Hij viel haar vent aan, niet een passant. Ze zegt heel duidelijk dat die honden niet met vreemde mensen in contact komen. Als mijn hond Martijn aanvalt dan vind ik dat niet hetzelfde als zomaar iemand op straat. Ze geeft echt heel duidelijk aan dat haar honden alleen op plaatsen zonder mensen en honden los gaan en ik neem aan dat zij ook kan roepen en zorgen dat de hond komt. Dan is er niks aan de hand zolang iemand niet op haar af komt ondanks waarschuwingen en dan binnen de circel van de hond komt die naast haar zit. Ik zie het probleem niet hoor.estelle schreef: uhh? die hond loopt toch gewoon los schrijft ze?ze viel toch buiten op straat haar vent aan?
Kijk, Wuilus liet ook in het bos niemand aan mij zitten. Eva ook niet en zelfs Cleo is wel eens beschermend. Daarvoor hoeft een hond geen diensthond te zijn.
Ik verbaas me over de verbazing. Het gaat hier om zeer scherp en belastbaar gefokte honden die van jongs af aan geleerd hebben om te bijten. Burgerbijten. Hoe laag denk je een bijtdrempel te moeten maken? De meeste (zeg ik maar voor de lieve vrede en dat weet ik eerlijk gezegd ook niet) honden zullen wel lief blijven. Maar er zullen er ook genoeg zijn die echt sneller en makkelijker gaan bijten. Als ik met Wuilus of nu Eva ging burgerbijten dan denk ik niet dat zij dezelfde honden zullen blijven/gebleven waren. Eva was als pup zo snel en makkelijk te jutten. Die hing met 9 weken liever in de handen of armen van een pakwerker dan in de mouw hoor. Dat even doorzetten en je hebt de hond van Kyra. Zo simpel is het in mijn ogen. Ga die dan corrigeren en hard trainen en je kan het zelf ook krijgen als het even tegenzit. Ik heb zoveel redirectie en baasgerichte agressie gezien dat ik echt wel weet dat dat door de manier van trainen komt. Agressie naar de hond geeft agressie vanuit de hond.