Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pannekoeken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: pannekoeken

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:pffff, een pannenkoek ongezond, waar blijven jullie het halen :19: ?
Ja, us een keertje, buiten z'n gewone uitgebalanceerde geheel verantwoorde door het forum goedgekeurde voedingen om :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Martijn schreef:Er kan zoveel kwaad. Om die reden zou ik nog eerder stoppen met fietsen of ballen gooien dan geen pannenkoek geven.

Toch doe ik dat niet. Ik zie de meerwaarde niet. Het enige dat je bereikt is dat je hond zich bewust wordt van hoe vaak het niet mag.
Ik vind het veel fijner voor een hond om zich niet met mijn maaltijden bezig te hoeven houden.
Mijn honden eten voor wij zelf eten dus die liggen dan lekker uit te buiken in plaats van et schooien. Is voor een ieder het prettigst.
Zelf heb ik geen last van schooiende honden maar ik vind het wel lullig voor de hond om de hoop levend te houden maar meestal nee te zeggen.

Ik hou niet zo van spelletjes met regels. Als mijn honden iets niet mogen dan mogen ze het gewoon niet en dan niet een keer in de zoveel tijd wel.

Ik vind één keer in de week trouwens iets heel anders dan heel soms.
of je nou een biefstuk in hun voerbak doet of een keer een pannenkoekje ?
of brokken of kvv of BARF.

daarvan krijg ik geen schooiende hoopvolle honden hoor !
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Martijn schreef:Mag je het ook nog niet willen?

Ik wordt een beetje flauw van dat gemaaktnietuit op dit forum.
Het maakt wel uit. Misschien minder dan je belangrijk vindt, dat kan. Maar het maakt wel uit.
geen idee of je het over mijn schrijven hebt.
maar ik doelde enkel erop dat je er schooiende honden van zou krijgen.
ik geef mijn honden ook geen pannenkoek. maar wel eens gekookte rijst.

prima natuurlijk als jij je honden hondenvoer geeft. ik denk alleen dat je geen schooiende hoopvolle honden hoeft te krijgen wanneer je ze eens ``menseneten`` in de voerbak stopt.
alhoewel in erg veel hondenproducten ook rijst in verwerkt zit b.v. en granen. dus wanneer iets mensen-of hondenvoer i,s is ook betrekkelijk.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

De laatste is hier ook voor de honden hoor :ok:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Inge O schreef:pffff, een pannenkoek ongezond, waar blijven jullie het halen :19: ?
http://www.acupunctuur-vanoverbeke.be/p ... suiker.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ikwilweergezondworden.web-log.nl ... lhydr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uitdaging.net/gezond/Weston_A_Price.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.westonaprice.org/Replacing-W ... Steps.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mensen met darm-, lever en pancreasaandoeningen en insulinepatiënten wordt sterk ontraden om geraffineerde graanproducten te gebruiken. Het valt onder complexe koolhydraten die teveel zijn doorbewerkt, totaal geen vitamine- en mineralenwaarde hebben en waarbij er nogal wat ongezonde toevoegingen bij gebruikt worden om het langer schimmelvrij te houden. Aangezien veelal de problemen worden veroorzaakt door o.a. dit soort producten, is aanpassing van die voeding een begin om een hoop ellende kwijt te raken. O.a. Sally Fallon van Weston a Price heeft hier onderzoek naar gedaan. Maar het blijft lekker natuurlijk.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

De boerenfox van mijn opa en oma is 19 geworden en die at standaard 's morgens boterhammen met pate en 's avonds met de pot mee. Tis maar net welke keuze je maakt denk ik.

Cena krijgt af en toe restjes. Meestal eten wij warm op ons werk, maar die enkele keer dat we samen thuis eten en wat over houden, gaat het in Cena's bak en krijgt ze het tijdens haar avondmaaltijd. Tussendoor krijgt ze ook wel eens een plakje worst of een stukje kaas. Ze vindt het heerlijk, dus waarom niet?!
RIP Cena :roos:
    mwillow

Nanna schreef:
    SandraH schreef: Nee, een pannekoek komt niet ten goede van je hond.....
    Ga dat maar op de windhondenrenbaan verkondigen ;-)
    Daar krijgen de topatleten bijna allemaal 's morgens voor de race een pannekoekje ;-) Licht verteerbaar, snelle energie.
    Die snelle energie kan ook verkregen worden uit meer soortgerichte voeding en in het geval van een pannekoek gemaakt van supermarktmeel, kan het gemist worden. Lees de linken even door. Dan begrijp je wat er mee bedoeld wordt.
    Tamara.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Hovawart
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik ben heel makkelijk. Alles wat over is en het is eetbaar voor de honden, gáát naar de honden.
    Dat kan een pannenkoek zijn maar ook aardappels, rijst, groente of vleeswaren die bijna niet meer goed zijn. Soms is dat een paar avonden achter elkaar dat ze restjes krijgen en soms een week niet.
    Fien schooit trouwens helemaal niet, en Bowie juist alleen maar minder en minder.
    Liesbeth
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik vind het juist leuk dat Luuk nu wel pannenkoeken en friet lust :mrgreen: .
    Toen hij hier kwam was hij een vreselijk kieskeurige eter, zeg maar niet-eter. Nu eet hij gevarieerder dan vroeger en ja, daar zit af en toe een halve pannenkoek of wat friet bij. Maar ook een rauw eitje, lap vlees, kippenvleugel etc. en dat kreeg je er 2 jaar geleden echt niet in.
    Overigens eet Tessa nog veel gevarieerder, vogelvoer incl netje bv of een kwart vuilnisbak (die staat inmiddels in de bijkeuken) :S: .

Tuurlijk maakt voeding wel uit, maar dat krampachtige gedoe van zo gezond mogelijk willen doen. Roomser dan de paus. Sorry, daar doe ik niet aan mee. Het leven mag ook wel een beetje leuk/los zijn.
    Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond bedelt totaal niet.
    Als ze iets extra's krijgt, zoals een pannekoek of andere tafelresten, dan krijgt ze die gewoon in haar bak. Nooit ergens anders, en trouwens ook niet vaak (piepklein tekkelmaagje.....) :wink:
    Voel me er op geen enkele manier schuldig over: ze eet duizend keer gezonder dan ik.
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    Felix
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Liesbeth schreef:Ik vind het juist leuk dat Luuk nu wel pannenkoeken en friet lust :mrgreen: .
    Toen hij hier kwam was hij een vreselijk kieskeurige eter, zeg maar niet-eter. Nu eet hij gevarieerder dan vroeger en ja, daar zit af en toe een halve pannenkoek of wat friet bij. Maar ook een rauw eitje, lap vlees, kippenvleugel etc. en dat kreeg je er 2 jaar geleden echt niet in.
    Overigens eet Tessa nog veel gevarieerder, vogelvoer incl netje bv of een kwart vuilnisbak (die staat inmiddels in de bijkeuken) :S: .

Tuurlijk maakt voeding wel uit, maar dat krampachtige gedoe van zo gezond mogelijk willen doen. Roomser dan de paus. Sorry, daar doe ik niet aan mee. Het leven mag ook wel een beetje leuk/los zijn.
    Pas maar op! .. De paus vallen ze ook al aan tegenwoordig! :N:
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Felix schreef:
    Liesbeth schreef:Ik vind het juist leuk dat Luuk nu wel pannenkoeken en friet lust :mrgreen: .

Pas maar op! .. De paus vallen ze ook al aan tegenwoordig! :N:
    En terecht, :smile:
    maar het is wel waar er worden hier dingen neergezet dat ik af en toe alleen nog maar :hmmm: zo kan kijken.
    het moet echt niet gekker worden een pannenkoek wordt af geschilderd als een soort van moordaanslag op je huisdier :wink:
    over een beetje doorslaan gesproken.
    natuurlijk mag je het goed willen doen, maar je moet het leven ook niet moeilijker willen maken dan het is hoor.
    beetje nuchter blijven kijken :smile2:
    Felix
    Zeer actief
    Contacteer:

Ach, na de kerst en oud & nieuw, zal er wel weer een volgende sonja bakker, weight watchers .. Of andere soortige afval golf losbarsten op hét forum. Dan kunnen de hondjes ook gelijk mooi mee doen! :cheer:
    Ceseman
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Felix schreef:Ach, na de kerst en oud & nieuw, zal er wel weer een volgende sonja bakker, weight watchers .. Of andere soortige afval golf losbarsten op hét forum. Dan kunnen de hondjes ook gelijk mooi mee doen! :cheer:
    :E:

Een beetje overdreven hoor, alsof die ene pannenkoek het leven van je hond op spel zet.
    Tuurlijk vind ik het belangrijk dat ze goed eten krijgen, vandaar ook dat ze hier op rauw staan, maar daarnaast word ook een pannenkoek heerlijk verorberd. Vooral een biestpannenkoek is hier erg populair :D
    Wij zondigen toch ook wel eens met eten wat we beter hadden kunnen laten staan, of ben ik daar nu de enige in?
    Als je zo op je strepen gaat staan qua voeding van je honden, dan is het misschien ook een idee om maar eens te gaan overwegen om te gaan verhuizen. Want wat denk je van al die 'schone' lucht die onze honden soms inademen? Nee dan liever een pannenkoek.
    Afbeelding
    Felix
    Zeer actief
    Contacteer:

Ceseman schreef:Een beetje overdreven hoor, alsof die ene pannenkoek het leven van je hond op spel zet.
    Tuurlijk vind ik het belangrijk dat ze goed eten krijgen, vandaar ook dat ze hier op rauw staan, maar daarnaast word ook een pannenkoek heerlijk verorberd. Vooral een biestpannenkoek is hier erg populair :D Wij zondigen toch ook wel eens met eten wat we beter hadden kunnen laten staan, of ben ik daar nu de enige in? Als je zo op je strepen gaat staan qua voeding van je honden, dan is het misschien ook een idee om maar eens te gaan overwegen om te gaan verhuizen. Want wat denk je van al die 'schone' lucht die onze honden soms inademen? Nee dan liever een pannenkoek.
    Nee, tuurlijk niet .. Van 1 zo'n pretplaat, legt je hond heus het loodje niet ;)

Maar ik ken wel honden hier in het park, waarbij ik zo zou willen aanschuiven hoor :mrgreen:
    L@nghaar
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Sepje schreef:Sammie kreeg altijd de eerste pannekoek, die mislukte toch altijd! en hij was er blij mee.
    :lol1: hier is ook de eerste pannekoek voor Nilsson en de tweede voor de kippen, de rest is voor ons.
    Als wij friet eten krijgt hij ook altijd een paar, die steken we dan rechtop tussen zijn brokjes, ja......je moet er wel wat moois van maken toch?
    Afbeelding
    Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
    mwillow

Inge O schreef:
    Martijn schreef:Mag je het ook nog niet willen?

Ik word een beetje flauw van dat gemaaktnietuit op dit forum.
    Het maakt wel uit. Misschien minder dan je belangrijk vindt, dat kan. Maar het maakt wel uit.
    'het maakt niet uit op dit forum' :19: ???

als het ergens heel erg verschrikkelijk veel uitmaakt is het hier wel :N: .

en ja, af en toe wat tegenwicht, dat mag dus ook wel een keer.

niet willen mag best, dat is zelfs prima. maar breng het dan niet alsof een hond er half dood aan gaat (niet jij, maar algemeen bedoeld).
    TS vraagt of het gezond is....heb enkel daarop gereageerd dat het niet zo is en waarom. Dat 'men' dat belaadt met doorslaan en weet ik veel wat, is weer zo'n goedkoop goed. :ok:
    Fijne kerst nog allemaal. Ik duik mijn kersthol weer in.
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier krijgen ze regelmatig iets mee wat ik over heb, van pannenkoeken tot tomaten, van aardappels tot brocolli en brood
    Overigens brood krijgen ze bijna elke dag minimaal 1 boterhammetje
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

SandraH schreef:
    pepim schreef:ze krijgt gewoon goed voer en lees aub mijn posting hierboven, daarbij ik stel mijn vraag toch om er wijzer van te worden en dat het ten goede van mijn hond komt? :19:
    Nee, een pannekoek komt niet ten goede van je hond.....dan kun je nog bepalen wat voor minder bewerkte (biologische) ingrediënten je daarvoor gebruikt, die wel goed opneembaar zijn (voor zowel jezelf, laat staan voor een hond trouwens...), maar in principe is een pannekoek an sich niet bepaald gezond, evenals dat brood dat niet is of andere teveel doorbewerkte producten met massa's smaakversterkers en graanverbeteraars.

En ja Smoekie, daar zijn onderzoeken naar gedaan...over de effecten van chemische anti-oxidanten, nepeiwitten, smaakversterkers, kankerverwekkende bindmiddelen en noem het maar op. Zowel mens als dier kunnen dit missen als kiespijn. Als je dat betrekt op de prooidiertheorie van Lonsdale, waarbij voor een hond de voeding minstens 70% uit rauwe bevleesde botten en orgaan en 30% uit tafelresten, eieren, rauwe groentes etc. mag bestaan en bij een kat minstens 80% RMB en 20% tafelrest...is er niets mis met het sporadisch toeschuiven van een pannekoek aan een hond. Of je dat met regelmaat moet doen, is aan jou te bepalen. Mijn honden krijgen het eens in de drie maanden als snack.
    U riep :smile:

Joh er kunnen onderzoeken naar gedaan zijn of niet(anti-oxidanten-nepeiwitten e.d.) dat maakt nog niet dat er onderzoek gedaan is of het af en toe geven van een pannenkoek zo slecht zou zijn. Het af en toe geven van een pannenkoek verkort echt het leven van je hond niet hoor. En daar heeft Pepim het toch over. 1x in de week een pannenkoek :19:

Ze vraagt niet of het "gezond" is, dat maak jij ervan, ze vraagt simpelweg of het "kwaad" kan haar heel soms een pannenkoekje te geven. (1x per week). Niet of het een “gezonde” snack-tractatie is.

Jij maakt daar nog net niet van dat het een aanslag op het leven van de hond is, maar zo doe je het wel overkomen.

Daarbij geef je het zelf ook al aan in je eigen reactie dat volgens de prooidiertheorie van Lonsdale 30% uit tafelresten mag bestaan. Hoeveel % zou dat ene pannenkoekje dan zijn denk je????

Fijne kerstdagen gehad in je kerstholletje :wink:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    fleurie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Suzanne123 schreef:Hm... ik bak natuurlijk zelf ook grotere ;-) en dan krijgen ze simpelweg een stukje van mijn pannekoek.

Ik vind het geen "geschikte hondenvoer" en dus krijgen ze daar maar een heel klein stukje van. Gewoon voor het lekker. 1 hele pannekoek vind ik "stomweg" veel en veel te veel. En we eten denk ik zo'n 1 x per maand pannekoeken dus zoveel krijgen ze het niet.

Enne.. eerder las ik over knakworstjes.. dat zou ik dan weer nooit geven; daar zit (tenzij je de kip of rundversie hebt) varkensvlees in en dat geef ik uit principe niet.

Ik doe bewust mijn best mijn honden goed en gezond te voeden. Ze krijgen echt in 95% van de gevallen ook als extraatje iets wat voor honden bedoeld is. Een keer een stukje kaas met trainen komt natuurlijk voor en soms een "hondenrookworst". Er zal vast nog wel 's wat mensenvoedsel het bekkie ingaan ;-) maar ik kan het zo niet 1 2 3 bedenken. Maar, met absolute mate dus. Oh ja, heel incidenteel een ministukje brie (als in 0,5 x 0,5 cm)

Suzanne
    Eens :ok:
    Afbeelding
    mwillow

smoekie schreef:
    SandraH schreef:
    pepim schreef:ze krijgt gewoon goed voer en lees aub mijn posting hierboven, daarbij ik stel mijn vraag toch om er wijzer van te worden en dat het ten goede van mijn hond komt? :19:
    Nee, een pannekoek komt niet ten goede van je hond.....dan kun je nog bepalen wat voor minder bewerkte (biologische) ingrediënten je daarvoor gebruikt, die wel goed opneembaar zijn (voor zowel jezelf, laat staan voor een hond trouwens...), maar in principe is een pannekoek an sich niet bepaald gezond, evenals dat brood dat niet is of andere teveel doorbewerkte producten met massa's smaakversterkers en graanverbeteraars.

En ja Smoekie, daar zijn onderzoeken naar gedaan...over de effecten van chemische anti-oxidanten, nepeiwitten, smaakversterkers, kankerverwekkende bindmiddelen en noem het maar op. Zowel mens als dier kunnen dit missen als kiespijn. Als je dat betrekt op de prooidiertheorie van Lonsdale, waarbij voor een hond de voeding minstens 70% uit rauwe bevleesde botten en orgaan en 30% uit tafelresten, eieren, rauwe groentes etc. mag bestaan en bij een kat minstens 80% RMB en 20% tafelrest...is er niets mis met het sporadisch toeschuiven van een pannekoek aan een hond. Of je dat met regelmaat moet doen, is aan jou te bepalen. Mijn honden krijgen het eens in de drie maanden als snack.
    U riep :smile:

Joh er kunnen onderzoeken naar gedaan zijn of niet(anti-oxidanten-nepeiwitten e.d.) dat maakt nog niet dat er onderzoek gedaan is of het af en toe geven van een pannenkoek zo slecht zou zijn. Het af en toe geven van een pannenkoek verkort echt het leven van je hond niet hoor. En daar heeft Pepim het toch over. 1x in de week een pannenkoek :19:

Ze vraagt niet of het "gezond" is, dat maak jij ervan, ze vraagt simpelweg of het "kwaad" kan haar heel soms een pannenkoekje te geven. (1x per week). Niet of het een “gezonde” snack-tractatie is.

Jij maakt daar nog net niet van dat het een aanslag op het leven van de hond is, maar zo doe je het wel overkomen.

Daarbij geef je het zelf ook al aan in je eigen reactie dat volgens de prooidiertheorie van Lonsdale 30% uit tafelresten mag bestaan. Hoeveel % zou dat ene pannenkoekje dan zijn denk je????

Fijne kerstdagen gehad in je kerstholletje :wink:
    Ze vraagt of het ten goede komt aan d'r hond....en dat doet het dus niet met uitleg waarom en alternatieven. Ik heb er geen problemen mee dat ze het geeft, zoals ik al eerder heb aangegeven....dat moet een ieder voor zichzelf beslissen. Dat men daar niet open voor staat, is weer een andere discussie. Daar kan ik niets mee.
    Ik heb overigens heerlijke kerstdagen gehad. :ok:
    Rami
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tamara. schreef:Ik ben heel makkelijk. Alles wat over is en het is eetbaar voor de honden, gáát naar de honden.
    Dat kan een pannenkoek zijn maar ook aardappels, rijst, groente of vleeswaren die bijna niet meer goed zijn. Soms is dat een paar avonden achter elkaar dat ze restjes krijgen en soms een week niet.
    Fien schooit trouwens helemaal niet, en Bowie juist alleen maar minder en minder.
    Hier idem dito. En naast die 'tafelresten' krijgen ze gewoon hun menu van (vlees)bot en orgaan van diverse diersoorten. Dat gaat al jaren goed. Veel beter dan toen ik nog regelmatig kvv gaf. In de meeste kvv's zit blijkbaar toch nog behoorlijk wat graan verwerkt. (Billy kan niet goed tegen graan, krijgt 'n jeukerige, rode huid).
    Afbeelding
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het zal ongetwijfeld heel erg ongezond zijn maar hier krijgen ze ook standaard een ietsiepietsie tafelrestjes,groentensnijsel,aardappelschil of zo en als ik pannenkoeken bak is de eerste steevast voor de honden aangezien die op een of andere manier vaak mislukt.
    Ach ja,ik eet ook weleens een gebakje :19:
    Overigens schooien ze niet,liggen ze tijdens het eten in de mand en krijgen ze hun halve pannenkoek of wat dan ook gewoon in de voerbak.Valt prima aan te leren :ok:
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Pepie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Rami schreef:
    Tamara. schreef:Ik ben heel makkelijk. Alles wat over is en het is eetbaar voor de honden, gáát naar de honden.
    Hier idem dito. En naast die 'tafelresten' krijgen ze gewoon hun menu van (vlees)bot en orgaan van diverse diersoorten. Dat gaat al jaren goed. Veel beter dan toen ik nog regelmatig kvv gaf. In de meeste kvv's zit blijkbaar toch nog behoorlijk wat graan verwerkt. (Billy kan niet goed tegen graan, krijgt 'n jeukerige, rode huid).
    zo doe ik het ook,ik geef ook niet elke dag tafelresten,als het hoofdvoer maar goed is zo denk ik erover :ok:
    Afbeelding
    mwillow

Inge O schreef:
    SandraH schreef: Ze vraagt of het ten goede komt aan d'r hond....
    nee, dat vroeg ze dus niet, ze vroeg wel degelijk of het kwaad kon
    Als je het topic verder doorleest, vraagt ze dit:

pepim schreef:
    ze krijgt gewoon goed voer en lees aub mijn posting hierboven, daarbij ik stel mijn vraag toch om er wijzer van te worden en dat het ten goede van mijn hond komt?

Ze vraagt dus beide...
    Job
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

maak je niet sappig,
    ik lees hier niets van hysterische mensen die overdreven reageren.
    Mensen geven gewoon hun mening en die verschillen zoals altijd.
    De meeste topics verdwijn ik na een tijdje stilletjes
    omdat ik dat doorzeuren minder prettig vind.
    En ja dat doen ook alle mensen dus met allerlei verschillende meningen. :pffff:
    https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
    Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
    ignit
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

marian* schreef:....als ik pannenkoeken bak is de eerste steevast voor de honden aangezien die op een of andere manier vaak mislukt.
    :smile: :smile: Hier idem dito.
    Ignit.
    gyanty
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft hier 1 keer pannekoeken gehad. Dat was voor zijn eerste verjaardag. Dat was voor zijn verjaardagstaart(met kwark, tonijn en rody). Heb speciaal daarna zelf een maaltijd pannenkoeken gegeten, maar ik hou zelf helemaal niet van pannekoeken. Hier dus echt alleen voor een speciale gelegenheid (met kerst moest hij het met een gewoon bot doen), wat dus misschien neerkomt op hooguit 5 keer in zijn leven ofzo....

Hier verder geen gedoe om mensenlijk eten. Kay krijgt niks van de tafel hier, dus hij heeft ook geen moeite met eten wat voor ons op tafel staat. Kay krijgt 2 x daags op vaste tijden eten. Dat is om 8 en om 20 uur en dat weet hij ook. Als er om 20 uur nog groentes over zijn dan prak ik die door zijn kvv heen. Verder krijg meneen alleen voer geschikt voor honden.
    Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik snap de link niet zo die gelegd wordt tussen bedelen en zo nu en dan menseneten krijgen.
    Als dat laatste gebeurt wil dat toch niet automatisch zeggen dat ze dat krijgen op het moment dat de mensen aan het eten zijn en dat ze daarom maar staan te schooien zo gauw er eten in het spel is?

Mijn honden willen soms -maar helemaal niet altijd- wel eens komen kijken als ik wat eet of snack, maar dan is een 'ga weg' voldoende om ze weer te laten verdwijnen en tijdens de maaltijden -die wij aan tafel gebruiken- zie ik ze helemaal niet.
    Ze weten gewoon dat ze dan op hun plaats moeten; dat is ze aangeleerd en dat doen ze ook automatisch.

Het lijkt me des honds om even poolshoogte te gaan nemen als er gegeten wordt, of ze nou hondeneten krijgen of ook wel eens wat menseneten, al zal dat ook van de hond in kwestie afhangen.
    Mijn ervaring is dat wat er dan verder gebeurt van opvoeding en gewenning afhangt; krijgen ze op zo'n moment (soms) wat zullen ze blijven bedelen, krijgen ze nooit iets gaan ze weer weg.
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Jaap*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

gyanty schreef:Kay krijgt niks van de tafel hier, dus hij heeft ook geen moeite met eten wat voor ons op tafel staat.
    Ik zit een beetje met dat stellige 'dus' de hele tijd.
    Ik neem aan dat je bedoeld dat Kay nooit iets rechtstreeks van tafel krijgt toegeworpen?
    Want het ligt natuurlijk niet aan het soort eten, maar aan het feit dat iemand een hond regelmatig beloont voor schooien.
    Dát maakt het verschil tussen schooien en niet schooien. Niet het soort eten.
    Ook al zou je hem elke dag patat met een frikadel speciaal geven. Zo lang je dat niet rechtstreeks vanaf je eigen bord aan tafel doet zal hij door die patat en frikadel niet gaan schooien hoor. Schooien leer je een hond zelf, daar heeft het eten op zich niks mee te maken naturlijk :wink:
    Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
    Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”