Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buren op vakantie (10 dagen) honden thuis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Buren op vakantie (10 dagen) honden thuis

Ongelezen bericht door Moos »

smoekie schreef: Ik vergelijk die honden dan ook niet met de honden van alle werkende mensen, maar er zijn nou eenmaal bij waarbij de hond dus maar 1x per dag uitgelaten worden (na het werk) waarbij de situatie dus nagenoeg hetzelfde is als bij deze mensen, terwijl hier misschien alleen maar die 10 dgn betreft en dat ze de honden doorgaans wel meerdere keren per dag uitlaten???
En ik vind dat een hele rare vergelijking. Aangezien je dus helemaal niet weet of het 'normaal' wordt gevonden door een noemenswaardig aantal werkende mensen dat hun hond maar 1 keer per 24 uur kan plassen :19: Bovendien zitten deze honden, of zaten als het aan de baas had gelegen, ook nog eens alleen maar in de gang.

Als er iemand is die zijn hond het hele leven van die hond de hele dag en nacht in de gang heeft en maar 1 keer per 24 uur eventjes buiten laat, dan zal iedereen dat net zo belachelijk, of nog erger zelfs, vinden dan deze twee honden waar het topic om gaat.
Kortom, dan kan je dus niet zeggen "werkende mensen doen het ook, en daar zeggen we niks van". Dat is namelijk gewoon niet zo.
Laatst gewijzigd door Moos op 18 jul 2009 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

blondie schreef:Ging mij niet om het melden.. maar als je normaal met je buren omgaat en je bent van plan je honden in huis te laten.. waarom dan niet vragen of de buuf de tuindeur opendoet..... ik ga zelf niet vragen of mijn honden als ik op vakantie ga uitgelaten worden door buren.. die gaan of mee of als het niet anders kan naar een goed ander adres.. mijn katten echter vraag ik of een verdere buuf die te eten en drinken wil geven.. niets mis mee..zij heeft ook de sleutel van mijn huis permanent... ook een veilig gevoel aangezien ik alleen woon... als ze me een dag niet zien en ik heb niet gezegd een paar dagen weg te gaan.. zullen ze zeker reageren..
Ja dat weet ik ook niet :19: mijn buuf deed altijd mijn parkieten en het konijn, later bracht ik ook het konijn naar het pension als zij er zelf niet was. Kleine moeite. Maar dan moet je wel het geluk hebben dat het contact met de buren daar ook naar is. Als dat niet zo is zul je toch iets anders moeten verzinnen, zoals hier iemand die je genoeg vertrouwt om die je sleutel van het huis te geven. Goed contact met de buren hebben is 1, maar die ook dermate vertrouwen dat je die de sleutel van het huis durft te geven is een 2e :wink: die van hiernaast heeft de sleutel wel (en andersom)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

mercedes2803 schreef:
dat zou ook een IDEALE situatie zijn maar mesnen die dit willen doen zijn zo ongeveer net zo zeldzaam als pasen in juli vieren :F:
wij passen ieder najaar een week op de beesten van kennissen in warnsveld

en ook nu zitten we in het huis van vrienden voor de oppas
wel heerlijk hoor met dit weer geen nat tentzeil maar een heel huis ter beschikking

en in een mooie wandelomgeving dalfsen :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

@Moos, jij vat mijn berichtje anders op dan bedoelt.

Nogmaals ik zei dat “er” werkende mensen zijn die hun hond op die manier “uitlaten” ik zeg daarmee niet dat alle of de meeste werkende mensen dat doen. Waarmee ik dus aan probeerde te geven dat die mensen meer uitzondering zijn dan regel, maar ze zijn er nou eenmaal wel.

Trouwens, jij schrijft dat als het aan de baas had gelegen de honden alleen maar in de gang zouden hebben gezeten (nagenoeg hetzelfde als met het verblijf in een pension) maar dat weet niemand natuurlijk, ik niet, jij niet, TS niet. Misschien is het alleen vandaag geweest dat de mevrouw geen tijd had, dat weet je ook niet, ze zijn net 1 dag weg :19:

Misschien is TS ook niet de hele dag in staat om op te letten of er iemand bij de buren naar binnen gaat of niet, ik let tenminste niet zo op de buren dat ik de hele dag door zie we er allemaal naar binnen komen, dus kan ook bij haar zo zijn dat ze een uitlaat heeft gemist, en dat die 10 min die zij gezien heeft even gauw tussendoor zijn geweest?? :19:

Kan allemaal toch. Je kunt eigenlijk pas echt iets zeggen als het een paar dagen is dat ze weg zijn, dan kun je bij wijze van spreke erop letten en zien of het inderdaad maar 10 min zijn dat ze er even uit worden gelaten?? Tis nu nog maar 1 dag (vandaag) je weet niet of de mevrouw vanmorgen vroeg is geweest voor TS wakker is geworden? Je weet niet of ze vanavond nog uitgelaten gaan worden? :19: Ze kwam er gisterenavond pas achter dat de honden alleen waren gelaten dus ja nogmaals misschien een uitzonderlijke dag vandaag waarvan de avond nog moet komen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

:ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 20 jul 2009 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

smoekie schreef: Trouwens, jij schrijft dat als het aan de baas had gelegen de honden alleen maar in de gang zouden hebben gezeten (nagenoeg hetzelfde als met het verblijf in een pension) maar dat weet niemand natuurlijk, ik niet, jij niet, TS niet. Misschien is het alleen vandaag geweest dat de mevrouw geen tijd had, dat weet je ook niet, ze zijn net 1 dag weg :19:
Er is aan die mevrouw gevraagd om maar 1 keer per dag te komen.

En verder vind ik het wel goed zo. Dag :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Gatverdamme zeg :kotz:
Moet je hier het hele topic nou ook al komen domineren Smoekie mens?

Mensen op de negeerstand zetten werkt bij Smoekie dus voor geen meter want al die quotes met die aannames over haar buren en de buurhonden moet ik wel allemaal doorspitten.
Dan kan ik net zo goed de negeerknop weer uitzetten en snel weer uit het topic wegrennen als ik die naam vaker dan 2 keer voorbij zie komen. :19: :(:
Ik geef net als vele mijn mening, dat jij problemen hebt met mij kan ik niks aan doen, als die negeer niet werkt doordat andere mij quoten zou je die mensen misschien het verzoek kunnen doen mij niet meer te quoten zodat jij er geen last meer van hebt.

Zo niet, jammer dan hoor, ik ben er nou eenmaal. Deal with it and get over it. :pffff:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:Er zijn oom mensen die de hele dag werken en die hun hond in de gang of keuken laten. Die worden op de dag ook niet uit gelaten door iemand, die hebben de gehele dag door hun water (en voer?) staan.

Waarschijnlijk worden die honden bij thuiskomst uitgelaten (dus ook maar 1x per dag) en is het enige verschil dat er met nu is dat ze in de avond vanaf thuiskomst wel overal mogen lopen?
En dat is dus net zo verkeerd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Dat begrijp ik ook wel Inge, ik heb het hier ook alleen maar over de dagen dat zij werken he. In de weekenden worden die honden net als andere gewoon meerdere keren per dag uitgelaten. En die mensen zullen ongetwijfeld wel eens een keer een kado vinden bij thuiskomst :wink: Dat heb ik ook wel eens terwijl van binnenzitten hier geen sprake is :wink:
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:of probeer zelf maar een keer 1 keer per 24 uur naar de wc te gaan, knap kind als het je lukt.
En als het lukt, dan zou ik een arts bellen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Inge O schreef:of probeer zelf maar een keer 1 keer per 24 uur naar de wc te gaan, knap kind als het je lukt.
En het guinness book of records :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

@Inge O,
ik ben in korte tijd meerdere keren getuige geweest van topics waarin mensen zelf prive dingen er op smeten die andere buitenstaanders eigenlijk geen moer aangaan, dus valt wel mee hoor. Op geen enkel forum gaat iedereen vreedzaam met iedereen om. Op elke forum heeft iemand wel mensen die hij of zij uitkots, dus uitzonderlijk is het ook niet.

En ja, die negatievelingen waar jij het over hebt, hebben inderdaad maar 1 doel voor ogen zodra ze de naam smoekie zien, en dat is die de grond in boren. Prima hoor, ook dat is op elk forum hetzelfde en ja dus ook hier. Stond er gisteren wel van te kijken dat er zelfs een topic gesloten werd :N: dat is wel uitzonderlijk hier(topic gesloten) maar het ging er daar dan ook nogal "heet" aan toe. :wink:

Het is nou eenmaal zo dat als je iemand niet moet om welke reden dan ook, je diegene er keer op keer weer uitpikt om je onvrede op bot te vieren. zoals ik al zei tegen mercedes, voor hen die dat met mij hebben, ik ben er nou eenmaal deal with it and get over it :D

Edit:
Frenk schreef:
Mij lukt het niet, ik ben nogal een "zeikerd" :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Als men amper eet/drinkt kan het wel ( niet eeuwig ). Of het gezond is, is een ander verhaal.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:
Frenk schreef:
Als men amper eet/drinkt kan het wel ( niet eeuwig ). Of het gezond is, is een ander verhaal.
10 dagen wel je dagelijkse portie eten en drinken krijgen en 10 dagen maar 1x per 24u je mogen ontlasten.
Als dat lukt zonder dat het heel erg onaangenaam wordt of je het dus in je broek (voor hondjes in huis) gaat doen, dan zeg ik :ok:
(of er is dus iets niet goed met je :wink:)
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Nou gelukkig is Smoekie er weer....

Als mensen hun hond voor het werk niet uitlaten en bij thuiskomst of savonds maar 1 keer snap ik dus echt niet waarom je honden hebt. ligt mischien ook wel aan het type hond maar kom nou....

Ik weet zeker dat gemiddelde forum persoon hier vaker dan 2 keer uitgaan met de honden
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

frank1985 schreef:Als mensen hun hond voor het werk niet uitlaten en bij thuiskomst of savonds maar 1 keer snap ik dus echt niet waarom je honden hebt.
Als je je hond maar 1x per 24 u in de gelegenheid stelt om zich te ontlasten, dan vind ik je geen knip voor de neus waard :pffff: :S: :mep:
En als je je hond niet de beweging geeft die die hond nodig heeft (hiermee dus ruimte latend voor de individuele verschillen :wink:) dan ben je ook een slechte baas. :klaar:
Maar goed, dat zijn we op dit forum eigenlijk allemaal wel met elkaar eens. :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Dat is ook niet zo vreemd Inge. Dat is simpel rekenen hoor. Des te langer je hier zit, des te lager wordt dat aantal, dat is niet zo moeilijk lijkt mij.

Voor wat betreft de inhoud en de manier van formulieren. Wat 1 betreft zie ik niks verkeerds in, in tegenstelling tot vele hier op het forum zul je mij andere die ik totaal niet ken, zeker niet persoonlijk zien uitschelden. Actie is reactie. De manier van formuleren, ja die is anders dan die van andere ja. Dat is nou eenmaal mijn manier van schrijven. Iedereen heeft zijn eigen manier. Dat mijn manier niet iedereen aanstaat, ach daar kan ik niet wakker van liggen.

Ik zie er zovele voorbij komen die mij niet aanstaan.(schelden-prive dingen spuien- beledigen etc etc) Als ik daar wakker van moet gaan liggen :19: Mensen die een serieuze vraag stellen, maar dit omdat ze dat leuk vinden in een andere kleur dan standaard doen, die volledig afgebrand worden alleen om de kleur van het lettertype :scratch: hm ja, dan ben je goed bezig hoor :E:
Laatst gewijzigd door smoekie op 18 jul 2009 19:00, 3 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

frank1985 schreef:Nou gelukkig is Smoekie er weer....

Als mensen hun hond voor het werk niet uitlaten en bij thuiskomst of savonds maar 1 keer snap ik dus echt niet waarom je honden hebt. ligt mischien ook wel aan het type hond maar kom nou....

Ik weet zeker dat gemiddelde forum persoon hier vaker dan 2 keer uitgaan met de honden
Oh maar daar ben ik ook wel van overtuigd hoor Frank, maar dat geld dus inderdaad niet voor alle hondeneigenaren. Waarom ze dan een hond hebben?? :19: ik weet het niet.
Laatst gewijzigd door smoekie op 18 jul 2009 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met je quotes en reacties :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met je quotes en reacties :wink:
nee ik wilde enkel reactie plaatsen, maar plaatste alles zonder reactie :F:
tis al gelukt :wink:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef:Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met je quotes en reacties :wink:
Je quote Frank en noemt hem Frenk :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:
Je quote Frank en noemt hem Frenk :mrgreen:
:oohja: :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

smoekie schreef:En ja, die negatievelingen waar jij het over hebt, hebben inderdaad maar 1 doel voor ogen zodra ze de naam smoekie zien, en dat is die de grond in boren. Prima hoor, ook dat is op elk forum hetzelfde en ja dus ook hier.

Jij bent net die spookrijder die op de radio een waarschuwing hoort, en denkt
"1 spookrijder? Ik zie er wel 100" :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef:
smoekie schreef:En ja, die negatievelingen waar jij het over hebt, hebben inderdaad maar 1 doel voor ogen zodra ze de naam smoekie zien, en dat is die de grond in boren. Prima hoor, ook dat is op elk forum hetzelfde en ja dus ook hier.
:blah: :blah: :blah: :blah:
:denken: waarom verbaast deze reactie van jou mij niet :19:
:F:
tekkel
Erelid

smoekie schreef:
tekkel schreef:
:blah: :blah: :blah: :blah:
:denken: waarom verbaast deze reactie van jou mij niet :19:
:F:
Nou vertel?

Omdat ik altijd van die leuke grapjes maak zeker :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
smoekie
Zeer actief

was niet persoonlijk, maar het berichtje zelf tussendoor.

verder on topic maar weer :F:
Marion. schreef:
Moos schreef:Zit je nou bewust te klieren, of kan je echt niet verder denken dan je neus lang is :denken:

Als mensen werken gaat de hond iig 's ochtends uit, en 's avonds weer. En dat is dan nog in de extreme gevallen dat er zo min mogelijk wordt gelopen met de hond, maar dan zit je dus 'al' aan 2 (twee) keer. Over het algemeen echter hebben we het dan over, voor het werk, na het werk, en laatste ronde. 3 (drie) keer dus.
Zo stellig zou ik het echt niet durven neerpennen hoor. Ik ken tig honden die maar 2x per dag uitgelaten worden (en dan ook nog van baasjes die NIET werken). En stuk voor stuk zijn ze heel erg blij en vrolijk.

Eerlijk gezegd vind ik de teckels hier tegenover die 4x per dag naar het veldje mogen en weer terug (bij elkaar misschien 200 meter) veel sneuer. Maar ze gaan wel 4x per dag uit.
Hier ook hoor Marion. Ik kijk uit over 3 stukken plantsoenen gescheiden door 3 oversteekplaatsen. er zijn er meer dan genoeg die die 3 stukken (soms niet eens) heen en weer terug lopen terwijl we vlakbij het bos wonen. :19:
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef: Omdat ik altijd van die leuke grapjes maak zeker :mrgreen:
grapjas :F: :wink:
tekkel
Erelid

smoekie schreef:was niet persoonlijk, maar het berichtje zelf tussendoor.
Niet persoonlijk?
smoekie schreef: :blah: :blah: :blah: :blah: waarom verbaast deze reactie van jou mij niet :denken:
Wat jij wil hoor :8):
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef:
smoekie schreef:was niet persoonlijk, maar het berichtje zelf tussendoor.
Niet persoonlijk?
smoekie schreef: :blah: :blah: :blah: :blah: waarom verbaast deze reactie van jou mij niet :denken:
Wat jij wil hoor :8):
Ik schreef net als eerste dat het niet persoonlijk bedoelt was, maar jouw berichtje op zich,maar je had je eigen bericht inmiddels gewijzigd ( omdat ik leuke grapjes maak zeker) zodat die quote niet meer klopte, anyway, niet persoonlijk bedoelt. excuse moi :roos: :wink:
tekkel
Erelid

smoekie schreef:anyway, niet persoonlijk bedoelt. excuse moi :roos: :wink:
Oké :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”