Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondeneigenaren zijn asociaal!!
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Hondeneigenaren zijn asociaal!!
Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Vond ik ookrenee-uk schreef:Overigens reageerde ik op de post dat kinderen uit hun dopjes moeten kijken bij poep op de stoep en dat vind ik de omgekeerde wereld.
Hondenbezitters moeten gewoon zorgen dat die poep niet op de stoep ligt en je moet echt van hele goede huize komen om mij van deze mening af te brengen.Ik kan je eigenlijk nu al vertellen dat je dat niet gaat lukken!
- ranetje
- Zeer actief
Weet je het zeker?Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Die spreek je het meest (ik tenminste wel
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat daar (hoe kan het ook andersranetje schreef:Weet je het zeker?Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Die spreek je het meest (ik tenminste wel), dus daat hoor je het het eerste en het meeste van
Ik denk zomaar dat het vooral om mensen gaat die een poging doen de stront van hun eigen hond op te ruimen en daarbij het mijnenveld moeten betreden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Jaap* schreef:Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat daar (hoe kan het ook andersranetje schreef:Weet je het zeker?Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Die spreek je het meest (ik tenminste wel), dus daat hoor je het het eerste en het meeste van
) onderzoek naar is gedaan.
Ik denk zomaar dat het vooral om mensen gaat die een poging doen de stront van hun eigen hond op te ruimen en daarbij het mijnenveld moeten betreden
dan hebben ze sowieso mij in dat "onzinnige" onderzoek niet meegenomen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ja, dat weet ik wel zekers .. Vandaag nog zelfs twee keer!ranetje schreef:Weet je het zeker?Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- ranetje
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat daar (hoe kan het ook andersranetje schreef:Weet je het zeker?Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Die spreek je het meest (ik tenminste wel), dus daar hoor je het het eerste en het meeste van
) onderzoek naar is gedaan.
Ik heb een speciale antenne voor mijnenvelden.
Alleen die poep op de stoep..........daar reken ik gewoon niet op
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Mischien tijd voor een brilletje dan ?!ranetje schreef:Jaap* schreef:ranetje schreef:Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat daar (hoe kan het ook anders) onderzoek naar is gedaan.
Ik denk zomaar dat het vooral om mensen gaat die een poging doen de stront van hun eigen hond op te ruimen en daarbij het mijnenveld moeten betreden![]()
![]()
![]()
Ik heb een speciale antenne voor mijnenvelden.![]()
Alleen die poep op de stoep..........daar reken ik gewoon niet opdus daar sta ik wel in.
En qua poepen kan ik iedereen een Labrador aanraden, die maken er een compleet ritueel van, en eer ze dan al eens een plekje hebt gevonden, dan hang je zelf in een spagaag om de stront van een ander te ontwijken!
-
Mojuan
- Zeer actief
Zeg dat wel.Jaap* schreef:Misschien is het een schrale troost om te weten dat juist hondeneigenaren het vaakst met hun poten in een berg hondenstront staan.
Ben ik zo netjes om de drol van mijn eigen honden op te ruimen, moet ik zelf tussen de drollen door en dus sta ik er wel eens in.
Als ze echt ver op het gras hebben gepoept, en het is donker en ik kan de andere drollen niet ontwijken, dan ruim ik het dus niet meer op.
Elke keer die kak onder mijn schoenen omdat ik het netjes op wil ruimen ben ik zat.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dus ruimde ik Otto's poepje keurig netjes op toen hij op weg naar de honden uitlaatplek even ging 'zitten' voor iemands tuin. 'Op de HUP is wel een prullenbak', dacht ik nog. Maar nee. Bij de ingang wel een gigantische puinhoop van plastic flesjes, blikjes en allerlei andere troepjes 

Groetjes,
Sandra
- ranetje
- Zeer actief
Brilletje? Ja, net als jijFelix schreef:Mischien tijd voor een brilletje dan ?!ranetje schreef:Jaap* schreef:Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat daar (hoe kan het ook anders) onderzoek naar is gedaan.
Ik denk zomaar dat het vooral om mensen gaat die een poging doen de stront van hun eigen hond op te ruimen en daarbij het mijnenveld moeten betreden![]()
![]()
![]()
Ik heb een speciale antenne voor mijnenvelden.![]()
Alleen die poep op de stoep..........daar reken ik gewoon niet opdus daar sta ik wel in.
![]()
En qua poepen kan ik iedereen een Labrador aanraden, die maken er een compleet ritueel van, en eer ze dan al eens een plekje hebt gevonden, dan hang je zelf in een spagaag om de stront van een ander te ontwijken!:N:
Ik heb even mijn eigen tekst weer onder mijn naam gezet.
Rana marcheert meer dan 20 meter heen en weer voor ze de juiste plek heeft gevonden.
Lange lijn doet dan wonderen
-
S@ndr@
- Zeer actief
DuCain moet ook minimaal 600 meter over het schuine gedeelte vand e dijk voor hij gaat zitten, en als je dan lekker profiel hebt, mag je heerlijk peuteren, om de stront er tussen uit te krijgen 
-
wita-lap
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Heb altijd boterham zakjes in mijn jaszak zitten, en ruim het van mijn drietal netjes op, maar is het 's ochtends vroeg rond zes uur errug moeilijk om het tussen de bladeren terug te vinden, en graai dan maar een beetje richting de dropping, maar kom toch soms met alleen een zakje met bladeren thuis, SORRY
-
Muk
Pardon, heb ik gezegd dat ik mijn hond voor iemands huis / op de stoep of op een plek waar mensen er last van hebben laat poepen zonder het op te ruimen? Of dat ik te beroerd ben om mijn hond 150 meter te laten lopen zodat hij daar kan poepen waar niemand er last van heeft?smoekie schreef:Gewoon in een simpel '" stadsdeel" of kort gezegd op/aan een plek waar je gewoon je hond niet hoort te laten schijten.Muk schreef:Dat iemand de hondendrollen niet optuimt kan ook liggen aan de plek waarop de hond zijn ontlasting deponeert.
Ik ruim in ons dorp (als een van de weinige) de ontlasting van mijn hond op, ook al poept onze hond het liefst zo ver mogelijk in de struiken of in de berm. Dat anderen dat niet doen vind ik jammer, want de goede hondenbezitters lijden onder het gedrag van de minder goede hondenbezitters.
Buiten het dorp hangt het ervan af waar ik loop of ik het opruim of niet. Maar dat maakt mij nog niet tot een asociale hondenbezitter.
JIj laat je hond toch ook niet voor de uitgang van iemands huis schijten? Daar kun je het gewoon mee vergelijken behalve met het feit dat mijn uitgang niet alleen die van mij is,maar ook nog die van 3 andere bewoners(buurvrouw rechts, en onderbuurvrouw links en rechts) en dat minimaal 3 blokken lang voor je het bos bereikt.
Dan zorg je toch dat je hond het die 150mtr wel ff volhoud of niet dan!
Edit:
En als jij als hondenbezitter van mening bent dat jij op deze plek je hond kunt en mag laten schijten zonder dit of daarheen te pleuren al dan niet met een stok bij gebrek aan een zakje of wat dan ook of om welke reden dan ook je je hond dat gewoon laat doen, ja dan ben je voor mij gewoon een asociale hondenbezitter
Dacht het niet, dus lees eerst voordat je wat neerkalkt aub. Of is begrijpend lezen te lastig voor je dat je dat niet snapt.
- smoekie
- Zeer actief
Voor mij is het niet moeilijk hoor, maar voor jou zo te zien des te meer.Muk schreef:Pardon, heb ik gezegd dat ik mijn hond voor iemands huis / op de stoep of op een plek waar mensen er last van hebben laat poepen zonder het op te ruimen? Of dat ik te beroerd ben om mijn hond 150 meter te laten lopen zodat hij daar kan poepen waar niemand er last van heeft?smoekie schreef:Gewoon in een simpel '" stadsdeel" of kort gezegd op/aan een plek waar je gewoon je hond niet hoort te laten schijten.Muk schreef:Dat iemand de hondendrollen niet optuimt kan ook liggen aan de plek waarop de hond zijn ontlasting deponeert.
Ik ruim in ons dorp (als een van de weinige) de ontlasting van mijn hond op, ook al poept onze hond het liefst zo ver mogelijk in de struiken of in de berm. Dat anderen dat niet doen vind ik jammer, want de goede hondenbezitters lijden onder het gedrag van de minder goede hondenbezitters.
Buiten het dorp hangt het ervan af waar ik loop of ik het opruim of niet. Maar dat maakt mij nog niet tot een asociale hondenbezitter.
JIj laat je hond toch ook niet voor de uitgang van iemands huis schijten? Daar kun je het gewoon mee vergelijken behalve met het feit dat mijn uitgang niet alleen die van mij is,maar ook nog die van 3 andere bewoners(buurvrouw rechts, en onderbuurvrouw links en rechts) en dat minimaal 3 blokken lang voor je het bos bereikt.
Dan zorg je toch dat je hond het die 150mtr wel ff volhoud of niet dan!
Edit:
En als jij als hondenbezitter van mening bent dat jij op deze plek je hond kunt en mag laten schijten zonder dit of daarheen te pleuren al dan niet met een stok bij gebrek aan een zakje of wat dan ook of om welke reden dan ook je je hond dat gewoon laat doen, ja dan ben je voor mij gewoon een asociale hondenbezitter
Dacht het niet, dus lees eerst voordat je wat neerkalkt aub. Of is begrijpend lezen te lastig voor je dat je dat niet snapt.
Zoals je ziet schrijf ik (zie vetgedrukte bovenin) dat jij je hond toch ook niet voor iemands huis laat schijten.
Daaronder een edit waarvan ik (stom stom ik weet het) wel dacht dat je zou begrijpen dat het in zijn algemeenheid bedoelt was. Maar ja jij bent Muk he, en Muk voelt zich altijd direct persoonlijk aangesproken
Maar wil het nog wel even voor je uitspellen zodat je het beter begrijpt hoor. Jij (in zijn algemeen gesproken) bent voor mij een aso als jij je hond voor andermans deur laat schijten. Niks meer niks minder.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Jolande1961
- Zeer actief
Ik ben dus ook zo'n aso hondenbezitter, die soms de poep van haar hond opruimt. En net zoals veel anderen hier is dat op plaatsen, waar anderen er overlast van ondervinden. Op losloopplaatsen, waterkanten, het bos e.d. laat ik het ook gewoon liggen.
Kijk eerst maar n's naar al dat zwerfafval, zoals plastic en glazen verpakkingen. Die zijn niet verdwenen na een stevige regenbui, dit in tegenstelling tot een hondendrol.
Kijk eerst maar n's naar al dat zwerfafval, zoals plastic en glazen verpakkingen. Die zijn niet verdwenen na een stevige regenbui, dit in tegenstelling tot een hondendrol.
-
snuffel11
- Zeer actief
Ik ben ook aso
Maar ook zonder honden hoor haha
Ik ruim niets op, mn honden schijten nog minder als alle katten die hier loslopen en ongevraagd in MIJN tuin schijten... als ze bv op straat doen dan schop ik het drolletje zo de bosjes in, maar voor de rest ruim ik niets op. Ze gaan altijd netjes hier in het parkje op het gras wat voor honden is, dus waarom opruimen.
Ik ruim niets op, mn honden schijten nog minder als alle katten die hier loslopen en ongevraagd in MIJN tuin schijten... als ze bv op straat doen dan schop ik het drolletje zo de bosjes in, maar voor de rest ruim ik niets op. Ze gaan altijd netjes hier in het parkje op het gras wat voor honden is, dus waarom opruimen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Naaaaaaaah tegenwoordig loop ik altijd met een rol poepzakjes, omdat Ceño nog niet doorheeft dat de stoep niet om op te poepen is, afgelopen week moest ie even mee richting stad, en ja hoor, scheet ie midden op de stoep, komt er een vrouw aan die meteen begint te bleren dat dat toch niet kan, dus ik zeg mag ik even wachten tot ie klaar is?? Ondertussen zwaaiend met het rolletje, dus toen ie klaar was, een zakje van het rolletje gescheurt en toen ik bukte om zijn drol op te rapen begon ze over hoe goor dat wel niet was
Dus ik raakte wat geirriteerd en vroeg of ik het dan maar moest laten liggen
Op hoge poten stampte ze mopperend weg, pfffff sommige mensen
Dus ik raakte wat geirriteerd en vroeg of ik het dan maar moest laten liggen
Op hoge poten stampte ze mopperend weg, pfffff sommige mensen
- pammetje
- Zeer actief
ooooo kitty die ken ik ook
ik was aan het opruimen
en er ging een man tegen me tekeer
heb ik hem het zakje met stront toe gegooid
dat ie het dan zelf mocht houden
ik was aan het opruimen
en er ging een man tegen me tekeer
heb ik hem het zakje met stront toe gegooid
dat ie het dan zelf mocht houden

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- smoekie
- Zeer actief
Jolande1961 schreef:Ik ben dus ook zo'n aso hondenbezitter, die soms de poep van haar hond opruimt. En net zoals veel anderen hier is dat op plaatsen, waar anderen er overlast van ondervinden. Op losloopplaatsen, waterkanten, het bos e.d. laat ik het ook gewoon liggen.
Maar is dat ook gewoon voor andermans deur? (voor het hekje-deur etc?)
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik ben zo aso als de plek waar ik ben.
Hier geen hondenbelasting en ik ruim ALLES op. De enige uitzondering is als we op zo'n wild begroeid veldje komen; daar staat het gras soms ZO hoog, dat ik de ontlasting er niet goed tussenuit krijg. Daar kan ik weinig mee. Ik probeer het trouwens meestal wel braaf hoor. Ik ben ongelooflijk blij met het hondenbeleid van deze gemeente en dat toon ik graag. Ik vind ook dat in dit dorp de grasstroken opvallend schoon zijn, ondanks dat er hier heel veel honden wonen. Kennelijk denken meer mensen er dus zo over.
Echter... ga ik naar een stad waar hondenbelasting torenhoog is, dan mag mijn hond gerust netjes in de bosjes, op een veldje waar al één en ander ligt of bij een boompje op de aarde poepen. Het valt me ook altijd op dat de hoeveelheden hondenpoep die ik daar tegenkom een stuk groter zijn.
Ligt het op een pad, stoep of andere plek waar mensen en/of kinderen komen, dan komen de zakjes uiteraard weer te voorschijn. En plekken waar kinderen spelen betreed ik met de hond niet eens.
Kortom; overlast veroorzaken wil ik niet. Ik wil niet dat mensen uitglijden in de drollen van mijn honden!
Maar een gemeente eens laten nadenken over zijn hondenbeleid zou de goodwill van veel hondenbaasjes ook wekken... Want met torenhoge belastingen en weinig losloopgebieden of uitlaatstroken worden mensen het betalen van honderden euro's per jaar vlug zat....
Laatst was ik, ZONDER honden, een dagje in Groningen bij mijn ouders... ik loop over het eerste het beste veldje, en wat dacht je...??
Schoenen onder de stront.
Een korte studie van hetzelfde veldje leerde me dat het daar werd gebruikt als onofficiele uitlaatstrook.... Tja, dat krijg je dus.
Hier zie ik dat nergens.
Hier geen hondenbelasting en ik ruim ALLES op. De enige uitzondering is als we op zo'n wild begroeid veldje komen; daar staat het gras soms ZO hoog, dat ik de ontlasting er niet goed tussenuit krijg. Daar kan ik weinig mee. Ik probeer het trouwens meestal wel braaf hoor. Ik ben ongelooflijk blij met het hondenbeleid van deze gemeente en dat toon ik graag. Ik vind ook dat in dit dorp de grasstroken opvallend schoon zijn, ondanks dat er hier heel veel honden wonen. Kennelijk denken meer mensen er dus zo over.
Echter... ga ik naar een stad waar hondenbelasting torenhoog is, dan mag mijn hond gerust netjes in de bosjes, op een veldje waar al één en ander ligt of bij een boompje op de aarde poepen. Het valt me ook altijd op dat de hoeveelheden hondenpoep die ik daar tegenkom een stuk groter zijn.
Ligt het op een pad, stoep of andere plek waar mensen en/of kinderen komen, dan komen de zakjes uiteraard weer te voorschijn. En plekken waar kinderen spelen betreed ik met de hond niet eens.
Kortom; overlast veroorzaken wil ik niet. Ik wil niet dat mensen uitglijden in de drollen van mijn honden!
Maar een gemeente eens laten nadenken over zijn hondenbeleid zou de goodwill van veel hondenbaasjes ook wekken... Want met torenhoge belastingen en weinig losloopgebieden of uitlaatstroken worden mensen het betalen van honderden euro's per jaar vlug zat....
Laatst was ik, ZONDER honden, een dagje in Groningen bij mijn ouders... ik loop over het eerste het beste veldje, en wat dacht je...??
Schoenen onder de stront.
Een korte studie van hetzelfde veldje leerde me dat het daar werd gebruikt als onofficiele uitlaatstrook.... Tja, dat krijg je dus.
Hier zie ik dat nergens.

- smoekie
- Zeer actief
Wat ik zo gruwelijk ergelijk vindt is dat hoe vaak het ook gebeurt dat er hier een megagrote drol voor de deur achter wordt gelaten, ik nog nooit iemand op "heterdaad" heb kunnen betrappen
En misschien ergens maar goed ook
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Misschien slaapwandel je en kun je de wc dan niet vinden.smoekie schreef:Wat ik zo gruwelijk ergelijk vindt is dat hoe vaak het ook gebeurt dat er hier een megagrote drol voor de deur achter wordt gelaten, ik nog nooit iemand op "heterdaad" heb kunnen betrappen![]()
![]()
- smoekie
- Zeer actief
Ri@ schreef:Misschien slaapwandel je en kun je de wc dan niet vinden.smoekie schreef:Wat ik zo gruwelijk ergelijk vindt is dat hoe vaak het ook gebeurt dat er hier een megagrote drol voor de deur achter wordt gelaten, ik nog nooit iemand op "heterdaad" heb kunnen betrappen![]()
![]()
-
Marion.
Als ik mij en bv mijn buuf als voorbeeld neem, dan klopt dat in elk geval. Buuf komt op de eerste plaats niet veel lopend buiten, en komt niet buiten de gebaande paden. Ik daarentegen loop wel veel buiten, en als mijn honden per ongeluk op de uitlaatstrook naast het pad naar een school poepen dan ruim ik het op. Hoeft niet, want precies dat stukje zou de gemeente op moeten ruimen.smoekie schreef:dan hebben ze sowieso mij in dat "onzinnige" onderzoek niet meegenomenJaap* schreef:Ik denk zomaar dat het vooral om mensen gaat die een poging doen de stront van hun eigen hond op te ruimen en daarbij het mijnenveld moeten betreden
Maar goed, dat doen ze niet, en ik vind het goor als de kinderen over de grasstrook rennen, dus ik ruim het op. Maar dat betekent wel dat ik moet hink-stap-sprongen om bij de drol van mijn hond te komen, en dat gaat weleens mis. Buuf daarentegen (haar kind zit daar op school) loopt nooit door die grasstrook. Als ze al lopend d'r kinderen van school gaat halen.
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Lege blikjes, flesjes, zakjes en ander soortige zwerfafval, dat blijft vele malen langer liggen dan een hondendrolletje, dat na pak hem beet een week ofzo volledig weg geteerd is
Dus, dat vindt ik veel ernstiger ...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Daar heb je alleen zo weinig aan als je er voor die tijd in traptFelix schreef:Lege blikjes, flesjes, zakjes en ander soortige zwerfafval, dat blijft vele malen langer liggen dan een hondendrolletje, dat na pak hem beet een week ofzo volledig weg geteerd is![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
smoekie schreef:Voor mij is het niet moeilijk hoor, maar voor jou zo te zien des te meer.
Zoals je ziet schrijf ik (zie vetgedrukte bovenin) dat jij je hond toch ook niet voor iemands huis laat schijten.
Daaronder een edit waarvan ik (stom stom ik weet het) wel dacht dat je zou begrijpen dat het in zijn algemeenheid bedoelt was. Maar ja jij bent Muk he, en Muk voelt zich altijd direct persoonlijk aangesproken![]()
Maar wil het nog wel even voor je uitspellen zodat je het beter begrijpt hoor. Jij (in zijn algemeen gesproken) bent voor mij een aso als jij je hond voor andermans deur laat schijten. Niks meer niks minder.
Als je nu eens gewoon stopt om mij zinloos te quoten dan ben je van mijn gezeur af. En ik van jouw gezeur, want te pas en te onpas mij quoten terwijl het op wat anders slaat doe je maar bij een ander.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat hebben het opruimen van de ontlasting van je hond als dat op een plek ligt waar het niet hoort en het (vermeende) onrecht van de hondenbelasting toch met elkaar te maken?
Je kiepert toch ook niet de asbak van je auto leeg op straat onder het motto van "ik betaal toch al wegenbelasting"?
De (hoogte van de) hondenbelasting en/of hoe weinig ermee gebeurt is GEEN rechtvaardiging om dan maar je hondenpoep op het gras of op de stoep te laten liggen.
Je kiepert toch ook niet de asbak van je auto leeg op straat onder het motto van "ik betaal toch al wegenbelasting"?
De (hoogte van de) hondenbelasting en/of hoe weinig ermee gebeurt is GEEN rechtvaardiging om dan maar je hondenpoep op het gras of op de stoep te laten liggen.

-
linlin
nou, hondenbelasting wordt vaak geheven met als argument 'we willen de hondenpoep tegengaan', en wegenbelasting niet omdat men zo graag geen asbakken geleegd ziet worden op parkeerplaatsen.Frenk schreef:Wat hebben het opruimen van de ontlasting van je hond als dat op een plek ligt waar het niet hoort en het (vermeende) onrecht van de hondenbelasting toch met elkaar te maken?![]()
Je kiepert toch ook niet de asbak van je auto leeg op straat onder het motto van "ik betaal toch al wegenbelasting"?![]()
ik vond deze wiki-pagina wel aardig, in dit verband:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenbelasting" onclick="window.open(this.href);return false;
verder ruim ik stront op de stoep op, evenals in een speeltuin, alhoewel het bij het laatste wel uitkijken geblazen is dat je de juiste drol opruimt; die van kakaboeboe en niet die van een kat.
pissen mag hij wel, tegen klimrekken en glijbanen, tot blinde woede van moekes, indien aanwezig. zand schuurt de maag, zou ik zo zeggen en een straal mormelpis mag je van mij krijgen in ruil voor je aanrechttoeslag en fokpremie. ik kan mij dédain niet beter zichtbaar maken. hopsa!