Het is wel duidelijk wie er geen katten hebben

Er zijn misschien wel mensen die de kat s'ochtends de deur uitschoppen, maar sjonge jonge, hoe bedoelu over 1 kam scheren/generaliseren
Moeten we hier nu allemaal onze positie gaan verdedigen? Ik heb ook al gezegd dat IK verantwoordelijkheid neem voor mijn katten en hun gedrag. Ik vraag regelmatig of iemand last van ze heeft (en hoop op positief antwoord). Maar dat doet niet ter zake. Ik kan niet goed discussieren met mensen die mij en mijn katten op één hoop gooien met de tokkies. Dat is net zo onzinnig als roepen dat alle mensen met vechthonden en molossers aso zijn en hun hond niet aankunnen of als pikverlenging gebruiken. Tja, Daar kan ik niks mee.
Het is een soort crusade tegen katten, waarschijnlijk omdat je last van ze hebt. Je vind ze stom? Poepen ze in je tuin ofzo? Scheer alsjeblieft niet alle kattenliefhebbers over 1 kam. En roep geen dingen die je niet weet wil je. Ik ken héél veel mensen met katten en ik ken niemand die ze zomaar naar buiten pleurt. Ken er voldoende overigens bij wie ze nooit buiten komen.
En katten onder appel. Tja. Ik vraag toch ook niet om iemand die zn duiven onder appel heeft. Een kat is geen hond en valt nauwelijks te trainen. In de tuin houden kan inderdaad prima. Maar dingen verwachten die niet kunnen....ik zou zeggen, lees eens een leuk boek over katten.
Ik vrees dat er veel meer honden een inpandig geestdodend leven leiden dan dat er fijn dagelijks lang wandelen gaan. Of sporten. Dat vinden wij hier allemaal niks, maar zou het niet een beetje raar zijn als iemand ging roepen dat al die hondenbezitters maar wat deden en dat ze hun hond nooit uitlaten (dat zie je hier wel vaak he, op het forum "mijn buren laten de hond nooit uit" , maar niet zien dat ze met de auto naar het bos gaan....).
Wat de boer niet kent....
Tolerantie mensen, tolerantie.
"En de katteneigenaars was natuurlijk nergens te bekennen" . Nee, natuurlijk niet, maar ipv zeuren zou je ook je best kunnen doen een katteneigenaar op te sporen, en een gesprekje aan te gaan. En misschien ben ik wel 1 van de weinigen die wél verantwoordelijkheid nemen wil. Misschien leef ík wel in een droomwereld.
Maar zolang de wet niet veranderd geef ik mijn katten het leven dat ze verdienen. Vrij en buiten, áls ze dat willen. Het hoeft niet. De ligplekjes voor de kachel liggen uitnodigend klaar.
Laat eerst de rest ook maar verantwoordelijkheid nemen. Zachter rijden. Hondje aan de lijn of onder appel. Poep oprapen. Boekje lezen over opvoeden en gedrag (misschien ook een boekje over katten). En communiceren. Spreek mij rustig aan over mijn katten. Ik bijt niet!