Chasing Clouds schreef:Ik weet niet hoe Elmo zou reageren op loopse teven, kan meevallen maar kan ook zwaar tegenvallen... Ik heb echter geen behoefte om dit te trainen.
dat vind ik dus op zn zachts gezegd, niet slim...
Ik ken iemand die met haar reu examen deed en daar zat een loopse teef bij (wat dus bij ons eigenlijk niet mag, maar meneer wou geen maand wachten om dan te proef alsnog te doen)... Wel, zij is niet geslaagd. Terwijl die reu normaal wel alles keurig deed. Alleen was hij op het examen dus afgeleid... Zij heeft héél hard gevloekt toen. Volledig te begrijpen, vind ik.
examens/wedstrijden moeten de loopse teven altijd aan het eind... dus niemand die er last van heeft.
Als je het gaat verbieden krijg je idd. dingen zoals jij noemt, lijkt me ook erg logisch.
Ik ging ook geen maanden wachten om examen te kunnen doen.
Hetgeen mij vooral in tegen de borst stuit (want ik kan jullie argumenten wel begrijpen voor de rest), is het je maar moet overkomen: je hebt een reu die perfect zijn oefeningen kan en dus héél goed luistert, maar waarbij je de driften écht niet 100% kan wegcijferen. Dan zorg jij er als loopse teveneigenaar wel leuk voor dat die reu en die baas niet behoorlijk kunnen trainen omdat jij het perse nodig vindt om met je loopse teef op het terrein te paraderen. En DAT vind ik egoïstisch. Jij belet op dat moment iemand anders om goed te trainen.
nee jij belt teveneigenaren om te trainen omdat jij je reu niet onder controle hebt...
Het overkomt me niet, want mijn reu weet dat ik het belangrijkste ben op het veld en andere honden niet...
Ik blijf erbij zeker met wedstrijdhonden die jij noemt dat het te belachelijk is voor woorden dat ze niet met loopse teven kunnen lopen, dan luisteren ze toch niet? Zijn ze ook niet wedstrijdwaardig toch?
Luisteren is nl. in alle situaties en dus ook met loopse teef.
Waarom kan het in de africhting dan wel?
Hier zouden er altijd wel loopse teefjes zijn dan, overigens. We hebben een héle grote hondenschool. In mijn groep alleen al zitten er gemiddelde 15 honden. En dan zijn er nog twee/ drie andere groepen die terwijl trainen. En het uur ervoor en erna zijn er nog andere groepen. Dus als hier loopse teven zouden mogen trainen en je hebt toevallig een reu die écht niet onder appel te krijgen is dan, dan kan je in mijn ogen dus nooit trainen hier. Dan zou de reuenbaas de dupe zijn van de loopse teven... Tja, is niet eerlijk, toch?
zijn hier ook, wordt alleen maar normaler voor de reu hoor..
Nee nogmaals, jij hebt je reu niet onder controle dus het is aan jezelf te danken als jij niet denkt te kunnen trainen... sterker nog je hebt het nog niet eens geprobeerd.
Ik vind het ook onzin dat er gezegd wordt dat een reu die zijn driften achterna gaat, een ongehoorzame hond is. Het blijven dieren hé? Soms krijg je als baas in die situatie gewoon niet de overhand. Tja, als je hond voor de rest goed luistert, dan is dit in mijn ogen geen ongehoorzame hond die niet onder appel te krijgen is. Enkel in die situatie... En hoe vaak kom je die situatie tegen? Elmo is nu 16 maanden en ik ben nog geen enkele loopse teef tegengekomen tijdens mijn wandelingen. Ik lijn hem wél direct aan als ik ergens in de verte een hond zie, maar dan nog... Als de hond van mijn vader loops is, dan kom ik daar ook 3 weken niet met Elmo. Ik ga het echt niet opzoeken! Dus wil ik het ook niet op de hondenschool hebben.
Ja ongehoorzame hond, dat klopt.
Hij mag zijn driften nl. niet op dat veld achterna, hij is daar om met jou iets te doen en andere honden te negeren.
Dus luisterd hij niet... hij wacht maar tot hij dat veld weer af is om te gaan lebberen en zn eigen ding te gaan doen.
En nee ik zoek niet expres loopse teven op maar ik ontwijk ze ook niet dus al zeker niet op een trainingsveld.