Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Teef

Ongelezen bericht door laeken »

estelle schreef: uhh? die hond loopt toch gewoon los schrijft ze?ze viel toch buiten op straat haar vent aan?
Hij viel haar vent aan, niet een passant. Ze zegt heel duidelijk dat die honden niet met vreemde mensen in contact komen. Als mijn hond Martijn aanvalt dan vind ik dat niet hetzelfde als zomaar iemand op straat. Ze geeft echt heel duidelijk aan dat haar honden alleen op plaatsen zonder mensen en honden los gaan en ik neem aan dat zij ook kan roepen en zorgen dat de hond komt. Dan is er niks aan de hand zolang iemand niet op haar af komt ondanks waarschuwingen en dan binnen de circel van de hond komt die naast haar zit. Ik zie het probleem niet hoor.

Kijk, Wuilus liet ook in het bos niemand aan mij zitten. Eva ook niet en zelfs Cleo is wel eens beschermend. Daarvoor hoeft een hond geen diensthond te zijn.

Ik verbaas me over de verbazing. Het gaat hier om zeer scherp en belastbaar gefokte honden die van jongs af aan geleerd hebben om te bijten. Burgerbijten. Hoe laag denk je een bijtdrempel te moeten maken? De meeste (zeg ik maar voor de lieve vrede en dat weet ik eerlijk gezegd ook niet) honden zullen wel lief blijven. Maar er zullen er ook genoeg zijn die echt sneller en makkelijker gaan bijten. Als ik met Wuilus of nu Eva ging burgerbijten dan denk ik niet dat zij dezelfde honden zullen blijven/gebleven waren. Eva was als pup zo snel en makkelijk te jutten. Die hing met 9 weken liever in de handen of armen van een pakwerker dan in de mouw hoor. Dat even doorzetten en je hebt de hond van Kyra. Zo simpel is het in mijn ogen. Ga die dan corrigeren en hard trainen en je kan het zelf ook krijgen als het even tegenzit. Ik heb zoveel redirectie en baasgerichte agressie gezien dat ik echt wel weet dat dat door de manier van trainen komt. Agressie naar de hond geeft agressie vanuit de hond. :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

MARC_S schreef: Het gaat hier om zeer scherp en belastbaar gefokte honden die van jongs af aan geleerd hebben om te bijten. Burgerbijten.
Waar baseer je dit op, dat ze van jongs af aan leren burgerbijten???
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Kyra- schreef:Ik denk dat ik wel begrijp wat Dick wil zeggen. Het is zo jammer dat er mensen reageren die geen idee hebben waar het eigenlijk over gaat en over dingen heen lezen. Ik zal normaals en voor de laatste keer vertellen dat het probleem is opgelost.
En over de onnozele woorden of ik dit verzonnen heb en ik geen honden zou hebben ga ik maar niet op in.
Ik wilde reacties van mensen die WEL verstand hebben van het probleem en dit mss al eerder hebben meegemaakt.
Ik heb het over een diensthond en geen politiehond. Ik weet dat deze discussie het risico is wanneer dit geplaatst word op een overall forum. Voor die mensen die het probleem wel begrijpen en een reactie gegeven hebben waar ik wel wat aan had .. Bedankt ;) ik heb haar verder bekeken en het kwam idd door de loopsheid ze is weer de vrolijkheid zelve en een heerlijkheid om mee te werken.
Pcies, en dan is onwetendheid ansich absoluut geen probleem. Ik weet ook zeker dat de bereidheid bestaat om uitleg te geven mbt politie(dienst)honden, maar dan wel aan mensen die "op luisteren" staan en niet aan mensen die vooringenomen zijn op basis van onwetendheid/onkunde.
De voorspelbaarheid van een deel van de reakties onder mijn opmerking zijn dan ook eigenlijk best vermakelijk en uit de categorie "verjaardagspraat". Daaruit is echter wel af te leiden dat enig serieus investeren moeite tevergeefs is.

Wel erg jammer trouwens, want mijn ervaring is toch vaak, dat als er door "ons" (politiesurveillancehondengeleiders) demo's gegeven worden of mensen komen bij het oefenen van de politiedienshonden kijken, zij met een bepaald beeld komen, dat nogal is bijgesteld na de demo en de nodige uitleg/info tijdens, voor en na die tijd.
Maar goed, dat komen we (helaas) in het dagelijks leven maar al te vaak tegen. Mensen die een puppy-cursus hebben gevolgd zijn dan ook direct "deskundig".
Dick
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik weet nu nog steeds niet wat het verkeerde beeld is dat mensen volgens jou hebben van politie- en diensthonden. Ik lees dat mensen verbaasd zijn dat er blijkbaar honden in de beveiliging en bij de politie werken die zelfs de partner van de geleider aanvallen. Dat mag toch? En een aantal keer vragen mensen om verduidelijking, die nauwelijks komt. Er ontstaat direct een sfeer van 'jullie weten er niks van'. Vind je het dan gek dat je daar reactie op krijgt? Ik zie bijzonder weinig bereidheid tot luisteren van 'jullie' kant, beetje vreemd dat je dat anderen verwijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Selena schreef: Pcies, en dan is onwetendheid ansich absoluut geen probleem. Ik weet ook zeker dat de bereidheid bestaat om uitleg te geven mbt politie(dienst)honden, maar dan wel aan mensen die "op luisteren" staan en niet aan mensen die vooringenomen zijn op basis van onwetendheid/onkunde.
De voorspelbaarheid van een deel van de reakties onder mijn opmerking zijn dan ook eigenlijk best vermakelijk en uit de categorie "verjaardagspraat". Daaruit is echter wel af te leiden dat enig serieus investeren moeite tevergeefs is.
Dick, ik denk dat het door mensen uit verschillende "hoeken" juist erg op prijs gesteld zou worden als je wel zou willen uitleggen hierover. Je kunt nooit iedereen bereiken, zeker ook omdat sommigen ongeacht wat voor uitleg dan ook, altijd vast zullen willen houden aan hun eigen insteek en alle andere inzichten afwijzen (die heb je overal :wink: ), maar er zijn ook heel veel mensen die "alleen" meelezen en die niet actief deelnemen aan de discussie. Ik vind je laatste conclusie dus ook een beetje voorbarig, goede uitleg is nooit helemaal vergeefs :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Selena schreef:
Kyra- schreef:Ik denk dat ik wel begrijp wat Dick wil zeggen. Het is zo jammer dat er mensen reageren die geen idee hebben waar het eigenlijk over gaat en over dingen heen lezen. Ik zal normaals en voor de laatste keer vertellen dat het probleem is opgelost.
En over de onnozele woorden of ik dit verzonnen heb en ik geen honden zou hebben ga ik maar niet op in.
Ik wilde reacties van mensen die WEL verstand hebben van het probleem en dit mss al eerder hebben meegemaakt.
Ik heb het over een diensthond en geen politiehond. Ik weet dat deze discussie het risico is wanneer dit geplaatst word op een overall forum. Voor die mensen die het probleem wel begrijpen en een reactie gegeven hebben waar ik wel wat aan had .. Bedankt ;) ik heb haar verder bekeken en het kwam idd door de loopsheid ze is weer de vrolijkheid zelve en een heerlijkheid om mee te werken.
Pcies, en dan is onwetendheid ansich absoluut geen probleem. Ik weet ook zeker dat de bereidheid bestaat om uitleg te geven mbt politie(dienst)honden, maar dan wel aan mensen die "op luisteren" staan en niet aan mensen die vooringenomen zijn op basis van onwetendheid/onkunde.

Wel erg jammer trouwens, want mijn ervaring is toch vaak, dat als er door "ons" (politiesurveillancehondengeleiders) demo's gegeven worden of mensen komen bij het oefenen van de politiedienshonden kijken, zij met een bepaald beeld komen, dat nogal is bijgesteld na de demo en de nodige uitleg/info tijdens, voor en na die tijd.
Maar goed, dat komen we (helaas) in het dagelijks leven maar al te vaak tegen. Mensen die een puppy-cursus hebben gevolgd zijn dan ook direct "deskundig".
Dick
Ik weet inderdaad niet waar het over gaat.
En ik stel mijn vragen dacht ik heel fatsoenlijk.
En ik heb mijn oren op luisteren.
En ik heb iets meer gevolgd dan een puppycursus :roll: :pffff:
Ik dacht dat dat in mijn posting heel duidelijk was?

Ik vind het behoorlijk lullig om daar dan alleen zo'n stompzinnige :oohja: reactie op te krijgen.

Zet het dan verd******* niet neer op een openbaar forum.
Met deze verhalen worden politiehonden en diensthonden er voor mij niet leuker op.
En ik kan aan een politiehond of bewakingshond niet zien waar hij voor is opgeleid.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap nog steeds het probleem niet... is het nu zo moeilijk te snappen dat er honden zijn die alleen hun eigen baas accepteren en niet de partner? Ik heb er hier ook eentje die het nog net aan accepteerd door mijn (op dit moment) ex uit zn kennel gehaald wordt. Maar hij moet echt niet meer doen dan de kennel open doen en de hond naar de auto laten lopen...
Zo raar is dat toch niet bij een hond van een dergelijk ras? Verder ken ik ook een aantal honden die niet door de echtgenoot uit de kennel gehaald kunnen worden. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:uhh? die hond loopt toch gewoon los schrijft ze?ze viel toch buiten op straat haar vent aan?
die hond liep thuis in de kennel... niet op straat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:Ik snap nog steeds het probleem niet... is het nu zo moeilijk te snappen dat er honden zijn die alleen hun eigen baas accepteren en niet de partner? Ik heb er hier ook eentje die het nog net aan accepteerd door mijn (op dit moment) ex uit zn kennel gehaald wordt. Maar hij moet echt niet meer doen dan de kennel open doen en de hond naar de auto laten lopen...
Zo raar is dat toch niet bij een hond van een dergelijk ras? Verder ken ik ook een aantal honden die niet door de echtgenoot uit de kennel gehaald kunnen worden. :19:
De reacties zullen vast ook te maken hebben met hoe Kyra zich hier opstelt.
Ze zet hier een vraag neer maar owee als er mensen gaan reageren die geen diensthond hebben. Dat zijn dan de onbenullen die niks snappen en die te dom zijn om een reactie op te geven.

Wat ranetje ook al zegt, richt lekker een diensthondenforum op en ga daar dan lekker met zn allen over die honden praten hoef je ook niet bang te zijn dat er domme vragen gesteld worden of dat mensen vraagtekens zetten bij wat zaken.

Maar ik vroeg mij al wel vaker af wat Kyra hier in godsnaam op dit forum doet.
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:Ik snap nog steeds het probleem niet... is het nu zo moeilijk te snappen dat er honden zijn die alleen hun eigen baas accepteren en niet de partner? Ik heb er hier ook eentje die het nog net aan accepteerd door mijn (op dit moment) ex uit zn kennel gehaald wordt. Maar hij moet echt niet meer doen dan de kennel open doen en de hond naar de auto laten lopen...
Einde van het uitlaten vliegt ze mijn wederhelft aan en niet even een pit maar gewoon vast.
Ze laat zich dan ook niet door hem wegsturen of weerhouden te bijten.
Nu is dit geen verkeerde eigenschap maar goed het blijf bijten als het niet nodig is.
Het was aan het einde van het uitlaten? :denken:
Had dus niks te maken met uit de kennel halen denk ik.

Het was geen verkeerde eigenschap dat ze niet los liet, maar het was wel onnodig bijten.
Ook Kyra schrijft dat.
Om die dingen niet raar te vinden is misschien toch een beetje beroepsblindheid nodig. :wink:
Om het zo op het forum te zetten misschien ook? :wink:

Ik zou er best wat meer van willen weten, maar dat schijnt niet te mogen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Gos schreef:
Selena schreef: Pcies, en dan is onwetendheid ansich absoluut geen probleem. Ik weet ook zeker dat de bereidheid bestaat om uitleg te geven mbt politie(dienst)honden, maar dan wel aan mensen die "op luisteren" staan en niet aan mensen die vooringenomen zijn op basis van onwetendheid/onkunde.
Dick, ik denk dat het door mensen uit verschillende "hoeken" juist erg op prijs gesteld zou worden als je wel zou willen uitleggen hierover. Je kunt nooit iedereen bereiken, zeker ook omdat sommigen ongeacht wat voor uitleg dan ook, altijd vast zullen willen houden aan hun eigen insteek en alle andere inzichten afwijzen (die heb je overal :wink: ), maar er zijn ook heel veel mensen die "alleen" meelezen en die niet actief deelnemen aan de discussie. Ik vind je laatste conclusie dus ook een beetje voorbarig, goede uitleg is nooit helemaal vergeefs :ok:
Ellen, ik vermoed dat je de conclusie bedoelt omtrent de uitleg.
Ik heb echter vooral conclusies en vooroordelen gelezen en weinig (op een enkele uitzondering na) open vragen. Je zou op een hondenforum juist welgemeende (positieve) interesse verwachten. Dit zou de bereidheid om toelichting te geven slechts bevorderen. De illusie om mensen te overtuigen heb ik al lang niet meer. Vandaar dat er in eerste instantie ook een opmerking stond. Die opmerking was iets "te spontaan" neergezet en had ik misschien beter niet kunnen doen. Ik had me niet moeten laten prikkelen door het lezen van zoveel "onzin". (maar ja, aard van het beestje, hé). Ik laat dat wel aan Seleen over. Die is daar veel geduldiger in..
Ik had me moeten realiseren dat mensen die "bij ons" op bezoek komen sowieso meer bereidheid hebben om kennis tot zich te nemen en een "open" houding hebben.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef: Ik zou er best wat meer van willen weten, maar dat schijnt niet te mogen.
klopt ranetje, jij en een fiks aantal anderen hier behoren niet tot de elite, kunnen niet denken en mogen niks vragen omdat er toch niks van begrepen wordt.
Als er uitleg zou komen zouden misschien meer mensen er iets van begrijpen, maar dan was de elite niet zo elitair meer....snap dat dan :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gos
Zeer actief

Selena schreef: Ik heb echter vooral conclusies en vooroordelen gelezen en weinig (op een enkele uitzondering na) open vragen. Je zou op een hondenforum juist welgemeende (positieve) interesse verwachten. Dit zou de bereidheid om toelichting te geven slechts bevorderen. De illusie om mensen te overtuigen heb ik al lang niet meer. Vandaar dat er in eerste instantie ook een opmerking stond. Die opmerking was iets "te spontaan" neergezet en had ik misschien beter niet kunnen doen. Ik had me niet moeten laten prikkelen door het lezen van zoveel "onzin". (maar ja, aard van het beestje, hé). Ik laat dat wel aan Seleen over. Die is daar veel geduldiger in..
Ik snap je teleurstelling wel, ik heb die reacties ook gelezen :wink: en het is natuurlijk niet de eerste keer dat zoiets boven komt. Mensen overtuigen gaat natuurlijk niet lukken, en dat je je toch laat prikkelen, is m.i. niets negatiefs (haha, ik probeer ook vaak m'n mond te houden maar het lukt me ook niet altijd. dat heb je als iets je aan het hart gaat!).

Jammer dat je er zelf niet meer op wilt ingaan, maar via Selena is natuurlijk ook goed :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Je laatste reactie geeft wederom blijk van je gedachtes over de 'gewone hondenbezitter'. Niet erg sterk. En over die interesse: ik heb zelden iets vernomen van interesse van het gros van de africhters in een andere sport. In dit topic lees ik dan verschillende mensen die actief een sport beoefenen met hun hond en vragen stellen. Maar je reageert alleen op de africhters in het topic, de incrowd. Iemand als Ranetje die vragen stelt, wordt genegeerd.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er allemaal onzin is. Maar ja, ik ben maar een dom agilitymeisje met schoothondjes die nergens vanaf weet en dus geen antwoord krijgt. Man man, zelden iemand op zo'n hoge troon zien zitten :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

renee-uk schreef: Als er uitleg zou komen zouden misschien meer mensen er iets van begrijpen, maar dan was de elite niet zo elitair meer....snap dat dan :roll:
Ik snap dat helemaal niet, ik denk niet dat "elitair" willen zijn een reden is waarom Dick hier niet verder op in gaat. Hoe ver kun je er naast zitten.....
Zoek stok!
Zeer actief

Gos schreef:
renee-uk schreef: Als er uitleg zou komen zouden misschien meer mensen er iets van begrijpen, maar dan was de elite niet zo elitair meer....snap dat dan :roll:
Ik snap dat helemaal niet, ik denk niet dat "elitair" willen zijn een reden is waarom Dick hier niet verder op in gaat. Hoe ver kun je er naast zitten.....
Het is duidelijk dat jij hem kent en daarom zegt dat hij het allemaal niet zo bedoelt. Maar werkelijk, heb je zijn zinnen objectief doorgelezen? Hoe wij niet africhters daar neergezet worden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Het is duidelijk dat jij hem kent en daarom zegt dat hij het allemaal niet zo bedoelt. Maar werkelijk, heb je zijn zinnen objectief doorgelezen? Hoe wij niet africhters daar neergezet worden?
Ik heb ze nog een keer doorgelezen en ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, zeker als je het vergelijkt met hoe bot er door velen op dit forum in allerlei topics tekeer gegaan wordt zonder dat er iemand over valt. Zijn conclusies over het hoge verjaardagspraatgehalte lijkt mij niet onterecht, en hij geeft aan dat zijn indruk van de mate van bereidheid tot werkelijk luisteren niet iedereen betreft, dus ik weet niet waarom jij je daardoor aangesproken hoeft te voelen.

Als je kijkt naar het werk wat Dick doet, en daarnaast naar zijn activiteiten in de hondensport, zowel op het veld als daarbuiten, dan zie je dat hij zich dag-in-dag-uit ervoor inspant. En wat voorlichting betreft: die geeft hij niet alleen aan wat jij "niet-africhters" noemt. Bovendien kun je africhters ook niet op een grote hoop gooien, daarbinnen zie je zoveel variatie dat je ook nog zou staan te kijken. Daarnaast heb je dan nog een onderscheid tussen mensen die in de africhting bezig zijn, en mensen die met een diensthond werken. En ook binnen die diensthonden heb je weer een aantal "smaken" en verschillende werkzaamheden.

Maar nee, het is eenvoudiger alles op een grote hoop te gooien en bij een (misschien niet zo'n doordacht) topic als dit meteen moord en brand te schreeuwen over diensthonden, waar je in de praktijk waarschijnlijk allemaal nooit last van zult hebben.
laeken
Zeer actief

Gos schreef:
MARC_S schreef: Het gaat hier om zeer scherp en belastbaar gefokte honden die van jongs af aan geleerd hebben om te bijten. Burgerbijten.
Hierop bv. Hondje is 7 maanden en kent alles prima. Beestje bijt dus al tijden. Niks mis mee en ik veroordeel dat ook niet maar ik weet wel prima hoe het gaat hoor.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Je weet toch zelf hoe oud er begonnen wordt met bijten. :wink:

En dat vind ik dus jammer. Ik praat geen poep en toch wordt ik weggezet als dommetje. Alsof ik nooit gekeken heb naar trainingen. Ik heb zelfs bij IPO gelopen en bij KNPV meermaals gekeken. Ik heb zelf herders, nog steeds een die neigt naar vrij scherp en dan nog blijf ik maar het dommetje. Ik erger me daaraan. Iedereen weet dat pups bijten nog voor ze 8 weken zijn. Ze worden volop getest, geprezen en gedaan. Ik ben malle Pietje niet. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 12 okt 2009 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Zoek stok! schreef: Het is duidelijk dat jij hem kent en daarom zegt dat hij het allemaal niet zo bedoelt. Maar werkelijk, heb je zijn zinnen objectief doorgelezen? Hoe wij niet africhters daar neergezet worden?
Ik heb ze nog een keer doorgelezen en ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, zeker als je het vergelijkt met hoe bot er door velen op dit forum in allerlei topics tekeer gegaan wordt zonder dat er iemand over valt. Zijn conclusies over het hoge verjaardagspraatgehalte lijkt mij niet onterecht, en hij geeft aan dat zijn indruk van de mate van bereidheid tot werkelijk luisteren niet iedereen betreft, dus ik weet niet waarom jij je daardoor aangesproken hoeft te voelen.

Als je kijkt naar het werk wat Dick doet, en daarnaast naar zijn activiteiten in de hondensport, zowel op het veld als daarbuiten, dan zie je dat hij zich dag-in-dag-uit ervoor inspant. En wat voorlichting betreft: die geeft hij niet alleen aan wat jij "niet-africhters" noemt. Bovendien kun je africhters ook niet op een grote hoop gooien, daarbinnen zie je zoveel variatie dat je ook nog zou staan te kijken. Daarnaast heb je dan nog een onderscheid tussen mensen die in de africhting bezig zijn, en mensen die met een diensthond werken. En ook binnen die diensthonden heb je weer een aantal "smaken" en verschillende werkzaamheden.

Maar nee, het is eenvoudiger alles op een grote hoop te gooien en bij een (misschien niet zo'n doordacht) topic als dit meteen moord en brand te schreeuwen over diensthonden, waar je in de praktijk waarschijnlijk allemaal nooit last van zult hebben.
ik vind het ook allemaal wel meevallen... ik heb geen dienshond, ben geen beveilingsgeleider of wat dan ook.
Daarnaast Linda wat jij nu allemaal over Dick zegt deed oa. jijzelf ook tegen mij weet je nog na de Doedag over de TT demonstratie? Wat een drama er van gemaakt werd door bepaalde mensen? Ik zit nu op mn werk dus kan even niet zo snel terugzoeken wat jij hierover schreef maar dat vond ik gewoon achterbaks van bepaalde mensen. Zoiets hoort er bij.
Ik hou het dan maar op cultuurverschil
Afbeelding
Gos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Gos schreef:
Hierop bv. Hondje is 7 maanden en kent alles prima. Beestje bijt dus al tijden. Niks mis mee en ik veroordeel dat ook niet maar ik weet wel prima hoe het gaat hoor.

Marc, er is een verschil tussen leren bijten op een mouw en later een pak, en leren burger bijten. Dat filmpje is geen burgerbijten. Op deze manier bijten onze pups ook, maar daarmee bijten ze nog geen burger. Op de clubs waar ik regelmatig kom is het niet gebruikelijk een hond te leren burgerbijten totdat ze bijvoorbeeld verkocht worden na de keuring.

Je bent malle pietje niet, maar je weet ook niet alles.
Laatst gewijzigd door Gos op 12 okt 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Gos schreef:

Yeah right. Ik geef juist aan dat er veel verschil is in politiehonden en waar en hoe ze ingezet worden. Maar er komen alleen reacties over verjaardagspraat en het domme publiek. Waar wordt moord en brand geschreeuwd dan? Maar goed, laat verder maar hoor. Ik reageer met name omdat ik me er aan stoor hoe er op niet-africhters gereageerd wordt. Het imago van politiehonden bepaal je zelf met zo'n houding.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Gos schreef: Marc, er is een verschil tussen leren bijten op een mouw en later een pak, en leren burger bijten. Dat filmpje is geen burgerbijten. Op deze manier bijten onze pups ook, maar daarmee bijten ze nog geen burger. Op de clubs waar ik regelmatig kom is het niet gebruikelijk een hond te leren burgerbijten totdat ze bijvoorbeeld verkocht worden na de keuring.

Je bent malle pietje niet, maar je weet ook niet alles.

Dus als deze man een winterjas aandoet bijt de hond niet meer? Ik denk dat deze "pup" prima kan burgerbijten want hij heeft goed aangeleerd gekregen wat hij moet doen. Er is geen mouw, hij krijgt geen beloning meer (duidelijk op de film want ik zie geen buit die hij wint) dus de hond kan bijten om het bijten en de verbale beloning. Zo simpel is het gewoon. Eva is niet geschikt voor dat soort dingen, dat even voorop gesteld. Maar al mijn honden zouden hun bijtrem deels verliezen als ze met 6 - 7 maanden grommend in mensen met dikke jute-jassen mogen hangen en daarvoor beloond zouden worden. Niks mis mee bij PH training, ze gaan immers ook echt werken. Maar het is niet raar dat een enkele hond (veilig gezegd) te scherp zal worden voor op straat hierdoor. Dat is volkomen logisch want je traint de afstand naar een andere persoon weg door de hond te stimuleren er vol in te knallen. En ik zeg ook niet dat iedereen hetzelfde is en elke hond gelijk. Helemaal niet. Maar wat gebeurd er met de honden die wel extreem scherp worden van deze trainingen? Die krijgen gewoon een verantwoordelijke geleider in hun werk of ze worden verkocht naar de beveiliging. :19:
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

MARC_S schreef:
Gos schreef:

Toch even opmerking Marc je hebt het eerst over burger bijten. Over het algemeen wordt daar het bijten mee bedoeld zonder zichtbare bescherming zoals een pak of een mouw. In het filmpje bijt de hond op een KNPV pak. Dus wel met bescherming voor de helper. Burger bijten word maar door een klein gedeelte van de honden, namelijk die de praktijk in gaan na het behalen van hun certificaat.
Jan
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Hmm volgens mij staat er toch echt "Honden Forum » Sportief met de hond » KNPV en IPO" dus ik plaats deze topic met een rede in dit gedeelte. KNPV EN IPO

Natuurlijk wil ik best reageren op vragen van mensen die oprecht meer willen weten maar zoals Dick al zei word ik een beetje moe van de reacties die nog wal of kant raken.

Mensen lezen niet en maken een eigen verhaal, dit lijkt dan vervolgens niets meer op het originele.
Ik kijk graag naar het karakter van een hond en waarom ze reageren zoals ze reageren. Het betreft hier een teef van bijna 2 jaar die ik nog niet zolang hier heb ze komt uit de sport en wat er met haar gedaan is zal mij een zorg wezen. Mijn zorg is om deze hond te bekijken en te beoordelen en zo op te voeden zodat ze voor mij voldoet om te werken. NEE ze mag niet zomaar bijten om niets. Ik kan mij voorstellen dat ze even niet lekker in haar vel zat door de loopsheid. (hebben wel meer vrouwen last van) Ja ik heb haar op mijn manier laten weten dat het geen gewenst gedrag was en dat heeft ze begrepen. Paar dagen later merkte ik verandering in haar gedrag terug naar het normale. Nee de teven komen niet meer bij elkaar. Ja mijn honden komen alleen los als ik er zeker van ben dat er niemand in de buurt is en ik voldoende overzicht heb. Diensthonden of niet ik laat geen enkele hond los bij andere honden of mensen (buiten eigen terrein) Simpele rede is dat ik geen last wil met andere mensen of dieren (ik denk dat dit mijn recht is).
Nee mijn honden worden niet geleerd om van pups af aan burger te bijten. ik ben er van overtuigd dat dit in de hond zit of niet net als het bijten.... Ik denk dat ik voldoende kennis bezit om met honden om te gaan en situaties te beoordelen. Alleen deze situatie (sacherijnige teef) nog niet eerder meegemaakt. Voor alles is een eerste keer denk ik dan maar. De 2 teven liepen dan ook altijd bij elkaar. Doordat mijn jongste teef mega vrij is en geen gevaar kent en zeer nieuwsgierig is heeft ze de andere teef veel "geholpen". Ik heb bij de koop bewust niet gevraagd wat de problemen zijn bij de hond, wel wist ik dat ze uit de sport kwam, het stelwerk kent en een pittige tante was. Dat heeft ze dan ook laten merken. Verder maak ik liever mijn eigen plaatje van haar. Ze was dan ook niet veel gewent, het terrein, fietsen en kort uitlaten denk ik. Veel was nieuw voor haar maar door het optrekken met mijn jongste teef heeft ze veel nieuwe situaties geleerd en is dan nu ook een vrije teef die overal op, onder, overheen en tussendoor gaat en zich bij nieuwe situaties zeer goed hersteld. Nee het bijten was niet goed te praten, maar ik weet wel dat ze zich in een benarde situatie weet te redden en zich niet laat wegsturen. Dit is voor mijn, puur werk gericht, een goede eigenschap om te weten. Het is altijd maar afwachten of honden na een lange training in veel situaties ook tijdens het werk laten zien zoals ze getraind worden. Dit is toch even iets anders dan het trainen.
Nu ik dit van haar weet kan ik mijn omgang met haar aanpassen.

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is voor de personen die met vragen zaten.
Zoals Jan al zei ......

Wij hebben 5 diensthonden en geen politiehonden, Zit voor mij een groot verschil in maar dit is voor iedereen anders.
Si vis pacem, para bellum
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat klinkt voor mij al een heel stuk beter :ok:
Het was vooral de toon waar ik me in dit topic aan ergerde, denk zoals ik al eerder zei dat als je dit meteen geplaatst had het topic niet deze wending genomen zou hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gos
Zeer actief

MARC_S schreef: Dus als deze man een winterjas aandoet bijt de hond niet meer? Ik denk dat deze "pup" prima kan burgerbijten want hij heeft goed aangeleerd gekregen wat hij moet doen. Er is geen mouw, hij krijgt geen beloning meer (duidelijk op de film want ik zie geen buit die hij wint) dus de hond kan bijten om het bijten en de verbale beloning. Zo simpel is het gewoon. Eva is niet geschikt voor dat soort dingen, dat even voorop gesteld. Maar al mijn honden zouden hun bijtrem deels verliezen als ze met 6 - 7 maanden grommend in mensen met dikke jute-jassen mogen hangen en daarvoor beloond zouden worden.
Een winterjas is niet een bijtpak. Zou zo'n hond anders niet in de andere clubleden gaan hangen, als jouw theorie klopte? En ja, de hond bijt om het bijten, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat hij maar in alles en iedereen bijt. Onze honden hebben het allemaal zo aangeleerd, en hangen echt niet in bezoek of een voorbijganger met een dikke jas aan hoor. Ze hangen er trouwens niet grommend in, maar dat terzijde.

MARC_S schreef: Niks mis mee bij PH training, ze gaan immers ook echt werken.
Dat is nog helemaal niet gezegd. Als ze getraind worden, wil dat nog niet zeggen dat ze uiteindelijk geschikt zijn een certificaat te halen. Als ze een certificaat halen, wil dat nog niet zeggen dat ze daarmee per definitie geschikt zijn om mee te werken, en ook niet over wat voor werk ze precies zullen krijgen. Er zijn honden met PH1 die bijvoorbeeld zoekwerk moeten gaan doen en helemaal niet meer gaan bijten in de praktijk.
MARC_S schreef: Maar het is niet raar dat een enkele hond (veilig gezegd) te scherp zal worden voor op straat hierdoor. Dat is volkomen logisch want je traint de afstand naar een andere persoon weg door de hond te stimuleren er vol in te knallen.
Als je werkelijk het programma van PH1 zou kennen, dacht je er wat genuanceerder over. Het is allemaal context-gebonden en het is zeker niet zo dat de hond leert op grote afstand overal maar op te knallen. Als dat zo was, dan zou ik met onze honden ook niet meer los door het bos kunnen wandelen als er mensen liepen (wat vaak wel zo is) of langsfietsten.

Dat sommige honden te scherp worden voor op straat heeft denk ik met nog heel veel andere dingen te maken. Het eigen karakter van de hond, of de hond (zoals Kyra ook al opmerkte) iets anders gewend is dan het oefenterrein, korte uitlaatrondjes en aan de fiets, de trainingservaringen etc. etc.

(Edit: poging tot verduidelijking)
Laatst gewijzigd door Gos op 12 okt 2009 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kyra-
Zeer actief

Ik weet niet zeker hoor maar bijt iedere pup niet overal in?
Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit.
Kyra-
Zeer actief

renee-uk schreef:dat klinkt voor mij al een heel stuk beter :ok:
Het was vooral de toon waar ik me in dit topic aan ergerde, denk zoals ik al eerder zei dat als je dit meteen geplaatst had het topic niet deze wending genomen zou hebben.
Och dit heb ik wel geprobeerd en ik heb al meerdere malen aangegeven dat ze weer de oude was maar teveel mensen zijn doorgegaan over de verkeerde dingen dat is jammer. Mensen die echt een passie hebben voor de honden en het werk weten echt wel om te gaan met honden. Het is iets anders die met de verkeerde rede met een hond werken en dat is jammer.
Kyra-
Zeer actief

estelle schreef:Wat ranetje ook al zegt, richt lekker een diensthondenforum op en ga daar dan lekker met zn allen over die honden praten hoef je ook niet bang te zijn dat er domme vragen gesteld worden of dat mensen vraagtekens zetten bij wat zaken.

Maar ik vroeg mij al wel vaker af wat Kyra hier in godsnaam op dit forum doet.
Vraag ik mijzelf ook wel eens af, Zeker als ik jou reacties lees.
Je moet geen dingen verdraaien want dat heeft ze niet gezegd. de post is geplaatst in het juiste gedeelte... waar het voor bestemd is KNPV en IPO
ranetje
Zeer actief

Kyra- schreef:
renee-uk schreef:dat klinkt voor mij al een heel stuk beter :ok:
Och dit heb ik wel geprobeerd en ik heb al meerdere malen aangegeven dat ze weer de oude was maar teveel mensen zijn doorgegaan over de verkeerde dingen dat is jammer. Mensen die echt een passie hebben voor de honden en het werk weten echt wel om te gaan met honden. Het is iets anders die met de verkeerde rede met een hond werken en dat is jammer.
Ik ben met renee eens dat je het nu een stuk duidelijker hebt gemaakt.
Voor mij nog niet helemaal, maar daar vraag ik op dit moment nog maar niet over door.

Ik geloof niet dat ik op het "verkeerde" door ging, tenzij jij het verkeerd had opgeschreven en ik het daardoor niet kon begrijpen.

Je hebt je stuk wel in de goeie hoek gezet, maar dat wil toch niet zeggen dat mensen die niet in dit "vak" zitten, sportief of als beroeps, niets mogen vragen?
Ik heb nergens aangevallen voor zover ik weet.
Heb alleen pissig gereageerd toen er werd gezegd "je snapt het toch niet".
En "iedereen denkt maar alles te weten als ze de puppycursus hebben gehad"
Want daar kwam het wel op neer.

En ik reageer hier nu op omdat je een quote van mij verbond aan je toenmalige reactie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”