Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordelen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vooroordelen?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:dat humorloze van herders herken ik ook heel sterk - van andermans herders maar ook van mijn vroegere herder flurk. het verschil met mijn hovawarten wat dat punt betreft was ronduit enorm. als ik het zo overdenk is het misschien wel de voornaamste reden die me minder herdermens maakt, ondanks het feit dat ik aan flurk een pracht van een hond heb gehad.
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de ene herder en de andere herder. Ik ken hele vrolijke BC's en de catalaanse herder van mijn broertje is een enorme pretletter. Maar in het algemeen zie ik ook weinig humor bij herders, en dat is ook een van de redenen waarom ik er geen een zou willen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sjef schreef:Ik ben toch altijd wat voorzichtig met herders, raar want we hebben er zelf ook een, en rotweilers als ik die zie aankomen, loop ik zeker met de kleintjes, liever een straatje om. Allemaal vooroordeel want ik ken alleen maar hele aardige rotweilers.
Jackie's ben ik niet zo van gecharmeerd, maar dat kwam door die van mijn schoonouders dat was een kuitenbijter.
dat je voorzichtig bent met herders is helemaal niet raar, ik ben altijd voorzichtig met molossers, en ik heb er zelf een, maar dat is gewoon het weten dat dat een slechte( lees explosieve) combi kan zijn denk ik
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik snap heel goed dat mensen zich niet prettig voelen bij het fixeren e.d. wat herders kunnen hebben. Maar ik hou er rekening mee, net als LongFields, en grijp even zelf in. Noeska is bijvoorbeeld heel sociaal en speels met de meeste vreemde honden, maar begint ook met fixeren, wat sluipen en platliggen. Daarna volgt het liefst een stormloop richting de ander, om vervolgens op enkele meters ervoor stil te gaan staan en vriendelijk de benadering af te maken. Uh-uh :neenee: Nee meisje, daar schrikt men van. Dus zie ik andere honden aankomen, dan haal ik haar bij me, laat haar volgen en daarna afliggen terwijl de ander nadert en ik kan inschatten hoe de baas en hond erop reageren, en dat kan altijd even overlegd worden of ik haar van dichterbij kan laten benaderen of dat ik haar bij me houd. Erg vaak mag ze dan toch even spelen, en ze heeft het bijzondere trekje dat ze ook veel honden die meestal niet willen spelen, tot spel kan verleiden. Geeft de ander aan het echt niet te willen, dan respecteert ze dat ook.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Geen problemen met herders hier, meestal blijven ze gewoon lekker bij de baas. Hades heeft afgelopen week nog heerlijk lopen dollen met een jonge Hollandse dame en een oudere Mechelse dame, heel erg leuk om te zien. Die jongste was ook echt een jolig beest.

Ik heb zelf meer vooroordelen over kleine hondjes :N: ...

Op de één of andere manier willen ze vaak dolgraag aan Hades snuffelen, maar als hij zich dan omdraait om te kijken wat er toch aan z'n bil loopt te ruiken dan krijgt hij gelijk een snap naar z'n hoofd :denken: . Lopen ze een beetje happend rondjes om hem heen te draaien, daar snap ik de lol echt niet van, Hades ook niet trouwens. Óf ze zijn echt doodsbang, maar moeten alsnog naar hem toe en als hij dan even komt kijken liggen ze meteen op hun rug te gillen en/of te happen. Heel jammer, want ik wil niet dat Hades een afkeer krijgt van kleine hondjes. Niet álle kleine hondjes natuurlijk, maar helaas wel de meeste hier in de buurt :ugh: .
En soms word ik nog uitgelachen ook als ik vraag of ze hun hondje bij zich willen houden omdat die van mij dat écht niet leuk vindt. 'Ach, dat kan hij toch makkelijk hebben, dan gromt hij toch even terug'? Echt, wtf? Alleen omdat die van mij een stuk groter is moet hij maar van zich afbijten? Liever niet zeg! En hij doet het ook niet, ik moet hem dan echt 'redden'.

En de wat grotere, stoere, intacte reuen, daar pas ik ook mee op. Hades wordt nogal graag ondergeschoffeld door ze namelijk. 't Zal wel komen omdat hij ook z'n ballen nog heeft, dat ze daarom hun punt moeten maken ofzo, maar leuk is dat niet. Ik heb al meerdere malen echt moeten wachten tot een baas, al dan niet, zijn grommende reu weghaalt bij mijn hond die plat op de grond ligt te piepen.

Staffords heb ik zelf helemaal geen moeite mee. De teefjes die ik ken zijn schatten voor mensen en voor Hades, de mannetjes worden hier in de buurt goed vastgehouden. En er wordt vaak van tevoren gevraagd of mijn hond 'z'n kloten nog heeft' want dan lopen ze snel verder.

Maar goed, voornamelijk kleine hondjes vooroordelen hier dus.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rinne Roos schreef:Rinne Roos sluipt alleen in een spelsituatie, waarbij ze de honden goed kent. Ze zal het nooit doen bij onbekende honden en zeker niet bij mensen.
Fixeren doet ze niet, ze ligt met die grote, brede kop uiterst jolig te wezen en de lol straalt er vanaf. Meestal is Orpa de pineut. :Q:
Dat bedoel ik :wink: Dat vinden mijn honden in ieder geval heeeeel anders dan een hond die bij de allereerste begroeting meteen plat gaat liggen loeren en dan aan komt stormen.
Alhoewel Vera de zeikerd wel altijd een beetje truttig gaat staan kijken als Rinne Roos gaat liggen als ze spelen "ahhhh Rinneeeeee". Ze trekt er nog net geen pruillipje bij (Vera dan he :mrgreen: ).
Ik vind het zelf altijd erg fijn als de baas van de hond die bij de eerste begroeting sluipt en fixeert duidelijik laat blijken dat hij oplet, en nog prettiger als er even bij gezegd wordt dat het bij deze hond spel is. Dan vind ik het verder prima. Heel vervelend vind ik het als de baas in kwestie op flink tempo doorloopt en ik daar dan dus in mijn eentje sta met een plat liggende fixerende vreemde hond, en mijn honden die er niet langs durven. Ik kan ook niet ruiken of zo'n hond het uit spelgedrag doet of uit agressie :wink:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb niet een bepaald ras waarbij ik denk 'brr', maar ik heb wél een hekel aan loslopende honden. En dan bedoel ik niet op een veldje oid met de baas erbij, maar die honden die gewoon door de wijk lopen.
Het zullen best lieve honden zijn, maar ik ken ze niet. En als ze dan op je komen aflopen als je met je kinderen aan het wandelen bent, dan zit t hart me weleens in de keel hoor :N: De meesten bedoelen het goed, en op en gegeven moment ken je een aantal honden wel redelijk, waardoor je weet dat ze vooral enthousiast zijn, maar toch.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Als er trouwens iets is wat ik ontwijk dan zijn het wel boxers. Ik heb geen enkele goede ervaring met boxers, en heb dus een enorm vooroordeel tegenover ze. Het karakter trekt me ook totaal niet en wat gedrag betreft kan ik ze ook niet goed inschatten. Maar ik weet dat het niet aardig is van mezelf, want er zijn natuurlijk best leuke boxers. Denk ik. Maar ik ben ze alleen nog niet tegengekomen.
Ik vond ze altijd al niet zo heel erg aantrekkelijk wat karakter betreft, maar sinds Buck er mee heeft gevochten omdat die hond zo'n plaat voor de kop soort opdringerigheid had, en er een even stomme baas bij hoorde heb ik het er helemaal mee gehad.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik vind dat herders het leven vrij serieus nemen. Bram kan lolletjes met mij uithalen. Hij knipoogt er nog net niet bij. Izzie doet dat nooit.
nee dat herken ik ook niet zo.
Gina is niet direkt een pretletter, maar als ik haar Jan zie pesten door zn kong voor zn neus weg te kapen en er op te gaan liggen zo van 'zie maar eens dat je die terug krijgt' heeft ze wel degelijk pretlichtjes in haar ogen.
En Jan kan de gekste capriolen uithalen met schiterende oogjes en nog net geen grote grijns om z'n bek, ook als we eigenlijk heel serieus bezig zijn.
Maar misschien heb ik geen 'doorsnee' dh's dat kan natuurlijk best ;)
mijn herder kon ook wel lol hebben in dingen, natuurlijk wel en dan had ze ook wel een pretbekkie. maar zowel in de omgang met mij als met andere honden was ze veel en veel rechtlijniger en ja, toch ook serieuzer, doorsnee genomen. zo begreep ze eigenlijk niet dat ik soms iets anders bedoelde als wat ik zei, haar (leuk) pesten moest je ook niet doen want ook dat begreep ze niet - ze was gewoon veel meer rechttoe, rechtaan als mijn hovawarten, zowel in wat ze zelf deed als in wat ze begreep. moeilijk uit te leggen, maar ja, dat 'knipoog' van bram begrijp ik dus ook perfect, dat zouden ze hier ook continu doen als ze konden en flurk heeft zoiets eigenlijk amper ooit gedaan.
Het lijkt nu net of ik bedoel dat Izzie nooit speelt of lol heeft. Dat bedoel ik dus helemaal niet. Natuurlijk kan ze een ontzettende pretletter zijn die geniet van het leven. Speelt met mij en Bram. Ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel. Maar ik herken dus wel wat Inge zegt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoek stok! schreef: Het lijkt nu net of ik bedoel dat Izzie nooit speelt of lol heeft. Dat bedoel ik dus helemaal niet. Natuurlijk kan ze een ontzettende pretletter zijn die geniet van het leven. Speelt met mij en Bram. Ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel. Maar ik herken dus wel wat Inge zegt.
Ik niet echt, dus ik ga er gewoon van uit dat jullie gelijk hebben, anders zou ik het verschil ook herkennen ;)
het is waarschijnlijk een nuanceverschil dat je inderdaad gezien moet hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nou, wat ik bedoel met die serieuze inslag is dat er altijd (in mijn beleving tenminste) gespeeld moet worden op de voorwaarden van de herder. (Oh mijn god dit gaat een hele verkeerde 'herder afzeik kant' op die ik absoluut niet voor ogen heb :N: :mrgreen: )
De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
Dat zie ik in ieder geval heel vaak.
Ik vind het vaak net mensen die niet durven dansen, bang om zich te laten gaan ofzo :U:
Maar ik vind ze dus meestal wel lief hoor :mann: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

S@ndr@ schreef:
sjef schreef:Ik ben toch altijd wat voorzichtig met herders, raar want we hebben er zelf ook een, en rotweilers als ik die zie aankomen, loop ik zeker met de kleintjes, liever een straatje om. Allemaal vooroordeel want ik ken alleen maar hele aardige rotweilers.
Jackie's ben ik niet zo van gecharmeerd, maar dat kwam door die van mijn schoonouders dat was een kuitenbijter.
dat je voorzichtig bent met herders is helemaal niet raar, ik ben altijd voorzichtig met molossers, en ik heb er zelf een, maar dat is gewoon het weten dat dat een slechte( lees explosieve) combi kan zijn denk ik
Mijn ervaring is juist de deze super met elkaar gaan. Als ik een Boxer, amerikaanse bull, bullmastiff etc. tegen kom, is het juist feest! Rennen en botsen tot ze erbij neervallen en dat alles op die lompe manier die ze zo eigen is. Feest van herkenning juist dus hier :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:Nou, wat ik bedoel met die serieuze inslag is dat er altijd (in mijn beleving tenminste) gespeeld moet worden op de voorwaarden van de herder. (Oh mijn god dit gaat een hele verkeerde 'herder afzeik kant' op die ik absoluut niet voor ogen heb :N: :mrgreen: )
De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
Ik vind het vaak net mensen die niet durven dansen, bang om zich te laten gaan ofzo :U:
Maar ik vind ze dus meestal wel lief hoor :mann: :smile:
komt bij mij niet over als weer een dh afzijk verhaal hoor
Ik denk zelfs dat je daar wel gelijk in hebt, ten dele dan want er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat ze onderling ook zo spelen?
Jan durft wel te dansen trouwens, zelfs in zn eentje als er niemand anders op de dansvloer staat ;) Gina past meer in het beeld dat je schets.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief

Jaap* schreef: De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
:smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

de meeste herders zijn gewoon regelneven en die taak nemen ze best serieus, daar hebben jullie allemaal helemaal gelijk in :E:

Dat ik me niet aangevallen voel na julllie reacties komt denk ik omdat het niet negatief gebracht wordt, dan ga je zelf ook minder gauw in de verdediging en blijft je kijk op wat er gezegd wordt wat objectiever.
Met kreten als kutherders en andere ongefundeerde opmerkingen ben ik al gauw klaar
Zo werkt dat nou eenmaal.
Afbeelding

Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Ik heb niets tegen de DH, nog nooit een negatieve ervaring gehad o.i.d. Meestal zijn ze druk bezig met hun baas of bal en hebben ze weinig oog voor mijn honden...

Ik heb aardig wat vooroordelen over de JR; hun karakter trekt mij echt niet. En heb ook al te vaak bijters meegemaakt...

Ook de labrador vind ik soms erg vervelend; maar dat is meer hun overenthousiasme. 'Elke hond wil met mij spelen!' en mijn hond wil dat niet, en vind het ook nog eens niet leuk als de lab z'n balletje afpakt. Vaak kijkt het baasje dan zo: :pffff: en reageert met een ' maar hij wil alleen maar spelen! '

En de meeste chihuahua's zijn me ook te happerig
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Herders vind ik leuk, maar ik zie ze niet zoveel hier. Labradors zijn er daarentegen te over. En op een zondagmiddag bij de hondenvijver staan proberen je honden hun bal te laten apporteren terwijl er meerdere labjes aanwezig zijn is een rampenplan. Meestal fixeer ik het labje in kwestie maar en dan is het een streng, laag grommend: 'Los!'.

En dan laten ze meestal wel los. Want ze weten het verdomd goed hoor. :wink:

Wil overigens niet zeggen dat ik een hekel heb aan labjes. Maar wel aan die onbenullen van bazen die met een lab naar de hondenvijver togen zonder een bal mee te nemen en zonder hen bezig te houden. Nee, dat mag jij voor hen doen. :evil:
Zoek stok!
Zeer actief

Gisteren bedacht ik me ineens dat ik wel degelijk een vooroordeel heb. Als ik een Drentse Patrijs aan zie komen, sla ik direct een ander pad in. Niet luisterende, zeer confrontatiegerichte reuen. En Friese Stabij reuen zijn bepaald ook niet favoriet hier. Om dezelfde reden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Lieten ook niet vlot los (baas had geen riemen mee ) en er was dusdanige schade dat ze naar de DA moesten.
Toen labbaasje zei dat ze wel langs zou komen met de rekening posteert die staffeigenaar zich voor dat vrouwtje en brult in haar gezicht "zocht jij problemen!!!?"
Ze durft nu niet met de rekening naar die aso, ik zou het denk ik ook niet doen want voor je het weet heb je stenen door je ruit of krassen op je auto.
:boos: :boos:
Roept bij mij zin op een ander topic te beginnen:
Kunnen we een Waddeneiland reserveren en daar alle aso´s van Nl neerzetten (dan wel met groot hek omheen en huisdieren verboden)....?
:sst:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Er loopt hier iemand met een paar Staffs maar ik wil niet kinderachtig en vooroordelerig doen en loop er gewoon langs. Ging altijd goed.
Een hondenkennis met een oude brave castraatlab dacht dat dus ook maar ineens grepen de Staffs die reu (is van de week gebeurd). Lieten ook niet vlot los (baas had geen riemen mee :roll: ) en er was dusdanige schade dat ze naar de DA moesten.
Toen labbaasje zei dat ze wel langs zou komen met de rekening posteert die staffeigenaar zich voor dat vrouwtje en brult in haar gezicht "zocht jij problemen!!!?" :N:
Ze durft nu niet met de rekening naar die aso, ik zou het denk ik ook niet doen want voor je het weet heb je stenen door je ruit of krassen op je auto.
Ontlopen, dus. En ja, wéér toch dat vooroordeel....
Ik word dan altijd heel erg dwars en heb zo het idee dat ik dan even hard teruggeschreeuwd had van 'moet ik de politie erbij halen' of iets in die geest en ze had die rekening na zo'n aktie zeker gekregen!
Dat zal wel niet de verstandigste manier zijn, maar ik ken mezelf en ik word echt recalcitrant van zulke mensen.
Afbeelding

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola is als pupje gegrepen door(jawel) een mechelaar, zodoende heb ik het daar niet zo op.
En van die onopgevoede k*tkeffers die uitvallen aan de lijn en het baasje er een beetje schappachtig bij staat te lachen. :roll: (hij is wel klein maar echt niet bang hoor haha :kotz: ).
Daar loop ik meteen een straat voor om.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

wat betreft staffs loop ik er wel voor om als ik ze los zie, omdat de baas vaak niet weet wat ze hebben en hoe ze er mee om moeten gaan...
Gos
Zeer actief

Jaap* schreef: De herder wil alles bepalen, en als het wat te druk wordt of als de anderen niet doen wat er gezegt wordt gaan ze die andere honden corrigeren of hard in hun oor blaffen. "DOE NORMAAL JA!!" :devil:
Daarom zijn het ook herders-honden :mrgreen: Het is hun vak :smile:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: Ik word dan altijd heel erg dwars en heb zo het idee dat ik dan even hard teruggeschreeuwd had van 'moet ik de politie erbij halen' of iets in die geest en ze had die rekening na zo'n aktie zeker gekregen!
Dat zal wel niet de verstandigste manier zijn, maar ik ken mezelf en ik word echt recalcitrant van zulke mensen.
Ik niet. Ik zoek geen oorlog. Die lui zijn echt tuig van de richel en voor je het weet heb je de hele familie in je nek.
En ik wilde hier toch graag wat langer wonen dan vandaag.
Je zou denken wat een drukte om wat simpel verzekeringswerk, maar ik schat zo dat ze niet verzekerd zijn ;-)
dat laatste denk ik ook niet.

En weet je, zoiets als dit is actie reactie bij mij en ik weiger gewoon om me te laten intimideren (terwijl ik echt wel weet dat het beter zou zijn om er maar niet op in te gaan)
Ik zie het alleen wat anders: niet ik maar zij zoeken oorlog en als ze dat graag willen kunnen ze die krijgen ook.
Nogmaals ik weet dat dat stom is, maar ik wil ook niet leven in een wereld waar degenen met de grootste bek regeren!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Gos schreef:
regelneven dus :cheer:
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gos schreef:
Daarom vind ik ze, zoals gezegt, vaak ook wel eerlijk in hun gedrag :W:
Ik vind herders zelden vervelend, hoewel ik zelf tureluurs zou worden van het prototype herder :mrgreen:

Ik ken trouwens een soortement van herder die uit spanje komt. Dat is dan weer zo ongeveer de grappigste hond die ik ken.
Ze heeft dezelfde onverstoorbare uitdrukking als Shibby en is voortdurend op zoek naar lekker rellen :cool2:
Één van haar standaard trucs is om achter felix aan te rennen, want felix voelt zich heel wat als ze achter hem aan komen :pffff: , maar dan gaat ze onderweg plat op haar snuffert in de heide liggen. Of achter een bosje staan.
Net zolang tot felix gaat zoeken waar ze gebleven is :denken:
En als hij dan dicht genoeg in de buurt is springt ze hem bovenop z'n kop :smile: :smile: :smile:

Ze wil ook nog wel eens, zomaar uit het niets, één keiharde blaf laten horen. Zodat elke in gepeins verzonken baas en hond bijna een meter in de lucht springt van schrik :smile: :smile: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zoek stok! schreef:Gisteren bedacht ik me ineens dat ik wel degelijk een vooroordeel heb. Als ik een Drentse Patrijs aan zie komen, sla ik direct een ander pad in. Niet luisterende, zeer confrontatiegerichte reuen. En Friese Stabij reuen zijn bepaald ook niet favoriet hier. Om dezelfde reden.
Gek genoeg, hoewel ik helemaal niks heb met Drenten, heb ik alleen maar positieve ervaringen met ze.
Ondanks het feit dat ik zat mensen ken die erg vervelende Drenten kennen.
Maar goed, ik kom ze amper tegen.
Er zit er nu een in de groep van Willemijn, dat is wel een behoorlijk ventje (nu al).
Maar afwachten, misschien wordt dat wel zo'n etter.

Stabijs, tja.
Mensen hebben geen idee wat ze in handen hebben.
Degenen die bij ons een pup kopen wel, die zagen we uit en te na door.
Maar dat doen niet veel fokkers.
Dus dat je die ervaring heb kan ik me helaas goed voorstellen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gos
Zeer actief

Ik heb eigenlijk vooral vooroordelen tegen wandelaars met hond(en) die ondertussen druk met hun mobieltje bezig zijn :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ondanks het feit dat ik zat mensen ken die erg vervelende Drenten kennen.
Maar goed, ik kom ze amper tegen.
Maar jij hebt geen reuen toch? :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Haha jola voldoet aan al die vooroordelen van herders. :mrgreen: Ze is echt totaalhumorloos! Wil altijd alles regelen. Als ik nee zeg tegen een paard konijn hond wat dan ook moet ze zich ermee bemoeien. Ze moet zich bemoeien met andere spelende honden (helemaal als een daarvan haar vriend is) Ze kan enorm jagen op andere honden.

Maar ze is wel heel lief hoor! En met een paar honden (uitzonderingen) kan ze heel speels en leuk spelen.

Ik voldoe ook aan Nana's vooroordeel haha want ik heb ook zo iets van bevel is bevel hahaha.

Ze mag van mij echter niet sluipen/gaan liggen/fixeren en jagen. Jola jaagt meestal alleen als andere honden lekker achter elkaar rennen of als de hond in het spel ineens heeeeeel hard wegrend. Bij het eerste geval wordt ze aangelijnt, bij het 2e roep ik haar ruim optijd terug. Hier loopt trouwens een heerlijke friese stabij reu die gewoon blijft staan als jola de jacht inzet hihi is de lol er meteen vanaf en spelen ze verder.

Als ik andere honden tegen kom die fixeren/gaan liggen of sluipen loop ik als het mogelijk is dus wel om. Zeker in combinatie met die van mij gaat dat gewoon niet goed. Ik vind het trouwens wel een verschil of een herder dit doet of een jachthond. Je kan ook gaan liggen voor spel maar dan heb je toch een hele andere uitdrukking op je ogen. Dit zie ik meestal bij jachthonden herders hebbenmeer spanning in hun ogen en dat kan dan twee kanten opgaan dat wil ik gewoon niet uitproberen.

Zelf heb ik vooroordelen over Jackrussels. De meeste die ik tegen kom zijn ontzettend brutaal en luisteren voor geen meter denken dat ze zo groot zijn als een duitse dog en dat ze iedere hond wel aankunnen. Mijn humorloze herder kan dat dus op zn zachts gezecht niet waarderen. Als en jacky's zijn gaat Jola dus ook aan de lijn.

Verder beagles en labrdors. De laatste stormen vaak lomp op mijn honden af en lijken af en toe wel een plaat voor hun kop te hebben. Enorm volhoudend ondanks dat ze weggesnauwd worden. Beagles beetje van t zelfde kaliber enorm stalkerig vind ik ze soms...

Maargoed ken van al deze rasse ook hele lieve leuke sociale honden. Maar bij mij is het dus meestal in verhouding met jola wat niet goed gaat ga ik uit de weg.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Spike zelf heeft geen vooroordelen en speelt met alles zolang hij vriendelijk bejegend wordt.

Herders, vooral teven, gaan juist heel goed, het combineert wel met met zijn speelse flatcoatreu ''ik ben leuk en ik vind jou ook heel lief'' lompheid.

mezelf betrap ik wel op vooroordelen; alle in mijn ogen ''vechthondachtigen'' laat ik niet in contact komen met Spike als ik het kan voorkomen, want in mijn ervaring hebben die het meestal niet op grote zwarte reuen. Verder heb ik een hekel aan kleine keffers (hoezo vooroordeel :lol1: )die agressief aan komen stormen en waar de baas niks aan doet. Gisteren ook weer; 2 franse bulletjes die Spike zo opjoegen terwijl hij aan de riem naast de fiets liep dat ik de riem los moest laten om zelf niet te vallen(niet op gevaarlijke straat gelukkig hoor). Als ik de hondjes dan verbaal wegjaag krijg ik een opmerking van de eigenaar dat ik me niet zo aan moet stellen want die kleintjes doen toch niks :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”