Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stem of riemcorrectie.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Stem of riemcorrectie.

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Vroeger corrigeerde ik altijd met mijn riem, het was me zo aangeleerd.
Met mijn laatste twee honden pas ik nooit een riemcorrectie toe. Ik corrigeer ze zo weinig dat ze van een harde stemcorrectie al tegen de grond liggen. Als dat niet helpt, kan ik de riem nog gebruiken en dan weten ze het echt wel.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Miss_Liz schreef:
@ Moos : ja dit is het enige veld waar je de hond los kan laten lopen ( we hebben wel een park maar daarom heen heb je gevaarlijke wegen geen afluisting niks en wil hem nog wel langer bij me hebben dan alleen vandaag of morgen)
En daar zitten ook overal konijnen? Of luister hij anders ook niet?

Verder ook niet op fietsafstand, of met de auto of het OV, plekken waar ze los kunnen en geen konijnen zitten?

Je kan toch niet een hele jonge Mechelaar al aangelijnd gaan houden met het idee van " tja, hij luistert niet". Zeker een Mechelaar...

En dat je hem niet los wilt laten op een veld waar tig konijnen hupsen, ja, dat snap ik wel. Maar kom op, met een beetje moeite zijn er toch heus wel losloopplekken te vinden waar geen bendes konijnen rondlopen?
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Miss_Liz schreef:
@ Frank : omdat het ons zo word aangeleerd met trainen, en ik nu dus mezelf iets ''fouts aanleer''
ok dus: op de cub zeggen ze dat je met de lijn moet corrigeren, jij doet het met de stem en dat werkt voor jou, en toch vinden ( je club en je vriend ) dat dan verkeerd :19:
dat snap ik niet......

Maar een mechelaar die niet wil/kan luisteren ...... :denken: hoe doe je dat dan met trainen ? daar heb je toch oefeingen los en met pakwerk en speuren heb je toch wel wat appel nodig ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Miss_Liz schreef: moos: ik heb geen auto rijbewijs dus kan ook niet met de auto weg, ivo is wagen ziek behalve in de aanhanger dus openbaar vervoer waag ik me niet aan.
Fietsen met 2 honden doe ik ook niet dan gebeuren er zeker ongelukken.
Waarom moeten ze allebei mee dan? Je hoeft ze ook niet naast de fiets te hebben, ze, of eentje, kan ook in een fietskar.

Ik vind het niet zo gek hoor dat een hond niet goed los kan op een veld vol konijnen. Ik vind het eerder wat vreemd dat jullie het feit dat Ivo niet los kan midden tussen de konijnen zien als "hij kan niet meer los lopen".
Dat kan hij misschien prima verder, en dan luistert hij misschien ook best, alleen niet midden tussen de konijnen :19:

Heeft Wietse ook geen rijbewijs? Zijn hond toch? Kan hij mooi met hem naar plekken zonder konijnen rijden :wink:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:als je s'morgens om 6uur de deur uit gaat en s'avonds om half 8 eindelijk thuis bent ga je niet nog even een stuk rijden om de hond los te laten lopen.

En het is ook niet dat hij nooit meer losloopt, als we bij mn opa en oma zijn in sneek (daarachter heb je een mooi gebied om te wandelen) loopt hij wel los.

We hebben ook al met een aantal andere hondeneigenaren in de buurt bij de gemeente geklaagd of er een omheind uitlaat gebied kan komen en dus desnoods het veld hier achter.

@ frank: met ivo word niet meer getraind wel doet hij mee aan de sport en speldagen die we houden een paar keer per jaar en ja dan loopt hij los het is een plezier dag en natuurlijk wel mooi dat je tegelijk je appel kan trainen.
ow ok, maar dan snap ik het helemaal niet, k bedoel, waar zeggen ze dan dat je beter met de lijn kunt corrigeren ???
doet hij geen knv meer ? hij ging toch werken met zijn hond in de toekomst ?

ik doe dat trouwens wel naar een dag werken ga ik regelmatig nog een stukkie in de auto om met de honden te zwemmen of te wandelen....
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Miss_Liz schreef:als je s'morgens om 6uur de deur uit gaat en s'avonds om half 8 eindelijk thuis bent ga je niet nog even een stuk rijden om de hond los te laten lopen.
waarom heeft hij zo'n hond dan?
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef: Knpv was voor mij gewoon niks ik kon me daarin niet vinden, en als je in de andere topics goed had opgelet weet je dus dat ik met Lizzy de ipo blijf doen.
Met Ivo is om medische reden besloten te stoppen, en gedeeltelijk ook omdat wietse zelf het niet trekt na een lange dag werken.
Wietse wou wel de beveiling in maar het uwv ging niet accoord en moest hij toch wel geld verdienen dus dan maar een andere baan staat volgens mij ook wel in een ander topic!
Tijdens de training zelf!! :oohja: pffff misschien eens handig als je knopje denken eens omschakeld en het verschil gaat zien tussen een sport en speldag of gewoon serieus trainen..
nou ik heb wel opgelet en wist ook wel dat jij geen knpv ging doen, maar ik wist idd niet dat Ivo niets meer deed.
Jij zegt dat je vriend zegt dat je meer met de lijn moet corrigeren omdat ze dat op training doen. en dus vraag ik waarom dat is terwijl met de stem corrigeren goed werkt volgens jou....
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
yamie schreef:
waarom heeft hij zo'n hond dan?
Kun jij een jaar van te voren ruiken dat je ontslagen word vanwege de recessie die er toen nog niet was?????????????????????
En je baas je altijd heeft gezegd dat er werk genoeg was..
uh nee, maar de hond heeft daar weinig aan he....
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

stel je voor zeg :oohja: :oohja: uiteraard heeft dat beestje dan genoeg aan een blokje om aan de riem.... :ok:

:ugh:
frank1985
Zeer actief

hahaha Ivo heeft in moeten leveren omdat jullie anders zijn gaan werken, wat een kut verhaal zeg....

Jullie zijn niet de enige hoor: ik draai ook diensten dat ik 12/13 uur van huis ben ( incl reistijd ) maar daar hoeven mijn honden toch geen last van te hebben...... zou mooi worden zeg...

maar goed weet niet of Ivo uit een werklijn komt en eigenlijk maakt me dat geen klap uit, vind het best triest dat een jongen mechelaar niet iets te doen heeft. maar goed dat was niet de insteek van dit topic.....
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
yamie schreef:
uh nee, maar de hond heeft daar weinig aan he....

Die heeft er net zoveel aan als wij.
Maarja daarvoor hebben we allemaal vrijheid voor in moeten leveren.
En dat betekend voor ivo dus dat hij aangelijnd uitgelaten word en zeker als ik hem uitlaat.
Wel loopt hij vaak aan de 10 meter lijn dus het is niet zo dat hij helemaal geen ruimte heeft..
:roll: ja hoor, "sorry Ivo, baasjes leven liep even anders, dikke pech voor jou"

ik geloof dat het bij jullie wel vaker anders loopt dan gedacht.
kun je de hond niet meer geven wat hij echt nodig heeft, zit hij dus niet op de juiste plek.
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:
maart schreef:
stel je voor zeg :oohja: :oohja: uiteraard heeft dat beestje dan genoeg aan een blokje om aan de riem.... :ok:

Het is niet zomaar even een blokje hoor..
Of wou je even gezellig mee wandelen kun je zien dat ze echt wel een fatsoenlijke wandeling krijgen!!!!

oh oh sorry hoor maar ik wordt zo moe van de manier van praten van jou, altijd maar dat verschuilen achter die eeuwige excusses... vreselijk.. Als je savonds te moe bent van een dagje werken wat doe je dan met zon type hond ?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

maart schreef:

ja tuurlijk Maart, hondje snapt dat heus wel hoor dat baasje moe is van zijn werk..... :roll:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:Onze honden hebben niets te klagen hoor en krijgen echt wel de beweging die ze nodig hebben alleen dan wel aangepast (dus aangelijnd voor ivo)..
Sorry hoor dat het jullie niet aanstaat dat ivo niet los kan :oohja: helemaal stom van mij dat ik niet nadacht dat jullie regels voor iedereen moet gelden :oohja:

En frank ivo krijgt genoeg te doen hoor, en ja hij komt uit werklijn, maar och nee ook weer dom natuurlijk :oohja: met een zieke hond die het kwa gezondheid niet aankan moet je gewoon blijven trainen en dat ie dan nog zieker word maakt helemaal zak uit!!!!!! :oohja:
nee met een zieke hond moet je niet trainen, maar je schept een beeld dat je honden moeten inleveren omdat jullie leven weer eens anders loop.... en daar eageer ik op
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:Onze honden hebben niets te klagen hoor en krijgen echt wel de beweging die ze nodig hebben alleen dan wel aangepast (dus aangelijnd voor ivo)..
Sorry hoor dat het jullie niet aanstaat dat ivo niet los kan :oohja: helemaal stom van mij dat ik niet nadacht dat jullie regels voor iedereen moet gelden :oohja:

En frank ivo krijgt genoeg te doen hoor, en ja hij komt uit werklijn, maar och nee ook weer dom natuurlijk :oohja: met een zieke hond die het kwa gezondheid niet aankan moet je gewoon blijven trainen en dat ie dan nog zieker word maakt helemaal zak uit!!!!!! :oohja:
irritant die smilie....

maar .. Ivo luistert niet, jij bent niet zijn baas , meer dan een rondje lopen doe je niet met hem, maar baas zelf is te moe, werkt te veel om er zelf iets mee te doen...

zie je dan zelf niet wat je schrijft?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Miss liz je verhaal wordt steeds warriger.. waarom om medische redenen stoppen met (wat heeft hij dan??) sporten met hem... en waarom niet gewoon hem meenemen naar de IPO en lekker zelf met "zijn" hond aan de gang.. al is het maar het appel gedeelte en het speuren..
Als hij na een dag werken voordat hij gaat werken en als hij thuis komt geen aandacht aan de hond besteed met wandelen of trainen en jij verder de hond uitlaat dan kun je nauwelijks meer spreken van "zijn" hond in mijn ogen..
Miss_Liz
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 13 jul 2009 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:
Inge O schreef:
Miss_Liz schreef: maar och nee ook weer dom natuurlijk :oohja: met een zieke hond die het kwa gezondheid niet aankan moet je gewoon blijven trainen en dat ie dan nog zieker word maakt helemaal zak uit!!!!!! :oohja:
en hij heeft welke ziekte?
voedsel allergie nee groeit hij niet overheen.
Door het voedsel wat hij nu krijgt is hij redelijk goed beter zal het ook niet worden.
Hij is heel snel uitgeput, zijn darmen werken naast zijn allergie ook niet normaal zoals het hoort.
Bloedarmoede, waardoor zijn we niet achter vlooien heeft ie niet dus dat is het niet.
Ook is er iets niet goed met zn gewrichten de DA kan het niet vinden maar hij zakt afentoe door zn poten.

We hebben het wel geprobeerd weer te trainen maar ivo viel gewoon weer heel veel af, was na elke training aan de diarree.
Bij voeren werkt niet want zn darmen verteren het eten dan niet goed.
En de 2 komende dagen na de trainen kun je gewoon weg niks met hem want hij slaapt dan alleen maar en wil niks snauwt zelfs lizzy weg als ze wil spelen.
Ivo mankt ook na het trainen.

Nou sorry hoor als wij er dan voor kiezen om ivo als huishond door het leven te laten gaan en niet als werk/sporthond..
Maar ga mn hond niet naar klote laten werken.

nou nou , goede koop geweest, als werkhond......
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jeetje Liz, ik heb jaren in Kampen gewoond en nooit gebrek gehad aan plaatsen waar ik mn hond kon laten rennen.
Roggebot (waar ik op de fiets heen ging....je hoeft toch geen twee honden mee te nemen?) of langs het water richting Harderwijk.
Bij de volkstuinen kun je zo het bos in, kom je niks of niemand tegen ook.
Zelfs in het park kon ie prima rennen...das groot genoeg en zeker niet overal even druk.

En anders in het weekend met de auto richting Ermelo..... zat hei waar je eindeloos kunt lopen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Miss_Liz schreef:
maart schreef:

Het is niet zomaar even een blokje hoor..
Of wou je even gezellig mee wandelen kun je zien dat ze echt wel een fatsoenlijke wandeling krijgen!!!!

voor mijn mechels (en vele mechels die ik ken) is eender welke wandeling aan de riem gelijk aan een blokje rond. Worden ze echt totaal niet moe van, laat staan dat ze er voldoening uithalen. Mijn honden gaan eerder een half uur balletjes apporteren verkiezen boven een wandeling van 2 uur aan de riem.

Dat loslopen... Fax zat ook voortdurend achter konijnen aan, jaagde koeien op, etc etc... een kwartier hem kwijtspelen werd bijna 'routine'. dat wou ik dus ook niet. Toen begon hij te puberen, werd een irritante klier van een hond, werkelijk, ik had het praktisch wel gehad met hem op een gegeven moment.
Mijn oplossing: gaan trainen heb ik 2 maand opgegeven met hem (hij hing toch maar de irritante klier uit, deed alles omgekeerd, dus noch hij, noch ik ging er iets aan gehad hebben). Wandelingen... fijn, een week lang aan de riem en praktisch genegeerd in huis. Bovendien werd zijn kennel afgerond en kreeg hij overdag zijn momenten alleen in de kennel.

Een tijd heb ik over TT gebruik nagedacht. maar na een week negeren begon ik veranderingen in zijn gedrag te merken, hij kreeg terug aandacht voor mij, zijn nieuwe commando 'kijk eens' waarna tonnen snoep volgden sloeg aan enz... na een week ging hij terug los, sindsdien is hij nimmer meer uit mijn zicht verdwenen. Hij vertrekt wel nog, dat wel, maar ik kan hem nu altijd terug roepen, hij komt zelfs uit zijn eigen al terug als hij vind dat hij ver genoeg is, of doorheeft dat wat hij najaagd toch niet te pakken zal krijgen. Naar koeien kijkt hij niet meer :ok:

Sinds een maand heb ik de trainingen hervat. Ik heb een compléét andere hond mee, niet te geloven wat die 2 maanden 'rust' gedaan hebben. al zijn commando's kent hij nog, hij voert ze pakken beter uit en staat qua appel wedstrijdklaar. Pakwerk is enorm, wat een beet :ok: (de nieuwe maar betere Yagus noemen ze hem :cool2: ).

Wat ik maar wil zeggen... bij een mechel gaat het niet altijd van een leien dakje, het op de hond schuiven vind ik niet fair. Een mechel vraagt nu eenmaal aandacht én vooral afleiding, beweging, actie... Een jonge mechel aan de riem houden, vind ik niet kunnen. Evenals 'baasje moe' als excuus gebruiken. Een mechel heeft namelijk niets aan een 'baasje dat moe is'. Wil je een mechelaar in huis houden, dan kan je het niet permitteren om moe te zijn...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
Inge O schreef:
Miss_Liz schreef: maar och nee ook weer dom natuurlijk :oohja: met een zieke hond die het kwa gezondheid niet aankan moet je gewoon blijven trainen en dat ie dan nog zieker word maakt helemaal zak uit!!!!!! :oohja:
en hij heeft welke ziekte?
voedsel allergie nee groeit hij niet overheen.
Door het voedsel wat hij nu krijgt is hij redelijk goed beter zal het ook niet worden.
Hij is heel snel uitgeput, zijn darmen werken naast zijn allergie ook niet normaal zoals het hoort.
Bloedarmoede, waardoor zijn we niet achter vlooien heeft ie niet dus dat is het niet.
Ook is er iets niet goed met zn gewrichten de DA kan het niet vinden maar hij zakt afentoe door zn poten.

We hebben het wel geprobeerd weer te trainen maar ivo viel gewoon weer heel veel af, was na elke training aan de diarree.
Bij voeren werkt niet want zn darmen verteren het eten dan niet goed.
En de 2 komende dagen na de trainen kun je gewoon weg niks met hem want hij slaapt dan alleen maar en wil niks snauwt zelfs lizzy weg als ze wil spelen.
Ivo mankt ook na het trainen.

Nou sorry hoor als wij er dan voor kiezen om ivo als huishond door het leven te laten gaan en niet als werk/sporthond..
Maar ga mn hond niet naar klote laten werken.
sorry hoor, maar wat een gel.l

als hij werkelijk zo slecht in elkaar zit, zou ik hem maar eens echt door de molen halen. want, ja hij heb dit en dat..maaruh wat weten we niet.. en we laten het ook maar zo... schiet ook niet op he.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”