Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier moet een einde aan komen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Re: Hier moet een einde aan komen

Ongelezen bericht door Marian4 »

Daarom moet er een discussie op hoog niveau gevoerd worden om dit te voorkomen. Deze dieren zijn de schuld niet. Dit zijn we zelf. Ik ben er tegen dat er steeds miljoenen dieren geruimd worden. Ik ben ook tegen de bio-industrie. Wij maken er een rotzooi van en creëren deze ziektes..

Ik heb het gezien bij de mex.griep. Mensen helemaal in paniek om toch maar vooral een prik te kunnen krijgen. Maar zelf alles doen en (vr)eten wat ongezond is.
Ik vraag me trouwens af of deze prik wel zo gezond was maar dat is een ander verhaal. Nu zijn ze weer in paniek.
Waar het deze maatschappij aan ontbreekt is verantwoordelijkheidsgevoel. Als wij niet leren om beter en respectvoller met onze dieren om te gaan zal dat uiteindelijk onze ondergang worden. Toch maar mensen gaan ruimen.....? :scratch:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

crutz schreef:
smoekie schreef:
freskin schreef:Ik heb ook ondertekend! Heel erg dat er weer zo veel gezonde dieren geruimd moeten worden. De regering heeft zo als gewoonlijk weer veel te lang gewacht met maatregelen. :evil: En de dieren en eigenaren worden weer de dupe......

Maar de mensen dan? Ben het met je eens dat de overheid veel te lang gewacht heeft om maatregelen te nemen en door te zetten hoor, maar wil jij dan echt zeggen dat jij en of je gezinsleden liever de kans loopt op die ziekte met het risico daaraan te overlijden?

Edit: En daarbij hadden ze hun geiten ook "vrijwillig" kunnen laten vaccineren :19:
de vaccinaties zijn (nog???) niet voldoende werkzaam.....dus ja, ben het er mee eens dat er geruimd gaat worden en heb niet getekend.....

Kheb me er nog niet dusdanig in verdiept dat ik weet dat die vaccinaties (nog) niet voldoende werkzaam zijn, maar op het moment dat er mensen zijn die er aan dergelijke ziektes overlijden mag je daar niet te lichtzinnig over doen ben ik van mening dat als het nodig is dergelijke dieren zoals geiten in dit geval te ruimen om ziektes en overlijdens van te voorkomen, hoe kut ook, dan trekken de dieren bij mij aan het kortste eind. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Ach flikker toch op! Dan kunnen we wel alle dieren bij voorbaat uitroeien! We lopen altijd ten alle tijde om ziektes te krijgen. Via muggen, via dieren, via elkaar! Achterlijk gedoe!
Ja maar op het moment dat bepaalde ziektes een pandemie kunnen veroorzaken en er wel degelijk grote aantallen levens op het spel staan, mensenlevens wel te verstaan is het toch heel wat anders.

Een mens met hiv kun je medicijnen geven en meegeven dat ze niet onbeveiligd sex mogen hebben. Andere dieren hebben ook ziektes uiteraard, maar zolang het geen ziektes zijn die de volksgezondheid betreffen zou het mij geen reet uitmaken. Op het moment dat het duidelijk is dat jij van een bepaalde ziekte kan overlijden als je het oploopt zoals nu met die Q koorts het geval is moet er iets aan gedaan worden, en of de overheid daar nu grote steken heeft laten vallen of niet, dan is het niet anders dan dat er "grote" maatregelen getroffen worden om "erger" te voorkomen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
crutz schreef:
iones schreef:Ach flikker toch op! Dan kunnen we wel alle dieren bij voorbaat uitroeien! We lopen altijd ten alle tijde om ziektes te krijgen. Via muggen, via dieren, via elkaar! Achterlijk gedoe!
sorry, maar stel een mensen leven nog altijd boven dat van een dier....en ja, heb gezien wat q-koorts met een mens kan doen....iemand uit mijn vriendenkring heeft het nl zomer 208 gehad.....
Ja sorry, maar dan moeten we ALLE dieren bij voorbaat uitroeien, en ELKAAR OOK! De mexicaanse griep vormde een groter gevaar voro de bevolking dan de q koorts! Je hebt een plank voor je kop!

En ik vind een mensenleven NIET boven een dierenleven. Niet op deze achteloze misselijke onverschillige manier!

Ik wil alleen maar zeggen dat het uitroeien van drachtige gezonde geiten ZINLOOS is! Het vormt geen enkele toegevoegde waarde voor de bevolkingsgezondheid. Het SUST de domme mensjes zoals jij en Felix in slaap. Dat is het enige!

Mensen zoals jij willen dit en dringen hier op aan! En het is totaal zinloos.
Sorry Iones, maar nu vind ik jou een beetje te kort door de boch.

Jij wilt zeggen dat als je moet kiezen: of de ziekte oplopen met het risico te overlijden, jij liever het risico neemt dan dat je zegt geef ze maar een spuit.

Prima als dat zo is hoor, maar dat verbaast me dan wel enigszins.

Voor mij staat een mensenleven nog steeds boven dat van de dieren, zeker als de algehele volksgezondheid er mee gemoeid is. Je kunt wel zeggen ,ach je wordt een beetje ziek en dat is het. Maar je hebt nog steeds te maken met mensen met een slecht afweer systeem (kinderen-zwangeren-zieken-ouderen etc)

Elke ziekte muteert en zo zal de q koorts uiteindelijk ook muteren. Net zo goed als de mex als je die niet zoals nu het geval is zo snel mogelijk probeert de kop in te drukken.

Wat jij zegt is eigenlijk laat het maar gaan, laat het maar muteren om uiteindelijk straks zover te komen dat het dusdanig gemuteerd is en men er nog geen vaccinatie tegen heeft en het misschien wel ik weet niet hoeveel mensen het leven zal gaan kosten :19:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Marian4 schreef:Daarom moet er een discussie op hoog niveau gevoerd worden om dit te voorkomen. Deze dieren zijn de schuld niet. Dit zijn we zelf. Ik ben er tegen dat er steeds miljoenen dieren geruimd worden. Ik ben ook tegen de bio-industrie. Wij maken er een rotzooi van en creëren deze ziektes..

Ik heb het gezien bij de mex.griep. Mensen helemaal in paniek om toch maar vooral een prik te kunnen krijgen. Maar zelf alles doen en (vr)eten wat ongezond is.
Ik vraag me trouwens af of deze prik wel zo gezond was maar dat is een ander verhaal. Nu zijn ze weer in paniek.
Waar het deze maatschappij aan ontbreekt is verantwoordelijkheidsgevoel. Als wij niet leren om beter en respectvoller met onze dieren om te gaan zal dat uiteindelijk onze ondergang worden. Toch maar mensen gaan ruimen.....? :scratch:
Dan zou ik graag voor willen stellen, dat jij je eigen als eerste aanbiedt, om preventief geruimd te worden ...

Oke ? :ok:
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

smoekie schreef:
Marian4 schreef:Dit is de tekst van de petitie:
Ik sluit me aan bij het standpunt dat er geen ruimingen mogen komen van gezonde dieren. De kosten mogen niet de doorslag geven bij de wijze waarop q-koorts bestreden wordt, omdat die problemen door de sector zelf veroorzaakt zijn. Er moet een fokverbod komen totdat er geen besmettingen met q-koorts meer zijn in Nederland. Tevens moet er een stop komen op alle uitbreidingen en nieuwe vestigingen van schapen- en geitenbedrijven en er moet er een fundamentele discussie gevoerd gaan worden over grootschalige houderijsystemen.

Read more: http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... z0ZNa7IAR4" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat snap ik. Dat stukje heb ik ook gelezen. Bovenstaande conclusie is de conclusie die zij er aan verbinden. Maar er is nog steeds geen fokverbod. Ipv dat fokverbod wordt er met ingang van volgend jaar verplicht gevaccineerd. Mij lijkt het persoonlijker aannemelijker dat de q koorts beter bestreden kan worden met verplichte vaccinatie. Een fokverbod is maar beperkt en niet op de langere termijn terwijl een verplichte vaccinatie dat wel is(volgens mij) :wink:

Verplichte vaccinatie lost het probleem eerder op (dan mag je hopen dat er nu wel voldoende vaccins beschikbaar zijn) dan het ruimen van drachtige geiten.
Een fokverbod zie ik het nut niet van in, de bacterie (het is geen virus!!) komt nl. niet alleen voor bij geiten, maar ook bv. teken dragen het bij zich. Alle teken in Nederland dan ook maar een fokverbod opleggen??
Q-koorts kwam in de jaren '30 al voor ( in Australië) en is verspreid over de hele wereld.
Een fokverbod en een stop op de uitbreiding van geitenboerderijen in Nederland is een wel erg kortzichtige visie om het probleem aan te pakken. Alsof de bacterie stopt bij de Nederlandse grens :scratch:

Ik teken dus niet.
Daarbij heb ik niks op met de PvdD, een partij die alles aangrijpt om de landbouw en veeteelt uit Nederland weg te krijgen.
Afbeelding
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

smoekie schreef:Ruimen > vaccineren > q koorts > verleden tijd
En dan komen er wel weer anderen ziekten, omdat de dieren in Nederland veel te dicht op elkaar zitten.
Misschien toch maar de intensieve veehouderij aanpakken?
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
smoekie
Zeer actief

Erwina schreef:
smoekie schreef:Ruimen > vaccineren > q koorts > verleden tijd
En dan komen er wel weer anderen ziekten, omdat de dieren in Nederland veel te dicht op elkaar zitten.

Uiteraard. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar op dit moment is het ruimen van de geiten volgens mij hoe klote ook de beste optie om de q koorts de kop in te drukken. Dat men vanaf volgend jaar het vaccineren verplicht gaat stellen lijkt mij een heel goed iets. Evenals dat er strengere regels komen voor de veehouderij.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

niet getekend, dit betekent niet dat ik het niet erg vind, maar idd de toekomst ziet er ook niet rooskleurig uit, maar denk ook aan de mens, en zolang het netjes en snel gebeurt bijv door de injectie heb ik er best vrede mee, mijn gevoel gaat twee kanten uit maar denk dan dat dit beter is om verdere besmetting en een totale ruiming te voorkomen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

smoekie schreef:
Ja maar op het moment dat bepaalde ziektes een pandemie kunnen veroorzaken en er wel degelijk grote aantallen levens op het spel staan, mensenlevens wel te verstaan is het toch heel wat anders.
Nee, snap dat nou eens! Het maakt gewoon geen ZAK verschil of gezonde dieren nu WEL of NIET uitgeroeid worden!!!!
Zeker niet als de ziekte in stand gehouden wordt door mensen die WEL besmet zijn en die NIET gedood worden! Effe heel rationeel bezien he.
smoekie schreef: Een mens met hiv kun je medicijnen geven en meegeven dat ze niet onbeveiligd sex mogen hebben. Andere dieren hebben ook ziektes uiteraard, maar zolang het geen ziektes zijn die de volksgezondheid betreffen zou het mij geen reet uitmaken. Op het moment dat het duidelijk is dat jij van een bepaalde ziekte kan overlijden als je het oploopt zoals nu met die Q koorts het geval is moet er iets aan gedaan worden, en of de overheid daar nu grote steken heeft laten vallen of niet, dan is het niet anders dan dat er "grote" maatregelen getroffen worden om "erger" te voorkomen.
Deze ziekte brengt de bevolkingsgezondheid niet meer of minder in gevaar dan wanneer deze er NIET zou zijn geweest. Want deze ziekte bestaat al ruim 10 jaar en daarnaast zijn er nog een hoop andere ziektes waaronder zoonoses.
GEzonde dieren afmaken vormt geen enkele toegevoegde waarde qua bevolkingsgezondheid. Het sust alleen maar domme, bange achterlijke mensen die niet kunnen relativeren. En dit valt echt niet goed te praten!
Felix schreef:
Dan zou ik graag voor willen stellen, dat jij je eigen als eerste aanbiedt, om preventief geruimd te worden ...

Oke ? :ok:
Alleen als ze de ziekte heeft natuurlijk. Als ze gezond is, is dat onzin, net zoals bij de gezonde geiten.
Erwina schreef:
En wat dacht je van de bevolkingsdichtheid van de mensen? Dat is ook vragen om problemen! Er wonen te veel mensen hier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Het word de hoogste tijd dat de CDA eens een keer niet de ministerpost ministerie van landbouw en milieu krijgt
De combinatie CDA en dieren gaan gewoon niet samen
CDA denkt alleen maar aan die boeren want ja dat zijn wel hun stemmers raar maar waar
Deze keer heeft de regering het zelf in de hand gehad
Vaccineren mag niet
Maar een spuit erin mag wel
En nu zijn ze nog aan het besluiten als deze geiten een spuit hebben gekregen dat ze naar het slachthuis gaan of naar de destructie
Het is toch normaal als deze geiten nu wel bij de slagers ik de schappen komen te liggen
Dat is pas tenenkrommend
Arme geiten en stoppen met die massa productie van welk dier dan ook :jank:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

iones schreef:
Kaje & Tjits schreef:Niet getekend!!

Buiten het verhaal om dat het voor de mens die er onbewust mee te maken heeft een goede regeling is!
Je kunt namelijk als zwangere vrouw lekker te wandelen zijn met het risico van het oplopen van de Q-koorts zonder dat je het zelf weet! Misschien heeft die boerderij hier op de hoek ook wel drachtige geitjes!
Het is ook nog eens goed voor de economische crises! Er wordt namelijk flink betaald als ze bij je komen ruimen!
Hoe dan ook bij mij gaat de gezondheid van de mens voor welk dier dan ook!
Doe toch niet zo dom en kortzichtig! er zijn geitenhouders die niet meer terug kunnen komen op het niveau en ondanks de schadevergoeding moeten stoppen! Jij praat nogal gemakkelijk over andermans hachje en stelt je eigen hachje boven dat van anderen!

Het is niet nodig om gezonde dieren te ruimen! Dat slaat nergens op! En de gezondheid van de mens heeft er niets te meer om te lijden, omdat er behalve q koorts nog vele andere ziektes zijn, waaronder de mexicaanse die je kunt vrezen! En de q koorts is niet levensbedreigend maar het wordt door de media zodanig opgeblazen dat de domme mensen bang worden en om ruimingen gaan roepen.

Het is echt schandalig zoals er met dieren omgesprongen wordt!
Hoezo vergoeding het bedrag per geit is nog niet eens vast gesteld

De mensen die de varkenspest hebben meegemaakt hebben vele boeren niet overnieuw kunnen beginnen het geld was gewoon te weinig wat ze gekregen hebben
Een aardbeving of een ramp in het buitenland is natuurlijk wel heel belangrijk
Daar gaan altijd miljarden heen
Maar gebeurd er in Nederland eens iets ach ja dan heeft de mens gewoon pech gehad
Net als met de dijk doorbraken mensen waren er niet tegen verzekerd en moeten maar zien hoe ze aan nieuwe meubels komen is langzamerhand wel een keer van de zotte
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nu ben ik niet zo "in to de geiten", maar wat ik van vernomen heb is dat qkoorts vrijkomt bij de geboorte van geitjes. Je kunt best gaan testen of geiten ziek zijn, maar er moeten ~ 1 miljoen beesten geruimd worden (volgens mij) als die allemaal getest moeten worden... Dat gaat nooit lukken voordat de de eerste geiten gaan werpen.

Dus dan begin je in één deel, zodra je daar klaar bent komt de besmetting weer terug via een ander dier wat nog niet getest is, dan kom je er nooit vanaf. Ik denk dat de keuze redelijk goed overwogen is (voor zo ver ze dat in den haag kunnen), zelfs het ruimen voor die tijd wordt al krap, alle dieren testen gaat gewoon niet lukken.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Het gaat mij op de manier waarop ze het plan gaan uitvoeren
Er komt iemand langs op de boerderij en gaat de melk tank testen
Komt er naar voren dat er het virus in zit moet het hele bedrijf geruimd worden
Dus ze bekijken het niet per geit
Stel dat er maar 1 geit heeft die het virus draagt zijn alle geiten de dupe
Ik ben bang dat dit meer dan 1 miljoen geiten de klos zijn
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Volgens een telling van LTO zijn er in Nederland 360 bedrijven met gemiddeld 600 melkgeiten, totaal zijn er ongeveer een 220.000 melkgeiten in Nederland. http://www.boerderij.nl/1091087/Landbou ... errein.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan het artikel niet meer zo snel terugvinden, maar als er naast de drachtige geiten de andere geiten ook geruimd gaan worden, dan zou het gaan om zo'n 20.000 dieren.
De geiten die gevaccineerd zijn, worden niet geruimd.

Buiten de melkgeiten zijn ook de melkschapen de klos.
Afbeelding
iones
Zeer actief

gizmo schreef:Het word de hoogste tijd dat de CDA eens een keer niet de ministerpost ministerie van landbouw en milieu krijgt
CDA denkt alleen maar aan die boeren want ja dat zijn wel hun stemmers raar maar waar
Vaccineren mag niet
En nu zijn ze nog aan het besluiten als deze geiten een spuit hebben gekregen dat ze naar het slachthuis gaan of naar de destructie
Het is toch normaal als deze geiten nu wel bij de slagers ik de schappen komen te liggen
Dat is pas tenenkrommend
ik vind niet dat het CDA nog rekening houdt met boeren. Dan kunnen boeren nog beter VVD stemmen, want die wil die milieuregels een halt toe roepen omdat die het boerenbestaan onmogelijk maken.
En of dat ruimen nu ten faveure van boeren is betwijfel ik ten zeerste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

De mens kan niet alleen besmet worden door koeien, schapen en geiten, maar ook door honden, katten en vogels. Besmetting kan optreden door inademing van besmet stof van stallen, weilanden, ruwe wol en dierenhuiden, door direct contact met besmette dieren en door het nuttigen van besmette rauwe melk of onvoldoende verhitting van besmet vlees. Met name het verwaaien van ingedroogde en op weilanden uitgereden mest zorgt voor verspreiding van de bacteriën naar de mens. Eén enkele bacterie is voldoende om besmet te raken. De incubatietijd is 9 tot 40 dagen.

Bron: Wiki

Dat kan nog leuk worden als de Verburginquisitie in witte pakken bij ons aan belt.....

En ik heb de petitie (2 x) getekend :cheer:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
gizmo schreef:Het word de hoogste tijd dat de CDA eens een keer niet de ministerpost ministerie van landbouw en milieu krijgt
Vaccineren mag niet
Dat is pas tenenkrommend
ik vind niet dat het CDA nog rekening houdt met boeren. Dan kunnen boeren nog beter VVD stemmen, want die wil die milieuregels een halt toe roepen omdat die het boerenbestaan onmogelijk maken.
En of dat ruimen nu ten faveure van boeren is betwijfel ik ten zeerste.
Dat zit zo:
Gristenen denken dat god de diertjes geschapen heeft om te gebruiken. Maakt niet uit waarvoor, de mens dient een hoger doel :U: en de diertjes zijn er voor de mensch.....
Dat verklaart de macht van de gristelijke partijen binnen de vee-industrie...
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

en.....

Tot eind november liepen dit jaar bijna 2300 mensen Q-koorts op. Tot nu toe (december 2009) zijn er dit jaar zes mensen met de ziekte overleden. Zij leden allen al aan een andere kwaal.

bron: Wiki

......voor een juiste context.....
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik verder niet snap aan het verhaal is dat gesproken wordt over vaccins. Ik dacht altijd dat vaccins werden ingezet in de strijd tegen virussen :denken:
Het gaat hier toch om een bacterie?
Afbeelding

iones
Zeer actief

Badu schreef:
Dat zit zo:
Gristenen denken dat god de diertjes geschapen heeft om te gebruiken. Maakt niet uit waarvoor, de mens dient een hoger doel :U: en de diertjes zijn er voor de mensch.....
Yep, dat staat zo in die rottige bijbel. Dat is de basis van deze ellende. Ben het helemaal met je eens.
Badu schreef:en.....

Tot eind november liepen dit jaar bijna 2300 mensen Q-koorts op. Tot nu toe (december 2009) zijn er dit jaar zes mensen met de ziekte overleden. Zij leden allen al aan een andere kwaal.

Net als de sterfgevallen aan mexicaanse griep. Alleen vielen hier geloof ik iets meer doden bij. Alleen waren er toen geen dieren aan te wijzen als schuldige om te ruimen. Anders hadden ze dat vast wel gedaan. Met 0 verschil als resultaat.

Maar goed, de mensen willen gesust worden en als de overheid iets kan bedenken om dat te doen, dan doen ze dat.
Nu kunnen ze lekker diertjes doden. Dan denken de mensen dat de overheid iets doet wat helpt.
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:Wat ik verder niet snap aan het verhaal is dat gesproken wordt over vaccins. Ik dacht altijd dat vaccins werden ingezet in de strijd tegen virussen :denken:
Het gaat hier toch om een bacterie?
Is denk ik gewoon hetzelfde als wanneer mensen/kinderen gevaccineerd worden. Die worden immers ook gevaccineerd tegen verschillende soorten ziektes die zowel door virussen als bacteries worden veroorzaakt.

Voorbeeld: Meningitis wordt veroorzaakt door bacteriën en polio door een virus. Voor o.a. bovengenoemde worden kinderen gevaccineerd.
gizmo
Zeer actief

iones schreef:
Badu schreef:
Dat zit zo:
Yep, dat staat zo in die rottige bijbel. Dat is de basis van deze ellende. Ben het helemaal met je eens.
Badu schreef:en.....

Net als de sterfgevallen aan mexicaanse griep. Alleen vielen hier geloof ik iets meer doden bij. Alleen waren er toen geen dieren aan te wijzen als schuldige om te ruimen. Anders hadden ze dat vast wel gedaan. Met 0 verschil als resultaat.

Maar goed, de mensen willen gesust worden en als de overheid iets kan bedenken om dat te doen, dan doen ze dat.
Nu kunnen ze lekker diertjes doden. Dan denken de mensen dat de overheid iets doet wat helpt.
In Egypte zijn duizenden varkens het slachtoffer geworden omdat het de varkensgriep heette
Deze dieren zijn overgoten met een vreselijk brandbaar spul en onder de grond gestopt
Niet eerst doodmaken nee gewoon lekker humaan :jank:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Badu schreef:De mens kan niet alleen besmet worden door koeien, schapen en geiten, maar ook door honden, katten en vogels. Besmetting kan optreden door inademing van besmet stof van stallen, weilanden, ruwe wol en dierenhuiden, door direct contact met besmette dieren en door het nuttigen van besmette rauwe melk of onvoldoende verhitting van besmet vlees. Met name het verwaaien van ingedroogde en op weilanden uitgereden mest zorgt voor verspreiding van de bacteriën naar de mens. Eén enkele bacterie is voldoende om besmet te raken. De incubatietijd is 9 tot 40 dagen.

Bron: Wiki

Dat kan nog leuk worden als de Verburginquisitie in witte pakken bij ons aan belt.....

En ik heb de petitie (2 x) getekend :cheer:
Dit doet me denken aan de vogelpest destijds.
Een arme hobbyboer stond erbij te kijken bij zijn mooie tuin met vijver, hoe zijn mooie vogels werden ingeladen door mannen in witte pakken, totdat er niets meer over was. Hoe ironisch toen op dat moment een wilde vogel in zijn tuin belandde om daar rustig wat voedsel op te pikken. Die mocht blijven leven.....

Het illustreerde maar weer de zinloosheid ervan. Ik vond het mooi dat die cameraman de boodschap zo mooi overbracht door die wilde vogel in die achtergelaten lege tuin te filmen.

Het afmaken van gezonde geiten is net zo zinloos.
gizmo schreef:
In Egypte zijn duizenden varkens het slachtoffer geworden omdat het de varkensgriep heette
Deze dieren zijn overgoten met een vreselijk brandbaar spul en onder de grond gestopt
Niet eerst doodmaken nee gewoon lekker humaan :jank:
Ook weer uit religieuze overwegingen. Het was een actie van de moslims om die christenen eens lekker een hak te zetten. En die moslims hebben geen respect voor dieren, hoewel Mohammed dit wel heeft gepredikt! Bij hen is het dus meer een cultuurding i.p.v. godsdienst.

Ik ben blij dat ik de beelden niet gezien heb.
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

heb niet getekend maar wil er nog even bij vermelden dat ik er ook volledig voorstander van ben om alle muggen te ruimen...
Marian4
Actief

Wat dacht je ervan een gedeelte van deze regering te ruimen? Die zijn n.l. wel ziek en zorgen voor veel lichamelijk en psychisch leed.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Ik teken ook niet!
Marian4 schreef:Wat dacht je ervan een gedeelte van deze regering te ruimen? Die zijn n.l. wel ziek en zorgen voor veel lichamelijk en psychisch leed.
Dit idee is trouwens wel goed :lol1:
iones
Zeer actief

Marian4 schreef:Wat dacht je ervan een gedeelte van deze regering te ruimen? Die zijn n.l. wel ziek en zorgen voor veel lichamelijk en psychisch leed.
Ja, daar ben ik het mee eens. En die petitie doen ze toch niets op uit.
jveen schreef:
heb niet getekend maar wil er nog even bij vermelden dat ik er ook volledig voorstander van ben om alle muggen te ruimen...
En dat zijn de grootste veroorzakers van alle ellende. En de grootste verspreiders van ziektes, waaronder malaria en veel veeziektes. Als die nu werden uitgeroeid dan diende het nog ergens voor. Het zou wel verschil uitmaken. Maar het afmaken van gezonde dieren niet. Maar ik denk dat dit niet mogelijk is.
Marian4
Actief

iones schreef:
Iones@ Ja, daar ben ik het mee eens. En die petitie doen ze toch niets op uit.

Ik keek net nog even op de site. Er hebben ruim 38500 mensen getekend. Moet ze toch aan het denken zetten lijkt mij.
iones
Zeer actief

Marian4 schreef:
iones schreef:
Iones@ Ja, daar ben ik het mee eens. En die petitie doen ze toch niets op uit.

Ik keek net nog even op de site. Er hebben ruim 38500 mensen getekend. Moet ze toch aan het denken zetten lijkt mij.
nee, want ze doen wat ze willen. Dat is democratie..... Luisteren naar mensen en dan vervolgens negeren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”