Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nu ben ik het zat!
Moderator: moderatorteam
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Re: nu ben ik het zat!
Hier op het eiland kom je ze ook niet tegen hoor. Maar toen ik nog in Schiedam woonde kwam ik nog wel eens vreemde honden bezitters tegen. Hier is alles zo relaxed met de honden. Hoewel ik één keer wel een heel erg geschrokken hondeneigenaar tegenkwam bij de strandovergang. Die had zijn jonge nog niet helemaal opgeleide Terschellinger Konijnenvangertje bij zich en was bang dat die op Spiky zou gaan jagen. Hij had geen lijn bij zich en ik ook niet. We hebben ze even gecontroleerd laten kennismaken en zijn angst bleek ongegrond, zijn hondje wist heel goed dat Spike geen konijntje was. 

- Moos
- Zeer actief
Ik kom dagelijks bijna vreemde honden (met bazen) tegen, maar geen hysterisch gillendejosefientje schreef:Hier op het eiland kom je ze ook niet tegen hoor. Maar toen ik nog in Schiedam woonde kwam ik nog wel eens vreemde honden bezitters tegen.
Wegrennen weleens, maar dan zonder hysterisch gillen
Maar wat ik dus al zei, al zouden mensen dat wel doen moeten ze dat lekker zelf weten. Zolang ze mijn honden met rust laten vind ik het best

-
mwillow
Ik vind dat je nog netjes gehandeld hebt, eerlijk gezegd. Die baas is fout, jij niet. Uit nood doe je rare dingen. Als dat in jouw geval hondje oppakken en wat doelloos heen en weer rennen is, so be it....jij hebt recht om op jouw manier je hondje te beschermen, ook al is het niet de meest resultaatgevende optie. Ik zou zo'n wijkagent inschakelen en vragen haar in de gaten te houden en haar erop aan te laten spreken dat ze d'r hond aanlijnt. Kleine moeite.
Sommige honden hier uit onze wijk blijven fixeren op Stanley en andersom. No way dat ik het ze laat uitvechten. Dat zou heel fout aflopen, ben ik bang.
Sommige honden hier uit onze wijk blijven fixeren op Stanley en andersom. No way dat ik het ze laat uitvechten. Dat zou heel fout aflopen, ben ik bang.
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
ik ben ook wel eens vaker dingen zat, maar nog steeds kan de hond er niks aan doen als hij dingen doet die goedgekeurd worden door zijn of haar baas...als ik dus ooit met een stok of zweep zou gaan lopen, is die voor de betreffende baas en niet voor de hondS@ndr@ schreef:en ik heb er ook wel eens voorgestaan hoor, iets mee te nemen, ook al omdat ik heel vaak honden tegen kom waar de eigenaar van zoek isDongo schreef: Dan zouden ze bij mij ook aan het verkeerde adres zijn...het is nog altijd de baas zijn/haar schuld en niet de schuld van de hond! wie dus een stok op mijn honden probeert is dus nog lang niet jarig(en dat is nog heel erg zacht uitgedrukt)...die dan even aan komen zonder dat ik erom gevraagd heb .
Ik heb het tot nu toe niet gedaan, maar het zou er ooit van kunnen komen, je bent het vroeg of laat gewoon echt helemaal zat.
- Moos
- Zeer actief
Nou, als die hond mijn hond op aan vreten is vrees ik dat, als ik zou gaan meppen, dat toch echt richting hond is.Dongo schreef:
ik ben ook wel eens vaker dingen zat, maar nog steeds kan de hond er niks aan doen als hij dingen doet die goedgekeurd worden door zijn of haar baas...als ik dus ooit met een stok of zweep zou gaan lopen, is die voor de betreffende baas en niet voor de hond![]()
Nu sta ik over het algemeen eerder aan de grond genageld dan dat ik iets doe (1 keer heb ik twee Drenten van Moos afgemept met mijn riemen), maar toch.

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja soms tref je mensen het beste als je datgene pakt wat ze dierbaar is, ik heb besloten volgende keer gewoon de Dierenambulance te bellen, ik weet van wie die beesten zijn, maar mijn neus bloedtDongo schreef:ik ben ook wel eens vaker dingen zat, maar nog steeds kan de hond er niks aan doen als hij dingen doet die goedgekeurd worden door zijn of haar baas...als ik dus ooit met een stok of zweep zou gaan lopen, is die voor de betreffende baas en niet voor de hondS@ndr@ schreef:en ik heb er ook wel eens voorgestaan hoor, iets mee te nemen, ook al omdat ik heel vaak honden tegen kom waar de eigenaar van zoek isDongo schreef: Dan zouden ze bij mij ook aan het verkeerde adres zijn...het is nog altijd de baas zijn/haar schuld en niet de schuld van de hond! wie dus een stok op mijn honden probeert is dus nog lang niet jarig(en dat is nog heel erg zacht uitgedrukt)...die dan even aan komen zonder dat ik erom gevraagd heb .
Ik heb het tot nu toe niet gedaan, maar het zou er ooit van kunnen komen, je bent het vroeg of laat gewoon echt helemaal zat.![]()
-
chrico
- Zeer actief
Ik zou nog 1x een gesprek aangaan en heel duidelijk te kennen geven dit niet meer te accepteren (evt met iemand waar je steun aan heb maar wel zelf het woord doen). Word hier geen gehoor aan gegeven dat dan de woningbouw en of wijkagent ingeschakeld word.
Stel, de woningbouw gaat mevrouw op haar vingers tikken, het zijn namelijk afspraken tenslotte dus je staat in je recht.
Die mevrouw weet dat het bij jou vandaan komt en komt verhaal halen.
Ben jij nu weerbaar genoeg om jezelf niet op te sluiten en te verpieteren uit angst voor die mevrouw?
Nogmaals, ik zeg dit niet omdat ik vind dat je geen gelijk heb maar probeer rekening te houden met wie jij bent en van daaruit kwam het advies om aan je angst te werken.
Wat je er verder mee doet moet je zelf weten
Stel, de woningbouw gaat mevrouw op haar vingers tikken, het zijn namelijk afspraken tenslotte dus je staat in je recht.
Ben jij nu weerbaar genoeg om jezelf niet op te sluiten en te verpieteren uit angst voor die mevrouw?
Nogmaals, ik zeg dit niet omdat ik vind dat je geen gelijk heb maar probeer rekening te houden met wie jij bent en van daaruit kwam het advies om aan je angst te werken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En ik begrijp wel de angst van de ts.. zeker omdat die hond continue op Cas afkomt en naar het zich laat aanzien niet met de beste bedoelingen.. en dat die bazin doet alsof ze gek is.. die ziet toch verdorie ook wel de houding van haar hond veranderen .. en ze wil de moeite niet nemen de hond aan te lijnen als ze hun tegenkomt..
Ik had vandaag een incident.. en voor het eerst in mijn leven heb ik dus een karate kick gegeven.. liep met Bluf aan de lijn.. geblesseerd.. en ons komt een bouvier los tegemoet.. bazin erachter.. die maakt geen aanstalten de hond te roepen.. oh toch wel heel zachtjes.. met kijk eens...fifi..hieeer komen kijk
nu had ik zoiets van fifi luisterd niet.. maar goed Bluf is sociaal dus zou hij/zij komen dan loopt het wel los... Bluf staat te kwispelen hond kwam al op haar af begint te grommen en valt uit.. waarop Bluf zich verdedigen wil ik denk godver.. (morgen ook aankeuren.. ondanks die poot..) geef een brul dat ie moet opdonderen naar zijn baas met een stap in zijn richting en de verwijzing.. hij deinst iets achteruit maar komt direct weer met blikkerende tanden terug.. tsja toen haalde ik uit met links was wel idd een karate kick omdat ik bluf tussen me had.. maar vol op zijn snoetje..toen week hij toch maar van ons af en kon bazin hem pakken...
Niets geen sorry of wat ook...
kijk ik om... gaat ze vrolijk een balletje voor hem pakken om te gooien.. Goed zo zeg ik.. vooral belonen dat gedrag
Was blij dat ik Finn niet aan de lijn had....
Dus enigszins... kan ik nu wel begrijpen dat soms een schoenmaatje nodig is... eerder had ik zoiets van moet dat nou.. maar blijkbaar bij sommige honden moet dat..
Voor TS.. toch even de wijkagent inschakelen.. dan maar drastischere maatregelen wie niet wil horen moet het maar voelen in de portomonnee!
Ik had vandaag een incident.. en voor het eerst in mijn leven heb ik dus een karate kick gegeven.. liep met Bluf aan de lijn.. geblesseerd.. en ons komt een bouvier los tegemoet.. bazin erachter.. die maakt geen aanstalten de hond te roepen.. oh toch wel heel zachtjes.. met kijk eens...fifi..hieeer komen kijk
Niets geen sorry of wat ook...
Was blij dat ik Finn niet aan de lijn had....
Dus enigszins... kan ik nu wel begrijpen dat soms een schoenmaatje nodig is... eerder had ik zoiets van moet dat nou.. maar blijkbaar bij sommige honden moet dat..
Voor TS.. toch even de wijkagent inschakelen.. dan maar drastischere maatregelen wie niet wil horen moet het maar voelen in de portomonnee!
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
nou, maar even verduidelijking over het contact voorheen
de eerste keer contact ging goed, zij was loops en cas is dan uiteraard gelijk verliefd
als cas met een hond speelt, is dat rondjes eromheen rennen, er een keer tegenopspringen, nog een rondje er omheen
ging allemaal goed, niks aan de hand
zo speelde hij ook altijd met onze oude buurhond/labrador, en tja, die gromde dan wel eens wat, en speelde dan op dezelfde manier vrolijk mee.
zo is het een hele tijd goed gegaan, ik had geen angst voor die herder, en we zochten ze zelfs op, had cas toch nog een leuk speelkameraadje in de buurt.
het is dus beslist niet zo dat ik al bang was en het maar gewoon toestond voor cas
en ook zij gromde wel eens wat, als cas er tegenaan sprong, maar cas ziet dat niet als teken dat hij rustiger aan moet doen, dus die rent er nog een rondje omheen, daagt uit om achter elkaar aan te rennen.
bij een andere ontmoeting, was hetzelfde ritueel, ze gromde 1x, cas rent er nog een rondje omheen, en word gegrepen
we kijken het even aan, omdat ze elkaar immers kenden, maar cas lag dus te gillen, nog even aankijken, er kwam bloed bij kijken, herder werd steeds feller en bleef bijten, toen zijn we er tussen gesprongen, zij heeft de herder vast gepakt, toen ze wilde verhappen omhoog getrokken en ik heb cas eronder uit getrokken, genegeerd, vanaf een afstand nog met die vrouw staan praten, herder was voor haar bijna onhoudbaar, die wilde maar 1 ding, afmaken waar ze aan begonnen was
eenmaal thuis cas even goed gecontroleerd, overal bloed, maar dat was door het gaatje in zijn oor, en hij had flinke schaafwonden op zijn buik, miste wat plukken haar (wat was ik blij met die dikke vacht)
een tijd later ben ik haar idd weer tegen gekomen, ik was lekker met cas aan het ballen op het veld, en de herder kwam zoals gewoonlijk in haar eentje aan rennen, baasje liep nog om de hoek
dat contact is goed gegaan omdat cas zijn bal had, als hij zijn bal heeft is dat alles wat hij ziet, kan ik hem moeiteloos langs elke hond loodsen terwijl hij normaal een grote waffel heeft naar andere honden.
cas die was dus met zijn bal bezig, en had geen oog voor haar.
daarna nog een ontmoeting, cas zonder bal want we gingen gewoon een laatste rondje lopen, en toen was het dus dat ze op ons af kwam, fixerend grommend, dat ik naar de baas riep of ze d'r terug kon roepen, nou ja, verhaal staat verder in dit topic.
daarna dus dat ik zonder cas de baas heb gesproken, gezegd dat dit mij bang heeft gemaakt, gevraagd of ze d'r voortaan bij zich wil houden.
zij was degene die met het advies kwam om casper dan maar op te tillen als we ze tegen kwamen.
daarna heb ik nog een stuk of 10 keer haar gezien, 1x was dat ik de lift uit kwam met cas, zij stond in de portiek te kletsen, en die hond kwam dus op hoge snelheid, haren overeind, grommend, op ons af stormen, ik ben terug de lift in gestapt, gevraagd of ze even aan de kant kan gaan zodat ik met cas gewoon naar buiten kan.
de overige keren zag het baasje mij eerder aankomen dan haar hond, en kon ze die vast houden aan dat flutdoekje, en dan was ze hard aan het worstelen om haar tegen te houden.
op die momenten heb ik ook nooit iets bevestigd bij cas, enkel een appeloefeningetje met een koekje uit mijn zak, dat hij mij braaf volgt en dat hij naar mij kijkt en haar compleet negeert (zij aan de overkant)
en gisteren was dus het onvermijdelijke, zij had mij niet zien aankomen, ik hen ook niet, ik kon geen kant op.
op dat moment was het enige wat ik kon bedenken, zorgen dat het muurtje tussen ons blijft, die komt tot borsthoogte, als ik de ene kant op liep, kwam zij de andere kant op, daarom werd het een heen en weer geloop, waardoor ik cas heb opgetild om te voorkomen dat ik over hem struikelde tussen al die fietsen door.
achteraf heb ik bedacht wat ik beter had kunnen doen, de gallerij van de eerste verdieping is laag genoeg om cas over heen te mikken, en dan had ik stil kunnen blijven staan en die hond een trap kunnen geven zonder dat cas daarbij in gevaar kwam
verder wonen er genoeg etterbakken in de buurt, zelfs in mijn portiek, en die houden wel rekening met elkaar
die ambullen van gisteren zie ik eigenlijk nooit los in de portiek, daarbij luisteren die ook prima, 2 hondjes van hier schuin boven, waarvan de kleine reu beslist niet met andere honden kan zitten aan de lijn, worden kort gehouden, als ik voor de ene lift sta te wachten en zij komt met de andere lift naar beneden, loop ik even een stukje terug waar de ruimte wat groter is, zodat zij mij normaal kan passeren, dan zit er hier og een vrouw met 7 honden waarvan een aantal ook geen lieverdjes zijn, degene die loslopen staan redelijk onder appel, als ik zie dat zij naar binnen gaat, dan wacht ik even buiten tot ze de lift in is gegaan. zo gaat de rest hier dus met elkaar om, beetje geven en nemen.
het gaat mij er gewoon om, dat ik al meerdere keren heb gevraagd haar hond bij zich te houden, aan te lijnen, etc. en dat ze dat enkel doet als ik ergens in de verte aankom, terwijl we dus in dezelfde portiek wonen, en okee, prima, maar als het dan mis gaat, zoals gisteren, dat er van haar kant geen enkele reactie komt om haar hond terug te krijgen, terwijl er een aanlijn gebod is, terwijl ze weet wat haar hond met cas wil doen, terwijl ze ziet hoe ik sta te klungelen om te voorkomen dat cas gegrepen wordt
die hond moet gewoon aan de lijn, als ze 2 minuten loopt vanaf de portiek, staat ze in het losloop gebied, laat haar daar maar lekker los, ik kom er niet meer
de eerste keer contact ging goed, zij was loops en cas is dan uiteraard gelijk verliefd
als cas met een hond speelt, is dat rondjes eromheen rennen, er een keer tegenopspringen, nog een rondje er omheen
ging allemaal goed, niks aan de hand
zo speelde hij ook altijd met onze oude buurhond/labrador, en tja, die gromde dan wel eens wat, en speelde dan op dezelfde manier vrolijk mee.
zo is het een hele tijd goed gegaan, ik had geen angst voor die herder, en we zochten ze zelfs op, had cas toch nog een leuk speelkameraadje in de buurt.
het is dus beslist niet zo dat ik al bang was en het maar gewoon toestond voor cas
en ook zij gromde wel eens wat, als cas er tegenaan sprong, maar cas ziet dat niet als teken dat hij rustiger aan moet doen, dus die rent er nog een rondje omheen, daagt uit om achter elkaar aan te rennen.
bij een andere ontmoeting, was hetzelfde ritueel, ze gromde 1x, cas rent er nog een rondje omheen, en word gegrepen
we kijken het even aan, omdat ze elkaar immers kenden, maar cas lag dus te gillen, nog even aankijken, er kwam bloed bij kijken, herder werd steeds feller en bleef bijten, toen zijn we er tussen gesprongen, zij heeft de herder vast gepakt, toen ze wilde verhappen omhoog getrokken en ik heb cas eronder uit getrokken, genegeerd, vanaf een afstand nog met die vrouw staan praten, herder was voor haar bijna onhoudbaar, die wilde maar 1 ding, afmaken waar ze aan begonnen was
eenmaal thuis cas even goed gecontroleerd, overal bloed, maar dat was door het gaatje in zijn oor, en hij had flinke schaafwonden op zijn buik, miste wat plukken haar (wat was ik blij met die dikke vacht)
een tijd later ben ik haar idd weer tegen gekomen, ik was lekker met cas aan het ballen op het veld, en de herder kwam zoals gewoonlijk in haar eentje aan rennen, baasje liep nog om de hoek
dat contact is goed gegaan omdat cas zijn bal had, als hij zijn bal heeft is dat alles wat hij ziet, kan ik hem moeiteloos langs elke hond loodsen terwijl hij normaal een grote waffel heeft naar andere honden.
cas die was dus met zijn bal bezig, en had geen oog voor haar.
daarna nog een ontmoeting, cas zonder bal want we gingen gewoon een laatste rondje lopen, en toen was het dus dat ze op ons af kwam, fixerend grommend, dat ik naar de baas riep of ze d'r terug kon roepen, nou ja, verhaal staat verder in dit topic.
daarna dus dat ik zonder cas de baas heb gesproken, gezegd dat dit mij bang heeft gemaakt, gevraagd of ze d'r voortaan bij zich wil houden.
zij was degene die met het advies kwam om casper dan maar op te tillen als we ze tegen kwamen.
daarna heb ik nog een stuk of 10 keer haar gezien, 1x was dat ik de lift uit kwam met cas, zij stond in de portiek te kletsen, en die hond kwam dus op hoge snelheid, haren overeind, grommend, op ons af stormen, ik ben terug de lift in gestapt, gevraagd of ze even aan de kant kan gaan zodat ik met cas gewoon naar buiten kan.
de overige keren zag het baasje mij eerder aankomen dan haar hond, en kon ze die vast houden aan dat flutdoekje, en dan was ze hard aan het worstelen om haar tegen te houden.
op die momenten heb ik ook nooit iets bevestigd bij cas, enkel een appeloefeningetje met een koekje uit mijn zak, dat hij mij braaf volgt en dat hij naar mij kijkt en haar compleet negeert (zij aan de overkant)
en gisteren was dus het onvermijdelijke, zij had mij niet zien aankomen, ik hen ook niet, ik kon geen kant op.
op dat moment was het enige wat ik kon bedenken, zorgen dat het muurtje tussen ons blijft, die komt tot borsthoogte, als ik de ene kant op liep, kwam zij de andere kant op, daarom werd het een heen en weer geloop, waardoor ik cas heb opgetild om te voorkomen dat ik over hem struikelde tussen al die fietsen door.
achteraf heb ik bedacht wat ik beter had kunnen doen, de gallerij van de eerste verdieping is laag genoeg om cas over heen te mikken, en dan had ik stil kunnen blijven staan en die hond een trap kunnen geven zonder dat cas daarbij in gevaar kwam
verder wonen er genoeg etterbakken in de buurt, zelfs in mijn portiek, en die houden wel rekening met elkaar
die ambullen van gisteren zie ik eigenlijk nooit los in de portiek, daarbij luisteren die ook prima, 2 hondjes van hier schuin boven, waarvan de kleine reu beslist niet met andere honden kan zitten aan de lijn, worden kort gehouden, als ik voor de ene lift sta te wachten en zij komt met de andere lift naar beneden, loop ik even een stukje terug waar de ruimte wat groter is, zodat zij mij normaal kan passeren, dan zit er hier og een vrouw met 7 honden waarvan een aantal ook geen lieverdjes zijn, degene die loslopen staan redelijk onder appel, als ik zie dat zij naar binnen gaat, dan wacht ik even buiten tot ze de lift in is gegaan. zo gaat de rest hier dus met elkaar om, beetje geven en nemen.
het gaat mij er gewoon om, dat ik al meerdere keren heb gevraagd haar hond bij zich te houden, aan te lijnen, etc. en dat ze dat enkel doet als ik ergens in de verte aankom, terwijl we dus in dezelfde portiek wonen, en okee, prima, maar als het dan mis gaat, zoals gisteren, dat er van haar kant geen enkele reactie komt om haar hond terug te krijgen, terwijl er een aanlijn gebod is, terwijl ze weet wat haar hond met cas wil doen, terwijl ze ziet hoe ik sta te klungelen om te voorkomen dat cas gegrepen wordt
die hond moet gewoon aan de lijn, als ze 2 minuten loopt vanaf de portiek, staat ze in het losloop gebied, laat haar daar maar lekker los, ik kom er niet meer
-
blondie
- Zeer actief
Je loopt dus tegen de plaat op voor die mevrouw haar kop..
Het is toch van de zotte dat jij plannen gaat bedenken zoals Cas een portiek opzetten om haar hond te ontwijken
dat is klote.. grof gezegd.. sommige mensen en honden zijn ook bang voor die twee van mij.. minne moeite om dan voor hun gevoel van veiligheid even een lijn eraan te hebben of net zoals budkes doet even over te steken.. jammer dat die dame dat niet doet.. zo simpel al is het maar een klein lijntje..
Geeft ze wel eens aan waarom ze dat niet doet/wil doen..
Het is toch van de zotte dat jij plannen gaat bedenken zoals Cas een portiek opzetten om haar hond te ontwijken
dat is klote.. grof gezegd.. sommige mensen en honden zijn ook bang voor die twee van mij.. minne moeite om dan voor hun gevoel van veiligheid even een lijn eraan te hebben of net zoals budkes doet even over te steken.. jammer dat die dame dat niet doet.. zo simpel al is het maar een klein lijntje..
Geeft ze wel eens aan waarom ze dat niet doet/wil doen..
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind eerlijk gezegd dat ik genoeg het gesprek ben aangegaan met haar, ik heb het meerdere keren vriendelijk gevraagd en uitgelegd, gisteren voor het eerst "hou verdomme die hond aan de lijn" gebruld.chrico schreef:Ik zou nog 1x een gesprek aangaan en heel duidelijk te kennen geven dit niet meer te accepteren (evt met iemand waar je steun aan heb maar wel zelf het woord doen). Word hier geen gehoor aan gegeven dat dan de woningbouw en of wijkagent ingeschakeld word.
dat ik over het algemeen niet weerbaar ben, dat ik dichtklap, dat weet ik, maar in dit geval zou ik zeker mijn bek kunnen open trekken als ze hier aan de deur komt.
ik ben het nu gewoon echt spuugzat, ik hou overal rekening mee, vermijd de gebieden waar zij wandelt, loop niet op haar tijden, als ik de lift uit kom hou ik cas achter me en kijk eerst of er geen hond aanwezig is, ik loop met een grote boog de portiek in zodat ze niet elkaar net op de hoek kunnen treffen, ik heb haar hond (nog) niks aangedaan, heb nooit aangifte gedaan van de keer dat haar hond mijn hond heeft gepakt, van de keer dat die hond mij heeft bedreigt, altijd ben ik meer dan redelijk geweest.
en als het dan mis gaat, en ze doet niet eens een fatsoenlijke poging om het te laten stoppen, op een kom nou hier (zachtjes roepend) na
dan vind ik dat ik volledig in mijn recht sta om nu wel een klacht neer te leggen, en als zij het er niet mee eens is en verhaal komt halen, dan zal ik dit alles tegen haar zeggen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Heb je wel eens naar die hond gebruld dat ie op moet rotten met de nodige misbaar?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
yep, die keer dat ze fixerend en grommend op mij en cas af kwam lopen, nadat ik had geroepen of ze d'r hond terug kon roepenEline* schreef:Heb je wel eens naar die hond gebruld dat ie op moet rotten met de nodige misbaar?
vanuit mijn tenen heb ik woest gebruld dat ie moest opdonderen, met een stap naar voren, een wijzend gebaar, en toen begon ze mij te fixeren.
sindsdien heb ik het gevoel bij deze hond dat als ik nog een keer brul, of cas veilig weg hou en een trap verkoop dat ze mij aanvliegt
gisteren was het ook dat ze mij aan bleef kijken ipv naar cas
kan volledig onterecht zijn hoor dat gevoel, maar zelfs dit heb ik aangegeven bij die baas in het gesprek dat ik vroeg d'r hond bij zich te houden, gezegd dat ik het gevoel had dat ze op dat moment mij aan wilde vliegen, of dat terecht is? of dat ik spoken zie, dat wist ze niet te zeggen, ze kon mij niet garanderen dat ze niks zou doen als ik brul en wijs dat ze moet oprotten. ik had volgens haar op dat moment gewoon maar door moeten lopen en niet stil moeten staan toen ze op me af kwam lopen, want dan lokte ik het uit
tja, misschien had ik dat toen moeten doen, maar als ik het gevoel heb dat een hond mij ineens kan bijten, loop ik niet door.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nou, daar ben je mooi klaar mee dan.
Niet leuk om je bedreigd te voelen door een andere hond, waarbij je afhankelijk bent van een baas die het blijkbaar weinig interesseerd..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Moos
- Zeer actief
Wat een vreselijk mens zeg. Bah!xSuzannex schreef: kan volledig onterecht zijn hoor dat gevoel, maar zelfs dit heb ik aangegeven bij die baas in het gesprek dat ik vroeg d'r hond bij zich te houden, gezegd dat ik het gevoel had dat ze op dat moment mij aan wilde vliegen, of dat terecht is? of dat ik spoken zie, dat wist ze niet te zeggen, ze kon mij niet garanderen dat ze niks zou doen als ik brul en wijs dat ze moet oprotten. ik had volgens haar op dat moment gewoon maar door moeten lopen en niet stil moeten staan toen ze op me af kwam lopen, want dan lokte ik het uit

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk is die angst niet goed. Maar het probleem is: hoe krijg je die angst weg?chrico schreef:Maar Roelfien, angst speelt ook een hele grote rol hierin waardoor gedrag totaal verkeerd geinterpreteerd kan worden. Niet dat ik angst niet snap maar ik snap niet dat sommige niet beseffen hoe groot de invloed van angst kan zijn.
Stel> Toby speelt een lange periode met een hond waar jij al niet van gediend bent want je bent bang van het ras/ de grote/ de uitstraling enz, maar het accepteerd omdat Toby het zo leuk heeft samen met die hond en jullie elkaar regelmatig tegen komen.
Dan gaat het 1x fout. Toby houd een gaatje in zijn oor eraan over, de hond is 3x zo groot dan Toby en jouw angst is bevestigt. Vanaf dat moment reageer je in paniek als jullie elkaar tegen komen. Schreeuw je in paniek, hou je hond bij je, rent weg, tilt Toby op (okee gaat in zijn geval niet zo heel makkelijk denk ik) en zet het op een rennen. De keren dat de honden elkaar getroffen hebben ging goed daarna maar de angst is groter dan de realiteit. (zie voorgaande berichten over deze herder).
Dit heeft zijn invloed ook op Toby, je maakt er de situatie niet beter op lijkt mij.
Nogmaals, als de hond aangelijnd moet zijn in dat gebied dan is de vrouw gewoon fout bezig maar om de wereld op zijn kop te zetten door je eigen paniekaanvallen maakt het er allemaal niet makkelijker op. Vandaar dat ik zeg dat zij als zij verandering wil, ook aan haar eigen angsten moet gaan werken.
Het werkt namelijk niet om met mevrouw met de aanvallende hond te praten, dat is duidelijk.
Dus samen zorgen voor een leefbare omgeving voor alle partijen: dat zit er niet in (en zo is dat in half Nederland, want mensen hun eigen ding gaat voor alles). Dan kan je hooguit erkennen dat je angst wellicht onredelijk groot is, maar ja, als je dan de deur uit stapt met je hond en hij wordt weer aangevallen ben je nog nergens. Als haar angst nou ongegrond was, maar dat is niet zo. Net zo goed als dat mijn angst destijds (en eigenlijk nog steeds) niet ongegrond was. Als je met een felle hond aan de lijn loopt, dan weet je dat andere honden daar op reageren en als ze dan loslopen is het hommeles. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je buiten de standaard uitlaattijden van anderen loopt. En dan nog is het uitkijken geblazen. En of dat dan angst overbrengt naar je hond, tja, wat moet je dan?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
de enige hondenangst die ik heb, is voor haar hond, en dan niet voor mezelf als ik zonder cas loop, maar wel voor mij en cas als ik met cas loop.Roelfien schreef:
Natuurlijk is die angst niet goed. Maar het probleem is: hoe krijg je die angst weg?
Het werkt namelijk niet om met mevrouw met de aanvallende hond te praten, dat is duidelijk.
Dus samen zorgen voor een leefbare omgeving voor alle partijen: dat zit er niet in (en zo is dat in half Nederland, want mensen hun eigen ding gaat voor alles). Dan kan je hooguit erkennen dat je angst wellicht onredelijk groot is, maar ja, als je dan de deur uit stapt met je hond en hij wordt weer aangevallen ben je nog nergens. Als haar angst nou ongegrond was, maar dat is niet zo. Net zo goed als dat mijn angst destijds (en eigenlijk nog steeds) niet ongegrond was. Als je met een felle hond aan de lijn loopt, dan weet je dat andere honden daar op reageren en als ze dan loslopen is het hommeles. Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je buiten de standaard uitlaattijden van anderen loopt. En dan nog is het uitkijken geblazen. En of dat dan angst overbrengt naar je hond, tja, wat moet je dan?
cas is ook een keer aangevallen door een buurhond, we wandelden samen af en toe in het bos, en dat ging mis. en in een poging ze uit elkaar te halen ben ik zelf gebeten, heb er nu een litteken van wat nog steeds af en toe pijnlijk is.
soms ga ik daar op visite (zonder cas), de ene keer gaat dat prima, ik negeer de hond en pas als hond rustig is, en ik zit rustig, aai ik haar, niks aan de hand
de keer erop was ze niet al te vriendelijk, ze wisten dat ik kwam en stonden bij de deur te wachten, op een halloooo kwam ze grommend op me af stieren, als ik stil bleef staan was er niks aan de hand, deed ik een stap verder draaide ze d'r kop weer om om d'r tanden te laten zien.
nu weet ik dat het een hondje met een gebruiksaanwijzing is, en ben gewoon blijven staan, waarop de buuf haar naar binnen heeft gehaald en apart heeft gezet. die had waarschijnlijk een bui hahaha
maar de avond erop kwam ik (met cas) haar vriend tegen met de honden (aan de lijn) en dan staan we ook gewoon te kletsen, en zorgen er alleen voor dat de honden niet bij elkaar kunnen komen, zonder moeite hoor, geen gedoe met wegtrekken ofzo, hondjes staan gewoon braaf te wachten en hebben geen interesse.
het is ook niet zo dat ik uit angst cas bij alles weg hou, ook al heeft hij ondertussen een tik gekregen door al die keren dat hij is aangevallen
zo kwamen we een jack tegen, normaal gesproken kan hij daar prima mee, jack was los, cas gewoon aan de riem, even snuffelen, en ineens begint cas (wat hij dus echt nog nooit gedaan heeft!) uit zichzelf met vechten, een brul, en het was afgelopen, beide hondjes hadden niks.
verderop kom ik een vrouw tegen met een riem, 50 meter achter haar loopt een ouwe goedsul, dus ik vraag even of haar hond andere honden negeert, of niet, dan weet ik of ik door kan lopen
nou, meestal deed ie niks.
gewoon even gewacht, cas begon (wat hij ook nooit deed) uit te vallen aan de riem, op grote afstand al. heb cas op zijn donder gegeven, hond reageerde niet op cas, en ik ben nog een half uur samen met die mevrouw en haar hond opgelopen, na een kwartier was cas gewoon relaxed, en hebben we de honden even kennis laten maken dmv snuffelen, niks aan de hand, en gewoon doorgelopen.
het is dus niet zo dat ik andere honden uit de wegga, cas beloon in zijn gedrag, of steun, ik probeer juist zijn gedrag weer om te buigen, dat aanvallen niet nodig is, dat niet elke vreemde hond een eikel is, en dat het nergens voor nodig is om uit je plaat te gaan.
normaal gesproken is cas dus geen felle hond aan de lijn, het is wel altijd 1 met een grote bek geweest, een bemoeial, maar dat was voornamelijk met loslopen, aan de lijn kon ik alles en iedereen passeren (zolang ze hem ook met rust lieten) zonder dat cas reageerde op andere honden.
en los kon ik alles en iedereen passeren als ik de bal in mijn handen had, dan konden honden die hij normaal gesproken niet zou moeten, zelfs aan zijn kont snuffelen zonder dat er reactie op kwam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maakt mij niet uit verder, maar je verhaal over Cas of hij wel of niet een felle hond is, is tegenstrijdig. En het is ook helemaal geen verwijt ofzo hoor, integendeel. Maar als een hond stelselmatig mot heeft met andere honden, dan ligt dat niet alleen aan die andere honden en is jouw Cas geen gedwee typje.
En dat doet er in dit verhaal ook verder helemaal niet toe, want het kan niet zo zijn dat een ander daarom zijn/haar hond maar in de jouw mag laten klappen.
Maar goed, als je verder alleen maar angst voor die ene mevrouw en haar hond hebt, dan is dat vast wel met wat omzeilen van haar uitlaattijden op te lossen.
En dat doet er in dit verhaal ook verder helemaal niet toe, want het kan niet zo zijn dat een ander daarom zijn/haar hond maar in de jouw mag laten klappen.
Maar goed, als je verder alleen maar angst voor die ene mevrouw en haar hond hebt, dan is dat vast wel met wat omzeilen van haar uitlaattijden op te lossen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
cas is geen lieverdje, dat zeg ik ook niet.Roelfien schreef:Maakt mij niet uit verder, maar je verhaal over Cas of hij wel of niet een felle hond is, is tegenstrijdig. En het is ook helemaal geen verwijt ofzo hoor, integendeel. Maar als een hond stelselmatig mot heeft met andere honden, dan ligt dat niet alleen aan die andere honden en is jouw Cas geen gedwee typje.![]()
het is ook niet zo dat hij wekelijks mot heeft hier hoor haha
ik woon hier sinds februari, ik heb cas al 8 jaar, in die 7 jaar dat we op andere adressen woonde is er nog nooit wat gebeurd, op soms wat gesnauw na.
hier was het in de eerste 3 maanden 3x raak, 1x een rottweiler die erom bekend staat honden te grijpen, 1x die herder, 1x die buurhond.
en sindsdien is hij dus nog wat minder een lieverdje dan voorheen
het was zelfs zo dat ik met die vrouw sprak die zoveel honden heeft, dat ik zelf angstig was op dat moment, volgens haar moest ik hem dan maar eens laten kennismaken met een saarloos van haar, die deed niks hoor, cas snuffelt, niks aan de hand, cas snuffelt nog eens, niks aan de hand, en opeens was ze het zat en geeft hem een correctie
we hebben allebei niet gezien wat nou de aanleiding was, maar goed, dat stelde ook niet veel voor, was een flinke knauw, cas was geschrokken, niks aan de hand verder.
en nu is hij dus zoals hij nu is, en reageer ik erop zoals ik in mijn vorige bericht schreef
ik heb het allang geaccepteerd dat cas niet met alles en iedereen kan, daar hou ik rekening mee, sommige honden zijn vrienden, het grootste deel niet, nou ja, geeft niks
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Het maakt niet uit hoe jou hond is maar de regel is dat honden daar aan de lijn moeten klaar en daar hoort zij zich ook aan te houden.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
godver de godver
sorry voor mijn gevloek
ik loop net hier uit de lift, voor het laatste rondje, ik kijk goed om me heen, geen herder te zien
ik loop naar mijn uitlaatroute, mijn afwijkende route dus omdat zij op het andere stuk wel eens loopt
ik ga de hoek om, vanaf dat punt is het "veilig", dus ik loop op mij gemakje in de kou cas uit te laten, hoor ik ineens paniekerig, KOM HIEEEERRR
komt die verdomde kut hond in een noodvaart recht op ons af rennen, ik had ze helemaal niet gezien, ze rent de weg over (ze mag niet van de stoep af normaal gesproken) en het enige wat ik kon doen was rennen, ik kon nog net oversteken voor er weer 5 auto's op de drukke weg aankwamen, ik draaide me om, als ze ons achterna was gegaan was ze onder de auto;s gekomen, dus baasje begon iets harder te roepen, met in snel wandeltempo door gelopen het pikdonkere park in, heb nog even omgekeken, ze wilde ons achterna komen maar twijfelde op het laatste moment toch terug te gaan naar haar baas die 400 meter verder stond.
ik durfde ze niet te volgen om te kijken op welke etage en hoeveel deuren naar links of rechts ze nou woonden, ik stond op gepaste afstand, maar toen ik de hoek om wilde zag ik voor onze portiek weer een bruine hond, en ik wist niet te zeggen of dat zij nou was, dus ik ben blijven wachten tot die naar binnen gingen, en heb dus niet kunnen zien waar ze nou woont
ik heb het echt helemaal gehad hiermee
het is nu wachten tot het echt mis gaat, ik niet op tijd weg kan komen, ik niet een object tussen ons in kan houden
als zij 1 minuut verder waren met hun uitlaatronde was het mis geweest, dan had ik niet zoveel tijd gehad om weg te komen
wat moet ik nu? cas maar leren op het balkon te piesen en te poepen?
ik sta weer te trillen op mijn benen, dit had zo verschrikkelijk fout af kunnen lopen
sorry voor mijn gevloek
ik loop net hier uit de lift, voor het laatste rondje, ik kijk goed om me heen, geen herder te zien
ik loop naar mijn uitlaatroute, mijn afwijkende route dus omdat zij op het andere stuk wel eens loopt
ik ga de hoek om, vanaf dat punt is het "veilig", dus ik loop op mij gemakje in de kou cas uit te laten, hoor ik ineens paniekerig, KOM HIEEEERRR
komt die verdomde kut hond in een noodvaart recht op ons af rennen, ik had ze helemaal niet gezien, ze rent de weg over (ze mag niet van de stoep af normaal gesproken) en het enige wat ik kon doen was rennen, ik kon nog net oversteken voor er weer 5 auto's op de drukke weg aankwamen, ik draaide me om, als ze ons achterna was gegaan was ze onder de auto;s gekomen, dus baasje begon iets harder te roepen, met in snel wandeltempo door gelopen het pikdonkere park in, heb nog even omgekeken, ze wilde ons achterna komen maar twijfelde op het laatste moment toch terug te gaan naar haar baas die 400 meter verder stond.
ik durfde ze niet te volgen om te kijken op welke etage en hoeveel deuren naar links of rechts ze nou woonden, ik stond op gepaste afstand, maar toen ik de hoek om wilde zag ik voor onze portiek weer een bruine hond, en ik wist niet te zeggen of dat zij nou was, dus ik ben blijven wachten tot die naar binnen gingen, en heb dus niet kunnen zien waar ze nou woont
ik heb het echt helemaal gehad hiermee
het is nu wachten tot het echt mis gaat, ik niet op tijd weg kan komen, ik niet een object tussen ons in kan houden
als zij 1 minuut verder waren met hun uitlaatronde was het mis geweest, dan had ik niet zoveel tijd gehad om weg te komen
wat moet ik nu? cas maar leren op het balkon te piesen en te poepen?
ik sta weer te trillen op mijn benen, dit had zo verschrikkelijk fout af kunnen lopen
-
Mojuan
- Zeer actief
Je krijgt het wel voor je kiezen zeg!
Weet je wat jij moet doen?
Contact zoeken met de woningbouw, en daarnaast nog bellen met toezicht, afdeling milieu.
Die gaan over het beleid loslopende honden.
Elke keer dat je die hond los ziet lopen; bellen!
En blijven bellen, ook als je hem vanuit je raam ziet lopen, gewoon elke keer weer bellen en aangeven dat je niet naar buiten durft met je hond omdat je in je broek schijt dat hij wordt dood gebeten.
Ik heb zelf ook al meerdere malen het zo aangepakt bij honden die los liepen en niet luisterden.
Dan niet zozeer omdat mijn honden aangevallen werden, maar omdat ik er heel veel last van had dat ik bijna niet meer normaal over straat kon omdat Romeo hun hond wilde pakken en ik steeds moeite had op tijd weg te komen zodat er niets kon gebeuren.
Toezicht komt echt op verschillende tijden langsrijden om op te letten of er dan honden los lopen.
En het zou mooi zijn als je het adres weet, want dan komen ze gewoon aan de deur.
Die mensen krijgen dan een boete, en dan ineens loopt hun hond wel aan de lijn.
Zulke mensen voelen het alleen maar in hun portemonnee, verder interesseert het ze geen bal.
Geef trouwens ook aan dat je zelf bang bent om door die hond gebeten te worden, en vertel alles dat er al voorgevallen is.
Ik zou nu gewoon hard tegen hard spelen, voordat het een keer echt mis gaat.
Je had zelf wel onder een auto terecht kunnen komen
Weet je wat jij moet doen?
Contact zoeken met de woningbouw, en daarnaast nog bellen met toezicht, afdeling milieu.
Die gaan over het beleid loslopende honden.
Elke keer dat je die hond los ziet lopen; bellen!
En blijven bellen, ook als je hem vanuit je raam ziet lopen, gewoon elke keer weer bellen en aangeven dat je niet naar buiten durft met je hond omdat je in je broek schijt dat hij wordt dood gebeten.
Ik heb zelf ook al meerdere malen het zo aangepakt bij honden die los liepen en niet luisterden.
Dan niet zozeer omdat mijn honden aangevallen werden, maar omdat ik er heel veel last van had dat ik bijna niet meer normaal over straat kon omdat Romeo hun hond wilde pakken en ik steeds moeite had op tijd weg te komen zodat er niets kon gebeuren.
Toezicht komt echt op verschillende tijden langsrijden om op te letten of er dan honden los lopen.
En het zou mooi zijn als je het adres weet, want dan komen ze gewoon aan de deur.
Die mensen krijgen dan een boete, en dan ineens loopt hun hond wel aan de lijn.
Zulke mensen voelen het alleen maar in hun portemonnee, verder interesseert het ze geen bal.
Geef trouwens ook aan dat je zelf bang bent om door die hond gebeten te worden, en vertel alles dat er al voorgevallen is.
Ik zou nu gewoon hard tegen hard spelen, voordat het een keer echt mis gaat.
Je had zelf wel onder een auto terecht kunnen komen

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Sluit me aan bij bovenstaand advies
En stop een kleine spuitbus haarlak oid in je zak (als het maar in de ogen prikt).
Mocht die hond, als ze jullie te na komt en jij haar wegbrult, je toch bijten, spuit je haar in de ogen (ik denk niet dat ze dan nog kan bijten ).
En stop een kleine spuitbus haarlak oid in je zak (als het maar in de ogen prikt).
Mocht die hond, als ze jullie te na komt en jij haar wegbrult, je toch bijten, spuit je haar in de ogen (ik denk niet dat ze dan nog kan bijten ).
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
sinds gisteren loop ik niet meer alleen, zodat ik als er geen andere mogelijkheid is cas kan oppakken en kan wegdraaien, en zij die hond weg kan brullen, en eventueel weg schoppen
maar goed ook, want de hond loopt nog steeds los
gisterochtend zag ik ze vanaf boven los lopen
gisteravond nadat we ons laatste rondje hadden gedaan, zijn we boven op de galerij blijven hangen, en ja hoor, na een half uur kwam ze uit de portiek, los natuurlijk, samen met de 7 buurhonden waarvan ook de helft los loopt, dat zou een lekkere chaos zijn geweest als ze op ons af kwam met een halve roedel om haar aan te moedigen.
toen ze de hoek om waren zijn we met de lift naar beneden gegaan, het parkeerdek opgelopen, en in de auto gaan zitten tot ze weer naar boven gingen, en nu weet ik dan eindelijk op welk nummer ze woont.
ik had na het tweede incident al het wijkteam gemaild, en vanmorgen maar de politie gebeld en gevraagd om de wijkagent, zij zou alles noteren, en achteraf zegt ze, ik stuur het door naar het wijkteam, die nemen vandaag contact met je op
vind het nu wel een beetje spannend allemaal hoor.... maar goed, ik sta in mijn recht, ik mag ook normaal met mijn hond lopen zonder dat ik voor hem moet vrezen.
het is van de zotte dat ik niet meer alleen naar buiten kan/durf omdat er een mens rond loopt die te beroerd is haar hond aan te lijnen die zo duidelijk kwaad wil
maar goed ook, want de hond loopt nog steeds los
gisterochtend zag ik ze vanaf boven los lopen
gisteravond nadat we ons laatste rondje hadden gedaan, zijn we boven op de galerij blijven hangen, en ja hoor, na een half uur kwam ze uit de portiek, los natuurlijk, samen met de 7 buurhonden waarvan ook de helft los loopt, dat zou een lekkere chaos zijn geweest als ze op ons af kwam met een halve roedel om haar aan te moedigen.
toen ze de hoek om waren zijn we met de lift naar beneden gegaan, het parkeerdek opgelopen, en in de auto gaan zitten tot ze weer naar boven gingen, en nu weet ik dan eindelijk op welk nummer ze woont.
ik had na het tweede incident al het wijkteam gemaild, en vanmorgen maar de politie gebeld en gevraagd om de wijkagent, zij zou alles noteren, en achteraf zegt ze, ik stuur het door naar het wijkteam, die nemen vandaag contact met je op
vind het nu wel een beetje spannend allemaal hoor.... maar goed, ik sta in mijn recht, ik mag ook normaal met mijn hond lopen zonder dat ik voor hem moet vrezen.
het is van de zotte dat ik niet meer alleen naar buiten kan/durf omdat er een mens rond loopt die te beroerd is haar hond aan te lijnen die zo duidelijk kwaad wil
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Eens, ik vind het ook heel apartEline* schreef:Ik snap de discussie niet. je hoort geen last te hebben van andermans hond en als je angst hebt voor een hond is het je goed recht te willen dat iemand de hond bij zich houdt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vrij snel mijn mond opentrek als ik me echt in het nauw voel en dan ben ik ook niet bepaald aardig...

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...