Het grappige is, dat dat niet mijn uitgangspunt is.Langhaar schreef:Het " nadeel " van een trainingsveld is natuurlijk dat het goed moet, anders hoef je niet te gaan trainen, daardoor komt er toch wel druk te liggen op de baas en hond en voor sommigen is het moeilijk omgaan met die druk.korthaar schreef:Ik denk dat veel apporteer problemen, juist te maken hebben met de trainingsmethode die jij voorstaat.jalumi schreef:Dit is puur dominant gedrag. Ik zou toch wel serieus corrigeren. Eerst met een grote mond en indien nodig er heen rennen en de hond even fors aanpakken.
Kijk eens om je heen in losloopgebieden hoeveel honden niet eindeloos en enthousiast apporteren, waarbij het woord “dominant” niet in het woordenboek van de baas voorkomt.
Vaak hebben die honden nog nooit een trainingsveld gezien en dat is misschien wel juist de reden dat het zo goed gaat.
Dat heb ik zelf ook ervaren tijdens de trainingen, dat akelige prestatie gedoe, de een wilde niet onder doen voor de ander.
Natuurlijk moet ik verbetering zien.
Maar op het trainingsveld verwacht ik ondersteuning van een trainer die mij aangeeft waar ik de fout in ga

Zodat ik een beter team ga vormen met mijn hond.
Die trainers zijn zeer dun gezaaid helaas.