Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe moet dat met deze kou?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Hoe moet dat met deze kou?
Ik kom net thuis van trainen. Voor het eerst dat ik echt last van de kou had. M'n tenen zijn een soort van dubbel geklapt omdat ze bevroren waren. En ik hield me zo stijf van de kou dat het allemaal niet zo lukte. Izzie snapte er niks van, lekker termperatuurtje toch 

Linda, Izzie en Bram
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik heb een t shirt aan met een fleecetrui en een gewatteerde jas. Zie eruit als een Michelinmannetje. Muts op, handschoenen aan (beiden fleece) en spijkerbroek, dikke sokken en welkoop laarzen. Als het nou écht te koud zou zijn kan ik nog een maillot onder mijn broek aan maar meestal is dit wel afdoende. En ik ben ook een dikke koukleum.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Marion. schreef:Geen probleem. Ik heb gewoon een katoenen trui aan, met een spijkerbroek. Normale sokken en mijn Lowa's. Dan een soort fleece-vest met daaroverheen een bodywarmer. Geen handschoenen, geen sjaal, geen muts. Gewoon lekker doorstappen, blijf je vanzelf warm. Ik krijg alleen kippenvel als de honden het water in gaan.
zo loop ik ook
geen handschoenen geen muts oid
zelfs de rits af en toe los want dan heb ik het warm en Bé heeft vanalles op en aan en nog steenkoud
Fenneke en Baloe

- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Hoe kouder, hoe leuker! Ik zorg er vooral voor dat ik warme voeten, handen en oren heb. Als dat warm heeft, is de rest niet zo heel erg. Ik gebruik gewoon een muts die ook oren bedekt, dikke skiwanten met fleece gevoerd en waterdicht, en een dubbel paar wollen sokken in gore-tex bergschoenen. Als het regent, nog een waterdichte KW en een regenbroek over m'n broek en ik trotseer de wereld
Neen, ik ben zo geen koukleum. Maar als ik moe ben, heb ik snel koud, en als het weer me tegensteekt of ik heb geen zin om te gaan wandelen, ga ik gewoon niet wandelen met de honden. Ze maken daar geen probleem van en is een kwestie van gewoonte.
Neen, ik ben zo geen koukleum. Maar als ik moe ben, heb ik snel koud, en als het weer me tegensteekt of ik heb geen zin om te gaan wandelen, ga ik gewoon niet wandelen met de honden. Ze maken daar geen probleem van en is een kwestie van gewoonte.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou, tot dusver ging het wel met dik aankleden, maar ik snap wat je bedoelt hoor!Maeve schreef:De hond goed uitlaten zonder dat je zelf bevriest? Ik ben altijd al een koukleum dus nu is het helemaal rampzalig. Gisteren met de honden gelopen met veul kleding aan! Twee shirts, twee vesten, winterjas, 3 paar handschoenen tegelijk, dikke sokken, muts, sjaal. En nog had ik na 5 minuten bevroren handen, zo pijnlijk! Dus ik voel me nu vreselijk schuldig, vooral Nilo komt niet echt aan zn beweging zo. Dat compenseren we wel met clickertraining, maar dat is toch anders.
Ben ik de enige die dit een probleem vind?
Ik moest vandaag vroeg weg naar een cursus elders in 't land, dus ik liep al voor half 7 buiten, met het idee om effe een flinke (aangelijnde, in het donker kunnen ze niet los) wandeling te doen, omdat het stel ook best lang alleen moest zitten vandaag.
Ik had effe niet meegekregen dat de gevoelstemperatuur iets van -15 zou zijn vanochtend vroeg. Ik heb het een half uur volgehouden, en toen werd ik gewoon een beetje wiebelig van de kou. Die wind sneed gewoon door alle lagen kleding heen. (Lilo had gek genoeg - zonder jas - helemaal nergens last van.)
Ik heb thuis in vredesnaam nog maar effe flink met ze gespeeld voordat ik weg ging, want als ze niet lang genoeg lopen worden ze vaak erg creatief in energie kwijtraken
Maar in elk geval: zoals vandaag hoop ik niet meer mee te maken. Het was gemeen ijzig koud, zo erg heb ik het deze winter nog niet meegemaakt. Ik had (buiten!) CS afgesproken met een collega wiens tram vertraging had en na 10 minuten was ik bang dat ik tegen de vlakte zou gaan en ben ik maar een winkel ingestapt. En die collega heeft het nooit koud maar liep nu ook te bibberen.
Mooi pak sneeuw en een graadje vorst, prima, maar met dit soort gein mag van mij de lente beginnen met 25 graden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
nance
- Erelid
Net als bij Twinkeltje is warm lopen bij mij geen optie
Ik ben wel een echte koukleum en kan niet wachten tot het lente is!
Dan hoef ik de helft niet meer aan te doen van wat ik nu aan moet, maar gewoon lekker zonder jas en met blote benen naar buiten.
Nu moet ik dit allemaal aan doen:
T-shirt met lange mouwen, daarover een trui en daarover een dikke winterjas. Haar los en in de jas, werkt uitstekend als das. Geen muts daar hou ik niet van, Een gewone broek met daar overheen een thermo broek. Thermo handschoenen.
Thermo sokken en laarsjes o en dan nog een warm kleed over mn benen. Het enigste wat dan nog koud is als ik thuis kom, zijn mn knieën.
Ik ben dan wel 2 à 3 uur buiten met ze. De korte pies en poep rondjes doe ik geen tremo broek en geen handschoenen aan..
Dat met die 'gevoelstemparatuur' heb ik altijd al grote onzin gevonden. Je voelt toch dat het -15 is, dan is het toch -15?
Ik ben wel een echte koukleum en kan niet wachten tot het lente is!
Dan hoef ik de helft niet meer aan te doen van wat ik nu aan moet, maar gewoon lekker zonder jas en met blote benen naar buiten.
Nu moet ik dit allemaal aan doen:
T-shirt met lange mouwen, daarover een trui en daarover een dikke winterjas. Haar los en in de jas, werkt uitstekend als das. Geen muts daar hou ik niet van, Een gewone broek met daar overheen een thermo broek. Thermo handschoenen.
Thermo sokken en laarsjes o en dan nog een warm kleed over mn benen. Het enigste wat dan nog koud is als ik thuis kom, zijn mn knieën.
Ik ben dan wel 2 à 3 uur buiten met ze. De korte pies en poep rondjes doe ik geen tremo broek en geen handschoenen aan..
Dat met die 'gevoelstemparatuur' heb ik altijd al grote onzin gevonden. Je voelt toch dat het -15 is, dan is het toch -15?
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Onze verwarming staat in de dag altijd op 17 graden, reden dat ik dit doe is beter tegen de koude te kunnen en dat helpt eigenlijk wel vinden we hier, als de mensen hier komen zeggen ze, amai, das hier koud, wij vinden het dan goed, als ik ga wandelen draag ik een broek die ik evengoed in de zomer draag, zo tretchen sportbroek, gewone wandelschoenen met 1 paar kousen en een gewone jas, niet overdreven dik, geen sjaal en niets op mijn hoofd, wel handschoenen, en heb geen kou gehad tijdens wandeling van 45 min.
misschien proberen waard, minder in de warmte te leven in huis.
nadeel, als het 25 graden is zijn we aan bakken
terwijl andere mensen zeggen, nu is het beetje lekker aan worden
nadeel, als het 25 graden is zijn we aan bakken
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Vroeger was ik geen koukleum, maar in de loop der jaren steeds meer geworden. Onanks dat ik dit weer prachtig vind, heb ik het erg koud. Toen ik zaterdag 3 uur les heb staan geven op de openvlakte lang de snelweg was het echt erg, met als gevolg dat ik nu flink ziek ben. Was vergeten een skibroek aan te trekken en een muts en sjaal.
Maar goed wat heb ik zoal aan. Ik begin met een hemdje, strak t/shirt met lange mauw en 1 of 2 truien meestal wol en of fleese. Je moet luchtige laagjes maken, want lucht issoleert de boel. Te veel en te strak overelkaar kleding helpt daarom ook niet. Daarna een waterdichte dikke jas en soms nog een soort hele grote schapenvachttrui met voering erover. Dan ben ik echt net een schaapje en omdat het ding tot aan mijn knieen hangt ben ik net klein duimpje. Mijn benen, panty of mallot met daarover een broek en daarover een skibroek. Over mijn voeten vaak dan nog 1 of 2 paar sportsokken en bij echt koud weer platic zakjes. Daarna stap ik ik mijn heerlijke paardrijsnowboots. Geweldig, deze komen ook nog eens tot aan mijn knie en nooit koude voeten. Aan handschoenen heb ik vaak 2 paar aan. Ook weer paardrijhandschoen. Ik heb leren aan omdat deze waterdicht zijn en fleese voor de warmte. Bij echt koud weer ook van die hotdingen, die je overigens ook voor je voeten hebt bij paardensportwinkel. Dan nog een lekker dikke sjaal en soms zelfs 2. En een oorband en een muts. Maar goed dit is extreem voor als ik 3 uur les sta te geven op een open vlakte en dus zelf wat minder beweeg. als ik ga wandelen breekt soms het zweet me op deze manier uit en heb ik dus iets minder aan.
Maar goed wat heb ik zoal aan. Ik begin met een hemdje, strak t/shirt met lange mauw en 1 of 2 truien meestal wol en of fleese. Je moet luchtige laagjes maken, want lucht issoleert de boel. Te veel en te strak overelkaar kleding helpt daarom ook niet. Daarna een waterdichte dikke jas en soms nog een soort hele grote schapenvachttrui met voering erover. Dan ben ik echt net een schaapje en omdat het ding tot aan mijn knieen hangt ben ik net klein duimpje. Mijn benen, panty of mallot met daarover een broek en daarover een skibroek. Over mijn voeten vaak dan nog 1 of 2 paar sportsokken en bij echt koud weer platic zakjes. Daarna stap ik ik mijn heerlijke paardrijsnowboots. Geweldig, deze komen ook nog eens tot aan mijn knie en nooit koude voeten. Aan handschoenen heb ik vaak 2 paar aan. Ook weer paardrijhandschoen. Ik heb leren aan omdat deze waterdicht zijn en fleese voor de warmte. Bij echt koud weer ook van die hotdingen, die je overigens ook voor je voeten hebt bij paardensportwinkel. Dan nog een lekker dikke sjaal en soms zelfs 2. En een oorband en een muts. Maar goed dit is extreem voor als ik 3 uur les sta te geven op een open vlakte en dus zelf wat minder beweeg. als ik ga wandelen breekt soms het zweet me op deze manier uit en heb ik dus iets minder aan.

-
kiddo
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.
schelsey schreef:Onze verwarming staat in de dag altijd op 17 graden, reden dat ik dit doe is beter tegen de koude te kunnen en dat helpt eigenlijk wel vinden we hier, als de mensen hier komen zeggen ze, amai, das hier koud, wij vinden het dan goed, als ik ga wandelen draag ik een broek die ik evengoed in de zomer draag, zo tretchen sportbroek, gewone wandelschoenen met 1 paar kousen en een gewone jas, niet overdreven dik, geen sjaal en niets op mijn hoofd, wel handschoenen, en heb geen kou gehad tijdens wandeling van 45 min.
nadeel, als het 25 graden is zijn we aan bakkenterwijl andere mensen zeggen, nu is het beetje lekker aan worden
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Wij hebben het ook ongeveer 18 graden in huis, dat vinden wij een aangename temperatuur en hebben het buiten dan ook niet snel koud. De overgang is gewoon niet zo extreem.
Het nadeel is dat veel mensen het dus niet lekker warm bij ons vinden. Het voordeel daarvan is dan weer dat ze ook niet de hele avond blijven hangen..
-
Sandor
Ik ben gek op de koude.
Hoe kouder, hoe beter.
Overdag, alsk hier alleen ben, zet ik de verwarming af.
Volgens m'n broer benk een freak, ma ik vind het zalig.
Ik kan wel echt niet goed tegen warmte.
Je zal mij nooit vrijwillig een sauna zien binnengaan.
Hoe kouder, hoe beter.
-
kiddo
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.
Ik heb een moeder en die is net zo..Sandor schreef:Ik ben gek op de koude.
Hoe kouder, hoe beter.
Vroeger deed ze zelfs de achterdeur open als het winter was...''beetje frisse lucht'' zei ze dan.
Vond ik wel een beetje veel van het goede hoor..moet ik zeggen..
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Hier ook geen koude voeten, 2 paar sokken aan in mijn gevoerde regenlaarzen, ideaal. Ook met de sneeuw. Glij niet zo gauw uit met deze laarzen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou nee. Ben je wel eens op wintersport geweest? Als het windstil is en je zit lekker in het zonnetje op een terrasje halverwege zo'n berg met zeg -5, kan je probleemloos in je T-shirt gaan zitten. Als de zon weg is en steekt een flinke wind op met diezelfde -5 ben je blij als je heel dik ingepakt bent.nance schreef: Dat met die 'gevoelstemparatuur' heb ik altijd al grote onzin gevonden. Je voelt toch dat het -15 is, dan is het toch -15?
En andersom, als het 25 graden is en er staat een beetje wind, lijkt het een stukje koeler, maar het is nog steeds 25 graden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
MotorbotjesDaisy@ schreef:Als ik moet fietsen gaan hier ook de motorhandschoenen aan.
Motorjas is ook al opgeofferd aan hondentraining. Lekker de voering erin en héérlijk warm!
Nu alleen nog iets voor m'n voeten.....
Die dunne handschoenen die ze in motorzaken verkopen om dan daarover de zwaardere te doen, die zijn ook aangenaam.
Trouwens die sjaaltjes die je over je hoofd trekt ook. Heb je geen last met overtollige stukken sjaal
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
niet extreem koud maar dat kan ook niet anders als je ziet hoe ik op pad ga, warme jas, sjaal, bontmuts met kleppen over mijn oren, skibroek en mijn warme thermolaarzen. (welkoop)
het is een gedoe met aankleden maar heb het nog niet echt koud gehad op deze manier....
gr laura
het is een gedoe met aankleden maar heb het nog niet echt koud gehad op deze manier....
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat zijn windstopperspaulemieke schreef:MotorbotjesDaisy@ schreef:Als ik moet fietsen gaan hier ook de motorhandschoenen aan.
Motorjas is ook al opgeofferd aan hondentraining. Lekker de voering erin en héérlijk warm!
Nu alleen nog iets voor m'n voeten.....![]()
Die dunne handschoenen die ze in motorzaken verkopen om dan daarover de zwaardere te doen, die zijn ook aangenaam.
Trouwens die sjaaltjes die je over je hoofd trekt ook. Heb je geen last met overtollige stukken sjaal

En heb hier electrisch verwarmde binnenvoering voor in de jas, broek en handschoenen (op een batterij)
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Gewoon lekker warm aankleden en flink doorstappen , dan krijg je het uiteindelijk toch een beetje warm.
Thermoboots aan, thermo onderbroek(een heul lange) onder gewone broek aan.
Muts op, das om, handschoenen aan en gaan met die banaan.
Daarna thuis lekkere warme choco drinken..
Ik loop best wel graag met koud weer.
Thermoboots aan, thermo onderbroek(een heul lange) onder gewone broek aan.
Muts op, das om, handschoenen aan en gaan met die banaan.
Daarna thuis lekkere warme choco drinken..
Ik loop best wel graag met koud weer.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.