Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is jullie slechtste kant als hondentrainer?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat is jullie slechtste kant als hondentrainer?

Ongelezen bericht door Belle »

Inge O schreef:
Belle schreef:Ik neem me al tijden voor systematisch te zijn met trainen, maar dat wil maar niet lukken. Elke dag train ik wel een of meer keer met de honden, maar vaak sta ik al klaar met clicker en voer en moet dan nog even bedenken waar ik aan zal gaan werken of wat ik voor nieuws zal leren. Ik zou dat dus eigenlijk willen bijhouden. Verder maak ik oefeningen niet af, maar ben geneigd steeds wat nieuws te bedenken, waardoor Belle heel veel dingen kan, maar bijna niets perfect. Ach, heel erg vind ik het ook weer niet (anders zou ik er wel wat aan doen :D ), want trainen is voor ons (baas en hond) meer bezigheidstherapie dan dat ik perse iets wil bereiken.
laat hieruit 'clicker' en 'elke dag' weg en je hebt mij zo ongeveer :mrgreen: .
Grappig, want in jouw eerdere reactie (teveel en te vaak belonen) herkende ik mezelf ook wel. Misschien zit de overeenkomst tussen ons ook wel in het type hond. Ik hoef bij Belle ook niet aan te komen met alweer dezelfde stomme oefening :roll:.
Met Isa heb ik dat excuus niet meer, zij wil wel, dus dan kan ik mijn eigen tekortkomingen niet meer op de hond afschuiven :oeps:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Marjoleine schreef:
Maeve schreef:Kortom: dat is eigenlijk het enige nadeel hier.
Waarom probeer je geen obedience? :mrgreen:
Ik moet er anderhalf uur voor rijden :ugh:[/quote]

Nee hoor, hier zit je maar 40/45 min. vandaan. Je bent welkom om het een keer uit te proberen.

Groetjes van Esther
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Dat ik te weinig train en met mijn eigen honden ben ik te snel tevreden. En daardoor blijf ik hangen en zie ik pas die dingen als ik zelf naar een trainer ga voor obedience of dogdance of behendigheid.

Bij anderen zie ik het veel eerder :oohja:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben zelf te weinig fanatiek en vind het vaak wel best. Zitten ze door een heup gezakt op één bil? Ach, ze zitten toch?
Volgen met de neus in mijn knieholte? Volgen is volgen in mijn boekje? En als Cody nou het liefst volgt tússen mijn benen i.p.v. er naast. Nou, prima toch? :mrgreen:
Bovendien moet ik vaak lachen om dingen die ze nét niet doen. Zoals Kyra bij flyball keurig over drie horden heen springt en dan naar mij kijkt en met de neus in de lucht om de vierde heen loopt.
Of als ze de bal niet direct opvangt, het vertikt om de bal van de grond te pakken. Dan loopt ze ook met een nuffig smoeltje op haar gemak terug. Langs de horden. Want zonder bal in de bek hoeft ze zich niet te haasten en ook niet te springen. Vind ze zelf althans.
Zit ik me te bescheuren om dat smoel van haar en kan het me geen fluit schelen dat ze de training verziekt. Want we doen het voor de LOL :cheer: .
Of Lyndie die tijdens Kyra's beurt snel haar kop uit de halsband trekt, achter Kyra aanrent en haar staart tussen de tanden houdt en gezellig meespringt.
Een soort tandem-flyball.

Je zult mij (met deze of andere honden) dus never nooit op wedstrijdniveau zien. Ik kan elke hond met enig wedstrijdniveau helemaal versjteren :engel: .
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik zet altijd door, wil mijn zin doordrijven. Ben net zo eigenwijs als Roos eigenlijk! :lol1: Mevrouw gaat niet springen, dan ga ik door tot ze gaat springen, fanatiek hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”