Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animalcops Nederland,... ben je er voor of er tegen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Re: Animalcops Nederland,... ben je er voor of er tegen?

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Het ziet er allemaal heel spectaculair uit, die Animal Cops, maar volgens mij valt dat ook wel mee... Ja, ze nemen veel honden in beslag, maar wat gebeurt er dan achteraf? Niet zelden wordt de hond ingeslapen (omdat hij het niet fijn vindt als er een plastic hand aan z'n voerbak zit) en de baas vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Of hij krijgt een boete of zo.

Ik heb toch niet de indruk dat ze daar in Amerika veel harder kunnen optreden tegen dierenleed dan hier in België en Nederland. Maar misschien heb ik het verkeerd, 't is al een tijdje geleden dat ik een aflevering heb gezien.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Lynnepien schreef: Niet zelden wordt de hond ingeslapen (omdat hij het niet fijn vindt als er een plastic hand aan z'n voerbak zit)
Daar heb ik idd ook zo mijn vraagtekens bij, maar aan de andere kant zijn er ook honden die ondanks hun honger dat gedrag niet vertonen. Hoe erg ik het ook vind dat een hond afgemaakt wordt kan ik me wel voorstellen dat het aan middelen ontbreekt om een om die reden moeilijk plaatsbare hond dergelijk gedrag af te leren en men alle energie steekt in het herplaatsen van probleemloze dieren.
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Ik zag laatst een aflevering en ze lieten die hond die ik zag wel snel inslapen .. De hond had voedsel agressie. Ik dacht zouden ze dat niet proberen aftekunnen leren ?
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Van mij mag er in Nederland best strenger en sneller worden opgetreden tegen mensen die het niet zo nauw nemen met het welzijn van hun dier.

Zelf heb ik mensen gekend die het er ook niet zo nauw mee namen, hoe vaak ik wel niet met de instanties aan de lijn heb gehangen :sst:

Er liepen reuen en teven door elkaar van allerlei rassen, om de haverklap nestjes waarvan geregeld inteelt. Zieke pups of honden kregen geen extra aandacht of medische zorg.
Een gedeelte van de honden zat opgesloten in paardenboxen zonder er ooit uit te komen, sommige dag en nacht in het donker.
Voer en water kregen ze net genoeg om in leven te blijven, soms ook rustig een paar dagen niet. Brok werd tussen de tralies doorgegooid, water goten ze met een gieter tussen de tralies door. Aan schoonmaken en poepruimen werd niet gedaan, ook in het woonhuis niet :N:
Er heerste een joekel van een vlooienplaag, er waren honden met ernstige huidproblemen en worminfecties.

Het heeft tijden geduurd voordat er daadwerkelijk ingegrepen werd, vervolgens namen ze niet eens alle dieren mee omdat sommigen er nog niet slecht genoeg aan toe waren :oohja:
bjorn_a4
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door bjorn_a4 »

Ik ben hier absoluut voor!! Ik werk zelf bij de Dierenbescherming en het is echt ongelofelijk hoe vaak er meldingen binnenkomen van de meest vreselijke dingen maar waar niets aan gedaan kan worden omdat er in Nederland gewoon geen wetten voor zijn die het verbieden.. :ugh:
Wat mij betreft mogen de wetten veel strenger worden in Nederland, op de eerste plaats wat betreft verwaarlozing en mishandeling van dieren, maar ook de wetten met betrekking tot winkeldiefstal/ overvallen/ zinloos geweld en dergelijke, we lezen in een veel te soft land.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

BobbyDinoAmber schreef:Ik zag laatst een aflevering en ze lieten die hond die ik zag wel snel inslapen .. De hond had voedsel agressie. Ik dacht zouden ze dat niet proberen aftekunnen leren ?

natuurlijk kun je dat proberen. je moet alleen niet vergeten dat er daar véél meer honden een plaats zoeken dan hier en dan kan gewoon niet elke hond geholpen worden en moeten de goed plaatsbare voorrang krijgen. heel lullig en zakelijk, maar zo is het nu eenmaal.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik snap het onderwerp niet helemaal. Wat is er nu anders aan de Animal Cops, oftewel Society of the Prevention of Cruelty to Amimals en de Dierenbescherming? Het is alletwee en organisatie voor de bescherming van dieren. Ook bestaan de organisaties bij de gratie van donaties, en hebben ze maar beperkte rechten. Voor iedere inbeslagname is ook daar gewoon een handtekening van de rechter nodig en moet de gewone politie aanwezig zijn.

Pas geleden is er ook in Nederland een moeder met pups in beslag genomen door de DB. (http://www.telegraaf.nl/binnenland/4530 ... ml?cid=rss" onclick="window.open(this.href);return false;) Dit lijkt sprekend op de zaken van Animal Cops, alleen is er geen TVzender bij.

Daarnaast hebben we ook nog de AID (algemene Inspectie Dienst). Die jagen ook op de puppytransporten. Pas is er weer 1 aangehouden en zijn de 22 honden in beslag genomen.
zie: http://www.hartvannederland.nl/item/257 ... ag_genomen" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt ook gewoon de politie bellen als je mishandeling of verwaarlozing vermoedt. Er wordt in Nederland zorgvuldig omgegaan met strafzaken, dat geldt ook voor dierenmishandeling.

De middelen om de zaken aan te pakken zijn er dus wel. De veranderingen liggen ook meer op het vlak van de wetgeving. Volgens mij zijn ze daar toch ook een eind mee op weg met het Honden en Kattenbesluit. En vergeet ook niet dat veel mensen ook nog vinden dat die hondengekken niet zo moeten overdrijven. "Waar maak je je druk om? Er sterven nog zoveel kindertjes in Afrika, dat is veel belangrijker." "'Laat ze met al dat geld en die inspecteurs nu eerst maar eens zorgen dat al die crimineeltjes een keer gepakt worden" De normen voor het houden van honden zijn hier op het forum al rekbaar, je hebt een groep die vind dat een hond een roedeldier is en dus nooit alleen mag zijn en een groep die gewoon fulltime werkt en vindt dat hun hond daar ook prima mee om kan gaan. Wie bepaalt nu wat de wet zou moeten zeggen? Hoe zou je dit soort zaken moeten controleren? Natuurlijk kunnen er best een aantal dingen duidelijk worden vastgelegd, maar zelfs verplicht enten is moeilijk vol te houden als je dat bij mensen al niet eens voor elkaar kunt krijgen :scratch:
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

teckeltoos schreef:
Lynnepien schreef: Niet zelden wordt de hond ingeslapen (omdat hij het niet fijn vindt als er een plastic hand aan z'n voerbak zit)
Daar heb ik idd ook zo mijn vraagtekens bij, maar aan de andere kant zijn er ook honden die ondanks hun honger dat gedrag niet vertonen. Hoe erg ik het ook vind dat een hond afgemaakt wordt kan ik me wel voorstellen dat het aan middelen ontbreekt om een om die reden moeilijk plaatsbare hond dergelijk gedrag af te leren en men alle energie steekt in het herplaatsen van probleemloze dieren.
Heb stage gelopen waar ze een hond gingen testen. Je kon rustig bij de voerbak komen met je eigen hand, maar met de plastic hand absoluut niet. Dus heel hard getraind op de plastic hand zodat de hond de test door kon komen, anders liep hij de kans dat hij afgemaakt werd omdat hij de plastic hand niet leuk vond. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”