Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uw hondje plast tegen de winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door lianne05 »

S@ndr@ schreef:Je moet eens bij de kerk gaan kijken hoeveel volwassen mannen er tegen aan hebben gezeken.
en natuurlijk is het niet netjes, maar leven en laten leven ,
je moet een ander gewoon niet gaan vertellen hoe hij leven moet :19:
en wat hij goed en niet goed moet vinden.
en wat wel en wat niet kan en echt ik vind mensen die dat soort dingen wel zeggen..................., van mij hoeven ze het niet te doen :idea:
om het netjes te zeggen :F:
Vind je dat normaal dan dat mensen dat doen? Nou ik niet ik ben tenminste netjes opgevoed en vind dit ronduit a-sociaal! net zoals mensen hun verantwoording niet nemen voor de "daden" van de hond, zoals tegen iemands eigendommen aanzeiken! Vind ik ook erg a-sociaal en dat is ook nog netjes gezegd! :F:
Groetjes Lianne
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind de reactie overdreven, maar ik vind het ook irritant als mensen mij aanspreken over iets wat ik bewust doe. Ik trek Beau ook altijd weg bij winkels waar hij tegenaan wil plassen e.d., en ik snap ook wel waarom iemand het zegt..

Maar Beau is een Beagle die zéker niet de dik is, dus ik ben daar gezien het ras trots op. En nu kreeg ik potverdorie pas een vrouw tegen op een veld die zegt.. 'Nou, geef je hond is niet zoveel snoepjes. Daar wordt hij hartstikke dik van.' Toen had ik echt zoiets van: Als je iets langer was blijven staan had je gezien dat ik bezig was met komen zonder lijn buiten. En elke keer als hij kwam (ook spontaan) gaf ik hem een trainertje. En daarbij: Als ik een dikke hond wil, dan zorg ik toch dat hij dik wordt :pffff:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Het gaat er vooral om over dingen waar een ander last van heeft! niet over het geen dat iemand zegt dat je hond te dik is etc. Ik denk dat iedereen hier, die dat hoort dat idd gezeur vind en bemoeinis...het gaat er om als je hond iets doet waar een ander last van heeft en dat daar dan wat van gezegd wordt!
Groetjes Lianne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als iemand tegen dit "fossiel" :roll: zegt dat ze asociaal is zou dat ook niet erg gewaardeerd worden. :F:
Ook al is het niet netjes om een hond tegen een winkel aan te laten plassen..............
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 dec 2009 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

lianne05 schreef:Het gaat er vooral om over dingen waar een ander last van heeft! niet over het geen dat iemand zegt dat je hond te dik is etc. Ik denk dat iedereen hier, die dat hoort dat idd gezeur vind en bemoeinis...het gaat er om als je hond iets doet waar een ander last van heeft en dat daar dan wat van gezegd wordt!
Nu je dat zo zegt hoort het inderdaad in een andere catogorie thuis :lol1:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: je moet een ander gewoon niet gaan vertellen hoe hij leven moet :19:
en wat wel en wat niet kan en echt ik vind mensen die dat soort dingen wel zeggen..................., van mij hoeven ze het niet te doen :idea:
Ik vind dat een hele rare en asociale instelling.
Ik bemoei me nooit met andermans leven, wat kan mij het schelen wat iedereen uitkuurt. Maar als ik zie dat iemands hond bij de groenteman over het kistje uitgestalde appelen staat te zeiken, dan zeg ik daar wel wat van, ja. Als iemand mij erop zou attenderen zou ik me kapot schamen, een hoofd als een biet krijgen en die groenteman zijn appelen vergoeden. Maar ja, het schijnt normaler te zijn om maar meteen die laadklep open te gooien en te gaan schreeuwen.... "Want ze hebben zich niet met jouw leven te bemoeien" :19:
AMEN!!!! :engel:
Groetjes Lianne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lianne05 schreef:Het gaat er vooral om over dingen waar een ander last van heeft! niet over het geen dat iemand zegt dat je hond te dik is etc. Ik denk dat iedereen hier, die dat hoort dat idd gezeur vind en bemoeinis...het gaat er om als je hond iets doet waar een ander last van heeft en dat daar dan wat van gezegd wordt!
Alleen de winkel eigenaar heeft er last, van en persoonlijk laat ik mijn hond niet tegen kabel kastjes autobanden en muren aan plassen, en er zal nog wel meer zijn wat ik niet goed vind :ugh: , ( jeetje wat een muts ben ik)maar ik ga anderen ook niet opvoeden in wat wel en wat niet kan in mijn ogen, want dat vind ik dan weer niet kunnen :mann:
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Ik dacht dat pubers erg konden zijn, maar als je op die leeftijd nog zo reageert zit er vast en zeker een steekje los :roll:
Groetjes Nancy

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Sanne2008 schreef:Ik dacht dat pubers erg konden zijn, maar als je op die leeftijd nog zo reageert zit er vast en zeker een steekje los :roll:
En dan hebben we het inderdaad over de jeugd van tegenwoordig :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: je moet een ander gewoon niet gaan vertellen hoe hij leven moet :19:
Ik vind dat een hele rare en asociale instelling.
Ik bemoei me nooit met andermans leven, wat kan mij het schelen wat iedereen uitkuurt. Maar als ik zie dat iemands hond bij de groenteman over het kistje uitgestalde appelen staat te zeiken, dan zeg ik daar wel wat van, ja. Als iemand mij erop zou attenderen zou ik me kapot schamen, een hoofd als een biet krijgen en die groenteman zijn appelen vergoeden. Maar ja, het schijnt normaler te zijn om maar meteen die laadklep open te gooien en te gaan schreeuwen.... "Want ze hebben zich niet met jouw leven te bemoeien" :19:
Die hele reactie slaat kant nog wal, :piew: en alleen die laatste zin klopt die heb ik even dik gedrukt,
ik weet mijn fatsoen te houden en zal dat ook doe, en het ging niet over mij weet je nog,
schreeuwt weer over niks :L:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:maar ik ga anderen ook niet opvoeden in wat wel en wat niet kan in mijn ogen, want dat vind ik dan weer niet kunnen :mann:
Ik wel :mrgreen: En in het boven aangehaalde voorbeeld van die kist appelen, zeg ik er zó hard wat van dat alle winkelend publiek het hoort.
Ik denk dat de delinquent in kwestie voortaan zijn vieze pisreu wel bij zich houdt, want zoveel moeite is dat niet. Het kan dan zijn leven wel zijn waar ik me klaarblijkelijk niet mee te bemoeien heb, het zijn meteen ook wel de appelen die ik koop. En ik hoef geen met hondenzeik besprenkelde appels. :pffff:
Ik snap helemaal niet waar die kist appelen vandaan komt, :oohja: je maakt er een smeuig verhaal van, dit ging over een winkel gevel dacht ik zo uit mijn blote hoofd te :idea:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ik snap helemaal niet waar die kist appelen vandaan komt, :oohja: je maakt er een smeuig verhaal van, dit ging over een winkel gevel dacht ik zo uit mijn blote hoofd te :idea:
Die kist appelen stond er opeens :pffff:
En als een hond tegen een winkel aan staat te pissen zeg ik er óók wat van.
Ow het was een groente winkel ofzo :U: het wordt steeds meer, ik kan het niet meer volgen
je zegt er maar wat van kind kan je lekker ruzie maken :L:
als je daar lol in hebt
Hilde
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ow het was een groente winkel ofzo :U: het wordt steeds meer, ik kan het niet meer volgen
je zegt er maar wat van kind kan je lekker ruzie maken :L:
als je daar lol in hebt
Ze komt gewoon voor haar mening uit, net als jij :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ja maar dan nog, een plasje, kom op zeg die paar drupjes... als het nou stront is dan zeg ik alla maar een plas... je kunt je beter druk maken om belangrijkere dingen dan om zoiets...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ow het was een groente winkel ofzo :U: het wordt steeds meer, ik kan het niet meer volgen
Hou het dan ook een beetje bij :mrgreen:
Solly :roos: ik ga er nog een keer op studeren :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ik snap helemaal niet waar die kist appelen vandaan komt, :oohja: je maakt er een smeuig verhaal van, dit ging over een winkel gevel dacht ik zo uit mijn blote hoofd te :idea:
Die kist appelen stond er opeens :pffff:
En als een hond tegen een winkel aan staat te pissen zeg ik er óók wat van.
dat mag maar sta niet raar te kijken dat er dan direct commentaar terug komt :19:
En als het mij betreft, ik kan ook aan stemverheffing doen hoor :F: dus dat het andere publiek het hoort vind ik geen ramp, ik loop nl niet voor het publiek maar voor mezelf. Nogmaals, ik zal niet bewust mijn hond tegen een pui oid laten zeiken maar als het gebeurd zonder dat ik het merk/zie dan zij het zo...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: ja maar dan nog, een plasje, kom op zeg die paar drupjes... als het nou stront is dan zeg ik alla maar een plas... je kunt je beter druk maken om belangrijkere dingen dan om zoiets...
Als iedereen er zo over denkt is het al heel snel een grote plas hoor. Kijk maar naar de kerken waarvan de muren weg staan te rotten omdat die vuile dronken stinkkerels daar zo nodig tegenaan moeten zeiken.
Als MIJN vent zoiets deed kreeg ie toch een schop onder zijn ballen dat het klonk. Waar iedereen bij stond.
Ik vind het te smerig voor woorden.
En hij mag ook niet tegen groentewinkels aan pissen.
tja, ik ben niet anders gewend in de hondensport :N: daar zijn al amper wc's dus de mannen zeiken altijd buiten... ik weet niet anders en ja dat gebeurd ook op het veld (na het trainen) of tegen het hek van het veld, de bomen naast het veld etc. bijv. :19:

Mag ie dat niet :engel: ach goss arme vent :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: tja, ik ben niet anders gewend in de hondensport :N: daar zijn al amper wc's dus de mannen zeiken altijd buiten... ik weet niet anders en ja dat gebeurd ook op het veld (na het trainen) of tegen het hek van het veld, de bomen naast het veld etc. bijv. :19:
Ik hoop toch dat je verschil ziet tussen piesen in de bosjes omdat er geen wc voorhanden is (doe ik zelf ook :mann: )en het dronken een bar uit komen rollen en als de eerste de beste smerige reu tegen een muur gaan staan zeiken.
ja dat snap ik, maar ik weet ook dat als ik met de heren ga stappen/bop ben en ze naar huis breng, dat ze ook wel een boompje/donkere hoek opzoeken, zullen het niet tegen de eerste beste winkel aan doen, maar een boompje wordt er dan wel gezocht over het algemeen (of achter mijn auto, waar zo'n grote bus toch niet handig voor kan zijn) :cool2:
Ik ben het wel met je eens dat het niet midden op een plein hoeft te gebeuren. (maar zelfs ik heb weleens dat als ik eens naar de kroeg ga, daar niet hoef te pissen en jawel zodra ik buiten ben een een paar honderd meter gelopen heb moet ik ineens heel nodig!) Ik ga dan echt niet eerst naar huis hoor, maar zoek ook een beschut plekje op.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: als ik eens naar de kroeg ga, daar niet hoef te pissen en jawel zodra ik buiten ben een een paar honderd meter gelopen heb moet ik ineens heel nodig!) Ik ga dan echt niet eerst naar huis hoor, maar zoek ook een beschut plekje op.
Ik zou es heel beschut een uroloog opzoeken ;-)
ben ik al geweest, na ongeveer elke week een blaasontsteking gehad te hebben, geopereerd maar niks mis verder.. wat zwakke blaas. :roos:
Overigens zeik ik niet tegen winkels hoor, spettert teveel :pffff: :F:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

malinois schreef:ben ik al geweest, na ongeveer elke week een blaasontsteking gehad te hebben, geopereerd maar niks mis verder.. wat zwakke blaas. :roos:
Ben jij een man? :eek:
Waarom verwacht ik nog steeds alleen maar vrouwen op dit forum :mann:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:
Margeeske schreef:
malinois schreef:ben ik al geweest, na ongeveer elke week een blaasontsteking gehad te hebben, geopereerd maar niks mis verder.. wat zwakke blaas. :roos:
mayonaise is een dame ;-)
Met Mayonaise doel je op Malinois? :oeps:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:
Margeeske schreef: Met Mayonaise doel je op Malinois? :oeps:
één pot nat :pffff:
:19:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

S@ndr@ schreef:We zijn zo langzamerhand hand nergens meer onbespied, en als iedereen mij gaat lopen vertellen wat hij ergens van vind :S:
jeetje daar wordt je zo moe van,
Ik ben tegen bemoeizucht - punt
waarom zou iedereen tegen me aan mogen zeuren, met wat zij vinden :19:
Er zijn zat mensen die me vertellen dat 1 hond wel genoeg is en dat het poep machines zijn en ,en ,en
terwijl ik alles netjes opruim, en niemand tot last ben.
wie zegt dat je altijd maar moet ventileren wat je vind, en dan nog wat je vind van een ander :80: en hoe of wat hij doet, en dat je ze er ook nog op aan moet spreken :oeps: over zoiets onbenulligs, je wekt irritatie en niet zo zuinig ook
en nee mijn honden piesen hooguit tegen een boom aan ja :slaap:
mensen moeten gewoon niet zo zeuren en NEE het boeit me geen zak als er een hond tegen mijn huis aan zeikt, en ook niet al zouden het er tien op een dag zijn.
gun elkaar een beetje de ruimte, hondezeik spoelt weer weg bij de eerste de beste regenbui en gelukkig hebben we daar genoeg van in Nederland :roll:
Dank je dat scheelt mij een hoop type werk.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Natuurlijk hoort je hond niet tegen een gevel te pissen, en natuurlijk had die man niet zo van leer moeten trekken. Maar ook ik word wat kriebelig van al dat gebemoei. Ik voed mijn honden op volgens mijn fatsoensnormen en mijn ideeën. En nee, dat betekent niet dat ze tegen gevels of in tuinen mogen piesen. Maar Miep mag wel in onze tuin piesen en poepen. En als een buurtgenoot het vies vind als zijn blagen door onze tuin aan het rennen zijn en ergens ligt een vergeten drolletje... nou, dan komen ze toch gewoon fijn niet? Ik heb weer liever een organische drol in mijn tuin, dan dat ik overal platgetrapte plantjes vind en hele stokbroden die zo leuk waren om mee te gooien.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb echt een hekel aan bemoeizuchtige mensen, en je zou van mij ook je vet gekregen hebben.
En die kogel door je kop weet ik ook niet of ik dat echt serieus moet nemen.
IK geloof namelijk niet dat een oude man dat zegt. Maar ja als je zoiets verteld wordt het allemaal veel dramatischer hé.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Hilde
Zeer actief

vinkje schreef:Ik heb echt een hekel aan bemoeizuchtige mensen, en je zou van mij ook je vet gekregen hebben.
IK geloof namelijk niet dat een oude man dat zegt. Maar ja als je zoiets verteld wordt het allemaal veel dramatischer hé.
Ik geloof dat wel :pffff: Je zou namelijk ook niet verwachten van jongeren dat ze mannen in rolstoelen in elkaar trappen. En dat doen ze echt niet allemaal, maar je hebt een paar 'lefgozers'. En bij oude man hoeft niet direct bij iedereen het beeld op te komen van 80jarige man, maar gewoon een grijze man, die ook wel 57 kan zijn :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Margeeske schreef:
nee joh :N: ik ben een vrouw (tenminste net nog wel toen ik op de wc zat... )
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

ranetje schreef:Als iemand tegen dit "fossiel" :roll: zegt dat ze asociaal is zou dat ook niet erg gewaardeerd worden. :F:
Ook al is het niet netjes om een hond tegen een winkel aan te laten plassen..............
Ik zei niet tegen die vrouw dat ze asociaal was.
Graag goed lezen aub.
Ik zei alleen maar dat haar hondje tegen de winkel stond te plassen.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Paulala schreef:
ranetje schreef:Als iemand tegen dit "fossiel" :roll: zegt dat ze asociaal is zou dat ook niet erg gewaardeerd worden. :F:
Ik zei niet tegen die vrouw dat ze asociaal was.
Graag goed lezen aub.
Ik zei alleen maar dat haar hondje tegen de winkel stond te plassen.
Sorry :mrgreen:
Je zei dat ze zich asociaal gedroeg :roll:
Is dat niet hetzelfde voor de toegesprokene? :wink:
Paulala schreef:Wat ik vanmiddag weer meemaak.
Ik ga boodschappen doen, en er loopt een ouder echtpaar met een Westie.
Plast dat hondje terwijl ze daar voorbij lopen tegen de gevelpaal van een winkel.
Dus ik zeg netjes: 'mevrouw, uw hondje staat tegen de winkel aan te plassen'

Krijg ik me toch een grote smoel van die ouwe vent.
Dat ik mijn bek moet houden, en waar ik me mee bemoei etc etc.
Dus ik zeg: 'zo, u gedraagt zich asociaal, en dan ook nog zo onbeschoft doen?'
Zegt die vent doodleuk dat ik me niet moet bemoeien met zijn zaken en dat ik een kogel door mijn kop kan krijgen.
Het enige dat ik toen nog zei was: 'ja natuurlijk, en nog bedreigen ook'

Die ouwe vandagen van tegenwoordig!!!!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

vinkje schreef:Ik heb echt een hekel aan bemoeizuchtige mensen, en je zou van mij ook je vet gekregen hebben.
Pardon?
Dus jij beweert dat ik hier sta te liegen?
Hij heeft dat echt gezegd, anders had ik het niet eens op het forum vermeld.
Juist omdat die vent mij serieus bedreigde met een kogel door de kop, wilde ik dat even kwijt hier.
Ik denk dat vele forummers die mij al wat langer kennen heel goed weten dat ik zulke dingen niet uit mijn duim zuig.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”