Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechte ervaringen op shows

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen op shows

Ongelezen bericht door Podenji »

White schreef: Maar over het algemeen heb ik het prima naar mijn zin...mijn hondje vindt het echter niet zo leuk meer op binnenshows...afgelopen jaar in Veendam vergeten we voor het gemak even heel snel....vooral toen er omgeroepen werd dat er een witte herder met K9tuig waarop Sofawolf stond was ontsnapt uit zijn bench :oeps:

En nee, ik was niet uitgebreid aan het shoppen, maar zou een vriendin helpen met het uitbrengen van haar hondjes vlak naast de plek waar onze benches stonden, ik heb een nylon bench waarvan Mike inmiddels weet hoe de rits open gaat.... :oohja:
:smile2:
dat had ik 2 jaar terug in Luxemburg :ugh: ik was Solar even aan het uitlaten en Tiemen was meegelopen, we zorgen er wel altijd voor dat een bekende even op de achtergebleven honden let, en nu kwamen we terug zien we Cy & Smitthy uit hun bench aan de lijn bij de bekenden die op zouden letten :scratch: hadden ze in de gauwigheid dus ineens hun bench opengekregen ( ook een nylon ) en hadden ze ff alle chows die toen in de ring stonden begroet :oeps: :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
White
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door White »

Podenji schreef:
White schreef: Maar over het algemeen heb ik het prima naar mijn zin...mijn hondje vindt het echter niet zo leuk meer op binnenshows...afgelopen jaar in Veendam vergeten we voor het gemak even heel snel....vooral toen er omgeroepen werd dat er een witte herder met K9tuig waarop Sofawolf stond was ontsnapt uit zijn bench :oeps:

En nee, ik was niet uitgebreid aan het shoppen, maar zou een vriendin helpen met het uitbrengen van haar hondjes vlak naast de plek waar onze benches stonden, ik heb een nylon bench waarvan Mike inmiddels weet hoe de rits open gaat.... :oohja:
:smile2:
dat had ik 2 jaar terug in Luxemburg :ugh: ik was Solar even aan het uitlaten en Tiemen was meegelopen, we zorgen er wel altijd voor dat een bekende even op de achtergebleven honden let, en nu kwamen we terug zien we Cy & Smitthy uit hun bench aan de lijn bij de bekenden die op zouden letten :scratch: hadden ze in de gauwigheid dus ineens hun bench opengekregen ( ook een nylon ) en hadden ze ff alle chows die toen in de ring stonden begroet :oeps: :lol1:
Sja, ik stond even een ring verderop, maar op het moment dat ik hoorde er loopt hier een witte....was ik al halverwege hahaha, daar sta je dan met je goeie gedrag op een show waar de fokster van je hondje ook aanwezig is :smile:
groetjes Daan en een poot van Mike
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Nou ik krijg echt zin om shows te lopen als ik dit lees :ugh:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

gisteren in de voorring stonden we met de koppels te wachten tot we de ring inkwamen, rasgroep 2 kwam direkt daarna en waren zich al aan het verzamelen in de voorring, een langharige st.bernard kwam binnen met een heel klein iel vrouwtje, en die hond klapt zo op een grote dobermann reu die stond te wachten :80: die eigenaar van de dober had zijn hond goed onder controle maar de bernard moest er met 2 man afgetrokken worden en werd naar achteren gestuurd waar hij een spurt nam en bovenop een sennehond dook :N: vrouwtje werd met hond de hoek in gestuurd tot nader order, riem om de bek van de bernard heen, vrouw werd met hond naar huis gestuurd ( en terecht natuurlijk! ) ik weet niet of zijn punten zijn ingetrokken ik zou dat iig wel normaal vinden, het was echt niet lollig.
de keurmeester die de hond BOB had gemaakt verklaarde dat er maar 1 was en hij zich dus naar mensen wel normaal gedroeg en qua uiterlijk aan de rasstandaard voldeed. Natuurlijk als er meer bernards waren geweest had deze hond dit gedrag reeds vertoont en was hij niet zover gekomen.

voor mij met de koppels stond een vrouw met 2 dwergschnauzertjes, degene die de BOB dwergschnauzer had kwam dus ook de voorring binnen en die 2 gingen ff een partij staan te bekvechten daar :piew:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

corason del perro schreef:Nou ik krijg echt zin om shows te lopen als ik dit lees :ugh:
ah joh, het meeste heb je zelf in de hand en andere dingen zijn nou eenmaal helaas zo omdat er veel mensen op 1 plek zijn tegelijkertijd :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

corason del perro schreef:Nou ik krijg echt zin om shows te lopen als ik dit lees :ugh:
Ik ben zo benieuwd hoe jij het gaat vinden :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ik ook volgens mij is me dat toch te druk. Vorig jaar ben ik in maastricht weze kijken en dacht eraan dit jaar misschien in te schrijven. Maar ik was toen al doodop en ik was er geeneens zo lang.

Gelukkig speel ik het veilig met de komende maande 3 showtjes ASCB, ASCN en van onze KC niet zo groot dus.

Ik denk dat ik trouwens meer ene buitenshow mens ben :mrgreen: Maar de tijd zal het me leren :wink:
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

achja je hebt er altijd rare mensen bijlopen, maar dat heb je in het gewone leven ook
ik trek me er nooit wat van aan, gaan ze alleen maar nogmeer van zeuren :lol1:
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
White
Actief

Mijn ervaring is in elk geval dat het er een stuk relaxter aan toe gaat op buitenshows, over het algemeen heb je toch iets minder mensen en honden per vierkante meter, dus dat scheelt altijd.

Je had mij en vriendin vorig jaar moeten zien, zo relaxed heb ik nog nooit een show gehad, we hadden een tentje mee, hondjes liepen er beide mooi los in en wij zaten in de opening toe te kijken, heerlijke dag ondanks de regen.

Ik zal eens kijken of ik er nog ergens foto's van heb op deze laptop...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

corason del perro schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik ook volgens mij is me dat toch te druk. Vorig jaar ben ik in maastricht weze kijken en dacht eraan dit jaar misschien in te schrijven. Maar ik was toen al doodop en ik was er geeneens zo lang.

Gelukkig speel ik het veilig met de komende maande 3 showtjes ASCB, ASCN en van onze KC niet zo groot dus.

Ik denk dat ik trouwens meer ene buitenshow mens ben :mrgreen: Maar de tijd zal het me leren :wink:
En als je het vreselijk leuk vindt, mag je Izzie ook wel lenen bij ASCA shows hoor hahaha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Slechte organisatie van de show zelf kan ik me vreselijk aan iriteren en mensen die ze zooi die ze hond maakt niet opruimt.

Maar ik kan er niet tegen als een ringmeester zijn werk niet doet en de erekeuringen vet uitlopen.

En voor de rest is een show wat je er zelf van maakt. Ik ga niet zitten bij ringen waar dubbel handling gebeurd (gekkenhuis en dat is ook een gedoog beleid van een organisatie).

Je moet tegen politiek kunnen als je nou eenmaal showt, en je hoef niet iedereen aardig te vinden. Gewoon negeren dat werkt het beste!
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

ok ik ga het toch vragen. Wat is double handling?
White
Actief

Ik dacht als een geleider met twee honden loopt zoals in de koppelklasse, maar kan het mis hebben...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

White schreef:Ik dacht als een geleider met twee honden loopt zoals in de koppelklasse, maar kan het mis hebben...
:smile: hahaah nee :mrgreen:

double handling is als er iemand buiten de ring staat om de aandacht van de hond in de ring te trekken.
White
Actief

Podenji schreef:
White schreef:Ik dacht als een geleider met twee honden loopt zoals in de koppelklasse, maar kan het mis hebben...
:smile: hahaah nee :mrgreen:

double handling is als er iemand buiten de ring staat om de aandacht van de hond in de ring te trekken.
Nou je het zegt denk ik ineens van ow stom, natuurlijk!
Maar ja, das altijd achteraf hé, shhhhhips dat je me hebt gequote, nou kan ik het niet meer wijzigen :smile: .

Ja ik snap hem ineens ook weer helemaal, maar heb er een pesthekel aan en bij mij werkt het averechts ook...vriendin dacht vorig jaar zo loos te zijn om met haar teef aan de zijkant van de ring te gaan staan, ze zei niks, ze deed niks, maar ik kon Mike zijn aandacht niet meer krijgen...laat maar, ik doe het wel alleen dus :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

corason del perro schreef:ok ik ga het toch vragen. Wat is double handling?
Dat is als Henk buiten de ring staat te zwaaien met ballen en koek terwijl Marie in de ring staat met de hond en die hond zelf niet attent kan krijgen. ;)

Er zijn rassen waar dat standaard veel gebeurt en ook doodnormaal is.
Ik heb wel eens iemand weggestuurd als ringmeester vanwege dat gedrag (als iemand hindert ben ik er snel mee klaar), maar het wordt veelal getolereerd.

Officieel mag het niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
White
Actief

Sja, je ziet het bij ons ras gelukkig niet veel....enkel een keer dat ze stomme geluidjes staan te maken, eerste keer dat ik het zag/hoorde, dacht ik nog dat het mens helemaal gek was...al moet ik zeggen dat ik die persoon sowieso al niet kon lijden aangezien ze de destijds vier maanden oude pups van een kennisje van me blafkezen noemde... :pffff:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
corason del perro schreef:ok ik ga het toch vragen. Wat is double handling?
Dat is als Henk buiten de ring staat te zwaaien met ballen en koek terwijl Marie in de ring staat met de hond en die hond zelf niet attent kan krijgen. ;)

Er zijn rassen waar dat standaard veel gebeurt en ook doodnormaal is.
Ik heb wel eens iemand weggestuurd als ringmeester vanwege dat gedrag (als iemand hindert ben ik er snel mee klaar), maar het wordt veelal getolereerd.

Officieel mag het niet.
Ow verschrikkelijk :mrgreen: mijn tante heeft een duitse herder en die moest gekeurd worden op een speciale show daarvoor. Toen lieten ze mij met trots de video ervan zien. Ik dacht dat ik gek werd daar rent dus letterlijk iemand nog eens zohard naast de ring mee en roepen piepen en weet ik veel wat allemaal. En dan voor al die honden iemand.Wat een onrust :N: dat die honden zelf niet helemaal gek worden vind ik nog een wonder.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

White schreef: Ja ik snap hem ineens ook weer helemaal, maar heb er een pesthekel aan en bij mij werkt het averechts ook...vriendin dacht vorig jaar zo loos te zijn om met haar teef aan de zijkant van de ring te gaan staan, ze zei niks, ze deed niks, maar ik kon Mike zijn aandacht niet meer krijgen...laat maar, ik doe het wel alleen dus :mrgreen:
Zo is Nilo ook :smile: Hij kijkt altijd naar mijn ouders die buiten de ring zitten. Dus dan tijdens het lopen net iets af remmen en achter mij langs kijken of ze er nog wel zijn. Die mogen dus helemaal niks doen als we in de ring staan :pffff: :mrgreen:
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik heb ook een gruwelijke hekel aan die double handling :mep: :mep:
zie je zo'n madam op hoge hakken met roze knuffels staan zwaaien terwijl een stoere manspersoon een Rottweiler showt...is om de aandacht van de hond te trekken mevrouw :denken: ...ik vraag me dan steeds af of het baasje zelf dan niet leuk genoeg is...
Gelukkig wordt het bij ons niet gedaan...
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Sja, ik stoor me niet zo snel aan anderen. Op de shows waar wij zijn geweest tot nog toe heb ik niet veel gezien om me aan te storen; ik kan welgeteld één dingetje bedenken waar ik me een beetje aan heb zitten ergeren, namelijk handlers die meerdere honden willen showen en de hele tijd naar de kant roepen: "Geef snel Fikkie hier!" en dan weer "ooooh nu moet Miepie! Snel, neem jij Fikkie?" en dan dat geklooi met die nummertjes wisselen steeds... maar goed, als dat het ergste is... ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

waar ik me echt vreselijk aan stoor is het debiele gekap van echte werkhonden, kijk dat je ze niet uit de kennel trekt en zo in de ring zet snap ik ook nog wel maar er word zo langzamerhand meer aan gekapt als aan een poedel, tot en met verf en viltstiften aan toe :oohja:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

double handling op een algemene show lijkt me lastig, maar ik ben een keer naar een rottweiler keuring geweest waar dus geen andere rassen waren en ook maar één ring, en daar zag ik dus voor het eerst wat double handling is en ik vond het wel apart om te zien :mrgreen:
Afbeelding
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Ik erger me soms behoorlijk aan loslopende, rennende en gillende kinderen. Dat vind ik zo raar, de meeste mensen en kinderen die op een hondenshow zijn zullen toch honden gewend zijn. Toch zie ik regelmatig kinderen die tijdens het spelen alles om zich heen vergeten en daarbij rakelings langs honden heen rennen of en tegenop botsen. Of kinderen die zonder te vragen op elke hond duiken om te knuffelen of te aaien, ouders zijn dan meestal nergens te bekennen.
Afbeelding
Angelique.

Martijn schreef:
Nuyvilaq schreef:waar ik me echt vreselijk aan stoor is het debiele gekap van echte werkhonden, kijk dat je ze niet uit de kennel trekt en zo in de ring zet snap ik ook nog wel .
Waarom eigenlijk? Wat is er mis met de hond zoals hij is, vraag je je af.

Nou in de meeste kennels (husky) is het niet echt schoon en dan druk ik me nog zacht uit, waardoor de honden er echt niet uit zien en vaak ook nog met een gelige pisvacht.....
Meestal wel veel bagger ook in zo'n kennel dus ja dat je die ff door een sopje haalt word denk ik wel gewaardeerd :F:
Angelique.

Martijn schreef:
Nuyvilaq schreef:
Nou in de meeste kennels (husky) is het niet echt schoon en dan druk ik me nog zacht uit, waardoor de honden er echt niet uit zien en vaak ook nog met een gelige pisvacht.....
Meestal wel veel bagger ook in zo'n kennel dus ja dat je die ff door een sopje haalt word denk ik wel gewaardeerd :F:
Misschien helpt het beter als je ze niet eerst verwaarloosd.
Ik vind een hond die onder de pis zit verre van normaal of wenselijk.

De bagger krijg je er het best met een bal en buitenwater af. Als mijn honden terugkomen van het pension stinken ze tot in de hoge hemel en
dan is even een paar keer plonsen genoeg om weer helemaal fris te zijn.

Dat ben ik HELEMAAL met je eens ! maar dat is best heel moeilijk blijkt :U:

Ik krijg regelmatig de vraag van dat soort husky kennels hoe vaak ik mijn honden was, nou nooit :U:
Het enige wat ik doe na een training is ze op laten drogen en ff een kam er doorheen, meer niet.
Ik heb ook een kennel hoor alleen is die helemaal betegeld en daar zitten ze soms een paar uurtjes in, de ene dag wel de andere dag niet.

Als er ooit een wedstrijd in de buurt is moet je echt eens gaan kijken, bij meer dan de helft weet je echt niet wat je ziet, ik vind het triest heel triest.
Angelique.

De meeste kennels zijn geen showers, doen ze alleen omdat er op de belangrijke wedstrijden om showuitslagen gevraagd KAN worden omdat er dan getwijfeld word of het wel een husky is ondanks dat er een stamboom bij zit, ja ja hoe ver willen we gaan om maar hard te lopen he :hmmm:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Conclusie: Showmensen hebben het zo druk met poetsen omdat ze thuis hun honden verwaarlozen en elke seconde nodig hebben om hun hond op tijd een beetje fris te krijgen.

Zo.
Ik poets nooit op shows.
Ik kam de boel thuis een beetje uit, maar niet eens altijd.
Dan zeggen mensen: Ja, dat kan met jouw rassen. En ja, voor stabij en wetter klopt dat ook, maar we hebben ook een Havanezer.
En ik geef toe dat ik Fien ook heus wel kam voor ze de ring in gaat straks.
En ik zal haar daags van de voren ook wel wassen, al was het maar om het bos eruit te halen dat ze dagelijks in haar vacht heeft zitten ;)
Maar ik mag doodvallen als ik zo'n shower wordt die op de knietjes de hond zit te borstelen :N:
Ik weet toch wel behoorlijk zeker dat dát niet gaat gebeuren. :pffff:

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

In Groningen was er een Ierse waterspaniel die bijna een poedel leek... :N:
Een Tsjech trouwens.
Er zijn toch grenzen hoor, en ze kunnen dat blijkbaar ook buiten Amerika :?

Afbeelding

Podenji
Zeer actief
Contacteer:

in Dortmund was een czesky fousek die als een golden getrimmed was , hij was ook nog BOB :hmmm:

ik moet er niet aan denken om mijn podencos zo mee te nemen, ze zijn me altijd een partij smerig, dat valt toch wel op met een witte hond, dat muizenjagen en drekbaggeren maakt ze er niet witter op en met een borstel haal je dat er niet zo even vanaf :wink:

Barry is net zo smerig maar die wil niet onder de douche of in het water dus sja die gaat zo mee, valt toch niet op met een donkergestroomde :lol1: als hij erg smerig is haal ik even een vochtig wonderdoekje over hem heen, dat haalt het ergste er wel af, het is ook niet fraai voor een keurmeester als hij de hond betast en zijn handen zijn meteen zwart van het zand :wink:
Martijn schreef: Ik vind dat een goed verzorgde hond thuis ook geen vieze ogen, tanden en vacht heeft.
ogen, tanden en echt smerige vacht zoals pisvlekken niet nee , maar ik wil wedden dat als jij bv witte honden hebt dat jij ze ook niet altijd stralend wit hebt rondlopen als ze gewoon normaliter lekker hun gang mogen gaan in tuin en bos :wink:
Martijn schreef:De bagger krijg je er het best met een bal en buitenwater af.
moet je wel honden hebben die daarvan houden, en daarbij werkt dat ook niet zo gemakkelijk bij een witte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Show”