Ik heb jola eens in haar leven een enorme schop onder haar kont verkocht in een soort gelijke situatie. Ze besloot van het een op het andere moment over een hek te springen de schapen wei in (waar we dagelijks los zonder problemen langs fietste) totaal geen reactie meer op mij en uiteindelijk een schaap afzonderen. Ik heb daar dus als een kip zonder kop achter aan gerent en toen ze eenmaal binnen berijk was heb ik haar dus geschopt. Nu kan ik gewoon weer los langs een schapen wei.

Wat ik niet snap is dat sommige mensen een TT echt als trainings middel gebruiken. Zo had ik eens een gesprek met een collegatje die vrijwillig in het pak liep bij "politie" honden training sorry weet echt niet of het Ipo was of die ander (zoals je merkt ik ben er helemaal niet in thuis) En we hadden het dus over trainingsmethode en dat ik het niet zo had op slipkettingen,prikbanden en TTs. Hij snapte mn punt maar zat toch met een vraag. En die was: "hoe train ik dan een hond dat hij niet meer met zijn poten de bovenkant van de schutting (ofzo haha waar ie dus heel hoog overheen springt) anraakt. Hiervoor gebruikte ze daar dus standaard de TT :N: Toen heb ik hem dus uitgelegd dat het net zo gemakkelijk gaat met een clicker. Tja dat soort dingen vind ik gewoon sneu. en onnodig