wendy1986 schreef:renee-uk schreef:
vanuit de hond gezien bedoel ik dat

Op die manier schrik je -als hond- honden af die zelf al niet sterk in hun schoenen (!) staan, beetje zoals een kind kan gaan staan schreeuwen van 'ik ben lekker toch niet bang voor jou' en als je dan in zn richitng loopt rent ie hard weg
Ik zou als ik jou was al beginnen met afleiden voordat het zo ver is. Als je je hond een beetje kunt lezen kun je al zien wanneer ze een hond in de smiezen krijgt.
Een balletje wil daarbij nog al eens erg goed helpen, als haar aandacht op het balletje is kan ze die zelfde aandacht niet bij een andere hond hebben.
Daarom moet je ook aktie ondernemen vóórdat ze in de uitval mode gaat, is het eenmaal zo ver zal een bal ook niet helpen.
ja inderdaad ik zie precies wanneer ze een hond in de smiezen heeft, en dan ga ik haar dus afleiden. Het is wel ooit moeilijk, dan loopt ze heel speels en vrolijk naar een hond toe, dan snuffelen ze wat aan elkaar, en dan ineens HAP. zonder voortekenen. Dan ben ik dus te laat met mijn balletje... Zal dit angst zijn dan?

Of pure agressie?
Ik vind dit moeilijk te bepalen. gewoon trut gedrag

dat is makkelijk te voorkomen door haar gewoon niet naar andere honden toe te laten gaan.
Aandacht voor jou en de bal, dan is er ook geen aandacht voor die andere hond.
Er zijn vast ook wel honden die je kent en waar ze het wel mee kan vinden, dan laat je haar toch met die honden spelen?
het is geen angst denk ik, ook geen agressie maar gewoon onaangepast gedrag

edit:
het is alleen wel zo dat ze door dat gedrag een soort winnaars ervaring opdoet, waardoor het eerder slechter dan beter zal worden.
En ook is de kans natuurlijk erg aanwezig dat ze een verkeerde hond treft waar ze dit bij doet en dan kan het wel eens helemaal mis lopen en heb je honden met gaatjes.
Ik zou haar echt niet naar vreemde honden toe laten gaan zolang ze zich niet kan gedragen.