Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
giftig voor de hond
Moderator: moderatorteam
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Re: giftig voor de hond
http://www.heresfelger.nl/html/gif.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Moyodo schreef:Mensen nemen altijd alles zo letterlijk. Honden eten buiten als ze zwerven ook voldoende rotzooi en vallen er niet gelijk dood bij neer. Als je nou ervan uitgaat dat ze niet teveel krijgen zal het meestal wel mee vallen, of misschien niet. Maar ik als hondenbaasje zou gewoon geen risico nemen, aangezien ze dit soort voedsel ook niet nodig hebben.
Tsja,ik heb ook geen gebakjes nodig en toch eet ik ze weleens
Dit soort lijstjes lees ik net zoals Ennath,dus met grote scepsis.Ik geef mijn honden (en dat zijn er meerdere geweest) allerlei dingen die op dit lijstje staan en geen van allen is er ooit ook maar een seconde ziek van geweest.
Max eet vrijwel dagelijks een stuk aardappelschil en dat vindt hij heerlijk.Dat ga ik hem echt niet ontnemen omdat het niet goed is.Met paprika en tomaten net zo.
Die krijgt hij gewoon als hij er zin in heeft.Niet veel natuurlijk,maar een stukje.Als ik dit soort lijstjes zou moeten geloven zou hij er zo ongeveer dood van hebben moeten neervallen,maar hij is er mooi 15 mee geworden intussen.
And still going strong.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Dan lees je het dus niet goed, want er staat niets over schil van de appel maar juist de pitjes en het gaat er juist om niet TE veel. Hier eten ze ook wel eens appel of druiven en vast nog meer wat wel op de lijst staat.marian* schreef:Moyodo schreef:Mensen nemen altijd alles zo letterlijk. Honden eten buiten als ze zwerven ook voldoende rotzooi en vallen er niet gelijk dood bij neer. Als je nou ervan uitgaat dat ze niet teveel krijgen zal het meestal wel mee vallen, of misschien niet. Maar ik als hondenbaasje zou gewoon geen risico nemen, aangezien ze dit soort voedsel ook niet nodig hebben.
Tsja,ik heb ook geen gebakjes nodig en toch eet ik ze weleens![]()
Dit soort lijstjes lees ik net zoals Ennath,dus met grote scepsis.Ik geef mijn honden (en dat zijn er meerdere geweest) allerlei dingen die op dit lijstje staan en geen van allen is er ooit ook maar een seconde ziek van geweest.
Max eet vrijwel dagelijks een stuk aardappelschil en dat vindt hij heerlijk.Dat ga ik hem echt niet ontnemen omdat het niet goed is.Met paprika en tomaten net zo.
Die krijgt hij gewoon als hij er zin in heeft.Niet veel natuurlijk,maar een stukje.Als ik dit soort lijstjes zou moeten geloven zou hij er zo ongeveer dood van hebben moeten neervallen,maar hij is er mooi 15 mee geworden intussen.
And still going strong.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Weet je wat het grootste gevaar is.?
Het leven op zich.
Het leven op zich.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Moyodo
- Erelid
Ach ja het is weer ens een onbegonnen discussie, van welles nietes. Al zet je alleen maar een lijst ergens neer zodat mensen die het willen weten het kunnen lezen en de anderen niet.

- Youp
- Zeer actief
Ik doe er ook niet zo moeilijk over hoor. Iedereen eet weleens iets wat niet zo goed is. Dat geldt voor honden net zo. Ze eten regelmatig tafelresten en dan doe ik niet moeilijk over wat kruiden meer of minder. Met walnoten worden hier vangspelletjes gedaan, ze kraken ze daarna zelf.
Als ze een keer paaseitje zouden eten, geen probleem. Bij een hele zak zou ik toch even contacten met de da.
Gewoon een beetje nuchter en logisch nadenken dus.
Als ze een keer paaseitje zouden eten, geen probleem. Bij een hele zak zou ik toch even contacten met de da.
Gewoon een beetje nuchter en logisch nadenken dus.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Lobke
- Actief
- Mijn ras(sen): wetter
Van die lijst van de dierenbescherming als ik veel van die dingen eet dan overleef ik het ook niet.
Geniet van het leven ook de hond maar wel met mate zou ik zo zeggen. En alles wat te voorstaat gewoon laten staan.
Gre en haar Wetters
Geniet van het leven ook de hond maar wel met mate zou ik zo zeggen. En alles wat te voorstaat gewoon laten staan.
Gre en haar Wetters
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Jij ook niet, Marian heeft het over aardappels en niet over appelsMoyodo schreef:Dan lees je het dus niet goed, want er staat niets over schil van de appel maar juist de pitjes en het gaat er juist om niet TE veel. Hier eten ze ook wel eens appel of druiven en vast nog meer wat wel op de lijst staat.marian* schreef:Moyodo schreef:Mensen nemen altijd alles zo letterlijk. Honden eten buiten als ze zwerven ook voldoende rotzooi en vallen er niet gelijk dood bij neer. Als je nou ervan uitgaat dat ze niet teveel krijgen zal het meestal wel mee vallen, of misschien niet. Maar ik als hondenbaasje zou gewoon geen risico nemen, aangezien ze dit soort voedsel ook niet nodig hebben.
Tsja,ik heb ook geen gebakjes nodig en toch eet ik ze weleens![]()
And still going strong.
Maar.... ik heb een appelboom in de tuin en in de appeltijd halen mijn honden daar dagelijks een appeltje vandaan, soms zelfs wel twee en die worden met pit en al opgegeten.
Dat doen ze al jaren en ze zijn er nog steeds, er is er zelfs nog nooit eentje ziek van geworden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moyodo
- Erelid
-
wendy1986
Moyodo schreef:Ach ja het is weer ens een onbegonnen discussie, van welles nietes. Al zet je alleen maar een lijst ergens neer zodat mensen die het willen weten het kunnen lezen en de anderen niet.
Ik geloof dat we er nu wel klaar mee zijn.
-
doggy
De macadamia noot is ook giftig voor honden.
-
wendy1986
ECHT WAAR?!!!doggy schreef:De macadamia noot is ook giftig voor honden.
Die heb ik dit weekend dus gegeven aan mijn hond. nou ja gegeven, het zakje scheurde kapot en alles viel op de grond, ze heeft het opgegeten.
Toch merkte ik niks aan haar.
Waarschijnlijk weer de regel ''alleen met grote hoeveelheden''
Bedankt!
- Moyodo
- Erelid
In een bijsluiter van medicijnen staan ook zoveel bijwerkingen, die hoef je ook niet te krijgen. Ik ken wel mensen die ze spontaan na het lezen krijgen.... :lol: IK lees het meestal pas door als ik nieuwe medicijnen heb en er iets gebeurd wat ik niet kan plaatsen, zo doe ik dat met deze lijst ook, sommige dingen zal ik niet geven, omdat ze die toch al niet kregen, dus waarom zou ik en wat ze wel kregen, hou ik in de gaten dat ik niet teveel geef, maar hooguit af en toe een druifje bijv.

-
doggy
wendy1986 schreef:ECHT WAAR?!!!doggy schreef:De macadamia noot is ook giftig voor honden.![]()
Die heb ik dit weekend dus gegeven aan mijn hond. nou ja gegeven, het zakje scheurde kapot en alles viel op de grond, ze heeft het opgegeten.
Toch merkte ik niks aan haar.
Waarschijnlijk weer de regel ''alleen met grote hoeveelheden''
![]()
Bedankt!
Had het ergens gelezen op internet.
Ik wist het eerst ook niet hoor.
Macadamia noten.
Macadamianoten zijn bij veel mensen een populaire snack. Ook worden ze soms gebruikt in koekjes en snoep. Bij honden worden echter op het eten van deze noten nog wel eens reacties gezien. De symptomen zijn zwakte (met name van de achterpoten), sloomheid, braken, een dronkemansgang en een hoge lichaamstemperatuur. De precieze oorzaak voor het ontstaan van vergiftigingsverschijnselen door het eten van Macadamianoten bij honden is onbekend. Bij (het vermoeden van) een vergiftiging is het verstandig direct uw dierenarts te bellen. In de meeste gevallen verdwijnen de verschijnselen vanzelf binnen 24 tot 48 uur en is er sprake van een volledig herstel.
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Dit zijn duidelijk weer van die 'knip en plak' lijsten.lianne05 schreef:antheman schreef: Ja dat denk ik ook, en spuiten?? er was laatst een heel topic over dat de honden spruiten kregen, of zijn ze alleen ongekookt giftig? Of alleen als een hond er 5kg van eet?
Oorspronkelijk wordt bedoelt de uitlopers van aardappelen, ook wel spruiten genoemd, vaak hebben ze al een blauw paarse kleur.
Dit is ook voor mensen ongezond.....
5 kg spruiten, nee daar vind ik ze zelf veel te lekker voor.......een paar misschien......
-
Sandor
Daar zitten alkalooiden in, voor mensen zijn die ook giftig.want er staat niets over schil van de appel maar juist de pitjes en het gaat er juist om niet TE veel
Dat is bij veel dingen zo.
Veel graansoorten maken als ze rijp zijn ook een soort alkaloide aan, waardoor je ze enkel kunt eten als ze nog niet volledig rijp zijn.
Dat is een afweermechanisme.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
hahaha, dat is inderdaad waar!bouvierpoedel schreef:Weet je wat het grootste gevaar is.?
Het leven op zich.