En terechtZoek stok! schreef:Ik heb drie keurrapporten van Bram en op alledrie wordt de vacht als grote negatieve punt genoemdTvanEmst schreef: Oh, dat vind ik juist het mooiste aan hem, zijn vacht :N:

Moderator: moderatorteam
En terechtZoek stok! schreef:Ik heb drie keurrapporten van Bram en op alledrie wordt de vacht als grote negatieve punt genoemdTvanEmst schreef: Oh, dat vind ik juist het mooiste aan hem, zijn vacht :N:
Haha, ohhhhh jezus! Ik zie ongeveer met angst en beven jouw keuring van Mieperdepiep tegemoetMarjoleine schreef:Dat vind ik ook.
Ik vind deze hond te hoog voor het ras en te weinig gehoekt. Wel evenredig, maar te weinig.
Bovendien heeft hij een te steile schouder waardoor de nek erg kort lijkt.
Hij is ook te kort voor het ras, bijna vierkant zelfs.
Voor een herderachtige zou de hoeking perfect zijn, maar dit is een jachthond. Die moet echt meer hebben.
Marion. schreef:Haha, ohhhhh jezus! Ik zie ongeveer met angst en beven jouw keuring van Mieperdepiep tegemoetMarjoleine schreef:Dat vind ik ook.
Ik vind deze hond te hoog voor het ras en te weinig gehoekt. Wel evenredig, maar te weinig.
Voor een herderachtige zou de hoeking perfect zijn, maar dit is een jachthond. Die moet echt meer hebben.:N:
Ik ga eens even zoeken naar een voor mij mooie Golden. Ik kijk niet naar kleur, ik kijk naar het hele plaatje.
We hebben laatst bij de fokkerijbijeenkomst uitleg gehad van dhr Arxhoek over het uiterlijk van het kooikerhondje en hij zou precies hetzelfde gezegd hebben. Het front klopt van geen kanten.Marjoleine schreef:Dat vind ik ook.-Gaby- schreef:Misschien ligt het aan mij hoor (geen verstand van Kooikers), maar ik vind Bram mooier! Dat vind ik echt een leuke Kooiker om te zien, prachtige dieprode kleur, mooie tekening en mooie bouw.Zoek stok! schreef:En bij de Kooikers:
Voor een herderachtige zou de hoeking perfect zijn, maar dit is een jachthond. Die moet echt meer hebben.
Maar deze, en die laatste die je net plaatste is toch wel verre van quadratisch.Renske schreef:
Deze plaatste ik al, op de mantel na, het ideale kooikerhondje voor mij!
Perfect formaat, perfecte kleur, perfecte vacht én een perfect karakter!
K@ren schreef:Doe mij deze meneer maar (vader van Myrthe, opa van Kenya). Dat zijn bles wat te breed is en de wangen niet gekleurd, kan me niet zoveel schelen.
Ik hou wel van een mooi aanliggende vacht![]()
![]()
In de rasstandaard staat vrijwel kwadratisch. Als een hond richting gestrekt gaat is het geen typische kooiker meer voor mij. Deze hond zit voor mij precies binnen de grens. Onbewust neem ik ook in mijn hoofd mee dat ik weet hoe zijn moeder is en hoe deze reu heeft vererfd.sirene schreef:
Maar deze, en die laatste die je net plaatste is toch wel verre van quadratisch.
Ik wil me niet negatief uitlaten over een hond die nog leeft. Deze reu heeft mij nooit aangesproken, het totaalbeeld is niet hoe ik een kooikerhondje wil zien.Inge O schreef:dat zou ik nog zomaar niet zeggen hoor - ik ben wel benieuwd wat kooikerkenners over deze hond te zeggen hebbenZoek stok! schreef:Zo zie je maar, ik heb er geen verstand vanMarjoleine schreef: Ik vind deze hond te hoog voor het ras en te weinig gehoekt. Wel evenredig, maar te weinig.
Voor een herderachtige zou de hoeking perfect zijn, maar dit is een jachthond. Die moet echt meer hebben.![]()
.
Misschien fout van mij, maar ik kijk direct verder. Deze reu heeft kooikerverlamming vererft. In één nestje zijn hier 3 pups op de leeftijd van ongeveer een half jaar aan overleden...Zoek stok! schreef: Maar ik heb nog even gegraven in m'n herinnering en wist de naam van de hond die ik zo mooi vind weer: Joris Timmie uit het Griendje.
(foto even weggehaald uit Quote, anders komen er wel heel veel dubbele foto's in dit topic te staan)
Is die beter dan? :smile1: Een reu met ook nog eens een mooi karakter.
Wat een prachtige Kooiker zeg!K@ren schreef:Doe mij deze meneer maar (vader van Myrthe, opa van Kenya). Dat zijn bles wat te breed is en de wangen niet gekleurd, kan me niet zoveel schelen.
Ik hou wel van een mooi aanliggende vacht![]()
![]()
Wow!Brigitte schreef:Bij het Standaard type American Bulldog is dat toch wel
Gr.Ch. & WCD Chestnut´s Little Eskimo aka "Lennox"
HD-B / ED-0, CCL 0/0, Herz-0
SchH-III, IPO III, AD, BST-II, TE, IDT3, CGC, WPI, ABNA Grand Champion and Working Conformation Degree, NKC Champion
Vind ik ook, ik vind hem niet te breed staan en een enorme uitstraling hebben! Mooi gespierde hond.LongFields schreef:Wow!Brigitte schreef:Bij het Standaard type American Bulldog is dat toch wel
Gr.Ch. & WCD Chestnut´s Little Eskimo aka "Lennox"
HD-B / ED-0, CCL 0/0, Herz-0
SchH-III, IPO III, AD, BST-II, TE, IDT3, CGC, WPI, ABNA Grand Champion and Working Conformation Degree, NKC Champion
Ik ben niet zo'n molosser-fan maar deze hond vind ik dus echt helemaal geweldig.
Nee, ik heb Bunker gekozen omdat hij me het meeste van de 5 witte rednozen het meeste aansprak vanwege zijn grappige voorkomen, hij rustig was en de eerste was die naar Tank liep en wilde spelen met hem. Gewoon omdat hij dus de leukste was volgens onsEllen. schreef:
Vind ik ook, ik vind hem niet te breed staan en een enorme uitstraling hebben! Mooi gespierde hond.
Heb je daarom ook Bunker uitgekozen? Omdat je deze hond ook zo mooi vind? Vanwege het witte en gespierde?
Dit gaat over die hond die verhuisd moest worden omdat hij het beveiligde glas aan diggelen had gesprongen tochInge O schreef:gelukkig is hij dat ook geblevenBrigitte schreef: hij rustig was.
Nee, dat is Buffel.blondie schreef:Dit gaat over die hond die verhuisd moest worden omdat hij het beveiligde glas aan diggelen had gesprongen tochInge O schreef:gelukkig is hij dat ook geblevenBrigitte schreef: hij rustig was.
Ja, dat is hij idd gebleven jaInge O schreef:gelukkig is hij dat ook geblevenBrigitte schreef: hij rustig was.
Ben toch heel benieuwd waarom je deze hond zo mooi vindt? De kleur? Want qua bouw kan je er heel erg weinig over zeggen, buiten dat het bone erg licht toont.TvanEmst schreef:
Deze Golden
Wat een uitstraling!Brigitte schreef:Bij het Standaard type American Bulldog
Wat grappig. Ik vind deze hond heel heel erg mooi maar geen bordercollie meer. Ik zie dus prima wat er zo prachtig aan is maar door die dikke snuit, dat hele petite voorkomen en de houding komt de hond op mij over als een miniature showversie van het ras. Ik zei net tegen Martijn, kijk, een minature bordercollie en hij geloofde het meteen.Magic schreef:Ik vind dit een prachtige border, hoewel ik haar net iets te laag op d'r poten vind staan:
Hier loopt ook een hele mooie oude border reu.. wat grover dan de gemiddelde border.. ik zal eens vragen of ik hem mag fotograferen..MARC_S schreef:Wat grappig. Ik vind deze hond heel heel erg mooi maar geen bordercollie meer. Ik zie dus prima wat er zo prachtig aan is maar door die dikke snuit, dat hele petite voorkomen en de houding komt de hond op mij over als een miniature showversie van het ras. Ik zei net tegen Martijn, kijk, een minature bordercollie en hij geloofde het meteen.Magic schreef:Ik vind dit een prachtige border, hoewel ik haar net iets te laag op d'r poten vind staan:
![]()
![]()
Dit vind ik mooier:
Die hele mooie showhondjes neigen mij teveel naar dit, wat ik dus ver over the top vind gaan:
Ik snap wat je bedoelt, qua postuur vind ik Judy ook niet super mooi, qua kop wel. Ik vind die robuuste kop juist enorm mooi voor een border.MARC_S schreef: Wat grappig. Ik vind deze hond heel heel erg mooi maar geen bordercollie meer. Ik zie dus prima wat er zo prachtig aan is maar door die dikke snuit, dat hele petite voorkomen en de houding komt de hond op mij over als een miniature showversie van het ras. Ik zei net tegen Martijn, kijk, een minature bordercollie en hij geloofde het meteen.![]()
![]()
Ja, dus? Vrijwel quadratisch is licht gestekt. Dit:Renske schreef:Een kooikerhondje hoort vrijwel kwadratisch te zijn, zo staat het in de rasstandaard.
staat ook in de standaardwaarbij de lengte iets meer bedraagt dan de schofthoogte.
Daar heb je toch echt goede hoekingen voor nodig. En die heeft deze hond niet.Moet vlot en elastisch te zijn, niet steppend.
Deze is toch echt beter gehoekt, alvind ik hem nog steeds matig.Deze plaatste ik al, op de mantel na, het ideale kooikerhondje voor mij!
Perfect formaat, perfecte kleur, perfecte vacht én een perfect karakter!
K@ren schreef:We hebben laatst bij de fokkerijbijeenkomst uitleg gehad van dhr Arxhoek over het uiterlijk van het kooikerhondje en hij zou precies hetzelfde gezegd hebben. Het front klopt van geen kanten.
Dat is het broertje van Sandy's vaderLongFields schreef:Van de Goldens die jij hierboven geplaatst hebt, vind ik zelf de eerste reu het mooist in balans.
Ik schreef al: "persoonlijk" hou ik van wat grovere Goldens.MARC_S schreef: Ik vind ze buiten proporties grof