Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Amerikaanse type

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Die Amerikaanse Golden vind ik prachtig!
Helemaal mijn type hond, en die kleur is ook zoals de Golden ooit bedoeld is volgens mij.
:zweep:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het verschilt in Europa volgens mij ook wel best per type. Tenminste, dit is ook een europese Golden:

Afbeelding

Dat is ook meer wat ik persoonlijk mooi vind :wink: Ik vind die Amerikaan ook mooi trouwens; ze zijn erg van de vachtverzorging daar geloof ik zo te zien aan alle rassen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Moos schreef:Het verschilt in Europa volgens mij ook wel best per type. Tenminste, dit is ook een europese Golden:

Afbeelding
dat is gelukkig alweer heel wat beter :ok: .
Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe dat in Amerika zit; zijn ze daar van 1 type heel erg? Want hier kan er dus best wat verschil tussen zitten, van wat ik tegen kom in ieder geval :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re:

Ongelezen bericht door renee-uk »

Elly* schreef:In Duitsland zou hij met telgang absoluut niet geplaatst worden, maar daar wordt er natuurlijk flink tempo gemaakt in de ruime ringen om te kunnen draven.
Net als met fietsen, hoe harder je gaat, hoe beter je evenwicht kunt bewaren.
maar triest is het zeker.
Dit is dan ook een engelse hond met enkel engelse showresultaten en geen enkele SV kwalificatie.

En ja Inge, ik ben het helemaal met je eens, het is inderdaad om te huilen :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re:

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Maeve schreef:
Inge O schreef:
Elvira schreef: Ik vind de Amerikaanse golden niet mooi. Ze zijn vaak nogal rood, de vacht lijkt wel van een Ierse setter. Ze worden tijdens het showen ook nog opgehangen.
Amerikaanse golden :
Afbeelding
maar als ik me deze hond onopgehangen voorstel vind ik hem wel een stuk mooier dan de doorsnee europese : minder lomp, hoger op de poten, normalere achterhandshoeking en een minder zwaar hoofd.

helemaal mijn type :ok: .
Vind ik ook :ok: Die mag zich nog eens "Golden" Retriever noemen. Hoewel die Amerikanen wel altijd overdreven zijn met die vachtverzorging hoor.
Het is net een hovawart, ik vind het persoonlijk beide niet mooi.
Osa haar paps vind ik een van de mooiste goldens, die is uiteraard al een paar jaren overleden.

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Het Amerikaanse type

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:Bij sommige rassen vind ik wat de amerikanen er van gebakken hebben niet om áán te zien (de setters bijvoorbeeld :N: ) maar bij andere rassen zou ik maar zó voor een amerikaan kunnen gaan.
De Sheltie bijvoorbeeld. Het engelse type is me wat te iel en te spichtig.
De amerikanen zijn echte minicollies. Plenty bone, onderkaak en schitterende kleuren.
Kijk, dit bedoel ik;
Afbeelding

Afbeelding

Andere amerikaanse types die me ook erg aanspreken zijn de collies, de barzois en de chowchows.

Vinden jullie sommige amerikanen ook mooi of juist lelijk?
ik kan de foto`s niet zien.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

De: "Amerikaanse Labrador", dat lijkt mij op zich wel wat. Die is namelijk ranker gebouwd, en staat hoger op zijn poten, en heeft een ietwat pittigere mentaliteit over zich, als de 'Engelse Labrador' de laatste zijn wat gedrongener, lager op de poten, en ja .. dat zijn vaak de ronde tonnetjes die je in het park tegenkomt en al sjokkend achter de baas aan hobbelen :D

http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Naar mijn mening kun je bij de Boston niet echt van een Amerikaans of Europees type spreken.
Wat mij wel opvalt is dat bijna elk land een bepaalde " type " boston prefereert. Zo zie je bijvoorbeeld in Duitsland vaak grote Bostons , meer bone en iets langere snuiten , terwijl je hier veel kleinere Boston met ronde kopjes ziet.
In Amerika zijn er een paar kennels wiens honden je heel goed van de rest kunt onderscheiden maar over het algemeen zijn de " tophonden " in Amerika eleganter en staan ze hoger op de poten.

http://www.campbellclanbostons.com/publ ... t64~~0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
BOS Westminster & BOB USA Clubmatch.

Afbeelding
1 van de meest gebruikte dekreu in Amerika

Afbeelding
winnaar Euro Dogshow

Afbeelding
Winnaar wereld tentoonstelling

Afbeelding
BOB Crufts
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Re:

Ongelezen bericht door Gaia »

Felix schreef:De: "Amerikaanse Labrador", dat lijkt mij op zich wel wat. Die is namelijk ranker gebouwd, en staat hoger op zijn poten, en heeft een ietwat pittigere mentaliteit over zich, als de 'Engelse Labrador' de laatste zijn wat gedrongener, lager op de poten, en ja .. dat zijn vaak de ronde tonnetjes die je in het park tegenkomt en al sjokkend achter de baas aan hobbelen :D

http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn niet mijn bevindingen van eerder in het bericht. Juist dat het Amerikaanse type dikker is zelfs dan het Engelse. Tenminste de winnaars van de show's. Ik denk dat je het over field bred hebt.
Gaia schreef:Ik heb even gezocht.

Hier is de winnaar van de West Minster 2008:
Afbeelding

En hier is de winnaar van de Winner 2008:

Afbeelding

Dan hebben we nog de winnaar van de Crufts 2009:
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik dan toch meer voorkeur geef aan het Engelse type.
Afbeelding
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Over Labradors: het valt me sinds ik hier woon op dat de Labradors die ik door het asiel zie komen doorgaans wat 'fijner' zijn dan die in NL. Ze hebben vaak wat langere, spitsere neuzen en een minder brede kop. Ook staan ze wat hoger op de poten. Persoonlijk vind ik de Labradors zoals ik die ken uit NL mooier. Vergelijken van karakters kan ik niet doen want daarvoor ken ik het ras niet goed genoeg.

Ook is het me opgevallen dat de gemiddelde Duitse Herder hier flink wat groter lijkt dan in NL. Die van mij komt makkelijk boven de 70 cm stokmaat uit (al zou ik het moeten meten om zeker te zijn) en heeft poten die een St Bernard niet zouden misstaan :80: Alle DHs die ik in het asiel een temperament test heb gegeven waren ook behoorlijk aan de maat.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”