Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor voer geven jullie en waarom?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat voor voer geven jullie en waarom?

Ongelezen bericht door EstherK »

KVV en rauw vlees.

Benthor kreeg bij de fokker Eukanuba. Wij zijn toen overgestapt op Hill's puppy Large breed. Na een aantal maanden overgestapt op Smolke voor volwassen honden. Hij kreeg toen een paar keer per week kvv van rodi of smuldier.
Toen kwam Iarik erbij. Die was afgespeend op vers vlees. Hij kreeg bij ons farmfood gecombineerd met KVV. Benthor kreeg al heel snel ook FF en KVV omdat hij de Smolke liet staan. De farmfood aten ze met lange tanden en vaak wilden ze het dagen achtereen niet eens eten. Toen zijn we overgestapt op prins geperste brokken en KVV. Maar ook de Prins brokken vonden ze na een poosje niet meer de moeite waard.

Sinds vorig jaar zomer zijn we helemaal overgestapt op KVV en enkelvoudig rauw vlees. Dit gaat prima :ok:
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Hier KVV, allerlei soorten, Smuldier, Carnibest, Rodi, ik wissel het af. Zien er prima uit, Heel af en toe een kippenpoot in de tuin. Vindt Mooiji niks (sheltie) en Lizzy (collie) geweldig.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

smoekie schreef:als een hond echt honger heeft eet ie wel :lol1: (...)
Dat riep ik ook tot ik Indra kreeg.
Indra valt nog liever dood neer dan iets te eten wat haar tegen staat :roll:
En de ellende is: als je enkele dagen niets eet, neemt je eetlust af :(
Dus echt niet iedere hond kun je er toe dwingen te gaan eten wat jou goed dunkt door stug niets anders te geven.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

:U: Heb ik net gereageerd op een bericht wat ik tegen kwam, lees ik verderop dat het een steek onder water was naar iemand en verder geen serieuze opmerking...
Terug on topic dus :wink:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

nrv omdat het niet goed ging op brok :(
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

KVV (mixen van Herby), brok (barca) en versdingetjes als pens/kipkarkas/roodvlees.
Puppen tot een maand of 9, drachtige en zogende teven zitten volledig op vers. De rest op 50/50, waarbij kvv en brok meestal in 1 portie verwerkt is, soms enkele kvv en soms enkel brok.
Op deze manier gaat er zo'n 10 kilo KVV p.d. doorheen en zo'n 4 zakken barca p.m.. Oh ja, een combi omdat ondanks dat ik een grote vriezer heb, ik altijd ruimte te kort lijk te komen :roll: en brok om de prijs een beetje te drukken.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zelf samengestelde rauwe maaltijden, met voor de afwisseling een bakje kvv pens tussendoor. (gemak dient de mens) :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

parelridder schreef:
smoekie schreef:als een hond echt honger heeft eet ie wel :lol1: (...)
Dat riep ik ook tot ik Indra kreeg.
Indra valt nog liever dood neer dan iets te eten wat haar tegen staat :roll:
En de ellende is: als je enkele dagen niets eet, neemt je eetlust af :(
Dus echt niet iedere hond kun je er toe dwingen te gaan eten wat jou goed dunkt door stug niets anders te geven.
Hier idem dito, dus ik ben het volledig met je eens dat je echt niet iedere hond ertoe kan dwingen te eten wat jou als baas zijnde goed dunkt.

Zie het nu wbt eetlust met Nell ook. Ze moet het gewoon echt niet, vond het met bijna 2 dgn wel goed zo, ze was gisteren echt het gebied bij waar haar voer staat aan het afsnufflen of er niet een verdwaalde kruim lag :wink:

parelridder schreef::U: Heb ik net gereageerd op een bericht wat ik tegen kwam, lees ik verderop dat het een steek onder water was naar iemand en verder geen serieuze opmerking...
Terug on topic dus :wink:
Klopt maar geeft niet, daarom ben ik wel blij met jouw reactie omdat die toch aangeeft dat het echt geen zeldzaamheid is een zeikerd van een hond te hebben, en dat je als baas heel vast in je schoenen moet staan om je hond datgene op te dringen wat jij wil :wink:
:D
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax: al heel zijn leven rauw en zal ook nooit veranderen.
Ds: heeft al alles gegeten in haar leven, stond laatste tijden ook volledig op rauw maar ga toch terug een paar brokkendagen invoeren (maar eerst aan de brokken geraken :roll: ) omdat ze wat dofer in vacht komt te staan (omdat ze denk ik niet alles binnen krijgt wat ze binnen moet hebben, vooral orgaan eet ze praktisch niet)
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nawosh krijgt iedere ochtend Carnibest en iedere avond Henne brokken (om het betaalbaar te houden en omdat het zo prima bevalt)
Joanie krijgt Farmfood brokken (ze lust de Henne niet) en krijgt daarnaast ook regelmatig kvv aangeboden maar eet het dan weer wel en dan weer niet.
Ik heb al verschillende soorten geprobeerd maar het blijft zo zo.
Ik zou graag volledig vers voeren maar ik heb twee erg kieskeurige eters :19: en volledig Carnibest is me te duur.
Groetjes, Marjan
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

wij voeren kvv (voornamelijk cb) afgewisseld met barf.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

beide op kvv (kivo)
Toya kreeg bij de fokker brok en heb ook een zak op voorraad staan mocht het om de een of andere manier niet lukken met kivo
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Vers!! Omdat Binky op alles waar chemische rotzooi inzit reageert met diarree. Waarschijnlijk ligt het aan de conserveringsmiddelen.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

's Ochtends brok (Cavom) en 's avonds KVV (Smuldier). Verder af en toe wat 'losse vleesjes' zoals stukjes kipfilet, wat gehakt of een kippenekje o.i.d. of knizzels van de kat haar barf.

We hadden eerst een brok waar ik de naam alweer van kwijt ben, nogal onbekend in Nederland maar in Duitsland kwam het erg goed uit de testen. Hades zoop zich een ongeluk en z'n poep was euh, bàh. Overgestapt op Cavom wat al een hele verbetering was en daarna de avondmaaltijd vervangen door Smuldier, helemaal top :ok: . Vooral dat minder en beter poepen is echt heel fijn, zeker als je het op moet ruimen... Op vakantie kreeg hij alleen brok, dat was wel weer te merken :hmmm: . Hij eet trouwens vrijwel alles, dus voor de kieskeurigheid maakt 't allemaal geen klap uit, maar hier doet hij het gewoon erg goed op.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

NRV.
Na onze "reis" langs diverse brokkenmerken en een paar maanden kvv heb ik sinds wij overgestapt zijn naar NRV ineens een dametje met haar op haar buik.
Ook zit zij veel beter in haar vel en het vrouwtje vind het ook fijn om de honden zo te zien genieten van hun eten.
Bij elke dag dezelfde brok/kvv geven vond ik het best saai voor ze, nu zijn we allemaal dik tevreden :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

NRv tot volle tevredenheid van vooral de hondjes. :ok:
Ik zelf vind het ook leuk, het is best een beetje een *hobby* geworden, dat rauw voeren.
Waarom?
Lola had wat huidprobleempjes, Jakko's darmen waren ook niet je van het :wink: , met zelf samenstellen verdwenen deze probleempjes.
Daarbij vinden ze het lekker en ik vind het de meest natuurlijke vorm van voeren. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Volledig zelf samengesteld, bijna alles rauw.
Waarom?

Julia is heel haar leven ziek geweest, tot ik begon met Carnibest en overstapte op zelf samengesteld.
Romeo heeft altijd dagelijks gal gespuugd, en werd heel snel te dik van brok waardoor hij bijna niets meer kon eten.

Ik wil nooit meer iets anders, elke hond die ooit nog hier komt gaat over op rauw.
Ik ben van mening dat er niets gezonders bestaat voor een hond.
:zweep:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Hier ook een zelf samensteller. Ik had een behoorlijk zieke hond (vaccinosis) tot een hond die bijna geen dierenarts meer ziet. We hebben alles uitgeprobeerd 'natuurlijke' brok, KVV en al wat jaren zelf samenstellen. Het verschil is duidelijk en het is voor ons erg belangrijk zelf in de hand te hebben wat je voert. De honden willen in elk geval niets anders meer. :ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Sinds een half jaartje ( schat ik) voeren volgens de NRV methode wat ons prima bevalt. Alleen Amai staat nu even op de Carnibest in verband met aankomende bevalling.

Reden van NRV
weten wat je voert
bij brokken was het hap slik weg ( 2 seconden) en hier moeten ze op kauwen. ( 10 minuten tot kwartier)
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Hoofdzakelijk KVV (AHV) met af en toe een brok- of BARFmaaltijd
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Alle 3 d ehonden krijgen als brok Cavom en verder krijgen ze veel rodi, smuldier en andere soorten kvv behalve Carnibest, daar doet Samara het slecht op en enerque eet Bowie niet verder eten ze alle merken kvv... ook tafelafsnijdsels van allerlei groentes en vlees(behalve varkensvlees) staat vrij regelmatig op hun menu..
Ook regelmatig lekker yoghurt en een rauw eitje en vis vinden z eheerlijk.

Brokken voer ik omdat ik het wel eens makkelijk vind als we weggaan dat ik niet met kvv hoeft teslepen of opzoek hoeft tegaan naar kvv en ze vinden de Cavom ook heel erg lekker.
Kvv en tafelresten geef ik omdat het gewoon goed voor ze is en ze vinden het ook erg lekker, ze smullen elke dag met plezier de bakken leeg en ik hou op deze nanier zelf ook weinig restjes over :mrgreen:
Uietraard krijgen ze de vlees afsnijdsel rauw maar de groente zijn soms wel gekookt.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Selena schreef: Op deze manier gaat er zo'n 10 kilo KVV p.d. doorheen en zo'n 4 zakken barca p.m.. \.
:eek: :eek: 10 kilo per dag... dat is serieus vlees :o
hoeveel honde hebben jullie, 8 toch ?

@ de frolic/cesar enz tegenstanders: wat is hier precies zo slecht aan ? ik dacht omdat er heel erg veel zout in zit. klopt dit ?
volgens mij zijn er toch bijna geen mensen meer die dit voer voeren , het word veel gebruikt als beloning toch...

Edit: hier krijgen de herders barca en de jack RC senior brok. verder regelmatig Kvv. af en toe een visje en heel heel soms een kippenpoot
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Even een tussendoor vraagje als het mag? Hier geef ik verschillende kvv's en soms wat kippenvleugels, sardientjes of hart. Kan ik ook soms rauwe lever geven of is dat in mijn geval geen goed idee?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

pepim schreef:Even een tussendoor vraagje als het mag? Hier geef ik verschillende kvv's en soms wat kippenvleugels, sardientjes of hart. Kan ik ook soms rauwe lever geven of is dat in mijn geval geen goed idee?
Dat is geen goed idee, want in kvv zit al meer dan voldoende orgaan :wink:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

rose schreef:
pepim schreef:Even een tussendoor vraagje als het mag? Hier geef ik verschillende kvv's en soms wat kippenvleugels, sardientjes of hart. Kan ik ook soms rauwe lever geven of is dat in mijn geval geen goed idee?
Ok, dan doe ik dat niet, bedankt voor je antwoord :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

pepim schreef:
rose schreef:
Ok, dan doe ik dat niet, bedankt voor je antwoord :ok:
Ik geef soms wel hart erbij, omdat dat volgens mij qua samenstelling meer spier is dan orgaan, of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
Terra Doma's
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kooikerhondje

Ongelezen bericht door Terra Doma's »

Hier wordt ook volgens de NRV-methode gevoerd, onze jongste twee honden hebben nooit anders gehad en dat is goed te zien, goed bespierde honden met mooie vachten. Pups groeien ook veel gelijkmatiger op zonder groeipiijnen.

Ons oudste teefje van ruim 9 jaar kwam bij de fokker vandaan op RC-brokken, na verloop van tijd ben ik overgestapt op Farmfood, daarna CB en nu voer ik al bijna drie jaar NRV, zou niet anders meer willen! Ook de pups die hier geboren worden, worden afgespeend op rauw/vers en krijgen een puppypakket CB mee plus voor een aantal dagen NRV :kipnekjes/vleugels, spiervlees van verschillende dieren, pens en wat orgaan en natuurlijk veel info over onze manier van voeren.

Ik vind dit de meest logische en natuurlijke manier om honden te voeren, ze eten hier ook bijna alles, alleen met duif hebben ze moeite, dat lukt (nog) niet zo goed. Orgaan gaat er altijd prima in.

Met onze oudste teef hebben we twee nesten gefokt toen ze op brok stond en twee toen ze vers kreeg, wat een verschil....... eten tot een paar uur voor het werpen, alle placenta's opgegeten en niet misselijk, geen diaree!
Groeten Maria
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

In de nacht/vroege ochtend van 21 augustus 2002 heb ik uren achter de pc gekeken, om te zien hoe Miep geboren werd. Toen heb ik de knoop doorgehakt, en was ik het ge-emmer met het niet eten van allerlei brokken door Saar zat. Heb toen dus besloten om zelf samen te gaan stellen. Vanaf die dag is Saar lekker gaan eten, ipv het drama met steeds 1 brokje eten of gewoon helemaal niet.

's Avonds bij het puppenbezoek aan de fokster verteld, en die was het volledig met me eens. Ik was toen van zins om pupje Miep in elk geval het eerste jaar "veilig" op de brok te laten opgroeien, maar goed toen ze 2 weken in huis was kreeg ze al een stuk kalkoennek. In die 10 weken was mijn zelfvertrouwen in deze manier van voeren groot genoeg om er een pupje op te laten opgroeien. En dat is ook wel aardig gelukt.

Oja, ze krijgen hier ook Smuldier, Rodi, Carnibest, tafelresten e.d. Da's meer voor het gemak. Als we vergeten hebben eten uit de vriezer te halen ofzo.
Yvon58
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Roemeense Straathond
Abessijnen
Thai

Ongelezen bericht door Yvon58 »

Mijn honden eten Barf.
Omdat ik het niet kan geloven, dat brokken een gezonde honden maaltijd is.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Royal Canin Chihuahua brokken. Dit omdat de brokken super klein zijn en ze dit beter kunnen kauwen. Verder zijn deze brokken speciaal uitgebalanceerd voor chihuahuas. Verder krijgt ze soms nat voer (gewoon van de c1000 ofzo). Brokken vind ik persoonlijk beter dan nat voer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”