer?

Ongelezen bericht door Sjoera »

Dank jullie wel voor de reacties! Hier kan ik weer wat mee.

Moet zeggen dat Shinji als pup helemaal niet makkelijk was. Hij had best veel dingen kapot gebeten. Nu is hij 8 jaar en is het zo'n :E: hond geworden. Ik vind dat ik het bij hem goed gedaan heb kwa opvoeding. Ook dankzij de hondenschool. In huis heb ik er geen omkijken naar.

Taiko is kwa gedrag nog moeilijker ondanks dat hij niet veel kapot maakt. Dat hij kwa gedrag moeilijk is kan komen omdat hij uit het asiel komt (en wij weinig over zijn achtergrond weten), maar ook zeker het ras is niet makkelijk. Mijn man heeft wel ervaring met Akita's. Ondanks dat trekt Taiko meer naar mij toe. En luisteren doet hij naar mij ook beter dan naar hem. Moet zeggen dat ik dan ook wel de heledag met hem bezig ben en naar de hondenschool ga. Omdat ik met Shinji al naar de hondenschool gegaan ben, vind ik het makkelijker om Taiko nu ook te begeleiden.
Waarschijnlijk dat als ik hem zover krijg waar ik hem hebben wil, dat ik mezelf ook een ervaren hondeneigenaar mag noemen?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wij hebben twee honden waarvan ik me met de opvoeding bezighoud. Buster was niet op elk vlak een makkelijke hond en daar heb ik veel van geleerd. heel veel. Luca is wat makkelijker maar weer heel gevoelig.
ben ik nu een ``ervaren``hondeneigenaar?

Wat als ik te maken krijg met een dominante/agressieve rottweiler. dat gaat me dan niet makkelijk af denk ik dan.dat kost moeite. dus tja, ``ervaren``is relatief.

iemand die ``ervaren``is met mechelaars of die dominante/agressieve rottweiler , kan veel moeite hebben met een angstig/bange gevoelige shelty.

het is maar wat jij kan bieden. hoe jij in je schoenen staat, en welke hond beter bij je past. waar breng je meer geduld voor op. voor dominantie/agressie, of voor het bange/angstige.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Sjoera schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Hier kan ik weer wat mee.

Moet zeggen dat Shinji als pup helemaal niet makkelijk was. Hij had best veel dingen kapot gebeten. Nu is hij 8 jaar en is het zo'n :E: hond geworden. Ik vind dat ik het bij hem goed gedaan heb kwa opvoeding. Ook dankzij de hondenschool. In huis heb ik er geen omkijken naar.

Taiko is kwa gedrag nog moeilijker ondanks dat hij niet veel kapot maakt. Dat hij kwa gedrag moeilijk is kan komen omdat hij uit het asiel komt (en wij weinig over zijn achtergrond weten), maar ook zeker het ras is niet makkelijk. Mijn man heeft wel ervaring met Akita's. Ondanks dat trekt Taiko meer naar mij toe. En luisteren doet hij naar mij ook beter dan naar hem. Moet zeggen dat ik dan ook wel de heledag met hem bezig ben en naar de hondenschool ga. Omdat ik met Shinji al naar de hondenschool gegaan ben, vind ik het makkelijker om Taiko nu ook te begeleiden.
Waarschijnlijk dat als ik hem zover krijg waar ik hem hebben wil, dat ik mezelf ook een ervaren hondeneigenaar mag noemen?
ik denk sowieso dat als je als hondeneigenaar moeite doet om je in de hond te verdiepen, probeert erachter te komen wat hem motiveert, en bereid bent ook je eigen gedrag te veranderen en te trainen dat je vanzelf meer inzicht en ervaring opdoet. dus dat komt wel goed met jullie :wink:
als je als eigenaar daarentegen snel voor een "oplossing" kiest als hond steeds maar opsluiten in de bench of als onhandelbaar bestempelen en wegdoen, daar leer je als eigenaar ook niks van, dan kan je zo meerdere honden verslijten maar een echte "ervaren" eigenaar zoals dat waarschijnlijk bedoeld wordt in dat soort advertenties word je dan niet.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Frysian Beer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Bulldog

Ongelezen bericht door Frysian Beer »

American Bulldog geschiktheidstest. :denken: :smile:

1
Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgerekt, probeer na een tijdje je arm nog wat verder uit te strekken.

2
Zeg met een vriendelijke stem een aantal keer "volg", roep hierna een aantal keer wat harder "volg". Schreeuw daarna een keer "nu stoppen met trekken" negeer de blikken van voorbijgangers.

3
vergeet de luxe BMW, koop een stationwagon, koop wat koekjes en botjes.
Stamp de koekjes fijn en smeer ze op de bekleding van de stoelen en gooi de botjes los in de auto.
Ga naar de kapper en vraag of je het vloerafval van de laatste week mee mag nemen en gooi dit ook achter in de auto. Neem nog wat modder voor een paar mooie afdrukken op de bekleding. En doe uw nat geworden paraplu een paar keer open en dicht in de koffer.
Maak met een hark nog wat krassen achter op de bumper, en u bent klaar om te vertrekken.

4
Heeft u uw tuin net zomerklaar, nodig alle buurkinderen uit om te komen voetballen.

5 '
Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van u stoel te zitten

6 '
Probeer op verschillenden manieren een kopje koffie met een koekje te nemen op de bank, geef het op... en verkruimel het maar meteen op de zitting

7
Als er visite komt laat deze op de bank gaan zitten, gooi gelijk een zak aardappels van 45 kilo op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons door hun gezicht

8
Hoe ziet je huis eruit als je aan het schoonmaken bent, begin met het zemen van de ramen..... schoon?
Maak nu je handen lekker vet en smeer dit tegen de ramen aan, herhaal dit tenminste 2 maal per dag.

9
De nacht, de meeste Bulldogs slapen in bed. Ga naar een snurkcentrum een neem daar de geluiden van 3 patiënten op cassette op en speel deze af in uw wekkerradio
Zet uw wekker om 3 uur en gooi uzelf met geweld uit bed.
Leg een zak van 45 kilo aardappels op uw dekbed en probeer terug onder de dekens te kruipen.
Zet de wekker om 6 uur en sla jezelf net voor je wakker wordt met een natte spons in het gezicht.

10
Ga eens wat binnen 10 sec uit de koelkast halen, duurde het langer ... helaas u koelkast is leeg.

Indien u hier allemaal geen probleem mee heeft, gefeliciteerd, u bent geschikt
Afbeelding

Geval apart.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:
Hanneke2 schreef: maar ik werd soms een beetje iebelig van hun onnozelheid.
dat heb ik ook snel met een hond, dus ik weet denk ik perfect wat je bedoelt. maar in mijn ervaring gaat het dan net helemaal niet over hoe snel ze iets aanleren maar hoe 'onnozel' ze in het leven staan - zo van die altijd goedgemutste wiebelkonten, daar heb ik het echt niet mee.
Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben, want ik vond het achteraf zo akelig klinken en ik bedoel het niet akelig. Maar het is lastig onder woorden te brengen. Mijn honden kunnen ook heel vrolijk stuiteren, maar die weten op de een of andere manier wanneer er gestuiterd kan worden en wanneer niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Frysian Beer schreef:American Bulldog geschiktheidstest. :denken: :smile:

1
Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgerekt, probeer na een tijdje je arm nog wat verder uit te strekken.

2
Zeg met een vriendelijke stem een aantal keer "volg", roep hierna een aantal keer wat harder "volg". Schreeuw daarna een keer "nu stoppen met trekken" negeer de blikken van voorbijgangers.

3
vergeet de luxe BMW, koop een stationwagon, koop wat koekjes en botjes.
Stamp de koekjes fijn en smeer ze op de bekleding van de stoelen en gooi de botjes los in de auto.
Ga naar de kapper en vraag of je het vloerafval van de laatste week mee mag nemen en gooi dit ook achter in de auto. Neem nog wat modder voor een paar mooie afdrukken op de bekleding. En doe uw nat geworden paraplu een paar keer open en dicht in de koffer.
Maak met een hark nog wat krassen achter op de bumper, en u bent klaar om te vertrekken.

4
Heeft u uw tuin net zomerklaar, nodig alle buurkinderen uit om te komen voetballen.

5 '
Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van u stoel te zitten

6 '
Probeer op verschillenden manieren een kopje koffie met een koekje te nemen op de bank, geef het op... en verkruimel het maar meteen op de zitting

7
Als er visite komt laat deze op de bank gaan zitten, gooi gelijk een zak aardappels van 45 kilo op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons door hun gezicht

8
Hoe ziet je huis eruit als je aan het schoonmaken bent, begin met het zemen van de ramen..... schoon?
Maak nu je handen lekker vet en smeer dit tegen de ramen aan, herhaal dit tenminste 2 maal per dag.

9
De nacht, de meeste Bulldogs slapen in bed. Ga naar een snurkcentrum een neem daar de geluiden van 3 patiënten op cassette op en speel deze af in uw wekkerradio
Zet uw wekker om 3 uur en gooi uzelf met geweld uit bed.
Leg een zak van 45 kilo aardappels op uw dekbed en probeer terug onder de dekens te kruipen.
Zet de wekker om 6 uur en sla jezelf net voor je wakker wordt met een natte spons in het gezicht.

10
Ga eens wat binnen 10 sec uit de koelkast halen, duurde het langer ... helaas u koelkast is leeg.

Indien u hier allemaal geen probleem mee heeft, gefeliciteerd, u bent geschikt

:lol: :lol: ik heb dan een halve bulldog. maar het klopt aardig :engel:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Die test van de Bulldoggen zie je zovaak op allerlei sites, echt niet alleen van de Bulldog hoor.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ik vind dat ervaring echt weinig uitmaakt. Het gaat om de instelling: bereid zijn om te leren, je aan te passen, tijd te investeren en vooral: de schuld bij jezelf te leggen en naar anderen te luisteren! Onze eerste pup was een (dominante) Malamute. Veel peren mee gezien doordat ik alles er nog mee moest leren, maar met de juiste (!) begeleiding geraak je er wel.

Noem me een dikkenek maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat bepaalde anderen met '20 jaar ervaring' het er slechter vanaf zouden gebracht hebben... Als je ziet wat voor zielig hoopje 'hondentrainers' of 'hondeninstructeurs' er nog rondloopt op sommige hondenscholen... :cry:
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

soms zijn mensen met 20 jaar ervaring ook 20 jaar terug blijven hangen :ugh:
ik denk dat het allerbelangrijkste is dat een ras bij je past, de rest kun je leren
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik had geen ervaring met het ras maar wél de bereidheid om er veel tijd en energie in te stoppen en ervoor te gaan! door veel te lezen over het ras, gedrag, opvoeding etc en ervaren mensen te spreken ben ik in een korte tijd veel te weten te komen :D

mischien een vreemde vergelijking :oeps: maar ik heb wel veel ervaring met het begeleiden van mensen met een beperking waaronder autisme, dit heeft voor mij persoonlijk veel raakvlakken met het trainen van honden. ze geven je beide meteen terug wie je zelf bent :wink: en hebben meer als andere behoefte aan structuur,duidelijkheid en een rechtlijnige communicatie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”