Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Ongelezen bericht door duitse herder »

iones schreef:Ik heb niets met kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik ze zoiets toewens. Ik zie liever dat een kind in harmonie opgroeit met een hond en daardoor in het volwassen leven later respect en liefde uitdraagt naar dieren toe in het algemeen. Vergeet niet dat kinderen de toekomst hebben.
duitse herder schreef:En hoe weet jij dat? Je bent er schijnbaar geweest waar ze opgevangen worden?
http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, Nana en ik gaan niet op een schermpje af maar hadden ons al eerder in de materie verdiept. Jij kennelijk nog niet. Een hond die in de kennel van de officier van Justitie terecht komt, zit daar zo lang in isolement dat hij doordraait. Ze komen er slechter uit dan dat ze er in gaan. En al functioneerde zo'n hond al normaal, daarna niet meer! En dan heeft hij natuurlijk ook geen kans van slagen bij zo'n test.
Dat is dus niet waar, ik heb het met mijn eigen ogen gezien namelijk :hmmm:
Die website verteld ook niet alles namelijk, want ik weet er denk ik meer af dan je denkt
Perry en Noah

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

duitse herder schreef:
iones schreef:Ik heb niets met kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik ze zoiets toewens. Ik zie liever dat een kind in harmonie opgroeit met een hond en daardoor in het volwassen leven later respect en liefde uitdraagt naar dieren toe in het algemeen. Vergeet niet dat kinderen de toekomst hebben.
duitse herder schreef:En hoe weet jij dat? Je bent er schijnbaar geweest waar ze opgevangen worden?
http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, Nana en ik gaan niet op een schermpje af maar hadden ons al eerder in de materie verdiept. Jij kennelijk nog niet. Een hond die in de kennel van de officier van Justitie terecht komt, zit daar zo lang in isolement dat hij doordraait. Ze komen er slechter uit dan dat ze er in gaan. En al functioneerde zo'n hond al normaal, daarna niet meer! En dan heeft hij natuurlijk ook geen kans van slagen bij zo'n test.
Dat is dus niet waar, ik heb het met mijn eigen ogen gezien namelijk :hmmm:
Die website verteld ook niet alles namelijk, want ik weet er denk ik meer af dan je denkt

Vertel vertel... want ook ik heb een bijzonder slecht beeld van de kennels waar in beslag genomen honden in verdwijnen. Ik zou mijn hond denk ik liever direct laten inslapen dan hem meegeven naar zo'n kennel. Dus vertel ons aub. wat je weet.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het staat er toch? ze komen gewoon naar buiten, 1 op 1 aandacht, medische zorg en prima verzorging.
Maar goed ik stop er mee om mij steeds te verdedigen, mensen moeten vooral denken wat ze willen
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

M&E schreef:
Carmen schreef:
Budkes schreef:Eigenlijk is dat kind ook vast wel terecht gebeten. Kutkinderen ook, vooral die van 1 jaar oud, die zijn lang niet zo onschuldig als ze eruitzien hoor. :neenee:

Dat is volgens mij sarcastisch bedoeld :wink:
euh, sarcastisch is dan niet het juiste woord. maar er staat nergens een emoticon waaruit je kan afleiden dat dit "grappig" bedoeld is.
Er zijn genoeg mensen die niks met kinderen hebben.
Het is ook niet "grappig" bedoeld, het is sarcastisch bedoeld, en dat is dus wat anders als grappig.
Vind er ook niet veel grappigs aan, aan dit topic.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

bouvierpoedel schreef:Jezus wat een gelul van : kind schuld ,ouders schuld , hond schuld.
Gebeuren er bij jullie nooit ongelukjes of even niet opgelet.
Hoeveel kinderen flikkeren niet van de trap , krijgen een pot hete thee over zich heen of verdrinken in de vijver of worden uit de tuin geplukt door een of andere pedo.
Komen onder de wagen of vallen van hun 3wieler.
Zeg nooit nooit.
Want voor je het weet ben je zelf aan de beurt.
En voor diegeen die het zo zielig voor die hond vinden.
Ik geloof dat als het jullie kind zou overkomen dat de meeste dat beest ook af lieten spuiten omdat het verdriet van je kind overheerst dan dat van je hond.
Ongeacht wie nu schuld is..
Inderdaad er gebeuren wel eens ongelukken.
Hier een ervaringsdeskundige.
Ik had een mastiff, geweldige hond, maar hij had een uitgesproken hekel aan kinderen. Toen hij 6 was werd onze eerste geboren en toen hij 8 was onze tweede. Ik heb de hond dus nooit alleen gelaten met de kinderen. Ruim 6 jaar lang alles zorgvuldig gescheiden gehouden. En dat kan, ook zonder bench want die hadden we niet voor hem. Hield in kinderen mee naar de wc of honden mee naar de wc. Kinderen mee naar boven als ik boven wat moest doen en toen ze nog erg klein waren en kinderen in de box als je even iets moest doen. Dit werd een dagelijkse routine die voor mij makkelijk vol te houden was. Waarom, die hond was mijn alles en ik moest er niet aan denken dat ik hem weg moest doen of in moest laten slapen omdat hij één van de kinderen wat ernstigs had gedaan. Dit is dus 6 en een half jaar lang goed gegaan.

Een jaar voordat hij stierf kregen we een derde hond erbij, een Bullmastiff. Heerlijke hond. Stapel en stapelgek met de kinderen, die waren alles voor hem. Deze draaide heerlijk mee in het gezin en spelen met de kids was zijn lust en zijn leven. Dat was een stuk relaxter als met een hond samen te leven waarbij je de hele dag op het vinkentouw zat. Op een slechte dag echter, hij was ondertussen ruim 4 jaar oud gind het mis. De jongste, 6 jaar oud op dat moment, zat rustig op de grond naast de hond televisie te kijken. Ik zat er aan de andere kant naast op een stoel, dus geen kinderen en hond alleen. Op dat moment gebeurde er iets bij de deur een meter of 5 van ons af. De hond schrok daarvan wakker, verwachtte helemaal niets aan de rechterkant van hem en beet onmiddellijk Simon midden in zijn gezicht. Hij schrok toen zelf ook en liet onmiddellijk weer los. Echter Simon had zijn gezicht behoorlijk open liggen. Moesten direct met hem naar het ziekenhuis. En hij heeft tot de dag van vandaag, 5 jaar later 1 groot litteken en 3 kleine littekens in zijn gezicht.

Het is geen seconde in mij op gekomen de politie te bellen. Ook niet om de hond in te laten slapen. Het was een ongeluk, niemands schuld, en zeker Simons schuld niet, die zat stilletjes tv te kijken. Ik heb de volgende morgen de hond naar een wandelvriendin gebracht omdat ik even rustig na wilde denken wat te doen én toch omdat ik wel even moeite met hem had toen ik Simon 's ochtends zwaar toegetakeld uit bed zag komen. Ik was er van overtuigd dat de hond dit niet echt uit agressie had gedaan. Hij was gewoon geschrokken. Heb wel met de DA een afspraak gemaakt om hem te laten onderzoeken om alle medische oorzaken uit te kunnen sluiten, die trouwens direct aan nam dat ik een afspraak wilde maken om de hond in te laten slapen :19:

Na een week bedenktijd heb ik besloten de hond te herplaatsen bij mijn vriendin, waar hij dus al zat. Deze had dat tussendoor al aangegeven, maar toen was ik er nog niet klaar mee.
Waarom ? Ik was er 99% zeker van dat dit niet weer zou gebeuren, maar die éne procent hè. Daar kwam bij dat mijn jongste toen 6 was én nog wel eens vriendjes over de vloer had, allemaal dingen die ik mee heb laten spelen. Ik bedoel, had hij nog eens, om welke reden dan ook, één kind gebeten dan had ik me dat zelf nooit vergeven.
Daarbij het feit dat hij op een héél erg goed adres zat (als je als hond mocht kiezen, dan wilde je daar wonen, en het feit dat vriendin al een eind in de vijftig was en geen kleine kinderen in de buurt had.
Ik heb er ook nog met een gedragstherapeut over gesproken en die gaf ook aan dat de hond niet "vals"was, maar wel dat de combinatie van een dusdanig explosieve hond in combinatie met nog jonge kinderen geen heel erg geslaagde is. Niet dus het ras Bullmastiff, maar deze individuele hond, type eerst doen en dan denken.

Maar was het nou iemands schuld ? Nee, niet echt het was een combinatie van een aantal factoren.... Het was een ongeluk en die zitten soms in een klein hoekje. Dus oordeel niet te snel.
Gr. Aniek

Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Pffffff Budkes.......
Wat een verschrikking als je zoiets meemaakt met je eigen hond :ugh:

Alle begrip en respect voor de stappen die je daarna genomen hebt.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Budkes schreef: De jongste, 6 jaar oud op dat moment, zat rustig op de grond naast de hond televisie te kijken. Ik zat er aan de andere kant naast op een stoel, dus geen kinderen en hond alleen. Op dat moment gebeurde er iets bij de deur een meter of 5 van ons af. De hond schrok daarvan wakker, verwachtte helemaal niets aan de rechterkant van hem en beet onmiddellijk Simon midden in zijn gezicht. Hij schrok toen zelf ook en liet onmiddellijk weer los. Echter Simon had zijn gezicht behoorlijk open liggen. Moesten direct met hem naar het ziekenhuis. En hij heeft tot de dag van vandaag, 5 jaar later 1 groot litteken en 3 kleine littekens in zijn gezicht.

Het was een ongeluk en die zitten soms in een klein hoekje. Dus oordeel niet te snel.

ik ben als puber ook op deze manier in mijn gezicht gebeten door onze hond--kruising dh x dd--

mijn ouders hebben ook geen moment overwogen om de hond weg te doen

het was een ongeluk en niemand maakte zich er druk om
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mizzsylver schreef:
Inge O schreef: misschien ben ik te snel met mijn aanname, zo ja, dan hoor ik juist heel graag hoe goed het er met die inbeslaggenomen honden wel aan toe gaat en hoe het dan kan dat er al verschillende keren behoorlijke heisa is geweest rond inbeslaggenomen honden en dan met name over het leven dat ze leiden en de manier waarop ze worden getest.
duitse herder schreef:Het staat er toch? ze komen gewoon naar buiten, 1 op 1 aandacht, medische zorg en prima verzorging.
Maar goed ik stop er mee om mij steeds te verdedigen, mensen moeten vooral denken wat ze willen
En er zijn geen andere verhalen - met bewijzen - over hoe er destijds met de RAD met de pitbulls omgegaan werd? :roll: Als één van mijn honden ooit op zo'n manier in de problemen zou komen, verdwijnt die. Dan zit ik met hem onder een brug. Aan me nooit niet dat die voor maanden in een opslagcentrum terechtkomt.
Budkes
Zeer actief

fenneke schreef:
Budkes schreef: De jongste, 6 jaar oud op dat moment, zat rustig op de grond naast de hond televisie te kijken. Ik zat er aan de andere kant naast op een stoel, dus geen kinderen en hond alleen. Op dat moment gebeurde er iets bij de deur een meter of 5 van ons af. De hond schrok daarvan wakker, verwachtte helemaal niets aan de rechterkant van hem en beet onmiddellijk Simon midden in zijn gezicht. Hij schrok toen zelf ook en liet onmiddellijk weer los. Echter Simon had zijn gezicht behoorlijk open liggen. Moesten direct met hem naar het ziekenhuis. En hij heeft tot de dag van vandaag, 5 jaar later 1 groot litteken en 3 kleine littekens in zijn gezicht.

Het was een ongeluk en die zitten soms in een klein hoekje. Dus oordeel niet te snel.

ik ben als puber ook op deze manier in mijn gezicht gebeten door onze hond--kruising dh x dd--

mijn ouders hebben ook geen moment overwogen om de hond weg te doen

het was een ongeluk en niemand maakte zich er druk om
Klopt, had ik ook niet gedaan als mijn kind een puber was geweest, dan had ik het geen seconde overwogen. Ze zijn nu 12 en 14 jaar oud. Als dit nu was gebeurd dan had ik de hond ook niet weggedaan. Maar het ging dus vooral hierom:
Budkes schreef:Ik heb er ook nog met een gedragstherapeut over gesproken en die gaf ook aan dat de hond niet "vals"was, maar wel dat de combinatie van een dusdanig explosieve hond in combinatie met nog jonge kinderen geen heel erg geslaagde is
Elke situatie is anders.
Gr. Aniek

Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

christo schreef:
Mizzsylver schreef:
Inge O schreef: misschien ben ik te snel met mijn aanname, zo ja, dan hoor ik juist heel graag hoe goed het er met die inbeslaggenomen honden wel aan toe gaat en hoe het dan kan dat er al verschillende keren behoorlijke heisa is geweest rond inbeslaggenomen honden en dan met name over het leven dat ze leiden en de manier waarop ze worden getest.
duitse herder schreef:Het staat er toch? ze komen gewoon naar buiten, 1 op 1 aandacht, medische zorg en prima verzorging.
En er zijn geen andere verhalen - met bewijzen - over hoe er destijds met de RAD met de pitbulls omgegaan werd? :roll: Als één van mijn honden ooit op zo'n manier in de problemen zou komen, verdwijnt die. Dan zit ik met hem onder een brug. Aan me nooit niet dat die voor maanden in een opslagcentrum terechtkomt.
Er zijn legio bewijzen van honden die ( ernstige ) verwondingen hadden na de inbeslagname periode.

Dat er ook opvangplekken zijn waar in beslag genomen honden wel goed verzorgd worden, nuja dat mag je toch op zijn minst wel hopen/verwachten...
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Triest ongeval…. is idd niet meer dan dat. Maar goed, je kan sommige ongevallen redelijk eenvoudig vermijden…. vraag me dan ook af… waarom?

Waarom kiezen mensen - als er jonge kinderen in het gezin zijn – überhaupt voor een hond van een ras dat genetisch en statistisch gezien net even een grotere kans op een (serieuze) onverwachte aanvaring met hond of mens heeft dan bijvoorbeeld een Labrador. Waarom?

En ik zeg niet dat ze niet lief zijn ofzo… voordat we dat weer krijgen… en ik weet het, een poedel hapt ook en een jack ook… en al die gebitten zijn gevaarlijk… Maar we weten allemaal waarvoor dit type hond aanvankelijk gefokt is, toch?

Bedoel maar: het jachtinstinct van mijn cairntjes is ook vrij dominant aanwezig…

Zo triest ook dat filmpje waarin die hond wordt weggevoerd. Beest is niet meer dan een slachtoffer, hij snapt er geen moer van …… Vreselijk om te zien…
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Chione
Zeer actief

Badu schreef:

Triest ongeval…. is idd niet meer dan dat. Maar goed, je kan sommige ongevallen redelijk eenvoudig vermijden…. vraag me dan ook af… waarom?

Waarom kiezen mensen - als er jonge kinderen in het gezin zijn – überhaupt voor een hond van een ras dat genetisch en statistisch gezien net even een grotere kans op een (serieuze) onverwachte aanvaring met hond of mens heeft dan bijvoorbeeld een Labrador. Waarom?

En ik zeg niet dat ze niet lief zijn ofzo… voordat we dat weer krijgen… en ik weet het, een poedel hapt ook en een jack ook… en al die gebitten zijn gevaarlijk… Maar we weten allemaal waarvoor dit type hond aanvankelijk gefokt is, toch?

Bedoel maar: het jachtinstinct van mijn cairntjes is ook vrij dominant aanwezig…

Zo triest ook dat filmpje waarin die hond wordt weggevoerd. Beest is niet meer dan een slachtoffer, hij snapt er geen moer van …… Vreselijk om te zien…
Welk type hond is dan aanvankelijk gefokt op het bijten van kinderen? :denken:

~
Afbeelding
~
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Badu schreef:[Waarom kiezen mensen - als er jonge kinderen in het gezin zijn – überhaupt voor een hond van een ras dat genetisch en statistisch gezien net even een grotere kans op een (serieuze) onverwachte aanvaring met hond of mens heeft dan bijvoorbeeld een Labrador. Waarom?

Ehm niet om het een of ander hoor. Maarre een labrador-Poedel-Jack bijt vaker dan dit soort honden. Enige verschil is de "schade" die er aan overgehouden wordt. Die is meestal groter dan wanneer een labrador of poedel zou bijten. Maar zij zijn doorgaan toch stukken liever dan die "gezinshonden" die je hier nu opnoemt. Daarbij ben ik wel benieuwd waar dit type hond dan aanvankelijk voor gefokt is???

Bij mijn weten in ieder geval niet om mens-kind te bijten, dus verklaar je nader :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Chione schreef:
Badu schreef:

Welk type hond is dan aanvankelijk gefokt op het bijten van kinderen? :denken:
Ja ik zit mijn hersenen ook al te kraken, maar ik kan het niet verzinnen, zo maar kijken of meneer Google nog iets kan vinden :piew:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Bij mijn weten in ieder geval niet om mens-kind te bijten, dus verklaar je nader :wink:
Iets te gebiedend Smoek.... dat kan anders :wink:
Afbeelding

M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Goh, of de hond weg moet/dood moet, is toch louter aan de ouders denk ik.
Ik ken mensen wiens hond het ijs opgerend was en er door gezakt, vrouw belde haar man, die kwam en ging ook het ijs op en zakte er eveneens in en was bijna overleden. Die hebben even gedacht de hond weg te doen, ze wilden hem even niet meer zien, maar uiteindelijk hielden ze hem toch omdat het een ongeval geweest was.
Ik denk dat je het in het totaal moet zien, in hoeverre er voor de toekomst gevaar in zit dat die hond gewoon niet betrouwbaar is of wel.
Maar eerlijk gezegd, weet ik zelf niet hoe ik zou reageren.
S@ndr@
Zeer actief

M&E schreef:Goh, of de hond weg moet/dood moet, is toch louter aan de ouders denk ik.
Ik ken mensen wiens hond het ijs opgerend was en er door gezakt, vrouw belde haar man, die kwam en ging ook het ijs op en zakte er eveneens in en was bijna overleden. Die hebben even gedacht de hond weg te doen, ze wilden hem even niet meer zien, maar uiteindelijk hielden ze hem toch omdat het een ongeval geweest was.
Ik denk dat je het in het totaal moet zien, in hoeverre er voor de toekomst gevaar in zit dat die hond gewoon niet betrouwbaar is of wel.
Maar eerlijk gezegd, weet ik zelf niet hoe ik zou reageren.
Deze littekens gaan nooit meer weg, dit kind gaat het altijd met zich meedragen, de ouders gaan het alle dagen zien lijkt me toch iets anders dan door het ijs heen zakken en bijna het loodjes leggen omdat je zo stom bent er achter aan te gaan
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Het was absoluut niet aanvallend bedoeld, ik wilde graag meer weten. Bijv. hoe vaak jij bij dergelijke opslag bent geweest, in welke context, wat je er zag en meemaakte. Als de kennels inderdaad niet zo slecht zijn als word beweerd, mag dat immers toch ook best genoemd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef:Bij mijn weten in ieder geval niet om mens-kind te bijten, dus verklaar je nader :wink:
Iets te gebiedend Smoek.... dat kan anders :wink:

Goh Badu. Heb je ook toevallig ergens documentatie of iets dergelijks waaruit dat zou blijken? Indien ja, dan heel erg graag :ok:

Zo beter :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Goh Badu. Heb je ook toevallig ergens documentatie of iets dergelijks waaruit dat zou blijken? Indien ja, dan heel erg graag :ok:

Tuurlijk: http://www.gevaarlijkehonden.info/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of schop ik nu weer tegen een heilig huisje.... :engel:
Afbeelding

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Badu schreef:
smoekie schreef:

Tuurlijk: http://www.gevaarlijkehonden.info/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja bij mij... Leuk zo'n site die weer terug gaat naar de middeleeuwen en ipv een ras maar meteen een lijst van 15 rassen op te noemen die gevaarlijk zijn voor de maatschappij en daarom maar verboden moeten worden. Omdat ze jaren lang gefokt zijn voor gevechten. Het spijt me zeer maar er staan toch een hoop rassen tussen die nooooooooit gefokt zijn voor gevechten. Als honden liefhebber zou je toch beter moeten weten dan problemen bij een ras moeten legen :neenee:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

corason del perro schreef: Ja bij mij... Leuk zo'n site die weer terug gaat naar de middeleeuwen en ipv een ras maar meteen een lijst van 15 rassen op te noemen die gevaarlijk zijn voor de maatschappij en daarom maar verboden moeten worden. Omdat ze jaren lang gefokt zijn voor gevechten. Het spijt me zeer maar er staan toch een hoop rassen tussen die nooooooooit gefokt zijn voor gevechten. Als honden liefhebber zou je toch beter moeten weten dan problemen bij een ras moeten legen :neenee:
De waarheid ligt - zoals vaker - in het midden en ik leg geen problemen neer bij een ras. Vind het vreselijk dat individuele honden de dupe worden van hun genetische samenstelling. Fokkers en kopers zijn verantwoordelijk! Niet de hond zelf.
Afbeelding

M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Nanna schreef:
Chione schreef: Welk type hond is dan aanvankelijk gefokt op het bijten van kinderen? :denken:
Geen enkel type. maar je zult moeten toegeven dat de meer "triggerhappy" rassen sneller met hun bek klaarstaan, of dat nou zo bedoeld is of niet.
Voorbeeld: toen ik in verwachting was hadden we een hond. Speciaal het ras daarop uitgezocht; een Newfoundlander.
Toen zoonlief 3 jaar was kwam het buurjongetje spelen, het was in de winter, dus donker. De Newf lag buiten in de tuin te slapen.
Groot en zwart, moeilijk te zien. Toen de buurvrouw het buurjongetje riep rende hij de tuin in, naar huis. En viel languit op de Newfoundlander.... Die alleen maar even (laid-back als ie was) verstoord opkeek en verder sliep.
Ik weet zéker dat een ras dat veel meer op alertheid en snelle reacties is gefokt veel eerder had toegebeten. En niet eens uit gemenigheid.
daar ben ik het nu eens roerend mee eens.
Zoals een vroeger collega van mij zei (zij was hondentrainster) : jouw hond heeft OOK een flink gebit, alleen zal een Golden niet zo snel bijten. Nu, ze hééft mij gebeten, toen ik, zelf oververmoeid, haar nog ging kammen en haar pijn deed. Ik weet dit aan mezelf, het was een reflex van Muffin, ze zou dat anders nooit gedaan hebben en heeft het ook nooit meer gedaan. Ik had een dikke vinger, meer niet.
Mijn zoon had, tot voor kort, de gewoonte om zeer verstrooid met Muffin haar nagels te spelen terwijl hij een boek las. Muffin gromde dan vaak en wij hebben dikwijls gezegd, "doe het niet, want straks hapt ze".
Maar een Golden heeft een hoge tolerantiedrempel én een zachte beet (normalerwijze).
Maar ik zou dus nooit een ukkie bij haar plaatsen, want door haar medisch verleden is ook zij prikkelbaar.
Ik zeg dan ook steeds tegen mensen dat hun kindjes Emma mogen aaien, maar Muffin toch maar niet.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Badu schreef:
corason del perro schreef: Ja bij mij... Leuk zo'n site die weer terug gaat naar de middeleeuwen en ipv een ras maar meteen een lijst van 15 rassen op te noemen die gevaarlijk zijn voor de maatschappij en daarom maar verboden moeten worden. Omdat ze jaren lang gefokt zijn voor gevechten. Het spijt me zeer maar er staan toch een hoop rassen tussen die nooooooooit gefokt zijn voor gevechten. Als honden liefhebber zou je toch beter moeten weten dan problemen bij een ras moeten legen :neenee:
De waarheid ligt - zoals vaker - in het midden en ik leg geen problemen neer bij een ras. Vind het vreselijk dat individuele honden de dupe worden van hun genetische samenstelling. Fokkers en kopers zijn verantwoordelijk! Niet de hond zelf.
Die site doet dit echter wel dan vind ik dat gewoon niet zo'n goed voorbeeld van je. Een site die zijn "feiten" niet eens met bronnen ondersteunt kan ik niet serieus nemen. Of zinnen als deze..... " Op basis van hun bouw hebben ze hersenafwijkingen " knap hoor.... Kijk als je dat nou zou zeggen over een caveliertje omdat hun hersens te groot kunnen zijn voor hun schedel maar verder zou ik niet weten waar ze zulke onzin vandaan halen. Alsof bouw en hersenafwijkingen samen gaan. Zoiets als alle mensen boven de 2 meter zijn inteligenter :denken: :19: jaja.
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef:

Is nog steeds geen antwoord op de eerder gestelde vraag waaruit zou blijken dat de hond aanvankelijk gefokt zou zijn om kinderen te bijten :F:
S@ndr@
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef:

om maar even die info erbij te halen
De American Bulldog is de Bulldog die werd gefokt om te vechten tegen stieren, leeuwen, beren, apen
daar staan geen kinderen en baby`s tussen :Q:
Chione
Zeer actief

corason del perro schreef:
Badu schreef:
Die site doet dit echter wel dan vind ik dat gewoon niet zo'n goed voorbeeld van je. Een site die zijn "feiten" niet eens met bronnen ondersteunt kan ik niet serieus nemen. Of zinnen als deze..... " Op basis van hun bouw hebben ze hersenafwijkingen " knap hoor.... Kijk als je dat nou zou zeggen over een caveliertje omdat hun hersens te groot kunnen zijn voor hun schedel maar verder zou ik niet weten waar ze zulke onzin vandaan halen. Alsof bouw en hersenafwijkingen samen gaan. Zoiets als alle mensen boven de 2 meter zijn inteligenter :denken: :19: jaja.
Die site is van een vrouw die inmiddels ook al bij de dierenbescherming er uit is gegooid, waar ze vrijwilligerswerk voor deed. O.a. Tineke en Astrid hebben zich hiervoor ingezet. Wat die vrouw allemaal verzint, zo bak je ze niet snel. :wink:

Alleen jammer dat sommige mensen zulks dan voor waarheid aannemen.

~
Afbeelding
~
Badu
Zeer actief
Contacteer:

corason del perro schreef: Zoiets als alle mensen boven de 2 meter zijn inteligenter :denken: :19: jaja.
Is dat niet zo?
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef: En voor diegeen die het zo zielig voor die hond vinden.
Ik geloof dat als het jullie kind zou overkomen dat de meeste dat beest ook af lieten spuiten omdat het verdriet van je kind overheerst dan dat van je hond.
Ongeacht wie nu schuld is..
Nee, zo steek ik dus niet in elkaar!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Badu
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef: Is nog steeds geen antwoord op de eerder gestelde vraag waaruit zou blijken dat de hond aanvankelijk gefokt zou zijn om kinderen te bijten :F:
Heb ik dat gezegd :scratch: .....dat er honden worden gefokt om kinderen te bijten?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”