Oh, wat vreselijk fijn!suusje78 schreef:Ja!Ze mag dus blijven! Geweldig voor haar he? Ik ben heel erg blij voor Suus!
De tranen staan in mijn ogen.
Dit gun ik iedereen
Moderator: moderatorteam
Oh, wat vreselijk fijn!suusje78 schreef:Ja!Ze mag dus blijven! Geweldig voor haar he? Ik ben heel erg blij voor Suus!
Nou ja, ik las het dus als best wel negatief over dat ze niet luisterde en dat er dan een mailtje gestuurd wordt met 'als ze niet beter gaat luisteren hou ik haar niet'. Dat wordt dan al gezegd terwijl zo iemand 't beestje nog geen weekend in huis heeft. Dan denk ik 'ja, wat verwacht je nou dan van zo'n hond?'.ranetje schreef:En wat het eerste mailtje van die boswachter betreft:
Ik snap niet waarom daar zo zorgelijk over werd gedaan door een paar forummers?
Ik las het als een verhaal van iemand die hard op weg was om verliefd te worden op Suus

suusje78 schreef:Jullie willen niet weten hoe blij ik ben dat Suusje zo'n mooie kans heeft gekregen op zo'n fantastisch leventje.
Zoals jullie ook allemaal zeggen; ze kan het niet beter krijgen, een (jacht)hondenparadijs.
Ze heeft wel een andere (veel mooiere) naam gekregen:
Tanna
Suusje ''bekte'' niet zo lekker zei hij![]()
Vind ik ook hoor.Nanna schreef:Ik zie overigens niet waarom je lang zou moeten wachten met het nemen van een andere hond. Kijk rustig om je heen, en zoek een lieve, wat rustiger, schat uit die hard op zoek is naar een liefdevolle mand. Die zijn er genoeg.
Hihi daar was ik ook achter! Auw!ranetje schreef:Dat je een hond wilt snap ik best![]()
Wacht maar even tot er een goed hondje voor je zit.
Met 54 kilo maar niet aan een springerige St Bernard beginnen![]()

Ik ben het hier helemaal mee eens.Jacky schreef:ik zou als ik jou was toch nog een poosje wachten tot je kind iets groter is en wat makkelijker is in het leren van dingen en dus ook in het leren van hoe met een hond om te gaan. Ik snap best dat je het heel erg mist. Maar als je straks weer een hond hebt, die rustiger is, moet die nog steeds 4 keer per dag er uit. Met kinderwagen en wel en straks met een peuter die niet mee wil lopen. Ik wil helemaal niet negatief doen hoor, echt niet en ik gun het je van harte. Ik ben gewoon bang dat je straks " spijt" krijgt.
Tsja ik heb 3 honden (had er 4) met een klein kind en dat gaat gewoon prima hoor. En Hera heeft ook echt heel veel nodig (Bikkel trouwens ook) op een dag en moet dus ook iedere dag een flinke wandeling maken of een uur ravotten bij het meer.Renee1966 schreef:Ik ben het hier helemaal mee eens.Jacky schreef:ik zou als ik jou was toch nog een poosje wachten tot je kind iets groter is en wat makkelijker is in het leren van dingen en dus ook in het leren van hoe met een hond om te gaan. Ik snap best dat je het heel erg mist. Maar als je straks weer een hond hebt, die rustiger is, moet die nog steeds 4 keer per dag er uit. Met kinderwagen en wel en straks met een peuter die niet mee wil lopen. Ik wil helemaal niet negatief doen hoor, echt niet en ik gun het je van harte. Ik ben gewoon bang dat je straks " spijt" krijgt.
Zelf heb ik mijn Suus (x DSL) met 7 weken gekregen terwijl mijn dochter 9 maanden was.
Ik moet zeggen, de afgelopen 2 jaar waren echt tropenjaren voor me, ik had me er behoorlijk op verkeken![]()
Ondanks dat ze mijn 3e hond is en ik hiervoor geen "makkelijke" honden had, ik was dus wel wat gewend.
Toch iedere dag (ook door stormweer, ik woon aan de kust) 's-morgens anderhalf uur en 's-middags een uur op pad.
Soms alleen wandelen, 3 a 4 x in de week trainen/oefenen erbij.
Sinds mijn dochter een jaar of 2 is wil ze ook een paar x in de week naar de speeltuin, dus dat is behoorlijk schipperen.
Tot een paar weken terug wilde ze wel helpen met oefenen (dummy's wegbrengen), maar daar vindt ze nu niet zoveel meer aan, dus het wordt steeds lastiger om met peuter erbij te trainen (wandelen gaat nog wel).
Achteraf had ik beter kunnen wachten tot dochterlief naar de kleuterschool ging voor ik er een arbeidsintensieve hond bijnam.
Gelukkig begint mijn Suus nu behoorlijk leuk "op te drogen" zogezegd, dus ik heb het ergste nu wel gehad
Ik geloof dat @suusje78 niet van plan was om weer een DSK o.i.d. aan te schaffenRenee1966 schreef: Zelf heb ik mijn Suus (x DSL) met 7 weken gekregen terwijl mijn dochter 9 maanden was.
Ik moet zeggen, de afgelopen 2 jaar waren echt tropenjaren voor me, ik had me er behoorlijk op verkeken![]()
Ondanks dat ze mijn 3e hond is en ik hiervoor geen "makkelijke" honden had, ik was dus wel wat gewend.
Toch iedere dag (ook door stormweer, ik woon aan de kust) 's-morgens anderhalf uur en 's-middags een uur op pad.
Soms alleen wandelen, 3 a 4 x in de week trainen/oefenen erbij.
Sinds mijn dochter een jaar of 2 is wil ze ook een paar x in de week naar de speeltuin, dus dat is behoorlijk schipperen.
Tot een paar weken terug wilde ze wel helpen met oefenen (dummy's wegbrengen), maar daar vindt ze nu niet zoveel meer aan, dus het wordt steeds lastiger om met peuter erbij te trainen (wandelen gaat nog wel).
Achteraf had ik beter kunnen wachten tot dochterlief naar de kleuterschool ging voor ik er een arbeidsintensieve hond bijnam.
Gelukkig begint mijn Suus nu behoorlijk leuk "op te drogen" zogezegd, dus ik heb het ergste nu wel gehad
Wat een goed ideesuusje78 schreef:Ik kijk wel even hoe het loopt.
Ik heb in ieder geval de hond van mijn ex nog waar ik zo nu en dan op pas, en ik heb op 2 advertenties gereageerd van mensen die een oppas/uitlaatster zoeken voor hun hondje in mijn woonplaats.
Dan heb ik niet 24/7 een hond, maar kan ik toch af en toe een gezellig wandelingetje maken en even kroelen ofzo.
Dat lijkt me voorlopig wel voldoende.
Ik vind ook dat ik beter eventjes kan wachten omdat mijn dochtertje een lastige leeftijd heeft nu (peuterpubertijd)
Wel gaat ze 1 keer per week naar de kinderopvang, en straks nog 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal, en de weekenden meestal naar haar vader.
Ik zal in ieder geval geen werkhond meer nemen, want zoals Renee al zegt kun je je behoorlijk vergissen. (vind jou wel een doorzetter hoor!)
In ieder geval weet ik nu wel waar ik op moet letten bij de eventuele aanschaf van een ander hondje.
Helemaal mee eens! En voor jou komt er vast ook een hond die bij jullie hoort op je pad!*Ellen* schreef:Joepie ! Als ik het mailtje zo lees is het een man die het niet mooier maakt dan het is. Hij zegt ook eerlijk waar hij nog aan wil werken met Suus.
Fantastisch meid ! Mooier had niet gekund.
Fijn dat je zo op de hoogte wordt gehouden en dat het zo goed gaatsuusje78 schreef:Idd geen DSK meer, misschien als de kids ooit uit huis zijn![]()
Van dat oppassen op hondjes is een leuk idee he? Een vriendin van mij kwam op het idee.
Ik heb al 1 reaktie terug maar dat hondje kan niet met kleine kindjes.
Maar ik heb zelf ook een advertentie geplaatst dus wie weet....
Kreeg trouwens weer een enorm positieve mail van de boswachter; ik weet niet HOE hij het voor mekaar krijgt, maar het schijnt echt super te gaan!!!
Uit zijn mails kan ik duidelijk opmaken dat hij heel veel ervaring heeft.
En zo te lezen is hij hartstikke gek op haar!