Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vasectomie - vraag op p4!!
Moderator: moderatorteam
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Re: Vasectomie - update p 2
Fijn dat alles goed is gegaan.
Knuffel voor Bram
Knuffel voor Bram
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ah, de ingreep is al achter de rug! Wat zal jij opgelucht zijn dat het gebeurd is en dat hij weer lekker thuis aan het bijkomen is.
Vindt 'ie zichzelf heel zielig of valt het mee? Een voorzichtige knuffel voor Bram van de dames hier
Vindt 'ie zichzelf heel zielig of valt het mee? Een voorzichtige knuffel voor Bram van de dames hier
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Het 'zakje' waar de ballen in hebben gezeten zit er gewoon nog na een castratie.Zoek stok! schreef: Na een castratie zijn de ballen toch verdwenen?
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Get, het is echt gebeurd. Pech voor de Kooikerpopulatie...
Beterschap voor Brammetje, jou kennende verwen je hem mottig
- MJ
- Zeer actief
Gelukkig achter de rug !
Lekker opknappen en een voorzichtig beterschapsknuffeltje van ons !
Lekker opknappen en een voorzichtig beterschapsknuffeltje van ons !
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ach die arme Brammie.
Maar wel fijn dat de ingreep helemaal goed is gegaan 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Fijn dat dit weer achter de rug is
En nu snel herstellen Brammie
En nu snel herstellen Brammie
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Fijn dat alles goed is gegaan! Toch weer een heel opluchting.
Beterschap voor het manneke
Beterschap voor het manneke

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Dat zouden ze ook eens moeten doen als ze beugels zetten, oren, ogen en staarten repareren en al die andere cosmetische ingrepen doen.... Beetje gek wel dat een DA opeens voorwaarden stelt aan het plaatsen van een niet ingedaalde bal.Zoek stok! schreef:Het wordt bijna nooit gedaan omdat castratie vaak voor andere redenen uitgevoerd wordt dan onvruchtbaar maken. De arts had het vroeger bij werkhonden (ik meen in een ander land) veel gedaan. Die hadden vaak een niet ingedaalde bal en dat probeerde zij dan operatief te verhelpen (zodat de hond aan wedstrijden kan deelnemen). Wel met als voorwaarde dat ze ook een vasectomie zou doen zodat er niet gefokt kan worden met de hond. Een vasectomie is een kleine ingreep, maar de hond moet wel onder narcose.Renske schreef: Om eerlijk te zijn had ik er nog nooit van gehoord dat je dit bij honden uit kunt voeren.
Beterschapsknuffel voor Bram!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wellicht doet ze die ingrepen helemaal nietRosita Compagner schreef:Dat zouden ze ook eens moeten doen als ze beugels zetten, oren, ogen en staarten repareren en al die andere cosmetische ingrepen doen.... !

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Natuurlijk verwen ik hemBas Rouge schreef:Get, het is echt gebeurd. Pech voor de Kooikerpopulatie...

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Brammie knapt snel op. Ik heb een broekje voor hem geknutseld, want heb geen oog dicht gedaan omdat meneer aldoor aan de wond wilde likken
Hij is er erg blij mee, dat zie je zo

We hebben een stuk in het bos gewandeld. Hij mocht alleen maar draven, niet rennen en niet met Izzie spelen. Dat accepteerden ze vrij makkelijk.

Hij is er erg blij mee, dat zie je zo

We hebben een stuk in het bos gewandeld. Hij mocht alleen maar draven, niet rennen en niet met Izzie spelen. Dat accepteerden ze vrij makkelijk.

Linda, Izzie en Bram
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Och gut, die eerste foto.., dat koppie van hem.
Nee Linda erg happy met zijn broekje is ie niet.
Maar ach, het moet even nu.
Nee Linda erg happy met zijn broekje is ie niet.
Maar ach, het moet even nu.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dapper likte er ook echt non stop aan. Hij had twee kleine hechtdraadjes in dat sneetje. Dus hij moest een T shirt aan snachts met de staart door het nekgat. Vond ie helemaal niks 
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hoe lang duurde dat, weet je dat nog?MARC_S schreef:Dapper likte er ook echt non stop aan. Hij had twee kleine hechtdraadjes in dat sneetje. Dus hij moest een T shirt aan snachts met de staart door het nekgat. Vond ie helemaal niks

Linda, Izzie en Bram
-
laeken
- Zeer actief
Zeker een week en toen vonden wij het geen probleem meer omdat hij het toch niet open kon likken op dat moment. Was echt even de eerste dagen dat ik het eng vond dat hij het open zou knagen. We halen altijd zelf de hechtingen eruit bij onze honden dus toen dat weg was was het ook veel beter. Ze willen vooral het lichaamsvreemde geval weg hebben. Bij Bram dus de pleisters denk ik 
- Zoek stok!
- Zeer actief
De pleister is er al afgevallen. Er zit nu iets in wat vanzelf weg gaat. Nou ja, dat wordt een week beneden slapen danMARC_S schreef:Zeker een week en toen vonden wij het geen probleem meer omdat hij het toch niet open kon likken op dat moment. Was echt even de eerste dagen dat ik het eng vond dat hij het open zou knagen. We halen altijd zelf de hechtingen eruit bij onze honden dus toen dat weg was was het ook veel beter. Ze willen vooral het lichaamsvreemde geval weg hebben. Bij Bram dus de pleisters denk ik

Linda, Izzie en Bram
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Sodeju, wat kan die Bram een partij kwaad kijkenZoek stok! schreef:
Hij is er erg blij mee, dat zie je zo![]()
Fijn dat hij goed opknapt, heeft ie nog blauwe ballen?
-
laeken
- Zeer actief
Hij heeft geen last van zijn ballen hoor. Dat is wat wondvocht en dat zakt via de makkelijkste weg naar het laagste punt. Je kan wel raden waarheen dus. Het zit om zijn ballen en zijn lichaam haalt dat binnen nu en een paar dagen weer weg. Hij heeft dus geen pijn aan zijn ballen of dikke ballen gekregen. Daar is niemand aan geweest nl
Dapper had ook een zakje als een tennisbal een dag of 3 maar daar helemaal geen last van verder.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het zijn z'n ballen niet, maar het zit wel bij z'n ballenMARC_S schreef:Hij heeft geen last van zijn ballen hoor. Dat is wat wondvocht en dat zakt via de makkelijkste weg naar het laagste punt. Je kan wel raden waarheen dus. Het zit om zijn ballen en zijn lichaam haalt dat binnen nu en een paar dagen weer weg. Hij heeft dus geen pijn aan zijn ballen of dikke ballen gekregen. Daar is niemand aan geweest nlDapper had ook een zakje als een tennisbal een dag of 3 maar daar helemaal geen last van verder.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Die zijn weer tot normale proporties geslonken. Hij zit nu vooral aan de wond te likken. Maar dat kan nu dus niet meer. Vannacht had ik een t-shirt om gedaan, maar die zat niet stevig genoeg. Deze broek blijft goed zitten als hij gaat lopen.Bas Rouge schreef:Fijn dat hij goed opknapt, heeft ie nog blauwe ballen?

Linda, Izzie en Bram
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Fijn dat het goedgaat!
Quasar had 2 dagen na zijn castratie een bizar gezwollen balzak. Wij stonden te lachen en te huilen tegelijk zo erg was het, het was (ik lieg niet) formaat kleine voetbal. Hij kon amper meer lopen. Ook dit was volgens de dierenarts niet gek. Na een dag of 3 slonk het weer. Quasar heeft ongeveer 4 dagen gelikt aan de wond. Alles is mooi geheeld.
Quasar had 2 dagen na zijn castratie een bizar gezwollen balzak. Wij stonden te lachen en te huilen tegelijk zo erg was het, het was (ik lieg niet) formaat kleine voetbal. Hij kon amper meer lopen. Ook dit was volgens de dierenarts niet gek. Na een dag of 3 slonk het weer. Quasar heeft ongeveer 4 dagen gelikt aan de wond. Alles is mooi geheeld.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wat kun je toch heerlijke bekken trekken, Bram

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Fijn dat het goed gegaan is en hij alweer mee mocht met een boswandelingetje. Toch een hele opluchting..pff.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Vasectomie - narcosevraag
Veiligheid voor allesZoek stok! schreef:In m'n beginbericht zie ik dat ik 3 augustus had geschreven. De vasectomie was echter vanochtend. Alles is goed gegaan. Brammetje ligt weer thuis in z'n mandje te slapen.
Echt fijne dierenartsen. Ik ben erbij gebleven tot hij onder zeil was en er direct weer bij gaan zitten toen ze klaar waren. Er is ongeveer vier cm van elke zaadleider verwijderd. Ze geven geen garantie dat het niet weer aangroeit, maar de kans daarop is te verwaarlozen.
De komende tien dagen moet hij rustig aan doen.
Toch maar geen garantie geven voor het minuscule mogelijkheidje dat ..............
In ieder geval is alles nu geregeld
wordt er nog een controleonderzoek gedaan?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, ik ga dat niet laten doen. Bram vindt het al zo niet leuk bij de dierenarts. Ik ga het hem niet aandoen om dit te ondergaan. De kans dat hij Izzie dekt is al heel erg klein. En dan is de kans dat hij vruchtbaar is ook heel erg klein. Ik kan ook overdrijven met 'stel dat'ranetje schreef:wordt er nog een controleonderzoek gedaan?

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zoek stok! schreef:Nee, ik ga dat niet laten doen. Bram vindt het al zo niet leuk bij de dierenarts. Ik ga het hem niet aandoen om dit te ondergaan. De kans dat hij Izzie dekt is al heel erg klein. En dan is de kans dat hij vruchtbaar is ook heel erg klein. Ik kan ook overdrijven met 'stel dat'ranetje schreef:wordt er nog een controleonderzoek gedaan?
-
laeken
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Nee, ik ga dat niet laten doen. Bram vindt het al zo niet leuk bij de dierenarts. Ik ga het hem niet aandoen om dit te ondergaan. De kans dat hij Izzie dekt is al heel erg klein. En dan is de kans dat hij vruchtbaar is ook heel erg klein. Ik kan ook overdrijven met 'stel dat'ranetje schreef:wordt er nog een controleonderzoek gedaan?
Precies. Al wil je pups dan is het vaak niet zo makkelijk. Laat staan als je een dekking voorkomt en als dat dan gebeurd het een gesteriliseerde reu betreft. Hoe klein wil je de kans maken?
- puplover
- Actief
Dag Linda,
Net terug van vakantie, heb ik deze topic gevonden. Wat een goede oplossing voor Bram! Ik wist helemaal niet dat vasectomies uitgevoerd worden bij honden!
Blij om te lezen dat alles goed gaat.
(de foto met onderbroek! Tjonge wat kan hij boos kijken!)
Net terug van vakantie, heb ik deze topic gevonden. Wat een goede oplossing voor Bram! Ik wist helemaal niet dat vasectomies uitgevoerd worden bij honden!
Blij om te lezen dat alles goed gaat.
(de foto met onderbroek! Tjonge wat kan hij boos kijken!)
groetjes van Annie en Kasper

- Zoek stok!
- Zeer actief
Gisteravond bleek er een hotspot op z'n ballen te zitten. Hij had er toch aangezeten (voordat ik het broekje goed op maat had gemaakt) en met het strakke broekje er overheen en de warmte ging het mis. Direct broekje uitgedaan, zalf gesmeerd en de hele nacht heel goed opgelet. Het ziet er nu een stuk beter uit, maar z'n ballen zijn wel erg pijnlijk.
Hoe vinden jullie het er uit zien? Ik zit te twijfelen of ik toch naar de dierenarts moet gaan omdat z'n ballen pijnlijk zijn. Hij heeft net z'n dagelijkse dosis Metacam gehad en ligt heerlijk te pitten.

Hoe vinden jullie het er uit zien? Ik zit te twijfelen of ik toch naar de dierenarts moet gaan omdat z'n ballen pijnlijk zijn. Hij heeft net z'n dagelijkse dosis Metacam gehad en ligt heerlijk te pitten.

Linda, Izzie en Bram