Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in tuin als je weg bent/hondenluik?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hond in tuin als je weg bent/hondenluik?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb dat plan ooit ook eens gehad, totdat er hier enkele honden werden vergiftigd, gewoon door iets over het hek te gooien,
ik heb er de moed niet meer voor, :N:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

renee-uk schreef:
Moos schreef:knip
Ik heb het idee dat het hier best veilig is, maar dan nog zie ik de deur open laten niet zo zitten. Enneh, dan moeten ze wel blaffen natuurlijk he? :mrgreen:
niet om lullig te doen hoor maar dit vind ik toch raar.
Je deur wil je niet open laten maar je wil wel je honden in de tuin als je er niet bent :?
Ik denk dat iemand die met de intentie om in te breken over meerdere schuttingen gaat loeren, niet zo heel snel denkt "hmm kan daar niet inbreken, maar wel een hond iets aandoen. Wijzingen van de plannen, vandaag breek ik niet in, maar ga ik hondjes pesten" :wink:
Bovendien moeten de honden ook dan maar net in de tuin zijn. Het zou goed kunnen dat ze als ik weg ben nauwelijks van dat luik gebruik maken (dat denk ik eigenlijk), maar het wel kunnen als ze opeens diarree krijgen ofzo. Als ik een deur open zet staat die wel continu open.

Dus ja, ik vind dat daar wel verschil in zit :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Overigens, ik ken mezelf ook wel een beetje :mrgreen: , zou het ook zomaar kunnen dat ik, zeker in eerste instantie, dat luik alleen maar open laat als er eentje aan de diarree is al bijvoorbeeld. Dus dat het grotendeels nog dicht zal zijn als ik weg ben.
Ken uzelf :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
maar als er bij je ingebroken wordt zijn je honden er toch ook (binnen), is dat dan niet krek hetzelfde :denken: ?
Ik snap wel wat Renee bedoelt denk ik hoor. Als de honden in de tuin zitten zou in theorie iemand ze kunnen pesten of zelfs meenemen natuurlijk. Die moet in mijn geval dan dus wel eerst door de tuinen van de buren gaan banjeren, en dan mijn honden via de tuinen van de buren mee zien te nemen, maar het kan natuurlijk wel. Als ze binnen zitten moeten ze eerste inbreken voordat ze bij de honden kunnen komen.

Maar qua 'deur open laten' heb je aan mij sowieso een lastige. Ik denk dat ik namelijk nergens mijn deur zomaar uren helemaal open zal laten staan. Dus qua idee van veiligheid kan je daar dan ook niet alles aan afmeten :wink:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

S@ndr@ schreef:Ik heb dat plan ooit ook eens gehad, totdat er hier enkele honden werden vergiftigd, gewoon door iets over het hek te gooien,
ik heb er de moed niet meer voor, :N:
Ik heb een kattenluik waar dolly doorpast :F: maar als we weg zijn maakt ze hier geen gebruik van,zover ik kan zien. Waarschijnlijk wel als ze diarree heeft,dit deed ze namelijk ook toen we binnen zaten en niet wisten dat ze diarree had....ze sprinten ineens door het kattenluik.
Ik heb er ook over nagedacht om ivm een kattenluik een hondenluik te plaatsen zodat Buck er ook door past maar ik durf het toch niet vanwegen de quate van hierboven.
We hebben namelijk een niet erg leuke buurman in de straat, zwak uitgedrukt, die ik niet helemaal vertrouw......
Dus ik neem het ricico maar niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: maar als ze tot in je tuin zijn gekomen zijn ze dus in feite al aan het inbreken, toch? dus als ze niks van plan zijn met je honden komen ze niet in je tuin en als ze wél iets van plan zijn raken ze echt ook wel binnen.
Ja, zoiets zei ik in mijn eerdere berichtje ook :wink: Als ze over meerdere schuttingen gaan loeren om in te breken (en dus in de tuin van de buren tegen de schutting opklimmen om in mijn tuintje te kijken) lijkt de kans me vrij klein dat ze bij het zien van mijn honden denken "weet je wat, we breken niet in, we gaan voor die honden!". Dan denk ik eerder dat ze naar dat openstaande slaapkamerraam ofzo 3 huizen verderop gaan.
Ik zou ook denken dat Vera op een bepaalde manier ook wel iets 'af zal schrikken'. Dat je toch niet zo snel woeps over een schutting klimt waar een toch redelijk grote hond in de tuin staat.
Maar goed, alles kan natuurlijk, en zeker Saar is wel onder je arm mee te nemen. Ze zullen allebei zeker niet vrijwillig meegaan, maar optillen kan natuurlijk altijd (ook Vera kan je tillen, zeker een sterke man). Dus dat puntje snap ik wel (als Renee dat bedoelde) :wink:

Maar qua veiligheid heb ik toch wel het idee dat ik niet bepaald in een buurt zit waar er uberhaupt veel kans is op mensen die via tuinen van buren in mijn tuin gaan loeren hoor. Denk ik.
Zeker niet omdat ik denk dat als ik 4 uur weg ben de honden misschien 5 min in de tuin zullen zijn om te plassen ofzo.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

En bovendien....dat echt optillen en meenemen is net zo snel gebeurt als ze in de tuin scharrelen en ik in de huiskamer zit.

Pfff wat dat betreft kan je maar beter niet teveel nadenken :boos: :jank: :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het niet doen; de honden zonder toezicht in de tuin. Je weet namelijk nooit of iemand bij de buren of in de tuin van de buren (desnoods goedbedoeld) iets kwalijks in de tuin mikt.

Een deur open laten staan is verzekeringstechnisch niet handig; mocht er toch wat gebeuren; kans op geen uitkering is groot. Een hondenluik is hetzelfde risico; als door een wcraampje al een inbreker kan... dan zeker door een hondenluik wat wat groter is. Dan zul je evt met een sensor moeten werken in de halsband van de hond, maar ja... als dan een inbreker de hond voor de sensor houdt..

Al met al.. mijn advies: niet doen!

Suzanne
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef: als dan een inbreker de hond voor de sensor houdt..

Suzanne
Hahahahaah, sorry. Ik zie die inbreker al staan met een hond voor die sensor :smile:
Ik denk dat dat ook gevalletje is "hoe bedenken ze het" :wink: Ik vind het van die sensor veel enger dat ze dan met halsbanden om moeten lopen, dat doen we dus maar niet.

Ik acht de kans dat iemand zich door een hondenluik gaan wringen, met geeeen idee wat voor honden er bij dat hondenluik horen (stel dat die van mij beiden buiten zijn op dat moment, weet hij veel wat er misschien nog binnen zit), ook niet zo heel erg groot eigenlijk. Zeker niet als ik een maat neem waar je niet zomaar even doorfloept. Om te beginnen moet er dan ook al iemand via de tuinen van de buren, ongezien, in mijn tuin gekomen kunnen en willen zijn.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:En bovendien....dat echt optillen en meenemen is net zo snel gebeurt als ze in de tuin scharrelen en ik in de huiskamer zit.

Pfff wat dat betreft kan je maar beter niet teveel nadenken :boos: :jank: :wink:
ik zie dus echt niet wie het in zijn hoofd zou krijgen om tijdens zijn rooftocht een maltezertje of een golden onder de arm te proppen :oeps: .
Erg voor de hand liggen vind ik het ook niet hoor :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Ik zou het niet doen; de honden zonder toezicht in de tuin. Je weet namelijk nooit of iemand bij de buren of in de tuin van de buren (desnoods goedbedoeld) iets kwalijks in de tuin mikt.

Een deur open laten staan is verzekeringstechnisch niet handig; mocht er toch wat gebeuren; kans op geen uitkering is groot. Een hondenluik is hetzelfde risico; als door een wcraampje al een inbreker kan... dan zeker door een hondenluik wat wat groter is. Dan zul je evt met een sensor moeten werken in de halsband van de hond, maar ja... als dan een inbreker de hond voor de sensor houdt..

Suzanne
Verzekeringstechnisch hoeft er hier helemaal niets uitgekeerd te worden als er wordt ingebroken. Al die boeken in de boekenkast hoef ik echt niet overnieuw. We beginnen gewoon weer met een schone lei dan.

En iets over de schutting mikken.... mwah, dat ligt wel heel erg aan de buurt waarin je woont. Ik durf bijna zeker te zeggen dat mijn buren niets in mijn tuin mikken, ook niet goedbedoeld. Ook hun visite niet.
~Suzanne~
Zeer actief

Moos schreef:
Suzanne123 schreef: als dan een inbreker de hond voor de sensor houdt..

Suzanne
Hahahahaah, sorry. Ik zie die inbreker al staan met een hond voor die sensor :smile:
Ik denk dat dat ook gevalletje is "hoe bedenken ze het" :wink: Ik vind het van die sensor veel enger dat ze dan met halsbanden om moeten lopen, dat doen we dus maar niet.

Ik acht de kans dat iemand zich door een hondenluik gaan wringen, met geeeen idee wat voor honden er bij dat hondenluik horen (stel dat die van mij beiden buiten zijn op dat moment, weet hij veel wat er misschien nog binnen zit), ook niet zo heel erg groot eigenlijk. Zeker niet als ik een maat neem waar je niet zomaar even doorfloept. Om te beginnen moet er dan ook al iemand via de tuinen van de buren, ongezien, in mijn tuin gekomen kunnen en willen zijn.
Niet te hard lachen... dat is dus ooit gebeurd, weet niet meer waar ik het gelezen heb en eerlijk gezegd ook niet meer of het in Nederland was...
Voor de goede orde... het ging om de doodgeslagen hond die toen voor de sensor ghouden werd ;-(((

Wat KAN zullen inbrekers uitvinden... een luik maatje golden komt een inbreker in namelijk als hij dat wil.

Suzanne
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik lees dit topic nu, maar ik heb al een paar jaar een hondenluik. Mijn tuin grenst aan de steeg, maar is afgezet door een heg van 1.80 met aan de binnenkant kastanjehekwerk van 1.20. Dit is voldoende om zowel mijn stabij als mijn wetterhoun binnen te houden. Het hek wat toegang geeft tot de achtertuin heb ik voor de zeker trouwens wel afsluitbaar gemaakt met een slot.
Nadat ze bij mij in een half jaar twee hard plastic luiken gesloopt hadden heb ik het vervangen door de iets duurdere aluminium met soepele flap zo als eerder in dit topic staat als voorbeeld. Mijn katten gebruiken dit ook en de honden vinden het zelfs fijner omdat het niet zo'n herrie maakt wanneer ze er in volle vaart doorheen rennen.
Bang voor inbrekers ben ik niet, mijn Rokus is behoorlijk waaks en het laatste waar een inbreker behoefte aan heeft is zo'n wandelend inbrekersalarm op 4 poten.
Mijn honden kiezen dus zelf of ze binnen of buiten zijn. Zo heeft Lieuwe al eens gewaarschuwd dat ik een vos bij de kippenren had, door mij 's nachts wakker te maken met een levend, ontsnapt kuiken in de bek. Toen ik de vos weggejaagd had heeft hij nog twee kuikens in de pikdonkere tuin gevangen en geapporteerd. Het kuiken dat Rokus ving was effectief doodgebeten :hmmm: , de andere twee waren weg, vossevoer. :(
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Suzanne123 schreef: Al met al.. mijn advies: niet doen!
maar de kans dat jij iets wel zou adviseren als er een risico van 0,0000000000000000000000000000000000000000000000000001% aan kleeft is sowieso toch al erg klein :F: .
:smile: :smile: :smile:
~Suzanne~
Zeer actief

Inge O schreef:
Suzanne123 schreef: Al met al.. mijn advies: niet doen!
maar de kans dat jij iets wel zou adviseren als er een risico van 0,0000000000000000000000000000000000000000000000000001% aan kleeft is sowieso toch al erg klein :F: .
Ik vind dit een vervelende opmerking en wil je vragen om die niet meer te maken. Er is geen noodzaak om me belachelijk te maken. Mocht jij toch vinden van wel, dan zit je daarnaast en zou je mij een plezier doen om het toch maar te laten. In het kader van "gezellig forummen" zeg maar...

Suzanne
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Niet te hard lachen... dat is dus ooit gebeurd, weet niet meer waar ik het gelezen heb en eerlijk gezegd ook niet meer of het in Nederland was...
Voor de goede orde... het ging om de doodgeslagen hond die toen voor de sensor ghouden werd ;-(((

Wat KAN zullen inbrekers uitvinden... een luik maatje golden komt een inbreker in namelijk als hij dat wil.

Suzanne
Ja, dat is natuurlijk heel triest, maar ik loop ook al 7 jaar in mijn eentje in bossen terwijl er mensen verkracht worden, om maar wat te noemen.
En die hond kunnen ze net zo goed doodslaan en voor dat luik houden als ik binnen in de huiskamer zit. Maar ik snap dat jij ook vindt dat je je hond sowieso nooit alleen in de tuin moet laten scharrelen? :wink:

En ik ga gewoon eens kijken waar Vera nog doorpast :pffff: Ze komt door gaatjes waar je later naar kijkt dat je denkt "hoe past die hond hier in godsnaam door". Nou niet dat ze zich straks door het luik moet proppen :smile: , maar het zou zomaar kunnen dat ze zeker die maat Herder/Rottweiler niet nodig heeft. Dat scheelt alweer.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Mijn tuin is ook afgesloten door de tuinen van de buren, maar toch doe ik het niet. Meerdere malen heb ik dingen in de tuin gevonden, zoals een halve eierkoek, rauw ei en een karbonadebot! Ik zou niet graag thuiskomen en mijn hond dood in de tuin vinden met een karbonadebot in zijn keel. :80: Ik vermoed dat de eksters (die hebben we hier heel veel) steeds met dingen aan het slepen zijn en willen opeten in onze tuin. Ik durf het dus niet :roll:
Ma-Rianne
Zeer actief

Moos schreef: Ja, dat is natuurlijk heel triest, maar ik loop ook al 7 jaar in mijn eentje in bossen terwijl er mensen verkracht worden, om maar wat te noemen.
En die hond kunnen ze net zo goed doodslaan en voor dat luik houden als ik binnen in de huiskamer zit. Maar ik snap dat jij ook vindt dat je je hond sowieso nooit alleen in de tuin moet laten scharrelen? :wink:
hien moeten
En ik ga gewoon eens kijken waar Vera nog doorpast :pffff: Ze komt door gaatjes waar je later naar kijkt dat je denkt "hoe past die hond hier in godsnaam door". Nou niet dat ze zich straks door het luik moet proppen :smile: , maar het zou zomaar kunnen dat ze zeker die maat Herder/Rottweiler niet nodig heeft. Dat scheelt alweer.
De kans dat ik straks onder een auto loopt is vele malen groter dan alle spookbeelden die hier opgelepeld worden. misschien moeten jullie maar binnen blijven...... :scratch:
Je zou de schouderbreedte van Vera kunnen opmeten: Zo'n aluminiumluik heb je in verschillende maten: voor schouderbreedte 21 centimeter, 26 centimeter en 35 centimeter......
http://www.dierenvilla.nl/nl/honden-14/ ... onden-131/
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ma-Rianne schreef: De kans dat ik straks onder een auto loopt is vele malen groter dan alle spookbeelden die hier opgelepeld worden. misschien moeten jullie maar binnen blijven...... :scratch:
Je zou de schouderbreedte van Vera kunnen opmeten: Zo'n aluminiumluik heb je in verschillende maten: voor schouderbreedte 21 centimeter, 26 centimeter en 35 centimeter......
http://www.dierenvilla.nl/nl/honden-14/ ... onden-131/
Net even gedaan. Schouderbreedte is 19/20/21 cm (ligt eraan hoe ik meet haha). Dus als het goed is moet ze dan de kleinere maat (Spaniel, BC, Beagle, Stabij en meer :mrgreen: ) nog moeten kunnen hebben. Die is van 21 cm schouderbreedte. Nu eens even kijken binnenkort of er ook een winkel in de buurt is waar je kan 'passen'.
Laatst gewijzigd door Moos op 12 okt 2009 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Inge O schreef:
Suzanne123 schreef:
Inge O schreef:
Ik vind dit een vervelende opmerking en wil je vragen om die niet meer te maken. Er is geen noodzaak om me belachelijk te maken. Mocht jij toch vinden van wel, dan zit je daarnaast en zou je mij een plezier doen om het toch maar te laten. In het kader van "gezellig forummen" zeg maar...

Suzanne
ik zal erom denken maar het was even sterker dan mezelf :cool2: .
Foei Inge :mep: :smile: :smile:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ri@ schreef:
Inge O schreef:
Suzanne123 schreef: Ik vind dit een vervelende opmerking en wil je vragen om die niet meer te maken. Er is geen noodzaak om me belachelijk te maken. Mocht jij toch vinden van wel, dan zit je daarnaast en zou je mij een plezier doen om het toch maar te laten. In het kader van "gezellig forummen" zeg maar...

Suzanne
ik zal erom denken maar het was even sterker dan mezelf :cool2: .
Foei Inge :mep: :smile: :smile:
ja inge dat moet je nooit weer doen hoor :neenee:

:smile: :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:
Inge O schreef:
maar als er bij je ingebroken wordt zijn je honden er toch ook (binnen), is dat dan niet krek hetzelfde :denken: ?
Ik snap wel wat Renee bedoelt denk ik hoor. Als de honden in de tuin zitten zou in theorie iemand ze kunnen pesten of zelfs meenemen natuurlijk. Die moet in mijn geval dan dus wel eerst door de tuinen van de buren gaan banjeren, en dan mijn honden via de tuinen van de buren mee zien te nemen, maar het kan natuurlijk wel. Als ze binnen zitten moeten ze eerste inbreken voordat ze bij de honden kunnen komen.

Maar qua 'deur open laten' heb je aan mij sowieso een lastige. Ik denk dat ik namelijk nergens mijn deur zomaar uren helemaal open zal laten staan. Dus qua idee van veiligheid kan je daar dan ook niet alles aan afmeten :wink:
ik pak even deze quote want dan 'heb' ik jullie allebei ;)

@Inge: het is makkelijker iets -in dit geval een of twee honden- mee te nemen als je daarvoor niet hoeft in te breken.
Denk dat er daarvoor ook zoiets als een bekeuring vanwege aanleiding geven tot diefstal is uitgevonden, die kun je oa krijgen als je je brommer niet op slot zet.
Terwijl ze die ook heel makkelijk achterop een auto kunnen zetten als ie wel op slot staat. Maar dan heb je in elk geval alles gedaan om die diefstal te voorkomen.

@Marloes: alles wat ze moeten doen om bij je honden te komen moeten ze ook doen om in te breken, dus als het een zowat onmogelijk is is het ander dat ook ;)

Ik ben waarschijnlijk een beetje paranoide wat dit aangaat, heb té vaak gelezen dat er honden kwaad gedaan is die zonder toezicht buiten liepen en ook wat té vaak gelezen dat er honden weggehaald zijn uit tuinen en onafgesloten garages ed.
Ook niet goed om zo te zijn hoor, is misschien te vergelijken met wat jij voelt als je je deur uren open laat staan terwijl je niet thuis bent.
Ik doe geen van beiden, de deur gaat op slot en mijn hondjes zitten binnen :mann:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef: Denk dat er daarvoor ook zoiets als een bekeuring vanwege aanleiding geven tot diefstal is uitgevonden, die kun je oa krijgen als je je brommer niet op slot zet.
Terwijl ze die ook heel makkelijk achterop een auto kunnen zetten als ie wel op slot staat. Maar dan heb je in elk geval alles gedaan om die diefstal te voorkomen.
Bestaat dat? Dat vind ik dan wel een ontzettend rare bekeuring hoor. En dan ben ik echt niet vies van wat betutteling, kan je nagaan :mrgreen:

@Marloes: alles wat ze moeten doen om bij je honden te komen moeten ze ook doen om in te breken, dus als het een zowat onmogelijk is is het ander dat ook ;)
Ja, maar met het verschil dat ze dan ook echt uit moeten zijn op 'hondjes meenemen". En ik denk dat dat er veel minder zijn dan die uit zouden zijn op spullen jatten omdat een deur wagenwijd openstaat :wink:
Maar ik vind ook dat je wel een puntje hebt hoor. Alleen datzelfde met die honden kan allemaal gebeuren als ze dus in de tuin zijn en ik in de huiskamer, en om ze helemaal niet meer zonder mij erbij in de tuin te laten vind ik ook te ver gaan :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het zelf niet gauw doen als ik honden heb die niet waken, je huis is toch inbraak gevoeliger door zo'n luik.
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:
renee-uk schreef: Denk dat er daarvoor ook zoiets als een bekeuring vanwege aanleiding geven tot diefstal is uitgevonden, die kun je oa krijgen als je je brommer niet op slot zet.
Bestaat dat? Dat vind ik dan wel een ontzettend rare bekeuring hoor. En dan ben ik echt niet vies van wat betutteling, kan je nagaan :mrgreen:

Ja het is jarenlang de enige bekeuring geweest die ik ooit gehad heb ;)

Ja, maar met het verschil dat ze dan ook echt uit moeten zijn op 'hondjes meenemen". En ik denk dat dat er veel minder zijn dan die uit zouden zijn op spullen jatten omdat een deur wagenwijd openstaat :wink:
Maar ik vind ook dat je wel een puntje hebt hoor. Alleen datzelfde met die honden kan allemaal gebeuren als ze dus in de tuin zijn en ik in de huiskamer, en om ze helemaal niet meer zonder mij erbij in de tuin te laten vind ik ook te ver gaan :wink:
joh ik wil je helemaal niks opdringen, zoals ik al zei ben ik gewoon paranoide wat dat betreft. Ik ga nog niet naar het postkantoor dat hier werkelijk om de hoek is zonder mijn honden binnen te doen en dat is waarschijnlijk ook erg overdreven ;)
Als je zelf thuis bent is het anders, ik kan me niet voorstellen dat je niks aan je honden merkt als er opeens iemand in je tuin staat.
Ik weet zeker dat Jan dat wel zou melden, dus daar maak ik me niet zo bezorgd over.
Trek je maar niks van mij aan, vond alleen dat ik het toch even moest zeggen ;)

*kleurtje
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
joh ik wil je helemaal niks opdringen, zoals ik al zei ben ik gewoon paranoide wat dat betreft. Ik ga nog niet naar het postkantoor dat hier werkelijk om de hoek is zonder mijn honden binnen te doen en dat is waarschijnlijk ook erg overdreven ;)
Als je zelf thuis bent is het anders, ik kan me niet voorstellen dat je niks aan je honden merkt als er opeens iemand in je tuin staat.
Ik weet zeker dat Jan dat wel zou melden, dus daar maak ik me niet zo bezorgd over.
Trek je maar niks van mij aan, vond alleen dat ik het toch even moest zeggen ;)

*kleurtje
Ze zouden hier misschien door het luik weer naar binnen komen als er iemand in de tuin is. Maar dat zouden ze dan ook doen als ik er niet ben. Verder zou ik het niet kunnen merken denk ik :wink:
En prima toch dat je het even zegt, niks mis mee hoor :wink:
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Wij hebben 24 jaar een hondenluik gehad tot volle tevredenheid. De honden renden er door naar binnen en buiten al naar ze wilden en ook de katten maakten er gebruik van.
Nu we de hele dag thuis zijn staat de buitendeur op een kier met een dranger erop of we doen de deur gewoon voor ze open.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ik zou niet weten wat ze zouden doen. Als ik thuis ben zijn ze meestal in mijn buurt, buiten of binnen, ga ik weg of naar boven, liggen ze in hun manden of voor het raam.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Ma-Rianne
Zeer actief

Mijn hondenluik heeft nog een voordeel: Het spaart me verschrikkelijk veel werk uit in....... tuinieren!
Het enigste tuinwerk dat ik nu nog hoef te doen is de heg snoeien en de gaten dicht gooien.... :wink:
:roos: Zonder gekheid: Ik vind al die angsten dat je honden gejat of vergiftigd worden nogal overdreven.Iedereen is tegenwoordig zo spookbenauwd voor van alles dat ik daar nogal eens kriegel van wordt. Daarbij word er geen enkel rem op welke fantasie dan ook gezet....
De inbraakgevoeligheid van je huis zal door een hondenluik wel wat stijgen, maar zal ook afhangen van de buurt waar je woont. Mijn moeder woont in een nogal welgestelde buurt in een grote stad. Daar vinden dus meer inbraken per maand plaats, als in het dorpje waar ik woon( in een arbeiderswijkje) in twee, drie jaar.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Mijn hondenluik heeft nog een voordeel: Het spaart me verschrikkelijk veel werk uit in....... tuinieren!
Het enigste tuinwerk dat ik nu nog hoef te doen is de heg snoeien en de gaten dicht gooien.... :wink:
:roos: Zonder gekheid: Ik vind al die angsten dat je honden gejat of vergiftigd worden nogal overdreven.Iedereen is tegenwoordig zo spookbenauwd voor van alles dat ik daar nogal eens kriegel van wordt. Daarbij word er geen enkel rem op welke fantasie dan ook gezet....
De inbraakgevoeligheid van je huis zal door een hondenluik wel wat stijgen, maar zal ook afhangen van de buurt waar je woont. Mijn moeder woont in een nogal welgestelde buurt in een grote stad. Daar vinden dus meer inbraken per maand plaats, als in het dorpje waar ik woon( in een arbeiderswijkje) in twee, drie jaar.
tja als je het een keer hebt meegemaakt dat de hond van een hondenvriendin bij jou voor de deur (in een heel net wijkje, al zegt dat klaarblijkelijk helemaal niks) uit de hondenkar is gehaald en goddank twee dagen later is teruggevonden word je misschien toch ietwat voorzichtiger en ietwat overdreven.
Ik wens in elk geval mijn ergste vijand die twee dagen angst en onzekerheid niet toe!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”