Hoi Maartje, ik ga donderdag bij Udo vlees halen. Dan zal ik dat ook navragen.Maartje schreef:De visvariant is nieuw voor mij. Weet iemand wat daar inzit?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotgering
Moderator: moderatorteam
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Re: Lotgering
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- *Silvia*
- Zeer actief
Tiny schreef:*Silvia* schreef:Ik geefhet sam nu ook een aantal dagen en hij vliegt elke avond ze etensbak zowat aan zo lekker vind hij het tenminste hetis zo snel op dat ik daar vanuit ga![]()
Dus dinsdag maar weer bellen of ik meer kan halen
Haal jij het op de Leyweg? En geef jij minder dan het andere voer dat je gaf?
Ik ga het toch ook eens proberen zie hier zoveel positieve verhalen.
Yep ik haal het daar enne ik geef iets minder dan anders ervan aan sammetje
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dank je*Silvia* schreef:Tiny schreef:*Silvia* schreef:Ik geefhet sam nu ook een aantal dagen en hij vliegt elke avond ze etensbak zowat aan zo lekker vind hij het tenminste hetis zo snel op dat ik daar vanuit ga![]()
Dus dinsdag maar weer bellen of ik meer kan halen
Haal jij het op de Leyweg? En geef jij minder dan het andere voer dat je gaf?
Ik ga het toch ook eens proberen zie hier zoveel positieve verhalen.
Yep ik haal het daar enne ik geef iets minder dan anders ervan aan sammetje
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Er is alleen 1 "nadeel".... Ze zijn vlot haha k ben Herby gewend waar het ongeveer 2 weken doet. Ik dacht ik doe slim en bestel lekker op tijd. Ze komen het dus morgen al brengen
Vriezer maar opnieuw inrichten 
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
freskin schreef:Ik voer het ook sinds een week en ben erg tevreden. Ik woon in het noorden van friesland en heb het ook laten bezorgen.Jacan schreef:Ik zit er over tedenken om dit ook eens tegaan voeren
Zal eens kijken of ze het hier ook bezorgen
Eerst heb ik een krat besteld met alle 5 de smaken om te proberen. Bestellen kost hier in het noorden 12 euro.Niet echt heel goedkoop,maar de volgende keer bestel ik twee kratten of meer,dan komt het verhoudingsgewijs beter uit met de bezorgkosten. Ik geloof dat ik hier laatst las dat iemand uit de buurt van Drachten 10 euro voor het bezorgen betaalde.
Het zijn mooie langwerpige pakjes, dus makkelijk weg te bergen in de vriezer. Ik wissel het af met smuldier. Dat bevalt goed.
Bestel jij het gewoon van de site zelf dan??
Ik had op de show in leeuwarden een paar pakketjes van AHV ( ook nog nooit van gehoord)meegenomen en hier was hij ook al gek op alleen is hij wel iets aan de dunne geraakt

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ja, ik heb via de site besteld. Ik kreeg dezelfde dag al antwoord en de week erop kwam de bestelling bij mij aan. Ik heb het eerst wat vermengd met de Smuldier kvv om de overgang wat geleidelijker te laten gaan. Mijn collie heeft eerst wel een beetje diarree gehad, maar nu niet meer. Hier is de link naar de site:Jacan schreef:freskin schreef:Ik voer het ook sinds een week en ben erg tevreden. Ik woon in het noorden van friesland en heb het ook laten bezorgen.Jacan schreef:Ik zit er over tedenken om dit ook eens tegaan voeren
Zal eens kijken of ze het hier ook bezorgen
Eerst heb ik een krat besteld met alle 5 de smaken om te proberen. Bestellen kost hier in het noorden 12 euro.Niet echt heel goedkoop,maar de volgende keer bestel ik twee kratten of meer,dan komt het verhoudingsgewijs beter uit met de bezorgkosten. Ik geloof dat ik hier laatst las dat iemand uit de buurt van Drachten 10 euro voor het bezorgen betaalde.
Het zijn mooie langwerpige pakjes, dus makkelijk weg te bergen in de vriezer. Ik wissel het af met smuldier. Dat bevalt goed.
Bestel jij het gewoon van de site zelf dan??
Ik had op de show in leeuwarden een paar pakketjes van AHV ( ook nog nooit van gehoord)meegenomen en hier was hij ook al gek op alleen is hij wel iets aan de dunne geraakt
http://www.lotgering.nl/Default.aspx?ta ... uage=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er ook maar eens een mailtje aan gewaagd. Ze doen het hier erg goed op Kivo maar dat is altijd wel een gedoe om te halen. Hiervan zit een verkooppunt zowat om de hoek, dus dat zou erg handig zijn 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Besteld en prima levering
.
Helaas is het Luuk te zwaar op de maag. Hij geeft vrij makkelijk over en op dit voer is het verergert. Na stoppen met totaalvoer gaat het weer beter. Ik vind het vrij plakkerig (vet
) en waarschijnlijk is dat ook het grootste probleem voor Luuk. Ook is de ontlasting van mijn beide hondjes meer dan voorheen en smeuïger.
Gezien Luuk zijn probleem ga ik niet verder met dit voer (zoals het nu is).
Iemand geïnteresseerd in 14 kilo????
Helaas is het Luuk te zwaar op de maag. Hij geeft vrij makkelijk over en op dit voer is het verergert. Na stoppen met totaalvoer gaat het weer beter. Ik vind het vrij plakkerig (vet
Gezien Luuk zijn probleem ga ik niet verder met dit voer (zoals het nu is).
Iemand geïnteresseerd in 14 kilo????
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ChantalBos
- Zeer actief
Ik heb net gevraagd wat voor orgaanvlees wordt gebruikt. Er zit 15% orgaanvlees in een verpakking en dat orgaanvlees bestaat uit hart, nier, lever en long.ChantalBos schreef:Naar mijn weten zit er in ieder geval lever en nier in. Want dat krijg ik alleen van hem als het "over" is. Ik ga van de week toch heen om kipkakassen en pens te halen en dan zal ik het eens navragen.Hutsje schreef:nee, idd. ik voer het niet maar ben wel benieuwd. want als er als orgaanvlees long en milt of pens in zit is het dus niet kompleet. er zou ook lever, nier en hart in moeten zitten. naja, ms waag ik er nog wel een mailtje aan.
De visvariant bestaat uit 30% vis voornamelijk kabeljauw aangevuld met platvis. De overige 70% bestaat uit rund en lamsvlees (mmm nu twijfel ik of hij nou rund of kip zei
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik voer het nu ruim twee weken en ondanks dat ik het er prima vind uitzien, hebben de honden nog steeds dunne ontlasting. Is er iemand die het vlees van me over wil nemen? Ik denk dat ik nog zo'n 10 kilo heb liggen, maar dat zou ik even moeten nakijken. Ik woon in Delft. Eventueel kan ik het brengen als het dichtbij Delft is.
-
Cootje1963
Dat klinkt dus helemaal niet zo goed.Twee mensen die in dit topic hun voorraad aanbieden.
Ik geloof dat ik het maar hou op Carnibest en Smuldier. 
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Hier doen ze het er alle drie prima op, ze poepen minder en hun drollen zien er prima hard uit, Demi drinkt een stuk minder en Joy likt niet meer aan de binnen kant van haar achterpoten.
Dus om nou meteen te roepen: dat klinkt helemaal niet goed, omdat een paar honden het er niet goed op doen vind ik wat overdreven.
De ene hond doet het bv goed op Cavom en de ander op Royal Canin.
Ik ben heel tevreden over Lotgering.
Dus om nou meteen te roepen: dat klinkt helemaal niet goed, omdat een paar honden het er niet goed op doen vind ik wat overdreven.
De ene hond doet het bv goed op Cavom en de ander op Royal Canin.
Ik ben heel tevreden over Lotgering.
Groetjes Patries

-
duitse herder
- Zeer actief
- ChantalBos
- Zeer actief
Ik ben er ook super tevreden over. Yenthe mag alleen maar 100% lamsvlees en dat maken ze speciaal voor haar. Sinds ze hun eten krijgt gaat ze met sprongen vooruit.
- Liesbeth
- Zeer actief
Niet meteen zo negatief, hoor. Veel honden doen het er wel goed op en Luuk is geen goede referentie.Cootje1963 schreef:Dat klinkt dus helemaal niet zo goed.Twee mensen die in dit topic hun voorraad aanbieden.Ik geloof dat ik het maar hou op Carnibest en Smuldier.
Zijn ingewanden zijn blijkbaar nogal gevoelig en ik denk dat de kringspier tussen slokdarm en maag niet zo heel goed werkt. Hij geeft iig vrij makkelijk over, vaak gewoon tijdens het lopen, zonder aanwijzingen van te voren. Als hij veel water drinkt bv, kan je er de donder opzeggen dat een gedeelte ervan binnen 50 meter er weer uitkomt. Geperste brok bv werkt daarom ook niet bij hem, want dan gaat hij veel drinken
Als ik alleen Tessa had gehad, dan had ik het nog niet opgegeven. Maar voor het verdelen van het voer over beide honden is het gewoon makkelijker om beiden hetzelfde te geven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- senna03
- Zeer actief
Liesbeth schreef:Niet meteen zo negatief, hoor. Veel honden doen het er wel goed op en Luuk is geen goede referentie.Cootje1963 schreef:Dat klinkt dus helemaal niet zo goed.Twee mensen die in dit topic hun voorraad aanbieden.Ik geloof dat ik het maar hou op Carnibest en Smuldier.
Zijn ingewanden zijn blijkbaar nogal gevoelig en ik denk dat de kringspier tussen slokdarm en maag niet zo heel goed werkt. Hij geeft iig vrij makkelijk over, vaak gewoon tijdens het lopen, zonder aanwijzingen van te voren. Als hij veel water drinkt bv, kan je er de donder opzeggen dat een gedeelte ervan binnen 50 meter er weer uitkomt. Geperste brok bv werkt daarom ook niet bij hem, want dan gaat hij veel drinken.
Als ik alleen Tessa had gehad, dan had ik het nog niet opgegeven. Maar voor het verdelen van het voer over beide honden is het gewoon makkelijker om beiden hetzelfde te geven.
Ik hoor meer goede dan slechte verhalen over dit voer hoor. En zo als bij ieder voer; de ene doet het er prima op en de andere weer niet. Senna is gewoon ook moeilijk met eten, of ze vindt het niet lekker, of ze gaat aan de diarree. Of het nu geperste brok, kvv of geexpandeerd is, dat maakt niet uit. Lotgering vindt ze heerlijk, maar ja.....
Dus als er nog iemand interesse heeft dan hoor ik het graag!
-
Tiny
- Zeer actief
Ik had je al een pb gestuurdsenna03 schreef: Dus als er nog iemand interesse heeft dan hoor ik het graag!
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Wat betaal je nu voor zo'n bestelling van 2 kratten totaal bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd...Hoewel Smuldier handiger doseren is denk ik, voor Q.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Stom, heb het al gevonden.
Denk dat het onhandig is. Q krijgt 800 gram smuldier per dag en is precies goed qua gewicht. Dan is dit echt lastiger te doseren als het ook nog eens vetter is.
Denk dat het onhandig is. Q krijgt 800 gram smuldier per dag en is precies goed qua gewicht. Dan is dit echt lastiger te doseren als het ook nog eens vetter is.
-
duitse herder
- Zeer actief
Nee hoor want ze zijn per 500 gram verpakt, dan ontdooi je er 3 voor 2 dagen. 1,5 pakje per keer, dat is 750 gr op een dag
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 5 kilo gehaald om uit te proberen. Stinkt wel zeg, heel mijn vriezer ruikt ernaar
Ben benieuwd wat de dames en heer er van vinden 
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
De totaalvoer met pens of vis stinken ja
maar die vinden ze daarom juist extra lekker 
Groetjes Patries

- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik geef ook lotgering, hondjes zijn er erg blij mee en ze doen het er supergoed op 
If it's not an aussie it's just a dog.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Zijn er mensen in de buurt van Boxtel die Lotgering voeren en waarmee ik samen Lotgering kan bestellen??

-
Tiny
- Zeer actief
Ik heb het net opgehaald, dank Petra
en bij thuiskomst moest gelijk de tas met inhoud geïnspecteerd worden. Jeda vond dat ze het bevroren ook wel kan eten maar dat doen we maar niet
De lucht, die ik wel mee vind vallen, doet haar in ieder geval al watertanden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- senna03
- Zeer actief
Vond het erg gezellig om even met je te kletsen! Ik hoop dat je hondjes gaan smullen vanavond 
-
Tiny
- Zeer actief
Ik vond het ook heel gezellig en je hebt twee hele lieve en mooie honden.senna03 schreef:Vond het erg gezellig om even met je te kletsen! Ik hoop dat je hondjes gaan smullen vanavond
Het eten was een groot succes
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had de gewone besteld. Maar ik vraag me af of ik die ook echt gekregen heb. Heel de vriezer ruikt ernaar (waar dus ook onze eigen spullen in liggenpatricia schreef:De totaalvoer met pens of vis stinken jamaar die vinden ze daarom juist extra lekker
Ze vinden het inderdaad wel heel erg lekker
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Hmmmm....Lysette schreef:Ik had de gewone besteld. Maar ik vraag me af of ik die ook echt gekregen heb. Heel de vriezer ruikt ernaar (waar dus ook onze eigen spullen in liggenpatricia schreef:De totaalvoer met pens of vis stinken jamaar die vinden ze daarom juist extra lekker
) en als we even de deur open hebben gehad ruik je het in heel het kamertje en op de gang
![]()
Ze vinden het inderdaad wel heel erg lekker
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hoeveel moet je er van geven? Ik heb totaal versie overgenomen van Liesbeth, maar voor een hond van 30 kg? 1 pakje of is dat teveel?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi