duitse herder schreef:Caro. schreef:
Het lijkt me weleens heerlijk zo'n super makkelijke hond, maar wordt het ook niet soms saai? (serieus bedoelt hoor, echt niet rot).
Ik heb namelijk nooit echt super makkelijke honden gehad. Ze mankeerde allemaal wel wat

(het ligt aan mij denk ik

).
Na 2 lastige honden heb ik nu eindelijk een makkelijke. Het is zooo heerlijk! Het is juist niet saai want je komt nu op plaatsen waar je anders niet kwam. Het bos kon je nooit genieten, want stel je komt een andere hond tegen. Mijn sociale hond is ook werklustig, dus daar kan je ook ver komen met haar. Het is echt gewoon zoooo relaxt lopen. ik wil graag een hond die lekker los kan lopen en spelen met mij, hond of zelf. Ik houd niet van uren wandelen aangelijnd namelijk :N:
Ik vind het dus heerlijk! Neemt niet weg dat ik niet gek ben op de andere hoor, maar dit is gewoon makkelijk en relaxt
Dat is zeker waar en merk ik zelf ook heel duidelijk.
Met Mortiz en Kaya liep ik nog veel in het bos; Moritz was erg sociaal met andere honden en Kaya was nog niet zo erg als nu.
Toen Puchu erbij kwam is Kaya erger geworden (en door haar castratie ook trouwens). Ik liep echt niet meer lekker in het bos, je hebt er geen overzicht.
Ik merkte dat een wandeling stresswerk werd en ben naar andere mogelijkheden gaan zoeken.
Vanmiddag ben ik in een natuurgebied langs het Amsterdam-Rijnkanaal gaan lopen. Geen woonwijk in de buurt en bijna kilometers overzicht.
Heerlijk ontspannend, dat is genieten om zo je honden uit te laten.
Ik zorg er dus wel dagelijks voor dat mijn honden minimaal een uur los kunnen lopen, maar daarvoor rij ik dus elke dag ergens naartoe.
Daarnaast loopt Kaya in de buurt (parkjes, brede grasstroken) ook grotendeels los, omdat ze vlakbij blijft, goed luistert en nergens op afrent. Puch gaat maar zelden in de buurt los, dus 's ochtends en 's avonds is hij hoofdzakelijk aangelijnd.
Ik moet ook zeggen, dat ik dit echt een nadeel vind van honden die niet goed met andere honden kunnen en dan heb ik echt geen enorm agressieve honden hoor. Ze zijn er alleen niet leuk mee, met name Kaya niet, Puch valt eigenlijk nog wel mee; hij is met name aan de riem een ettertje.
Dat lijkt me dus wel zalig om altijd zo ontspannen te kunnen lopen en wat ik al eerder zei, het is voor mij waarschijnlijk de reden dat ik in deze woon situatie geen Rottweiler meer zal nemen.