Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaa! :D We hebben een pup!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Jaa! :D We hebben een pup!

Ongelezen bericht door Moos »

Klijntjuh schreef: JA ze is het doetje van de roedel, en echt een schat voor de chihuahua's..

;)
Ze is een pup. Dat zegt helemaal niks over hoe het gaat als ze 2 jaar is hoor :19:
Zelfs mega onderdanige truttige Saar is pup Vera de baas geweest hoor. Zo gaat dat met pups.

En nogmaals, ik hoop ook gewoon dat het goed blijft gaan, maar ik vind het een onhandig gekozen combi.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Moos schreef:
Klijntjuh schreef: JA ze is het doetje van de roedel, en echt een schat voor de chihuahua's..

;)
Ze is een pup. Dat zegt helemaal niks over hoe het gaat als ze 2 jaar is hoor :19:
Toen Quasar jong was was het ook een sukkeltje. Met anderhalf jaar begon hij wat meer te patsen en toen hij 2 jaar en 3 maanden was kon hij niet meer los vanwege zijn gedrag naar andere honden. Dus inderdaad is het iets om rekening mee te houden, zeker met een SBT. Maar we hopen gewoon dat het goed gaat want het kan best een hele leuke roedel worden :wink:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Moos schreef: De reden waarom dat goed ging was dat Saar wel liet weten dat dat niet de bedoeling was, en dat Vera een zodanig zachte hond is, zonder enorme focus op rangorde of sexe, dat ze die signalen van Saar direct oppikte en dan ook stopte met wild doen
Precies, en dit is hier ook. Boo hoeft maar een grommetje laten horen, en Snow weet al dat ze even niet gewenst is. Ze loopt beteuterd weg.. ik zeg juist tegen Boo dat ze niet zo fel moet doen tegen arme Snow!!

Maar mensen ;) Kom gerust even kijken hoe de honden hier met elkaar om gaan, je maakt je dan gelijk geen zorgen meer...
Ik heb nu echt genoeg waarschuwingen gehad, ik neem ze mee in mijn achterhoofd...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Klijntjuh schreef:
Precies, en dit is hier ook. Boo hoeft maar een grommetje laten horen, en Snow weet al dat ze even niet gewenst is. Ze loopt beteuterd weg.. ik zeg juist tegen Boo dat ze niet zo fel moet doen tegen arme Snow!!
Ik heb het niet over de hele jonge puppentijd. Toen Vera 10 weken was rende ze bang weg als Saar al spelend grommend aan kwam rennen :19:
Ik heb het over als ze wat volwassener gaan worden, gaan puberen. En hoe dat gaat weet jij niet, want je pup is nog een pup. Maar nogmaals, ik hoop dat dat dus goed blijft gaan.
Maar mensen ;) Kom gerust even kijken hoe de honden hier met elkaar om gaan, je maakt je dan gelijk geen zorgen meer...
Ik heb nu echt genoeg waarschuwingen gehad, ik neem ze mee in mijn achterhoofd...
Niemand maakt zich zorgen over het nu, ze is een pup. Dat wordt er al steeds gezegd.
Het gaat om als ze gaat puberen en volwassen wordt. Ja, dat het nu goed gaat kan iedereen wel voorspellen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je hebt ook mazzel met je pup. Mijn pup was meteen al heel brutaal. Ze liet zich wel corrigeren maar na een maand of 4 had ze de reu al tot voetveeg gedegradeerd en de teef was met 1 jaar aan de beurt. Die heeft ze een flink pak rammel gegeven met 11-12 maanden en wij moesten ze uit elkaar trekken. Sindsdien was ze de baas in huis. Met 8 weken was ze heel onderdanig naar kleine hondjes maar dat was met 12 weken al niet meer zo.

Dus staar je niet zo blind op hoe ze nu is. Verder praat je over grote hond terwijl je gewoon pitbull moet zeggen. Een pitbull is niet gewoon een hond. Dat is een hond gefokt op het doden van andere dieren. Ik zeg andere dieren omdat ze eigenlijk alle dieren pakken. Ze worden bv getraind op wasberen en katten. Die hang je in een kooi voor de tredmill en je pitje krijgt een waas voor de ogen en loopt zich half dood op dat ding. Dus besef wat je in handen hebt en wat je aan het doen bent. Dat is alles. Je komt op mij nl een beetje over als iemand die denkt dat ze zelf alles in handen heeft voor wat betreft hoe de honden zich gedragen. Geloof me, als een pitbull een waas voor de ogen krijgt kun je knuffelen en lief doen wat je wil. Dat staat los van elkaar.

Ik ben de laatste tijd hoe langer hoe minder gecharmeerd van dit soort honden. Vroeger wilde ik zelf pitbulls maar ik erger me meer en meer aan mensen met dat soort honden. Ik schijt 7 kleuren als er weer een op mijn honden af komt en ik baal van het fenomeen grijpen en breakstick. Ik vind het eigenlijk een beetje not done om Jan en alleman dit soort honden te laten aanschaffen. Ik heb zelf ook een reu gehad met een scheutje staff of pitbull. Hij was ook eng om mee te lopen want als hij een hond greep moest je hem ongeveer buiten westen timmeren om los te krijgen. Dat is vreselijk om mee te maken en eigenlijk kan dat helemaal niet. Ik heb bij jou een beetje het idee dat je een wit teddybeertje hebt gekocht. Dat is niet de beste insteek als je aan een dergelijke hond begint. Zeker niet als hij gefokt is in Zuid Amerika of Curacao. Want die heeft ouders die rustig nog uitgekozen zijn om de ultieme knokker te fokken. Jij kan dan een teefje ophalen omdat zij de reuen willen hebben. Dat wil echter niet zeggen dat jouw hondje geen wolf in schaapskleren is en ik vind dus ook dat je dat wel moet beseffen en niet met je bek vol tanden moet staan als ze over 12 maanden op het strand ineens een straathondje grijpt en jullie ze met veel geweld uit elkaar moeten trekken. Want reken er maar op dat de kans groot is dat ze zo wordt. Daar haal je nl een pitbull voor in huis. Jouw vriend maar een dierenkiller. Dat laatste staat me dus ook tegen de laatste tijd. Ik ben een beetje over mijn drama-ervaringen heen en wens ze te voorkomen :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Klijntjuh schreef:
Als je het niet erg vind ga ik me steeds meer zorgen maken. Je bent vreselijk naief en hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Eline* schreef: Als je het niet erg vind ga ik me steeds meer zorgen maken. Je bent vreselijk naief en hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt. :roll:
Dat gevoel kreeg ik dus ook. Eerst dacht ik dat het vast en zeker prima zou gaan maar als ik nu lees dat dat hele gevoel gebaseerd is op hoe een pup van 8 weken zich 2 dagen gedraagt ga ik me ook zorgen maken :oohja: Het is ook "een grote hond" geworden en ook dat is niet de beste insteek bij dit ras. Nou ja, het zal vast goed gaan (hoop ik) en anders zal de pitbull wel weg moeten want ik lees dat scheiden niet echt een optie is. Let dan wel op waar de hond heen gaat want op Curacao zou ik zelf nooit een pitbull herplaatsen. :wink:
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ik heb een rottweiler lopen die 40 kilo zwaarder weegt dan mn bullen. en no problemo hoor. heb er ook gewoon een bull pup van 8 kilo bij kunnen zetten. niks aan de hand. tuurlijk moet je zelf opletten dat het niet te grof gaat. maar de grote hebben we van t begin af aan geleerd liggend te spelen met de bullen. t is maar net wat je er zelf van maakt.
en ook een pittbull is maar een hond hoor. ook die maak of breek je zelf.
heb met mijn vorige rott op hondenschool gezeten 6 jaar lang, samen met een pittbull in de groep. de liefste hond die ik ooit tegengekomen ben. consequent opvoeden, zoals je ieder ras hoort te doen.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
laeken
Zeer actief

gillianne schreef:ik heb een rottweiler lopen die 40 kilo zwaarder weegt dan mn bullen. en no problemo hoor. heb er ook gewoon een bull pup van 8 kilo bij kunnen zetten. niks aan de hand. tuurlijk moet je zelf opletten dat het niet te grof gaat. maar de grote hebben we van t begin af aan geleerd liggend te spelen met de bullen. t is maar net wat je er zelf van maakt.
heb met mijn vorige rott op hondenschool gezeten 6 jaar lang, samen met een pittbull in de groep. de liefste hond die ik ooit tegengekomen ben. consequent opvoeden, zoals je ieder ras hoort te doen.
Oh gelukkig. Het ras maakt niet uit en je bepaalt zelf hoe je pitbull in elkaar steekt. Natuurlijk. De hele rasachtergrond vergeten we en als een pitbull ineens een hond grijpt ligt dat aan de opvoeding begrijp ik? Ik zal bij mijn vorige reu wel iets verkeerd gedaan hebben want die greep elke reu die hij kon pakken. Ik ben me nu voor de geest aan het halen wat wij gedaan hebben om hem zo te maken. :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

MARC_S schreef:
gillianne schreef:ik heb een rottweiler lopen die 40 kilo zwaarder weegt dan mn bullen. en no problemo hoor. heb er ook gewoon een bull pup van 8 kilo bij kunnen zetten. niks aan de hand. tuurlijk moet je zelf opletten dat het niet te grof gaat. maar de grote hebben we van t begin af aan geleerd liggend te spelen met de bullen. t is maar net wat je er zelf van maakt.
Oh gelukkig. Het ras maakt niet uit en je bepaalt zelf hoe je pitbull in elkaar steekt. Natuurlijk. De hele rasachtergrond vergeten we en als een pitbull ineens een hond grijpt ligt dat aan de opvoeding begrijp ik? Ik zal bij mijn vorige reu wel iets verkeerd gedaan hebben want die greep elke reu die hij kon pakken. Ik ben me nu voor de geest aan het halen wat wij gedaan hebben om hem zo te maken. :mrgreen:
Joh Marc, ga er nou niet op in joh. Het zijn altijd de eigenaren van uitzonderingen die vinden dat het aan de opvoeding ligt. Omdat hun hond niet voldoet aan de rasstandaard is dat dan maar meteen de regel.
Lekker laten gaan.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het probleem is ook, dat als het een keer misgaat, je niet eens de kans hebt om iets te redden. Heel veel mensen hebben je van tevoren deze combi al afgeraden, inclusief ikzelf.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Aimee schreef:Het probleem is ook, dat als het een keer misgaat, je niet eens de kans hebt om iets te redden. Heel veel mensen hebben je van tevoren deze combi al afgeraden, inclusief ikzelf.
Ach jeetje, ik zie inderdaad dat er al 7 pagina's geleuterd is om haar te doen beseffen dat ze mogelijk een risico neemt met de aanschaf van een bull bij de chi-tjes, dus laten we hier dan maar ophouden. Ongelovelijk......
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Klijntjuh schreef:Jullie wensen werkelijk dat het fout gaat ?

Wie van de mensen die dit soort dingen zeggen heeft kleine hondjes? Ik hoor het graag....
ik zie het niet zo zwaar in. Zonde trouwens dat jouw eerdere topic waarbij je de mogelijkheden besprak om een grotere waakhond bij jouw kleintjes te zetten nu nog eens dunnetjes wordt overgedaan. Ik vind dat je een leuke aanwinst hebt gedaan, dat van dat wit wist ik ook niet, al had onze zwart-witte kater vroeger op het eind wel een gezwelletje aan het oor, en ik zou haar inderdaad wel insmeren. Voor de rest is het een lieffie en ik wil wedden dat ze straks voor haar Chi broers en zusjes door het vuur gaat. :ok:
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik wilde nog netjes gaan beginnen over dat ik weer heb gebeld voor de papieren, en nogmaals navraag heb gedaan over het ras, omdat APT toch een slag kleiner zijn, en hier verboden zijn begreep ik. Ze is een Amerikaanse Bulldog. Geen Amerikaanse Pittbull Terrier.

Verder..
Ik ben het dus meer dan zat hier..

Ook met toen de discussie over de Bull Terrier..
Werkelijk NIEMAND hier heeft de combinatie OF ook maar zelf een BT, en het was allemaal afraden..

Op het BT forum zelf, waar er ook iemand was met die combi, werd er weer gezegd dat met voorzichtigheid het zeker mogelijk is!

Nu zijn wij gestuit op onze lieve Snow, en het is gelijk weer raak met zeikerds..

Sorry, maar ik vind dit geen adviseren meer, dit is gewoon betweterig zeuren, een en al vooroordeel over mijn 'naieve houding' over dat groot en klein niet samen kan ENZ ENZ

Nee, jammer, ik heb het wel gezien hier....

Dit was mijn laatste poging, ik ben weg.

Gezellig hoor...
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

grinnik betweterige zeuren? neuh .. . ow ow.... tis geen pitbull... huh? jij wist dat toch allemaal zo goed? vreemd zeg.

ik heb het allemaal wel gelezen en gehoord, have fun :ok:
Mit
Zeer actief

Groot en klein kan wel samen maar het is gewoon iets waar je extra aandacht aan moet besteden, zeker met bepaalde rassen.
Heb je Snow van een opvang trouwens, dat je niet precies wist wat voor ras ze was?
Denk overigens ook dat de kans erg klein is om hier iemand te treffen met precies de combi BT-Chi hoor dus ervaringen uit eerste hand zijn schaars. Ik heb Dogo/Jap en ook daar moet je van tevoren goed over nadenken. Dogo's zijn niet al te vriendelijk naar andere honden en Japjes zijn kwetsbaar. Vandaar dat ik heb gekeken naar karakters en dat ik heb gezorgd voor vluchtwegen voor die smurf.

Zolang je dat doet is er niks aan de hand. Hou gewoon de mitsen en maren in je achterhoofd, hou er rekening mee dat er een enorm gewichtsverschil is en dat de kans er is dat het niet goed blijft gaan als Snow ouder is en dan is het toch okee?
Het kwam alleen over alsof je er niet over na had gedacht, daarom uitten HF-ers wat bezorgdheid, altijd het beste voor elke hond willen is hier het motto he :wink:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Klijntjuh schreef:Ik wilde nog netjes gaan beginnen over dat ik weer heb gebeld voor de papieren, en nogmaals navraag heb gedaan over het ras, omdat APT toch een slag kleiner zijn, en hier verboden zijn begreep ik. Ze is een Amerikaanse Bulldog. Geen Amerikaanse Pittbull Terrier.
Pardon? Je had je toch goed geinformeerd? Het scheelt wel kilootje of 20 namelijk...
Perry en Noah

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het doet mij wat denken aan een verhaal van een via via kennis van me. Stuk of tien chi's en er moest een staff bij. Die zou heus heel sociaal worden. Viel toch wat tegen. Er zijn nu nog 9 chi's. Staff is herplaatst. Wel een leuk pupje trouwens. Het is niet mijn type hond, maar deze vind ik erg geinig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Klijntjuh schreef:Ik wilde nog netjes gaan beginnen over dat ik weer heb gebeld voor de papieren, en nogmaals navraag heb gedaan over het ras, omdat APT toch een slag kleiner zijn, en hier verboden zijn begreep ik. Ze is een Amerikaanse Bulldog. Geen Amerikaanse Pittbull Terrier.

Verder..
Ik ben het dus meer dan zat hier..

Ook met toen de discussie over de Bull Terrier..
Werkelijk NIEMAND hier heeft de combinatie OF ook maar zelf een BT, en het was allemaal afraden..

Op het BT forum zelf, waar er ook iemand was met die combi, werd er weer gezegd dat met voorzichtigheid het zeker mogelijk is!

Nu zijn wij gestuit op onze lieve Snow, en het is gelijk weer raak met zeikerds..

Sorry, maar ik vind dit geen adviseren meer, dit is gewoon betweterig zeuren, een en al vooroordeel over mijn 'naieve houding' over dat groot en klein niet samen kan ENZ ENZ

Nee, jammer, ik heb het wel gezien hier....

Dit was mijn laatste poging, ik ben weg.

Gezellig hoor...
Waarom denk je dat er niemand is met die combi :lol:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Klijntjuh schreef: Ook met toen de discussie over de Bull Terrier..
Er is weldegelijk iemand met de combinatie BT/chi en die zei in je andere topic dat het - met moeite en goed opletten - best goed kan gaan.

Erg jammer dat je je door zoiets weg laat jagen. Men wenst je niks slechts toe ofzo, enkel dat je een beetje oplet met wat je in huis hebt gehaald :19: . Ik geloof dat iedereen hier hoopt dat het goed blijft gaan.

Succes met je roedeltje ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Even nog een tip als waarschuwing; reken er niet op dat een hond zo slim is zichzelf uit de zon / warmte te houden... Er zijn er wel die dat doen, maar evenveel die dat niet doen. Je moet dus ZELF ervoor zorgen dat je hond niet alelen in de schaduw KAN liggen, maar dat ook daadwerkelijk doet en dan er moet blijven.

Wat ik echter totaal niet begrijp is dat je kennelijk niet weet welk ras je in huis hebt gehaald....?? Ben ik nou gek of is dat niet een soort wereld van verschil tussen die rassen? Heb je ENIG benul hoe dit schattige pupje straks uitgroeit, wat het karaker is...??? Nee dus, want je dacht dat je wat anders hebt gekocht...
Leg het mij uit.. ik snap er niets van ;-(((

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 26 mar 2010 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Magic schreef: Erg jammer dat je je door zoiets weg laat jagen. Men wenst je niks slechts toe ofzo, enkel dat je een beetje oplet met wat je in huis hebt gehaald :19: . Ik geloof dat iedereen hier hoopt dat het goed blijft gaan.
Iedereen zal best hopen dat het goed blijft gaan, maar iedereen zegt 100x hetzelfde tegen haar, dus ik kan me goed voorstellen dat ze er op een gegeven moment genoeg van heeft.
sommige hier op het forum zijn gewoon heel erg direct en komt vaak over dat hun "mening" ook nageleeft moet worden.

maar ik wens je heel erg veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst Snow :D
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

ik vind het een mooie pup,en hoop dat alles goed gaat :ok: banjer vertrouw ik niet bij zulke hondjes die jaagt ze op :devil:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Klijntjuh schreef:Het is dan dus ook geen am-staff of kruising daarvan, maar een amerikaanse pitbull terrier.. ;)
Die zijn er nieteens in Nederland. alles wat in Nederland 'pitbulls' genoemd word zijn toch echt een heel ander type en soort honden. ;) Dus kan kloppen dat ze niet lijkt op wat jullie denken dat op een pitbull lijkt ;) :D
Als ik het zo zie lijkt het me meer een AB dan een pitbull. Niet om lullig te doen, maar de bouw-kleur etc heeft daar mijn inziens meer van weg. Zeker als ik kijk naar de APBT die mijn ouders vroeger hadden(fokte)
Moeder:
Afbeelding

Vader:
Afbeelding

: 1 vd pups die we gehouden hebben (reu)
Afbeelding

Geen van allen “bull” versie of breed “formaat” zowel vader als moeder met ADBA stamboom (direct afstammend van o.a. plumber’s alligator - Tudor’s – Boudreaux’s etc ) Kort gezegd. Afstammend van de echte op vechten gefokte honden.

Stuk voor stuk hartstikke lief. Moeder en zoon opgegroeid met een york en dochter van york.

Waar de pit was, waren de yorks. Dus de combi op zich is niet zo gek/vreemd/gevaarlijk.

Ik kan best wel snappen dat andere het geen combi vinden. Zeker niet als ik de verhalen van tegenwoordig hier her en der lees. Dat wat vroeger (mijn inziens) niet mocht, verkeerd was en waartegen opgetreden werd, wordt nu afgedaan als “honds” en “normaal” gedrag. :19:

Hoe dan ook wens ik je heel veel plezier.
:ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Haha, geweldig goed voorbereid zeg. We nemen een Pit en ineens is het een AmBull :smile: Ik snap ineens waarom mensen soms denken dat Ted en Sophie van hetzelfde ras zijn.

Nou, veel succes maar met je span!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Boink....en toen viel ik van mijn stoel :eek:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:
MARC_S schreef: Pitbullteefjes vallen reuze mee hoor. Ik denk niet dat ze die chi's later voor vol aanziet en het er op aan laat komen in ruzie. Ze zal geen last hebben van de beperkingen die de chi's opleggen en gewoon over ze heen walsen zonder geweld. Het wordt veel enger als je er een boxerdame oid bij zet. Die is in staat de pitbull te blokkeren en fysiek aan te pakken. Dat geeft de grootste risico's want het gaat veel pitbulls vooral om fysieke dreiging van honden die ze laat vechten. Vechten met een chi zullen ze niet verwacht ik. Ze weet over een maand al dat ze daar alles mee kan doen wat ze wil en dus zal ze ze niet voor vol aanzien. Als zij naar de hek wil rennen hupst ze met 1 sprongetje over de chi die dat wil voorkomen. Ik zou ze alleen niet samen voeren en niet samen zonder toezicht laten waken ivm redirectie. Verder gaat dat wel prima denk ik zelf.
Dan ken jij hele andere pitbull teven dan ik :mrgreen: Die ik ken vallen niet mee, zijn agressief tegen teven en reuen en vaak ook pups. Kleine hondjes die keffen moeten hun mond houden, als ze dat zelf niet doen dan helpen ze die wel een handje. En chihuahua's vinden ze raar, en alles wat afwijkt moet dood.
Ik vraag me af hoeveel “echte” pitbulls men daadwerkelijk kent. :wink: Iedereen bekijkt de dingen vanuit zijn of haar eigen ervaringen. Ik heb “gelukkig” alleen maar goed ervaringen met de PB’s. En ook met de AST. Geen valse kolerelijers die niet met andere honden kunnen. (uitzonderingen daargelaten uiteraard) Enige waar ik dat meemaak is hier op het forum. Maar in het dagelijkse leven gelukkig toch echt niet.
Valerie schreef: Dat een pitbull lief is voor dieren zolang je ze niet opfokt niet.
: Een echte pitbull vind ik nog een stap erger, vooral als ze het atletische type heeft dat betekent dat er met haar ouders of opa en oma nog gevochten werd. Dit gebeurd nog in curacao.
Wij hadden een “echte” pitbull. Die “atletische” en ja de directe afstammelingen van de echte “vechters”. Geloof me. Geen lievere pb’s dan wat daaruit gekomen is. Ras is mijn inziens eerder “vernaggeld” dan verbeterd.

dagmar88 schreef:
Jinx schreef:@Jinx; ik denk dat veel mensen zich bij jouw combi ook wel even flink achter hun oren hebben gekrabt :lekkerpuh:
Dat mag. Ik heb er zelf ook goed over nagedacht en ik ken de risico's héél goed. Moet zo'n smiley erbij dan?
Denk dat dat reuze meevalt :wink:

Edit: En onze SBT is opgegroeid met een westie :N: ook zo'n "ongelukkige" combi. Maar ook zij tot aan de dood aan toe onafscheidelijk :F:
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 mar 2010 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ken redelijk wat pitjes, en ik vind ze ook lief :19: En nu?
Nu zou ik sowieso niet zomaar een grote hond nemen en bij een paar chihuahua's zetten. Ze wist niet eens welk ras het was :80: Het zou lachwekkend zijn als het niet zo gevaarlijk was.
Ze had op zn minst de lijnen moeten uitpluizen en het karakter van de ouders en familieleden moeten weten. Of het ras wat ze in huis nam :oohja:
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:Ik ken redelijk wat pitjes, en ik vind ze ook lief :19: En nu?

En nu niks, ben het volledig met je eens :F:

Nu zou ik sowieso niet zomaar een grote hond nemen en bij een paar chihuahua's zetten. Ze wist niet eens welk ras het was :80: Het zou lachwekkend zijn als het niet zo gevaarlijk was.
Ze had op zn minst de lijnen moeten uitpluizen en het karakter van de ouders en familieleden moeten weten. Of het ras wat ze in huis nam :oohja:

Welke grote hond je ook bij een klein minuscuul hondje zet is een risico. Al ware het alleen maar om het hap,snip,weg gebeuren.

Vanuit mijn eigen ervaring heb ik daar zoals gezegd alleen maar positieve ervaringen mee als het gaat om een (rasechte) pitbull of stafford. En behalve vanuit mijn eigen ervaring ook via de ervaringen van andere uit mijn directe omgeving. Hier op het forum lees ik daarentegen de “meest” gruwelijke ervaringen af en toe en vraag ik me toch wel eens af hoe en of waar dat dan aan kan liggen (behalve “het”ras) .

Lijkt me logisch, en dat ben ik dan ook volledig met je eens dat je een dergelijk ras niet zo van mp afhaalt zonder te weten waar de hond vandaan komt (lijn-ouders-voorouders)
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Geer schreef:Haha, geweldig goed voorbereid zeg. We nemen een Pit en ineens is het een AmBull :smile: Ik snap ineens waarom mensen soms denken dat Ted en Sophie van hetzelfde ras zijn.

Nou, veel succes maar met je span!
Ja, dat 'geweldig goed voorbereid' wordt nu wel in bepaald perspectief geplaatst!
:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”