Klijntjuh schreef:Het is dan dus ook geen am-staff of kruising daarvan, maar een amerikaanse pitbull terrier..

Die zijn er nieteens in Nederland. alles wat in Nederland 'pitbulls' genoemd word zijn toch echt een heel ander type en soort honden.

Dus kan kloppen dat ze niet lijkt op wat jullie denken dat op een pitbull lijkt

Als ik het zo zie lijkt het me meer een AB dan een pitbull. Niet om lullig te doen, maar de bouw-kleur etc heeft daar mijn inziens meer van weg. Zeker als ik kijk naar de APBT die mijn ouders vroeger hadden(fokte)
Moeder:
Vader:
: 1 vd pups die we gehouden hebben (reu)
Geen van allen “bull” versie of breed “formaat” zowel vader als moeder met ADBA stamboom (direct afstammend van o.a. plumber’s alligator - Tudor’s – Boudreaux’s etc ) Kort gezegd. Afstammend van de echte op vechten gefokte honden.
Stuk voor stuk hartstikke lief. Moeder en zoon opgegroeid met een york en dochter van york.
Waar de pit was, waren de yorks. Dus de combi op zich is niet zo gek/vreemd/gevaarlijk.
Ik kan best wel snappen dat andere het geen combi vinden. Zeker niet als ik de verhalen van tegenwoordig hier her en der lees. Dat wat vroeger (mijn inziens) niet mocht, verkeerd was en waartegen opgetreden werd, wordt nu afgedaan als “honds” en “normaal” gedrag.
Hoe dan ook wens ik je heel veel plezier.