Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje erbij. Update pagina 19.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hondje erbij

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee je bent niet de enigste die zijn bedenkingen bij heeft.

Ik geloof dat het toch meer het gevoel van willen en kunen is.
En het onrealistische verlangen in die ooit gewilde Pei.

Haar eigen reu moet en kan en gaat wel even wennen.
Maar ze denkt niet goed na wat ze hem aanbied.
Een reu van een ras wat niet echt de makkelijkste is en kan slopen.
Zoals al gezegt werd hij spreekt Chinees.
En dan nog alle 2 op hun piek met een 4 jaar.
Maar ze kan die roze zonnebril niet afzetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

fenneke schreef:
wel eens van gewentijd gehoord :19:
Ja, en daarom verwacht ik dus ook niet dat alles in één keer goed zal gaan.
Het heeft tijd nodig.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben ook niet onvertogen enthousiast maar dat heb ik je al verteld op het Sharpei forum waar je je gemeld hebt.
Ik zou hem bij de ontmoeting zoals ie plaastgevonden heeft niet hebben gehouden, maar tja, wie ben ik.
Ik vind hem nogal een heertje ook trouwens dat ie meteen in je vensterbank staat...
Is niet erg allemaal, maar ik hou mijn hart vast en laten we maar hopen dat Beike de ondergeschikte rol op zich wil nemen want als
ik het allemaal zo eens bekijk met de informatie die je hebt gekregen is Beauty misschien wel een Pei die KAN samenleven met een andere reu maar dan zal de andere reu wel 2 e moeten zijn en ik vraag me af of dat gaat gebeuren en hoe gezellig die situatie voor Beike eigenlijk is.

Ik zou nooit voor twee reuen kiezen en al helemaal niet met een Pei erbij...
Wat Esther zegt klopt wel enigszins, de brushcoatjes zijn vaak wat gemoedelijker dan de horsecoatjes maar geeft geen enkele garantie.

Ik hoop ook dat de vorige eigenaren hem OOK over zeg bak en beet drie maanden nog op willen halen als het niet mocht gaan.
Ik denk namelijk dat je dik gesteggel en gezeik krijgt....
Over drie maanden is dat kindje er misschien wel net en dan denk jij dat ze met een kakelverse baby Beauty wel weer ophalen terwijl hij al drie maanden bij jou zit?
Ze zullen dan wel roepen dat het al drie maanden goed gaat en dat het nu echt niet kan bla bla bla...

Nah ja...als het over een paar weken of maanden toch dreigt mis te gaan dan moet je dan maar weer zien...
Het zou wel zuur zijn als ie dan in de herplaats hoek op het Sharpei forum terecht komt waar ik hem echt NIET graag zou zien....
Ik had het mooi gevonden als er uit die hoek eens een keer een hond VERDWEEN in plaats van dat er telkens maar honden bijkomen, maar jij gaf zelf al aan dat je geen kruising maar een volle Sharpei wilde en dat een teefje ook niet de voorkeur had...

Ik hoop dat het goed gaat en verder wil ik er eigenlijk niet teveel over zeggen want anders krijg ik over een paar maanden weer van die flauwekul -reactie's dat ik iedere zoveel maanden om me heen kom meppen en verder niet "normaal" kan doen op het forum :ugh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marjoleine schreef:
alm@ schreef:Léés jij wel op het hondenforum of gebruik je het alleen maar als kakelmedium? Als je je erin verdiept had dan weet je dat je nu zwaar de kat op het spek aan het binden bent.
Nee, Anneke leest niet.
Anneke scant topics om te zien wie ze raad kan geven. :roll:

Normaal ben ik niet zo sekretig, maar dit gaat echt heel ver.
Je hebt hersens, gebruik ze dan ook eens!
Ik ook niet maar in dit geval kan ik mij niet inhouden. Wat een egoisme en onnadenkendheid. bah :devil:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

alm@ schreef:
Marjoleine schreef:
alm@ schreef:Léés jij wel op het hondenforum of gebruik je het alleen maar als kakelmedium? Als je je erin verdiept had dan weet je dat je nu zwaar de kat op het spek aan het binden bent.
Nee, Anneke leest niet.
Anneke scant topics om te zien wie ze raad kan geven. :roll:

Normaal ben ik niet zo sekretig, maar dit gaat echt heel ver.
Je hebt hersens, gebruik ze dan ook eens!
Ik ook niet maar in dit geval kan ik mij niet inhouden. Wat een egoisme en onnadenkendheid. bah :devil:
Idem hier.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
doggy

mercedes2803 schreef:

Over drie maanden is dat kindje er misschien wel net en dan denk jij dat ze met een kakelverse baby Beauty wel weer ophalen terwijl hij al drie maanden bij jou zit?
Ze zullen dan wel roepen dat het al drie maanden goed gaat en dat het nu echt niet kan bla bla bla...
Ik denk dat je iets verwart.
Hij moest weg omdat z'n baasje teveel werkt.
mercedes2803
Zeer actief

doggy schreef:
mercedes2803 schreef:

Ik denk dat je iets verwart.
Hij moest weg omdat z'n baasje teveel werkt.
Dan nog...Jij denkt dat ze over drie maanden nog wel staan te popelen om die hond op te halen bij je als het niet gaat...
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist...
Uit het oog uit het hart Anneke, zo werkt dat.
Over een paar weken zijn die mensen gewoon opgelucht dat ie weg is en over 2 maanden zijn ze hem zo goed als vergeten hoor.

Jammer trouwens dat je alleen dit zinnetje uit mijn hele verhaal haalt, het lijkt erop dat je berichten leest en ze screent op IETS waar je met een TEGEN reactie op kunt komen en de rest laat je maar gewoon voor wat het is, maar het zal wel
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

mercedes2803 schreef:Jammer trouwens dat je alleen dit zinnetje uit mijn hele verhaal haalt, het lijkt erop dat je berichten leest en ze screent op IETS waar je met een TEGEN reactie op kunt komen en de rest laat je maar gewoon voor wat het is, maar het zal wel
Ja, Hilje.
Dat doet ze.

Triest voor die dieren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Anneke waarom :19: Waarom een pei reu kiezen. :19: Ik snap die keuze werkelijk niet. Pei reuen zijn vaak niet makkelijk, maar je doet het wel even omdat je meer op reuen valt? Soms (lees vaak) moet je kiezen wat beter is, beter voor de andere hond die je al in huis hebt. Ik snap het echt niet.
Afbeelding
doggy

mercedes2803 schreef:
Jammer trouwens dat je alleen dit zinnetje uit mijn hele verhaal haalt, het lijkt erop dat je berichten leest en ze screent op IETS waar je met een TEGEN reactie op kunt komen en de rest laat je maar gewoon voor wat het is, maar het zal wel
Ik heb je hele bericht gelezen.

Ik lees trouwens alles wat geschreven word hoor.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een Sharpei reu met een gecastreerde reu zou toch prima kunnen gaan? Ik lees het nu alsof jullie denken dat Beike intact is namelijk. Wat ik wel mis in het verhaal is wat Beike leuk vindt. Ik vraag me af of een gecastreerde Stabij zo gelukkig wordt van een volle Sharpei reu in huis. Maar goed, ik hoop er maar het beste van, dat hij niet ondergesneeuwd wordt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe is Beauty eigenlijk met andere volle reuen? Ik had het idee dat jij erg hecht aan loslopen in drukke gebieden namelijk. Gaat dat wel lukken met hem, heb je daar over nagedacht?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Er zijn mensen die niet of nauwelijks nadenken. Anneke is zo iemand in mijn ogen.
Eerst haalt ze een westie in huis, castreert hem binnen no time ondanks alle adviezen daarmee te wachten tot de hond gewend is. * verwijderd door moderator *
En nu...nu haalt ze een ongecastreerde sharpei-reu (die ze écht niet gaat castreren hoor, heus niet, ook niet als ie ineens onhoudbaar zal blijken te zijn bij loopse teefjes) in huis van dezelfde leeftijd als Beike....en dat is gewoon vragen om problemen.
Enthousiast kan ik dus niet zijn, ook al is Anneke nog zo blij.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mercedes2803
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Een Sharpei reu met een gecastreerde reu zou toch prima kunnen gaan? Ik lees het nu alsof jullie denken dat Beike intact is namelijk. Wat ik wel mis in het verhaal is wat Beike leuk vindt. Ik vraag me af of een gecastreerde Stabij zo gelukkig wordt van een volle Sharpei reu in huis. Maar goed, ik hoop er maar het beste van, dat hij niet ondergesneeuwd wordt.
Dat idee heb ik er ook bij ja...
Verder moet ze idd nog maar zien hoe dat gaat met loslopen in drukke gebieden...
Daar kom je maar op 1 manier achter en ik hoop dat het niet meteen eindigt in gaten voor Beauty of een andere hond :N:
doggy

Zoek stok! schreef:Een Sharpei reu met een gecastreerde reu zou toch prima kunnen gaan? Ik lees het nu alsof jullie denken dat Beike intact is namelijk. Wat ik wel mis in het verhaal is wat Beike leuk vindt. Ik vraag me af of een gecastreerde Stabij zo gelukkig wordt van een volle Sharpei reu in huis. Maar goed, ik hoop er maar het beste van, dat hij niet ondergesneeuwd wordt.
Ik had zo straks al geschreven ( volgensmij) dat Beike, Beauty uitdaagte tot een spelletje.

Het is absoluut niet de bedoeling dat Beike het onderspit gaat delven.
Dan bedoel ik dat hij weg gaat kwijnen ed.

Heb vroeger op een aantal honden gepast, Beike was er toen ook al.
Dat waren grotendeels reuen ( volle en gecastreerde), dat ging ook goed.
Het had soms een paar dagen nodig, maar daarna was hij snel gewend.
Veel spelen en samen rennen op het veld ed.
doggy

Zoek stok! schreef:Hoe is Beauty eigenlijk met andere volle reuen? Ik had het idee dat jij erg hecht aan loslopen in drukke gebieden namelijk. Gaat dat wel lukken met hem, heb je daar over nagedacht?
Beauty kan goed met andere honden ook, reuen.
Hij negeert ze meestal.
Loslopen vind ik erg fijn voor honden.
Nu heb ik Beauty nog niet los, maar zodra hij wat aan mij gewend is, dan is het wel de bedoeling dat hij los gaat.
Hij heeft al wel een paar keer gesnuffeld aan andere honden ( die los liepen en op hem afkwamen), ging alleen snuffelen en daarna weer verder met wat hij aan het doen was.
doggy

alm@ schreef: Je leest alleen wat je wilt lezen. Waarom een Westie een slipketting om die van de vorige baasjes waren, die had je in die 10 dagen er makkelijk af kunnen halen. Waarom heeft die Pei een slipketting om, ook van de vorige baasjes?
Als je bij de foto hoek kijkt, zie je dat hij daar een gewone halsband om heeft.
En ja, er staat een foto bij waar hij nog wel een slipketting omheeft, maar die halsband die hij omhad is van Beike en eigenlijk is die te klein voor Beauty.
Ga zo naar de DW om een goede halsband te kopen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

alm@ schreef:Ik kan het niet laten. Ben ik nou de enige die dit een stomme zet vind? Twee 4-jarige heren waarvan er 1 als niet gemakkelijk bekend staand ras. Het is in mijn ogen gewoon vragen om problemen. Ik ben ook niet dol op teefjes maar toen wij een maatje voor Rock zochten zijn we bewust op zoek gegaan naar een teef want een reu erbij was vragen om ellende.
Ik hoop voor jou dat het goed gaat maar ik vind wel dat je je eigen belang bóven dat van Beike stelt en dat vind ik erg kwalijk.
'

Eens ik vind dit een onnadenkende keuze waarbij enkel de belangen van Anneke voorop staan.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Verwijderd door moderator
Verwijderd door moderator. Ik vind het echt raar om daar achteraf stampvoetend een verklaring voor te eisen. :19:
ik vind dat ook niet bepaald netjes.
Hier lopen ze ook met hun halsbanden om in huis. Hera met een halfcheck....ook als wij er niet zijn....

Verder, Beike is toch gecastreerd? Dat zou dan toch op zich best samen moeten kunnen gaan?
Ik vind de keuze niet heel erg slim hoor, ik had voor een makkelijker ras gekozen ook ivm uitlaten e.d.

Verder hoop ik dat het goed zal blijven gaan en dat Anneke in kan grijpen mocht de Pei toch onverhoopt op Beike klappen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat van Nicky is niet netjes nee.

Maar snap je nou wel waarom mensen hun twijfels hebben Anneke? Dat gaat er volgensmij nog niet helemaal in. Alsjeblieft denk na!!
Ik vind het echt een leuke hond om te zien en als het goed gaat met Beike super. Maar blijf nadenken en in de gaten houden!
doggy

LéonieHonden schreef:Dat van Nicky is niet netjes nee.

Maar snap je nou wel waarom mensen hun twijfels hebben Anneke? Dat gaat er volgensmij nog niet helemaal in. Alsjeblieft denk na!!
Ik vind het echt een leuke hond om te zien en als het goed gaat met Beike super. Maar blijf nadenken en in de gaten houden!
Ja, dat snap ik heus wel.
Begrijp dat niet verkeerd.
Ik hou ze natuurlijk goed in de gaten en laat ze nooit zonder toezicht alleen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

doggy schreef: Ja, dat snap ik heus wel.
Hoe ga je dat dan doen als je gaat werken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Marjoleine schreef:
doggy schreef:Ho,ho,...

Niet zo snel...

Dat van Nicky kon ik niks aan doen....
Als Nicky nu nog geleefd had, was Beauty er nooit gekomen!!!

verwijderd door moderator
Oh he BAH wat zwak dit jongens .... kom op he .. prima hoe jullie erover denken maar gun iemand ook eens een leuk topic ... ik lees zoveel hier op dat forum en bijna elk forum sluit zich met flinke discussies.
Tis toch haar keuze .. ALS het fout gaat dan is dat haar eigen schuld en leert ze daar zelf wel van ... het hoeft niet per definitie fout te gaan met 2 reuen van dezelfde leeftijd of een pei soort ... wie weet gaat dit wel hardstikke goed .. ze heb duidelijke afspraken met de ouwe eigenaar en ken dus de hond altijd terug brengen ... waarom altijd zoveel kritiek

aan TS : ik hoop dat het heel goed gaat en hoop dat ze samen / jullie allemaal veel plezier aan elkaar hebben
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Snappen doe ik je keus niet, verstandig en doordacht vind ik het ook niet, maar ja, dat hoef ik ook allemaal niet te vinden, ik heb er niets mee te maken :19:

Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie lang plezier hebben van elkaar :ok:
Afbeelding
doggy

renee-uk schreef:
Zit momenteel in de WW.

Hoef me daar eerst geen zorgen om te maken.
Maar oppas is al geregeld, mocht ik weer aan het werk gaan.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tsja, waar Annekes wil is, moet ook koste wat kost een weg zijn.

Veel wijsheid gewenst
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Reneey schreef:
Oh he BAH wat zwak dit jongens .... kom op he .. prima hoe jullie erover denken maar gun iemand ook eens een leuk topic ... ik lees zoveel hier op dat forum en bijna elk forum sluit zich met flinke discussies.
Tis toch haar keuze .. ALS het fout gaat dan is dat haar eigen schuld en leert ze daar zelf wel van ... het hoeft niet per definitie fout te gaan met 2 reuen van dezelfde leeftijd of een pei soort ... wie weet gaat dit wel hardstikke goed .. ze heb duidelijke afspraken met de ouwe eigenaar en ken dus de hond altijd terug brengen ... waarom altijd zoveel kritiek

aan TS : ik hoop dat het heel goed gaat en hoop dat ze samen / jullie allemaal veel plezier aan elkaar hebben
Omdat "als" het fout gaat de honden de l*l zijn :wink: lijkt me logisch daar vallen de klappen.
natuurlijk hopen we dat het goed gaat,maar een handige combi is het gewoon niet :U:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

doggy schreef:
renee-uk schreef:
Zit momenteel in de WW.

Hoef me daar eerst geen zorgen om te maken.
Maar oppas is al geregeld, mocht ik weer aan het werk gaan.
nou super toch... is dat ook geregeld
er zijn meer mensen hier die de honden gescheiden moeten houden..
en je hebt toch 2 pei's al eerder gehad las ik..
dus je zult er wel verstand van hebben van het ras...
ik zou zeggen zet je comp uit en ga lekker genieten van je hondjes..
en kijken hoe die is en wat ie kan...
en maak er een leuk dagje van..
en laat ze hier maar lekker zeiken..

:ok:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

owjee anneke wat heb je nu weer gedaan :ugh:
snap dat je een pei een leuke hond vind.. dat zijn ze ook.. maar over het algemeen niet lief tegen andere honden, en dan vooral reuen tegen over reuen..

en als je al eerder peitjes hebt gehad, behoor je dit te weten en had je hier nooit aan moeten beginnen
ik zeg niet dat het fout gaat.. maar die kans is echt enorm groot..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
doggy

De Pei die ik nu heb, is heel lief tegen andere honden.
Hij is juist sociaal.
De andere 2 die ik heb gehad waren dat niet echt, alleen tegen bekende honden waren ze lief.
Beauty reageert goed op andere honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”