Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wettelijk aanspakelijk of niet???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
sky schreef:
malinois schreef:
sky schreef:toen ik haar vanmiddag weer tegen kwam met haar uitlaatgroep (zonder herder) vertelde ze dat de hond niet meer van de riem afkwam.
De herder heeft ook net na het incident 2x gal opgekost dus is ook erg geschrokken/gestrest van alles.

ze zal me vanavond laten weten betreft de verzekering.
wat doet ze verder met het hondje dan? Ik vind het wel sneu ergens dat zo'n hyperaktief hondje alleen maar aangelijnd nu uitgelaten kan worden...
De hondenbrigade vertelde haar dat ze zelf hun honden heel kort aangelijnt uitlieten, ermee fietsen en hun energie alleen kwijt kunnen tijdens de trainingen.
Ze melden er wel bij dat ze dan niet al hun energie kwijt konden zo maar wel wat.

Savonds liep ze met haar andere hond of met die van mij samen te spelen wat nu ook niet mee gaat.
En een bal gooien kan ook niet meer wat ze iedere dag deed.
Alleen dus 2x per week sporten.
en iedere dag een stuk fietsen :19:
Ik weet niet of ze daar wel bij heeft stilgestaan?
Er zal vast verschil zijn maar de diensthonden van de politie hier worden gewoon los gelaten hier 's avonds... lekker los... kom ze regelmatig tegen...
ik vind dat wel erg weinig hoor wat ze nu gaat doen, dat is vragen om ellende denk ik....
ik kom ze hier zelfs gewoon overdag tegen in een losloopgebeid en dat heeft nog nooit tot problemen geleid :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sky schreef:Wat kan je dan nog meer doen met zon hond die niet los mag?
Ik heb er geen ervaring mee met een hond die een aanlijnplicht heeft gekregen.
Voor zover ik weet heeft ze geen andere opties.

Het vervelende is ook nog dat de hond nog zo jong is en vol energie zit, wil spelen e.d
weet ook niet wat ik zou doen in haar geval?
Want ik geloof ook dat je op deze manier vraagt om problemen.

misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
Ik liep daar namlijk ook met mijn niet leuke herder om die tijden, nu dus ook niet meer.
Heeft ze daadwerkelijk aanlijnplicht gekregen?
Verder kun je natuurlijk gaan werken met haar, IPO, KNPV, speuren etc.
dan kan ze tenminste wat energie kwijt, dit vind ik doodzielig....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

ik weet of ze een officeel aanlijngebod heeft gekregen, ze hebben (hondenbrigade) tegen haar gezecht voortaan de hond vast te houden.
Niet zwart op wit of duidelijk gezecht de hond nooit meer los te laten oid.

Bij mij op de club (knpv) laat niemand zijn hond loslopen bij andere honden, ik dus wel maar alleen bij bekende honden, en mij verklaren ze voor gek omdat je niets aan een hond heb die met andere honden vecht :19:

Had haar net aan de tel. en ze gaat kijken of ze kan gaan weihtpullen met de hond, zodat ze daar haar overtollige energie op kwijt kan, en het is aagelijnd.
Ze heeft het al eerder met de hond gedaan en dat vondt ze erg leuk.

Toen ik nog ipo trainde werd ik op de club ook voor gek verklaard omdat ik op de fiets naar de club ging (45 min. fietsen) want hun honden liepen 3x per dag 5 min. buiten en dat was het.

Nou gaat mijn vriendin nog iedere dag fietsen naast de wandelingen en dan misschine weight pullen.
sky
Zeer actief

malinois schreef:
Voor zover ik weet heeft ze geen andere opties.

Het vervelende is ook nog dat de hond nog zo jong is en vol energie zit, wil spelen e.d
weet ook niet wat ik zou doen in haar geval?
Want ik geloof ook dat je op deze manier vraagt om problemen.

misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
Ik liep daar namlijk ook met mijn niet leuke herder om die tijden, nu dus ook niet meer.
Verder kun je natuurlijk gaan werken met haar, IPO, KNPV, speuren etc.
dan kan ze tenminste wat energie kwijt, dit vind ik doodzielig....
ze traint :wink: ipo
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Blijf het een beetje vreemd vinden dat door 1 incident.. en de teckel was die nou heel erg toegetakeld dan, dat hoop ik natuurlijk niet maar dat lees ik eigenlijk ook nergens..
Een aanlijn gebod voor een hond die klaarblijkelijk gewoon mee kan met een groep honden van een uitlaatservice en verder terug te roepen is.. waarom zou die nu na 1 incident al een bijtrapportage krijgen en advies om altijd aangelijnt uit te laten... ik kan dat niet begrijpen..

En een teckel die erg ver van de eigenaren af een mechel aan staat te blaffen dat is allemaal ok :19:
sky
Zeer actief

ze heeft net contact gehad met de eigenaar van de Tekkel, alles is goed met hem en hij is weer spring levend heeft nergens last van.
Hij hoeft niet ens meer terug bij de dierenarts te komen, en zit allen nog een week aan de A.B.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sky schreef:ze heeft net contact gehad met de eigenaar van de Tekkel, alles is goed met hem en hij is weer spring levend heeft nergens last van.
Hij hoeft niet ens meer terug bij de dierenarts te komen, en zit allen nog een week aan de A.B.
Gelukkig maar... maar kan die bijtreportage bij de politie dan ook niet beter teniet gedaan worden... lijkt me wel zo eerlijk nl..
Waar honden los lopen en mogen lopen kom je soms wel in een situatie waar 2 honden elkaar niet moeten... het zou lullig zijn dat als ze nog een keer in zo´n situatie terecht komt dat er een politierapport over de hond bestaat terwijl er van bewust een hondje aanvallen en doorbijten dus geen sprake was in deze kwestie..

Of zie ik het verkeerd :19:
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Maylala schreef:
Verder vind ik het bijzonder respectloos overkomen om een Teckel een rat te noemen, en onnodig ook.
Toen ik vanavond wakker werd was Nederland nog steeds een land met de vrijheid van meningsuiting. Daarbij komt dat jij een andere uitleg geeft over het onderwerp "rat".
tineke schreef:
Kyra- schreef: Hond bijt/ waarschuwd de Teckel omdat de herder het niet een geweldig gevoel vnd om door een rat in zijn poten gebeten te worden. Daar reageerd hij op niet op het geschreeuw.
Als mijn kleine hondje achterna wordt gezeten door een herder bijt hij ook van zich af hoor.
Herder kan nog geeneens aangelijnd worden door haar eigen baas omdat ze zich niet laat pakken dus mag teckel verrot gebeten worden :denken:
Zover ik het begrijp kwam de Teckel naar de herder en ging staan te blaffen, waarop de herder misschien gewoon wilde spelen maar omdat de teckel weg rent en de herder er achteraan ging werd de teckel bang en ging daarop de herder bijten waarop de herder dit niet pikte en terug beet ,, overigens niet eens bijten maar waarschuwen dat hij er niet van gediend was hij liet immers direct weer los.

Teckel verrot worden gebeten is wel erg overdreven het ding heeft er niets aan overgehouden. Als de herder echt gebeten had waren er op zijn minst hechtingen denk je niet. Ik vermoedt dat de herder zich niet meer dan verdedigd hebt en meer niet. Maar het is toch 90% altijd een herder of een grotere hond die het gedaan heeft want die kleine zijn zo zielig en kwetsbaar. :blah:
Si vis pacem, para bellum
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:

Een aanlijnplicht en/of muilkorfgebod wordt opgelegd door de gemeente.
Politie maakt een bijtrapportage op en stuurt die met daarin een advies naar de gemeente. Gemeente stuurt de eigenaar vervolgens een aankondiging van de maatregel die ze op wil leggen, dat kan zijn een waarschuwing, een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod.
De eigenaar krijgt een termijn waarbinnen hij in beroep kan gaan tegen de voorgenomen maatregel. Pas als deze termijn verstreken is of nadat het beroep is afgewezen gaat de maatregel in, pas vanaf dan geldt dus het gebod.
Als aan de eigenaar van de hond een maatregel is opgelegd (dus geen waarschuwing) staat de hond automatisch geregistreerd als gevaarlijke hond.

Dit zijn de regels, dus zomaar een aanlijngebod wat uit de lucht komt vallen gaat niet op.
Toch is het niet onverstandig om de hond vanaf nu zowiezo aan te lijnen (althans dat zou ik doen, doodsbenauwd dat er per ongeluk weer wat zou gebeuren.)
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

sky schreef:
et is een hond uit knpv lijnen in opleiding voor ipo hond deze komt zker niet door de test vanwegen haar opleiding

Hier wilde ik nog wel even op reageren, mijn duitse herder komt uit KNPV lijnen, is KNPV opgeleid (PH 1) én heeft in de politiepraktijk gewerkt, maar komt met 2 vingers in de neus door de test, ondanks zijn opleiding en "carriere". Dus dat is geen wet van meden en perzen.
Gr. Aniek

Afbeelding
tineke

Kyra- schreef:
Maylala schreef:
Verder vind ik het bijzonder respectloos overkomen om een Teckel een rat te noemen, en onnodig ook.
Toen ik vanavond wakker werd was Nederland nog steeds een land met de vrijheid van meningsuiting. Daarbij komt dat jij een andere uitleg geeft over het onderwerp "rat".
tineke schreef:
Kyra- schreef: Hond bijt/ waarschuwd de Teckel omdat de herder het niet een geweldig gevoel vnd om door een rat in zijn poten gebeten te worden. Daar reageerd hij op niet op het geschreeuw.
Als mijn kleine hondje achterna wordt gezeten door een herder bijt hij ook van zich af hoor.
Herder kan nog geeneens aangelijnd worden door haar eigen baas omdat ze zich niet laat pakken dus mag teckel verrot gebeten worden :denken:
Zover ik het begrijp kwam de Teckel naar de herder en ging staan te blaffen, waarop de herder misschien gewoon wilde spelen maar omdat de teckel weg rent en de herder er achteraan ging werd de teckel bang en ging daarop de herder bijten waarop de herder dit niet pikte en terug beet ,, overigens niet eens bijten maar waarschuwen dat hij er niet van gediend was hij liet immers direct weer los.

Teckel verrot worden gebeten is wel erg overdreven het ding heeft er niets aan overgehouden. Als de herder echt gebeten had waren er op zijn minst hechtingen denk je niet. Ik vermoedt dat de herder zich niet meer dan verdedigd hebt en meer niet. Maar het is toch 90% altijd een herder of een grotere hond die het gedaan heeft want die kleine zijn zo zielig en kwetsbaar. :blah:
Ah hij wilde gewoon misschien ,en hij waarschuwde misschien alleen maar en jij vermoed.
Aanname op aanname dus net als je gehuilebalk over grote honden die het altijd gedaan hebben,
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Moos schreef:
tekkel schreef:
sjaak-k schreef:Oh, en zolang zowel die man als jouw vriendin/kennis niet weet wat de beweegreden van de herder was vindt ik het helemaal niet onverstandig om hem een gedragstest te laten doen, sterker nog, als het mijn hond was zou ik dit laten doen. Moet er niet aan denken dat het volgende week een kind is...
waardoor haar herder opgefokt raakte en de tekkel weer greep en eree schude.
Klinkt in mijn oren als iets meer dan een honden gevechtje onderling...
En het is ook de schuld van de tekkel, want die blafte en had het lef om weg te rennen :denken:
Nou ja, slim is anders van de bazen van de Teckel ook natuurlijk. Uiteraard is dat geen excuus om de Teckel te bijten!, maar Saar gaat dus aan de lijn of op de arm bij voornamelijk Duitse Herders en Mechelaars, omdat ze daar piepend voor weg gaat schieten. Tja, nee, opzich doet ze niks, maar het triggert wel bij heel veel honden naar gedrag. Zoals ik het lees beet deze Teckel overigens ook nog eerst de Herder, ook niet handig met je mini hondje....
Bijten gaat dan hoe dan ook te ver, vind ik natuurlijk ook, maar het was ook geen handige actie van de Teckelbazen om die hond op de Herder af te laten lopen, aan laten blaffen, en dan weg laten rennen. Als je dat weet van je kleine hondje moet je daarin ook je verantwoordelijkheid nemen vind ik. Al is het alleen maar omdat je dus geen kapot hondje wil :wink:
Hmmm waarom op de arm vraag ik mij dan af
Zo leer jij haar nooit om goed om te gaan met een herder
Gizmo is ook klein maar optillen nee nog nooit in mij opgekomen als er een hond langs komt
En wij komen zoveel rassen tegen
Stel dat ik dat zou doen zou ik meer met Gizmo onder de arm lopen dan dat hij lekker los kan rennen
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

tineke schreef:Als mijn kleine hondje achterna wordt gezeten door een herder bijt hij ook van zich af hoor.

Ah hij wilde gewoon misschien ,en hij waarschuwde misschien alleen maar en jij vermoed.
Aanname op aanname dus net als je gehuilebalk over grote honden die het altijd gedaan hebben,
Ik ga uit van een verhaal wat hier verteld word. Dat zijn op dit moment de feiten en daar staat NIETS in over een Teckel die verrot gebeten word. Dus wie jankt hier over kleine honden.

De herder loopt in een groep wel los en heeft geen problemen met andere honden zover ik kan lezen. Het gaat hier om een losloop gebied en de eigenaar heeft bewust de herder pas los gelaten toen zeker was dat er niets was om eventuele problemen uit de weg te gaan. Ik vind het al heel wat dat ze een herplaatser de kans geeft en er iets mee doet. Even voor de duidelijkheid, De herder luisterde wel het was de Teckel die ver buiten bereik van de eigenaars was.

Maar goed het kleine ding kan je snel uit het oog verliezen en zo onder de voet lopen.

Sky hoe is het met de herder nu? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kyra- op 05 mei 2009 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kyra-
Zeer actief

Budkes schreef:
sky schreef:
et is een hond uit knpv lijnen in opleiding voor ipo hond deze komt zker niet door de test vanwegen haar opleiding

Hier wilde ik nog wel even op reageren, mijn duitse herder komt uit KNPV lijnen, is KNPV opgeleid (PH 1) én heeft in de politiepraktijk gewerkt, maar komt met 2 vingers in de neus door de test, ondanks zijn opleiding en "carriere". Dus dat is geen wet van meden en perzen.
Hoelang heeft ze de hond nu? Ik begreep dat de hond nog geen jaar is? Is het een hond die uit sportlijnen komt en getraind heeft, niet goed was en daarom weggegaan is of is het anders?
tineke

Kyra- schreef:Ik ga uit van een verhaal wat hier verteld word. Dat zijn op dit moment de feiten en daar staat NIETS in over een Teckel die verrot gebeten word. Dus wie jankt hier over kleine honden.

De herder loopt in een groep wel los en heeft geen problemen met andere honden zover ik kan lezen. Het gaat hier om een losloop gebied en de eigenaar heeft bewust de herder pas los gelaten toen zeker was dat er niets was om eventuele problemen uit de weg te gaan. Ik vind het al heel wat dat ze een herplaatser de kans geeft en er iets mee doet. Even voor de duidelijkheid, De herder luisterde wel het was de Teckel die ver buiten bereik van de eigenaars was.

Maar goed het kleine ding kan je snel uit het oog verliezen en zo onder de voet lopen.

Sky hoe is het met de herder nu? :mrgreen:
Dan lees jij een ander verhaal dan ik want ik lees een hond die luistert naar het comando hier maar op het moment dat de teckel blaft er achter aan vliegt zodat het baasje op haar fiets er achteraan moet gaan.
Daarmee waren beide honden buiten het bereik van hun baas.
Vervolgens laat de herder zich dan niet aanlijnen want haar eigen baasje kan haar dan niet pakken want daar blijft ze buiten het bereik van ondanks dat die haar wil aanlijnen.
Luisteren ho maar dus :mrgreen:
Omdat het toch zo'n leuke sociale hond is besluit het baasje van de herder dan he ,dat ze de teckel tegen haar leuke hond moet beschermen ,door ervoor te blijven staan omdat haar eigen goed luisterende hond zich op dat moment niet laat pakken en buiten bereik blijft.
Als jij dit een goede luisterende hond noemt ben ik benieuwd wat je slecht luisteren noemt :denken:

Maar goed het gaat om een herder dus klaarblijkelijk krijg jij dan tunnelvisie.
Daar komt bij een verhaal wat je van maar een kant hoort is in de regel wat eenzijdig en ik ben benieuwd hoe het verhaal er van de teckeleigenaar uit ziet :wink: .
Ik vind aanblaffende honden ook zeer irritant maar een hond die niet luistert naar zijn baas en orde op zakengaat stellen ondanks diens commando te komen vind ik van een heel andere categorie.
Kyra-
Zeer actief

Tunnelvisie wat betreft herders dan zit je er naast, als de hond fout is is hij/zij fout. Het feit dat de herder een gedragtest moet ondergaan en een aanlijn plicht krijg vind ik klinkklare onzin. Zij wil graag trainen met die hond die ze nog niet zo lang heeft. Ze kiest daar voor om dit op een rustig tijdstip te doen als er geen andere honden zijn. Komt er een teckel die als een neuroot gaat staan te blaffen en blah blah blah ik vind het al knap dat de hond terug komt op haar commando. Als het dan zo is dat die teckel blijft blaffen (als de herder terug komt dan is die teckel met hem meegekomen of zie ik dat verkeerd?) Als de herder het op dat moment als een spel ziet en wil spelen tsja dan kan het wel eens moeilijk worden.

Maar goed .. JE HEB GELIJK :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

gizmo schreef:
Gizmo is ook klein maar optillen nee nog nooit in mij opgekomen als er een hond langs komt
Stel dat ik dat zou doen zou ik meer met Gizmo onder de arm lopen dan dat hij lekker los kan rennen
Dat heet in bescherming nemen heb ik hier geleerd :mrgreen:
tineke

Kyra- schreef:Tunnelvisie wat betreft herders dan zit je er naast, als de hond fout is is hij/zij fout. Het feit dat de herder een gedragtest moet ondergaan en een aanlijn plicht krijg vind ik klinkklare onzin. Zij wil graag trainen met die hond die ze nog niet zo lang heeft. Ze kiest daar voor om dit op een rustig tijdstip te doen als er geen andere honden zijn. Komt er een teckel die als een neuroot gaat staan te blaffen en blah blah blah ik vind het al knap dat de hond terug komt op haar commando. Als het dan zo is dat die teckel blijft blaffen (als de herder terug komt dan is die teckel met hem meegekomen of zie ik dat verkeerd?) Als de herder het op dat moment als een spel ziet en wil spelen tsja dan kan het wel eens moeilijk worden.

Maar goed .. JE HEB GELIJK :mrgreen:
De maatregelen die er tegen die herder genomen zijn vind ik ook absurd en buiten proportie.

Haar hond kwam overigens wel terug op commando ,begrijp ik er tenminste uit,om vervolgens toch achter de teckel aan te rennen waardoor baasje erop haar fiets achter aan moest.
Dus herder is teckel achter nagegaan dat is wat anders dan teckel is meegekomen :wink:
Maar goed aan je onderste zinnetje te zien is dat kwartje nu ook bij gevallen :mrgreen:
tineke

Kyra- schreef:
gizmo schreef:
Dat heet in bescherming nemen heb ik hier geleerd :mrgreen:
En bij het tegen komen van sommige baasjes is dat soms,helaas, wel nodig.
Overigens doen baasjes van grote honden dat ook hoor ,in de regel als ze nog grotere honden tegen komen :mrgreen:
In mijn vorige buurt woonde een hele stoere meneer met twee herders die zo'n beetje alle honden uit de buurt mochten terroriseren,en dat gewoon in een woonwijk.
Niet echt wonden veroorzakend maar wel de stuipen op het lijf jagen door er met z'n tweeen blaffend op af te vliegen ,baasje er achter aan roepend ze doen niets hoor.
Toen ik zei dat mijn honden er wel op zouden reageren(wat nog geeneens waar was van een van mijn honden) en ook nog eens dol op duitse bratwurst waren bleek er potseling wel aangelijnd te kunnen worden.
Bij mijn honden dan tenminste in ieder geval, waar een herder geen partij voor is , het tibetaanse terriertje wat er naast woonde mocht nog wel op hun begroeting rekenen.
Kortom je vind onder alle hondenbaasjes dombo's en aso's zowel met grote als kleine honden :wink:
Kyra-
Zeer actief

:smile: Zie mij al lopen met 2 honden onder mijn armen Brr moet er niet aan denken. Nee laat mij dan maar gewoon mijn honden vast houden en wel opgevoed zijn.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

gizmo schreef:
Omdat ze juist door op de arm te mogen beter heeft leren omgaan met honden die in sluiphouding op haar af komen loeren. Aan de riem werd ze alsnog besprongen (ja die hond wilde alleen maar spelen hoor; geinig joh), en had ze er weer een nare ervaring bij. Daarnaast heb ik haar weleens daarna alsnog een heel stuk moeten dragen omdat ze niet meer op haar achterpootje kon staan nadat een hond van een kilo of 40 zich met zijn volle gewicht op haar gestort had. Ook altijd leuk. Op de arm is ze geen object meer van "besluipen" en snuffelt ze dus ook gewoon vriendelijk met de hond die haar daarvoor wel even het bos uit had willen jagen.

Daarnaast hoeft ze van mij helemaal niet tot in perfectie om te kunnen gaan met honden die haar in sluiphouding al loerend naderen :19: Zoveel honden per maand zijn dat godzijdank niet, dus als ze 1 keer per maand 2 minuten op mijn arm zit is het veel. Saar is een heel vriendelijk, heel sociaal hondje, alleen ze schrikt zich het schompus als een hond van een keer of 8 haar gewicht al loerend (fixerend dus) en sluipend op haar af komt zetten. Gek he? :wink:

Ik vind eigenlijk de vraag in dit geval meer "waarom laten mensen hun hond over tig meters al sluipend en fixerend op een andere hond (laat staan een hondje formaat kat) afdenderen". Eigenlijk :pffff:

En nog iets, je schrijft het nu alsof ik Saar half door het bos heen draag, panisch voor grotere honden. Ik heb zo'n grotere hond gewoon thuis zitten ook hoor, dus dat panisch voor alles groter dan een teckeltje valt ook wel weer mee :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Kyra- schreef: Het feit dat de herder een gedragtest moet ondergaan en een aanlijn plicht krijg vind ik klinkklare onzin.
Dat is helemaal geen feit . Die herder hoeft geen gedragstest te ondergaan, dat staat nergerns, en dat van die aanlijnplicht moet ze dus ook nog maar zien of die maatregel wordt opgelegd, alhoewel daar dus wel kans op is. Maar daar kan ze dan altijd nog tegen in beroep gaan. En als die teckel niets heeft, heeft ze best kans dat beroep te kunnen winnen.

Maar zoals ik al eerder zei, als ik de hond niet terug kon roepen zou ik haar in ieder geval vast houden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

sky schreef:misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
ik heb in a'dam eo gewoond maar zelfs in het amsterdamse bos kon je lopen zonder andere honden tegen te komen, zeker op het stuk aan de kant van aalsmeer ("homobosje") en ik liep ook op langevelderslag op het strand. ik kan me niet voorstellen dat dit nu inees heel erg veranderd is, het zal meer aan de tijden liggen dnek ik dat je er loopt. ik liep overdag op doordeweekse dagen of tegen etenstijd laat in de middag. daarbij zijn er industrieterreinen genoeg waar je ook heerlijk met je hond kunt lopen en waar je ook geen honden tegenkomt.
Afbeelding
sky
Zeer actief

Hutsje schreef:
sky schreef:misschine ligt het er ook aan dat het hier in de randstad is? er is hier namlijk geen vledje of stukje groen waar je kan lopen zonder een hond tegen te komen ongeacht tijdstip, denk je zon plek te hebben gevonden zie je maar weer dat ze niet bestaan hier.
ik heb in a'dam eo gewoond maar zelfs in het amsterdamse bos kon je lopen zonder andere honden tegen te komen, zeker op het stuk aan de kant van aalsmeer ("homobosje") en ik liep ook op langevelderslag op het strand. ik kan me niet voorstellen dat dit nu inees heel erg veranderd is, het zal meer aan de tijden liggen dnek ik dat je er loopt. ik liep overdag op doordeweekse dagen of tegen etenstijd laat in de middag. daarbij zijn er industrieterreinen genoeg waar je ook heerlijk met je hond kunt lopen en waar je ook geen honden tegenkomt.
Ik woon in delft, en je heb hier wel bossen/(parken :wink:) maar groot zijn ze niet en overal lopen honden los, ik heb er ook moeite mee met mijn hond hier uittelaten.
De duinen zijn veel te ver weg anders had ze daarheen gekunt (en ik)
Industrie heb je hier wel maar kleine stukjes naast druke wegen, en echt velden heb je er niet of er staat een hek omheen.
Kyra-
Zeer actief

@ Aniek: Ik dacht gelezen te hebben dat ze een test moest doen en ze de hond aangelijnd moest houden.
Ja ik zou hem ook vast houden of aan een 10 m lijn. Maar goed het is toch van de belachelijke dat de herder dit zou zou kunnen krijgen dan en dat er over de teckel geen seconde wordt gedacht om het te laten doen.

@ Sky Ik zou ook aandacht spelletjes doen aan de 10 m lijn. De afslag van de Ikea zit een park met een KNPV club (maar die ken je waarschijnlijk al).
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Toevallig werk ik in de schade verzekeringen.

De hond van jou vriendin valt onder haar WA verz.
Ze kan het gewoon indienen.
De eigenaar van de teckel moet haar op papier aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Deze brief moet de eigenaar van de teckel met de rekening van de DA aan jou vriendin geven.
Jou vriendin vult een schadeformulier in en stuurt die samen met de brief en de rekening op naar haar WA verz.
Alle correspodentie over deze zaak gaat rechtstreeks naar de eigenaar van de teckel en jou vriendin blijft ook geinformeerd.
Het is zo dat als ze het indient ze geen meer premie gaat betalen maar ze moet even kijken of ze een eigen risico heeft.
Het eigen risico gaat van het schadebedrag af en wat dan nog overblijft zou de verz. betalen. Het eigen risico moet jou vriendin dus zelf betalen aan de eigenaar van de teckel.

Mochten er nog vragen zijn kun je altijd een bptje sturen of een mail.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

reina telt dit ook ondanks dat beide honden los liepen, dacht dat verschil uitmaakte .
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

indiera schreef:reina telt dit ook ondanks dat beide honden los liepen, dacht dat verschil uitmaakte .
Haar hond heeft de teckel opgejaagd en zij is dus aansprakelijk dat deze situatie is gebeurt.
Ze had haar hond beter kunnen aanlijnen dan was het niet haar schuld geweest.
Als dan de teckel wat gedaan had had zij de eigenaar van de teckel aansprakelijk kunnen stellen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

dobervriendin schreef:
indiera schreef:reina telt dit ook ondanks dat beide honden los liepen, dacht dat verschil uitmaakte .
Haar hond heeft de teckel opgejaagd en zij is dus aansprakelijk dat deze situatie is gebeurt.
Als dan de teckel wat gedaan had had zij de eigenaar van de teckel aansprakelijk kunnen stellen.
de tekkel begon :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:
dobervriendin schreef:
de tekkel begon :wink:
Dan kan wel zijn die gaf en blaf maar haar hond heeft de teckel opgejaagd en dat is fout. Dus zij blijft aansprakelijk.
Wat ik al zei ze had hem moeten aanlijnen. Maar dit is achteraf.
Laat lekker de verz. het uitzoeken en mijn advies zou zijn niet meer in discussie gaan met de man die zo rottig doet. Daarvoor heb je een verz. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”