Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rechter vindt fokker weerzinwekkend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Re: Rechter vindt fokker weerzinwekkend

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

truusje schreef:
Sanne&Bo schreef:Ik snap sowieso niet dat een fokker een hond weg doet waar ze 'niks meer aan heeft'.

Is niet heel moeilijk om te snappen hoor, je kunt nu eenmaal niet alles aanhouden.
Ik zou dat niet over mn hart kunnen verkrijgen bedoel ik.
Ik vind het zo overkomen van: We kunnen niks meer aan je verdienen, dus dan doen we je maar weg.

Maar dat zie ik misschien wel verkeerd hoor... :19:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zenderen, dat ligt hier in de buurt.
En tja, heb al ooit eens eerder gezegd dat liefde voor honden hier op het platteland ver te zoeken is. Het mag niets kosten, geen moeite en geen geld. Maar er moet wel goed mee verdiend worden, met honden!
Een doorn in mijn oog!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Sanne&Bo schreef:
truusje schreef:
Sanne&Bo schreef:Ik snap sowieso niet dat een fokker een hond weg doet waar ze 'niks meer aan heeft'.

Is niet heel moeilijk om te snappen hoor, je kunt nu eenmaal niet alles aanhouden.
Ik vind het zo overkomen van: We kunnen niks meer aan je verdienen, dus dan doen we je maar weg.

Nou nee, zoals ik hierboven ook al beschreef, mijn lieve oude teefjes gaan echt niet weg. Maar een jonge hond wel, mocht die toch niet aan mijn verwachtingen voldoen. Want ik heb de honden gewoon in huis, dus kan ik niet alles maar onbeperkt aanhouden.
Afbeelding

So Sweet :I:
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Ik fok ook voor de hobby met m'n katten, maar in de eerste plaats ben ik nog altijd een dierenliefhebber. De gedachte alleen al om een van mijn katten weg te doen ook als ik er niet meer mee kan fokken.....dat gaat dus niet gebeuren. Dan maar wat langzamer fokken en meer geduld hebben.

Als je dan perse uitgefokte dieren moet herplaatsen om ruimte te maken steriliseer ze dan. Het kost je geld ja (daar is het een hobby voor), maar zo voorkom je dit soort ellende.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

truusje schreef:

Nou nee, zoals ik hierboven ook al beschreef, mijn lieve oude teefjes gaan echt niet weg. Maar een jonge hond wel, mocht die toch niet aan mijn verwachtingen voldoen. Want ik heb de honden gewoon in huis, dus kan ik niet alles maar onbeperkt aanhouden.
Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen een oudere (uitgefokte ) teef of een jonge hond te herplaatsen omdat die niet aan je verwachtingen voldoet.
Herplaatsen is herplaatsen.

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Sanne&Bo schreef:
truusje schreef:

Vaak is het gewoon zo dat de fokker maar een beperkt aantal honden kan/wil houden, en ervoor kiest om het hondje waar hij niet meer mee wil/kan fokken te herplaatsen, zodat hij een pup kan aanhouden waar hij mee verder kan.
Ik snap dat niet iedereen dat kan maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat " ze kunnen er niets meer aan verdienen , dus dan moet ze maar weg ".

L.
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef: Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen een oudere (uitgefokte ) teef of een jonge hond te herplaatsen omdat die niet aan je verwachtingen voldoet.

L.
Is waar. Maar wel met dat verschil, hoe jonger een hond, hoe gemakkelijker deze went aan een nieuwe omgeving in het algemeen. En hoe ouder een hond, hoe moeilijker dat ligt.
Een oude hond herplaatsen vind ik daarom veel en veel erger dan een jonge hond herplaatsen.
Net als bij mensen is het aanpassingsvermogen van honden op jonge leeftijd gemakkelijker dan op oudere leeftijd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb nog nooit problemen gehad met de honden die ik op oudere leeftijd gekocht heb.

L.
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met de honden die ik op oudere leeftijd gekocht heb.

L.
Wat is oudere leeftijd?
Ik ben zelf vlot in staat om een oudere hond te adopteren.

er is wel 1 ding; de angst om de hond te verliezen. En een oude hond verlies je snel. Maar ik gun alle honden een goed tehuis en misschien dat ik nog wel eens een kansloze bejaarde hond opneem. Maar ik moet er toch niet aan denken dat ik een bejaarde hond van mezelf zou moeten herplaatsen! Ik zou geen rust meer hebben en niet meer kunnen slapen 's nachts.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

MonaToetje schreef:
truusje schreef:

Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen een oudere (uitgefokte ) teef of een jonge hond te herplaatsen omdat die niet aan je verwachtingen voldoet.

L.

Verschil is er idd niet in die zin zoals jij nu aangeeft.

Maar ik vind er wel een verschil inzitten om een hond te herplaatsen die je niet meer kunt gebruiken (uitgefokte teef) of een hond die niet in je gezin past/kan of wat dan ook waarbij het echt noodzaak is voor beide om de hond te herplaatsen.

Bij eerstgenoemde heb ik meer zoiets van "t was leuk je gekent te hebben, bedankt voor de pups en t ga je goed joh" :19:

Ik snap wel dat een fokker die veelvuldig fokt niet alle teven kan houden, maar toch heb ik daar persoonlijk gewoon een naar gevoel bij. Zo van, nou ik kan niks meer aan je verdienen dus tabé meis. Dus wat dat betreft vind ik er toch wel verschil inzitten, en zo is het dus ook in verhaal van t topic.

Ts heeft de hond weggedaan. nu heeft de nieuwe eigenaar een nestje gefokt en nu ineens wil ze de hond en pups terug :piew: tuurlijk. pups verpatsen om de hond vervolgens weer elders te dumpen. :hmmm:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

Mee eens!
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

MonaToetje schreef:
truusje schreef:

L.

Voor mij is er duidelijk wel een verschil.
Met een teef heb ik zulke mooie momenten gehad....ze heeft door mij bevallingen moeten doorstaan en pups laten opgroeien. Zo'n teef wordt hier gewoon oud. Geen haar op mn hoofd dat ik die herplaats.
Een jonge hond doet mij ook best verdriet hoor, maar soms moet verstand zegevieren.

Dus ja herplaatsen is herplaatsen, maar voor mij is er wel degelijk een verschil.
Afbeelding

So Sweet :I:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fokken gaat niet alleen over geld hoor.
Daar zit ook emotie bij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
Ts heeft de hond weggedaan. nu heeft de nieuwe eigenaar een nestje gefokt en nu ineens wil ze de hond en pups terug :piew: tuurlijk. pups verpatsen om de hond vervolgens weer elders te dumpen. :hmmm:
Dat is toch ook maar een aaname ,misschien wilde ze de hond gewoon terug om zeker ervan te zijn dat er daadwerkelijk niet meer mee gefokt ging worden en was ze helemaal niet van plan de pups te verpatsen
Ze heeft in ieder geval moeite gedaan om de fout te herstellen want een rechtszaak begin je niet voor je plezier lijkt mij.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:
smoekie schreef:
Dat is toch ook maar een aaname ,misschien wilde ze de hond gewoon terug om zeker ervan te zijn dat er daadwerkelijk niet meer mee gefokt ging worden en was ze helemaal niet van plan de pups te verpatsen
Ze heeft in ieder geval moeite gedaan om de fout te herstellen want een rechtszaak begin je niet voor je plezier lijkt mij.
Och er worden hier wel vaker "aannames" gedaan. Van wat ik begrepen had van een andere bron had ze de moeder met pups zonder stamboom terug geeist of 1500 euro :piew:

Kweet niet, kan me dan niet indenken dat ze zich er dan van wilde verzekeren dat er daadwerkelijk niet mee gefokt zou worden. Dat is mijn inziens mosterd na de maaltijd en dat had zij als "erkende" fokker moeten doen voor ze de hond dumpte omdat ze er niets mee kon :19:

Edit: Daarbij als je de mensen uit de sint bernard wereld mag geloven heeft zij niet eens verteld van de slechte heupen maar zou ze nu ineens in "paniek" zijn geraakt nu haar naam er aan verbonden zou worden. :denken:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom heeft niemnad het hier over de dekreu eigenaar.??
Als iemand hier met een teef zou komen met HD zou ik daar geen dekking aan geven.

En dat die vrouw die hond weg doet zonder te laten castreren en daarom haar eigen schuld is.??
Jezus dan moet je alle puppen ook gecastreert de deur uit laten gaan omdat daar ook mee gefokt kan worden.,
Als het dat mens niets kon schelen spant zij ook geen proces aan .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”