hebben ze hier ook hoor en ik ben ook niet de enige dus ik hoop dat het ooit helpt... ik vind het ook doodzielig.*Linda* schreef:Nog een keer proberen? Een hond die krom loopt van een te kleine bench wordt (hier in Noord Holland) absoluut serieus genomen door de DB. Een Ook al krijgt hij zijn natje en droogje. Een hond die gehouden wordt in een goed formaat bench overigens ook hoor. Daar gooien ze hier zeg maar de oude "kettinghond" regelementen tegen aan. En aan die eisen kom je met een bench niet aan. Er is absoluut een zaak van te maken hoor. God, als ik zo'n stumper toch elke dag krom voorbij zag schuifelen, hadden ze aan mij toch echt een volhouder gehad hoor....malinois schreef:is al een keer gedaan... hond krijgt eten en drinken, heeft onderdak en wordt uitgelaten....*Linda* schreef:Daar zou ik dan toch even een telefoontje tegen aan gooien. Ik ken een gevalletje labrador waar dat ook bij gebeurde en die mensen hebben wel degelijk een bezoekje gehad van de dierenbescherming. Resultaat: hond is herplaatst. Ik zou het zéker proberen.malinois schreef: tja er loopt er hier ook 1 die gewoon krom loopt van een te kleine bench en een rondje van nog geen minuut rond het veldje... en dit is niet de eerste krom lopende duitser die ze hebben... heb er ooit gekeken voor de vorige die ineens weg moest, je wil niet weten hoe die hond er bij liep ik hoef de rontgenfoto voor de rug niet te maken om te zien dat die niet goed was.
en je weet ik ben helemaal niet tegen een bench, maar dat is gewoon mischandeling.
helaas... dat is dus de ellende met zulke dingen....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te weinig beweging
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zat eerder op een hondenforum dan ik een hond had, en ik was er dan ook heilig van overtuigd dat het norjmaal was dat je een paar uur per dag buiten liep met een hond, want dat deed iedereen.Carmen schreef:Iedereen vergelijkt met de eigen situatie maar die mensen die hun hond alleen op het poepveldje laten zijn ook niet de mensen die uren vertoeven op een hondenforum om over hun hobby te praten
Maar ik denk dat veel mensen die net aan hun eerste hond beginnen het 'uitlaten' ook echt als 'uitlaten' zien, dus naar buiten omdat de hond een paar keer per dag moet poepen en piesen. En als niemand in hun omgeving ze wijzer maakt, laten ze een hond netjes drie of vier keer per dag uit, en op een vrije dag gaan ze ermee naar het bos of strand.
Ik denk ook dat dierenartsen tegen bazen van te dikke of hele drukke honden eerder zeggen van "Meer beweging kan wel eens helpen", en niet gewoon keihard van "Hoe veel loopt hij los per dag? Maak daar anderhalf uur of twee uur van en je probleem is opgelost."
Ik vraag me ook af of er op hondenscholen tijdens puppycursussen wel voldoende aandacht aan wordt besteed. Of daar ook wel gezegd wordt dat een of twee uurtjes trainen in de week leuk zijn, maar dat je elke dag met die hond in de weer moet zijn.
In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
Maar wat ik zei, volgens mij staan veel beginnende hondenbazen er niet bij stil dat een paar keer uitlaten per dag niet genoeg is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
ach, wat leuk! was ze blij je te zien?[/quote]Hutsje schreef: * Het was Jessica's schoonvader met Hutsefluts *
Ze moest even in een split second nadenken dat ze maar daar op de parkeerplaats zag in plaats van bij jou op het erf
Maar toen had ze het ook in de gaten hoor...
Nah...er is ook geen ontkomen aan hoor als ik uit de auto kom..
eeeeeeeeej hutseflutsssjuhhhhhh, haaaloooooooo lief mevrouwtje
- *Linda*
- Zeer actief
Goed zo! De aanhouder wintmalinois schreef:hebben ze hier ook hoor en ik ben ook niet de enige dus ik hoop dat het ooit helpt... ik vind het ook doodzielig.*Linda* schreef:Nog een keer proberen? Een hond die krom loopt van een te kleine bench wordt (hier in Noord Holland) absoluut serieus genomen door de DB. Een Ook al krijgt hij zijn natje en droogje. Een hond die gehouden wordt in een goed formaat bench overigens ook hoor. Daar gooien ze hier zeg maar de oude "kettinghond" regelementen tegen aan. En aan die eisen kom je met een bench niet aan. Er is absoluut een zaak van te maken hoor. God, als ik zo'n stumper toch elke dag krom voorbij zag schuifelen, hadden ze aan mij toch echt een volhouder gehad hoor....malinois schreef:is al een keer gedaan... hond krijgt eten en drinken, heeft onderdak en wordt uitgelaten....*Linda* schreef: Daar zou ik dan toch even een telefoontje tegen aan gooien. Ik ken een gevalletje labrador waar dat ook bij gebeurde en die mensen hebben wel degelijk een bezoekje gehad van de dierenbescherming. Resultaat: hond is herplaatst. Ik zou het zéker proberen.
helaas... dat is dus de ellende met zulke dingen....
*Mogen we toch hopen....

-
Neeltje
Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.Hanneke2 schreef: In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
Maar wat ik zei, volgens mij staan veel beginnende hondenbazen er niet bij stil dat een paar keer uitlaten per dag niet genoeg is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
mwa ik kan uren met mn hond aangelijnd lopen dan kan ik nog een compleet IPO programma doen aangezien hij totaal niet moe is...Neeltje schreef:Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.Hanneke2 schreef: In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
Van een uurtje loslopen zijn ze uitgerent, moe en voldaan.....
Een aanlijnronde voldoet dus hier echt niet voor mijn honden, ook al is dit een ronde van een uur.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
pepim
- Zeer actief
Dat is de vraag denk ik niet Mal?malinois schreef:mwa ik kan uren met mn hond aangelijnd lopen dan kan ik nog een compleet IPO programma doen aangezien hij totaal niet moe is...Neeltje schreef: Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.
Een aanlijnronde voldoet dus hier echt niet voor mijn honden, ook al is dit een ronde van een uur.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zeg ook 'liefst los'.Neeltje schreef:Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.Hanneke2 schreef: In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
Ik zou me geen raad weten als mijn honden structureel niet los konden, want de energie die ze kwijtraken in een kwartiertje of 20 minuten echt racen krijg ik er met een paar uur aangelijnd lopen niet uit.
- Hanneke2
- Zeer actief
Prima toch? Ik zou ook eerder kiezen voor een fietskar en dan naar een spannende plek lekker snuffelen / slenteren dan die vijf stappen naar de uitlaatstrook.Neeltje schreef:Maar je hebt toch geen uitlaatgebied nodig om met je hond te wandelen? Ik heb toch het meeste gewoon hier in het dorp gewandeld (waar we gelukkig wel 'n heel mooi park hebben met water).Muk schreef:Ik denk dat veel mensen niet zo lang met hun hond wandelen omdat er vrij weinig veilige uitlaatgebieden / losloopgebieden zijn. Hier in het dorp mogen honden ook niet loslopen. En het enige hondenlosloopgebied ligt tussen het spoor en de snelweg in (met een sloot tussen beide in). Daar durf ik mijn hond niet los te laten, want die zwemt graag. Dus ik laat onze hond in het dorp maar op bepaalde plaatsen los en ga dagelijks met hem naar mooie wandelgebieden toe. Waar je helaas ook je hond niet los mag laten lopen. Maar die boete riskeer ik dan maar, want een hond moet los kunnen lopen. En zolang die geen overlast veroorzaakt (dus niet jagen, natuur verstoren, mensen lastigvallen enz) blijf ik dat doen ook.
Toen Tirsa nog kon liepen we wel zeker (in totaal) 1 uur per dag. Nu is het eerder dat we er samen op uit gaan, ikke lopen en Tirsa zit prinsesheerlijk in d'r wagentje. Wat ze kan lopen, loopt ze, en als ze niet meer kan, kan ze gaan zitten. Zo lopen we nu iedere dag rond. Ik denk dan maar zo, dan krijgt ze toch de indrukken en luchtjes en kan ze op andere plekken lopen dan alleen het veldje hier. Waar er dus ook zijn die met hun honden in minuten er door heen lopen Zo is er ook een met twee jonge border collies. Rondje parkje even stokken gooien en weer naar huis. Tirsa en ik kunnen ons zelfs in het parkje veel langer vermaken. We kunnen er rustig 20 min (en het is zo'n 2 min lopen van huis) blijven. Ik geloof dat ik nu helemaal 'berucht' ben in het dorp. De vrouw met het hondje in het karretje. Maakt me niks uit, zo kunnen we er nog steeds samen op uit.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat bedoel ik. Zelfs Jack zou moeiteloos twee uur achter elkaar in een rustig tempo kunnen lopen, maar daar raakt hij niet de kriebels van kwijt. Van een uurtje los, af en toe een flinke spurt nemen, effe met een andere hond dollen, een paar keer balletje apporteren en de struiken door rauzen op zoek naar lekkere luchtjes, daar raakt hij energie van kwijt.malinois schreef:mwa ik kan uren met mn hond aangelijnd lopen dan kan ik nog een compleet IPO programma doen aangezien hij totaal niet moe is...Neeltje schreef:Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.Hanneke2 schreef: In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
-
estelle
Dat doe ik ook hoor.Neeltje schreef:Maar met een flinke aangelijnde wandeling bouw je toch ook spieren op? Daarvoor hoef je toch niet persé naar een bos? Niet iedereen is in de gelegenheid om naar een bos te gaan. Hier zijn er heel wat eigenaren die het dorp doorkruisen, iedere keer een andere wandeling, iedere keer afwisseling, iedere keer andere luchtjes en andere honden die we tegenkomen.Hanneke2 schreef: In de media zie je honden ook meestal aangelijnd door de stad lopen of in de tuin met de kinders spelen, of heel duidelijk een 'weekend-uitje' waarbij het hele gezin plus hond naar het strand gaat. Niks mis mee verder, maar het dagelijks minstens een uur liefst los door een bos of park banjeren, snuffelen, rennen, interactie met andere honden, dat krijg je weinig te zien. Terwijl dat voor de meeste honden hier op het forum dagelijkse routine is, de basis waar ze spieren van krijgen en waardoor ze niet huizen verbouwen in hun vrije tijd.
Vooral savonds vind ik het heerlijk om half hoogezand door te lopen, door de wijken, de parkjes e.d. Her en der de sloot in.
Overdag hebben ze dan vaak los gerend bij het meer, of het bosje hier verderop e.d.
Mijn honden vinden zo'n door-de-wijk-rondje heerlijk.
-
estelle
Nou dat lijkt mij ook ja.Martijn schreef:Die hond was ziek.sjef schreef: Een van onze honden, een kruising dog/bouvier wilde niet eens een uur lopen. Dat vond hij veels te lang, hooguit 20 minuten en dan ging hij er bijliggen en stond niet op voor hij uitgerust was. Dat had niet met ziek ofzo te maken, hij hield gewoon niet van lopen. Dus dat kan ook.
Misschien had 't beestje wel zware HD ofzo... dog/bouvier....
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja ik werd vaak aangesproken als ik met mijn kleine terrier een heel eind van huis weg was: 'Zo meisje jij bent zeker verdwaald?'
Er waren zelf mensen die het zielig vonden dat ik bijvoorbeeld een uur met hem ging fietsen. Dat zijn gedrag daardoor goed handteerbaar was hadden mensen niet echt door. Toen ik ook nog behendigheid met hem ging toen verklaarde men me helemaal voor gek. Toch heb ik niet het idee dat de mensen die mij daar toen op aanspraken zelf extreem weinig met hun hond deden. De meeste kwam ik toch regelmatig in ieder geval op de groenstrook of park tegen.
En even voor de duidelijkheid. De mensen die dus met hun hond ergens anders gaan wandelen, dat heeft men huis wel door hoor. Men ziet ook dat wij regelmatig onze hond inladen of zien ons wegrijden met net dat koppie boven het raam uit. Ik zie dat ook van de overbuurman die zijn hond overal mee naar toe neemt. Tja nou woon ik in een dorp waar de sociale controle misschien wel enorm groot is...?
En alhoewel ik de buurvrouw zelden tegenkom met haar hond, weet ik ook dat zij wel veel op pad is met de hond. Maar goed iedereen is hier misschien gewoon wat meer betrokken met elkaar.
Ik vind het in ieder geval lekker om te wandelen en woon er nu ook helemaal ideaal voor. 2 minuten van een flink stuk bos af en verder is het dorp omringd door mooi bos (waar ik nu nog niet zoveel kom met de pup natuurlijk..) Ik hou niet bij hoeveel ik loop, ik loop gewoon en denk er neit te veel overna. Kom nu in ieder geval zo'n 2 a 3 keer in het bos. Lekker. En kan niet wachten tot we strak ook heerlijk kunnen fietsen, ik vind dat ook zo lekker ontspannend met de hond! (ja zelfs met een vreselijk hyper, trekkende, hijgende en blaffende hond). Ik zou echt gek worden van altijd hetzelfde rondje lopen.
Maar wat ik me nou afvraag. Wat voor mensen zijn hiervoor ondervraagt? En waar zijn ze op geselecteerd en is die groep daadwerkelijk representatief voor geheel nedeland. Ik ken namelijk maar weinig honden die zo weinig buiten komen..... En dan zijn het vaak nog erfhonden, die verder de hele dag op het erf wat rond lopen. Tja das toch iets anders dan een hond die de hele dag in en bench zit....
Er waren zelf mensen die het zielig vonden dat ik bijvoorbeeld een uur met hem ging fietsen. Dat zijn gedrag daardoor goed handteerbaar was hadden mensen niet echt door. Toen ik ook nog behendigheid met hem ging toen verklaarde men me helemaal voor gek. Toch heb ik niet het idee dat de mensen die mij daar toen op aanspraken zelf extreem weinig met hun hond deden. De meeste kwam ik toch regelmatig in ieder geval op de groenstrook of park tegen.
En even voor de duidelijkheid. De mensen die dus met hun hond ergens anders gaan wandelen, dat heeft men huis wel door hoor. Men ziet ook dat wij regelmatig onze hond inladen of zien ons wegrijden met net dat koppie boven het raam uit. Ik zie dat ook van de overbuurman die zijn hond overal mee naar toe neemt. Tja nou woon ik in een dorp waar de sociale controle misschien wel enorm groot is...?
En alhoewel ik de buurvrouw zelden tegenkom met haar hond, weet ik ook dat zij wel veel op pad is met de hond. Maar goed iedereen is hier misschien gewoon wat meer betrokken met elkaar.
Ik vind het in ieder geval lekker om te wandelen en woon er nu ook helemaal ideaal voor. 2 minuten van een flink stuk bos af en verder is het dorp omringd door mooi bos (waar ik nu nog niet zoveel kom met de pup natuurlijk..) Ik hou niet bij hoeveel ik loop, ik loop gewoon en denk er neit te veel overna. Kom nu in ieder geval zo'n 2 a 3 keer in het bos. Lekker. En kan niet wachten tot we strak ook heerlijk kunnen fietsen, ik vind dat ook zo lekker ontspannend met de hond! (ja zelfs met een vreselijk hyper, trekkende, hijgende en blaffende hond). Ik zou echt gek worden van altijd hetzelfde rondje lopen.
Maar wat ik me nou afvraag. Wat voor mensen zijn hiervoor ondervraagt? En waar zijn ze op geselecteerd en is die groep daadwerkelijk representatief voor geheel nedeland. Ik ken namelijk maar weinig honden die zo weinig buiten komen..... En dan zijn het vaak nog erfhonden, die verder de hele dag op het erf wat rond lopen. Tja das toch iets anders dan een hond die de hele dag in en bench zit....

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Met Osa loop ik een half uur op een dag, simpelweg omdat ze oud is, en daar gewoon verder geen behoefte meer aan heeft, maar met goed weer zijn de honden altijd wel binnen en buiten ( achterdeur staat gewoon altijd open )Ben moet echt minstens 1,5 uur per dag lopen, anders word hij baldadig. Maar Ben is wel meer een hond die houdt van sprintjes trekken, dus de bal gooien kan hij ook zijn lol mee op, maar dat zal nooit gebeuren i.p.v de reguliere wandelingen.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Meestal probeer ik minimaal 1,5 tot 2 uur per dag te wandelen als ik geen training heb.
Maar soms op een hele drukke werkdag red ik dat ook niet, maar dan compenseer ik dat de volgende dag.
Vind het trouwens ook heel erg uit maken wat je tijdens de wandeling doet en of ze los zijn.
Na een half uur meerennen met de step of zoekspelletjes in het bos is ze een stuk meer voldaan dan met 2 uur aan de lijn door de wijk.
Mensen zouden hier ook kunnen denken dat ik niet zoveel wandel trouwens, want meestal ga ik met de auto naar de wandelgebieden (hoewel het hier ook prachtig wandelen is hoor).
Maar soms op een hele drukke werkdag red ik dat ook niet, maar dan compenseer ik dat de volgende dag.
Vind het trouwens ook heel erg uit maken wat je tijdens de wandeling doet en of ze los zijn.
Na een half uur meerennen met de step of zoekspelletjes in het bos is ze een stuk meer voldaan dan met 2 uur aan de lijn door de wijk.
Mensen zouden hier ook kunnen denken dat ik niet zoveel wandel trouwens, want meestal ga ik met de auto naar de wandelgebieden (hoewel het hier ook prachtig wandelen is hoor).

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Oh ja, over ouder worden gesproken: ik merk wel dat met de jaren de 'soort' beweging aan veranderingen onderhevig is. En dan niet eens zo zeer dat het minder wordt (Billy gaat net zo enthousiast mee al gaan we tien keer per dag 'uit') maar 't krijgt wel een andere invulling.Aimee schreef:Met Osa loop ik een half uur op een dag, simpelweg omdat ze oud is, en daar gewoon verder geen behoefte meer aan heeft, maar met goed weer zijn de honden altijd wel binnen en buiten ( achterdeur staat gewoon altijd open )Ben moet echt minstens 1,5 uur per dag lopen, anders word hij baldadig. Maar Ben is wel meer een hond die houdt van sprintjes trekken, dus de bal gooien kan hij ook zijn lol mee op, maar dat zal nooit gebeuren i.p.v de reguliere wandelingen.
We doen Bill het grootste plezier om naar een plek te gaan waar hij ook een tijd lekker kan rommelen, zwemmen, graven. Aan de waterkant bijvoorbeeld. Dan doen we met Sil apporteer en speur-spelletjes en Billy-Baloe gaat zijn gang.
Wandelingen langer dan een uur (alleen maar wandelen dus, niet rommelen) doen we 'm niet echt een plezier meer mee. Meestal lopen we iets van een half uur/3 kwartier naar een leuke plek, brengen dan wat tijd door en lopen dan weer terug. Silka komt aan extra beweging door hard te lopen met de baas of te fietsen met mij.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Tja.. mijn Staff teefje krijgt minimaal 2 uur per dag beweging (waarvan 1,5 los in het bos) en om de dag een uur fietsen en dan nog het stoeien en spelen met Vinnie thuis... en toch sloopt ze als ik haar los laat lopen in de woonkamerHutsje schreef:maar gelukkkig is er de bench om het sloopgedrag te voorkomen
Ik merk wel met mooi weer dat er opeens véél meer honden buiten lopen

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ja dat veranderd inderdaad met de jaren! Osa was vroeger gek op uren lange wandelingen, dan liep ze de hele tijd met stokken te sjouwen en lag ze in de meest smerige slootjes, toen liep ze ook altijd los. Nu kan ze niet meer los, helaas, en wandelen is meer een noodzaak dan een deugd tegenwoordig, vooral het eten erna is belangrijkRami schreef:Oh ja, over ouder worden gesproken: ik merk wel dat met de jaren de 'soort' beweging aan veranderingen onderhevig is. En dan niet eens zo zeer dat het minder wordt (Billy gaat net zo enthousiast mee al gaan we tien keer per dag 'uit') maar 't krijgt wel een andere invulling.Aimee schreef:Met Osa loop ik een half uur op een dag, simpelweg omdat ze oud is, en daar gewoon verder geen behoefte meer aan heeft, maar met goed weer zijn de honden altijd wel binnen en buiten ( achterdeur staat gewoon altijd open )Ben moet echt minstens 1,5 uur per dag lopen, anders word hij baldadig. Maar Ben is wel meer een hond die houdt van sprintjes trekken, dus de bal gooien kan hij ook zijn lol mee op, maar dat zal nooit gebeuren i.p.v de reguliere wandelingen.
We doen Bill het grootste plezier om naar een plek te gaan waar hij ook een tijd lekker kan rommelen, zwemmen, graven. Aan de waterkant bijvoorbeeld. Dan doen we met Sil apporteer en speur-spelletjes en Billy-Baloe gaat zijn gang.
Wandelingen langer dan een uur (alleen maar wandelen dus, niet rommelen) doen we 'm niet echt een plezier meer mee. Meestal lopen we iets van een half uur/3 kwartier naar een leuke plek, brengen dan wat tijd door en lopen dan weer terug. Silka komt aan extra beweging door hard te lopen met de baas of te fietsen met mij.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
Muk
Ik vind dat je wel een uitlaatgebied nodig hebt, een hond moet (in mijn ogen) dagelijks lekker kunnen rennen. En dat kan niet aan de lijn. Dus daarom laat ik mijn hond ook loslopen op veilige plekken (waar hij niemand en niks tot last is), maar waar honden officieel niet los mogen lopen.Neeltje schreef:Maar je hebt toch geen uitlaatgebied nodig om met je hond te wandelen? Ik heb toch het meeste gewoon hier in het dorp gewandeld (waar we gelukkig wel 'n heel mooi park hebben met water).Muk schreef:Ik denk dat veel mensen niet zo lang met hun hond wandelen omdat er vrij weinig veilige uitlaatgebieden / losloopgebieden zijn. Hier in het dorp mogen honden ook niet loslopen. En het enige hondenlosloopgebied ligt tussen het spoor en de snelweg in (met een sloot tussen beide in). Daar durf ik mijn hond niet los te laten, want die zwemt graag. Dus ik laat onze hond in het dorp maar op bepaalde plaatsen los en ga dagelijks met hem naar mooie wandelgebieden toe. Waar je helaas ook je hond niet los mag laten lopen. Maar die boete riskeer ik dan maar, want een hond moet los kunnen lopen. En zolang die geen overlast veroorzaakt (dus niet jagen, natuur verstoren, mensen lastigvallen enz) blijf ik dat doen ook.
Toen Tirsa nog kon liepen we wel zeker (in totaal) 1 uur per dag. Nu is het eerder dat we er samen op uit gaan, ikke lopen en Tirsa zit prinsesheerlijk in d'r wagentje. Wat ze kan lopen, loopt ze, en als ze niet meer kan, kan ze gaan zitten. Zo lopen we nu iedere dag rond. Ik denk dan maar zo, dan krijgt ze toch de indrukken en luchtjes en kan ze op andere plekken lopen dan alleen het veldje hier. Waar er dus ook zijn die met hun honden in minuten er door heen lopen Zo is er ook een met twee jonge border collies. Rondje parkje even stokken gooien en weer naar huis. Tirsa en ik kunnen ons zelfs in het parkje veel langer vermaken. We kunnen er rustig 20 min (en het is zo'n 2 min lopen van huis) blijven. Ik geloof dat ik nu helemaal 'berucht' ben in het dorp. De vrouw met het hondje in het karretje. Maakt me niks uit, zo kunnen we er nog steeds samen op uit.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat vind ik ook, jaMuk schreef:een hond moet (in mijn ogen) dagelijks lekker kunnen rennen. En dat kan niet aan de lijn.
Als ik een groot erf zou hebben zou ik een uur wandelen of minder, minder schokkend vinden, mits ze zichzelf lekker op het erf kunnen uitleven met daarnaast nog lekkere wandelingen in het bos of op het strand maar dat zal dan op dagelijkse basis minder noodzakelijk zijn, in mijn ogen.
-
Neeltje
Daarvoor zijn hier in het dorp ook genoeg mogelijkheden inclusief 2 waterpartijen waar heerlijk genoten kan worden.Muk schreef:Ik vind dat je wel een uitlaatgebied nodig hebt, een hond moet (in mijn ogen) dagelijks lekker kunnen rennen. En dat kan niet aan de lijn. Dus daarom laat ik mijn hond ook loslopen op veilige plekken (waar hij niemand en niks tot last is), maar waar honden officieel niet los mogen lopen.Neeltje schreef:Maar je hebt toch geen uitlaatgebied nodig om met je hond te wandelen? Ik heb toch het meeste gewoon hier in het dorp gewandeld (waar we gelukkig wel 'n heel mooi park hebben met water).Muk schreef:Ik denk dat veel mensen niet zo lang met hun hond wandelen omdat er vrij weinig veilige uitlaatgebieden / losloopgebieden zijn. Hier in het dorp mogen honden ook niet loslopen. En het enige hondenlosloopgebied ligt tussen het spoor en de snelweg in (met een sloot tussen beide in). Daar durf ik mijn hond niet los te laten, want die zwemt graag. Dus ik laat onze hond in het dorp maar op bepaalde plaatsen los en ga dagelijks met hem naar mooie wandelgebieden toe. Waar je helaas ook je hond niet los mag laten lopen. Maar die boete riskeer ik dan maar, want een hond moet los kunnen lopen. En zolang die geen overlast veroorzaakt (dus niet jagen, natuur verstoren, mensen lastigvallen enz) blijf ik dat doen ook.
-
Angelique.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wij lopen hier gemiddeld 5 keer per dag.
Meestal 's ochtends een langere ronde door de wijk, ergens op de dag 1 grote wandeling (die duurt minimaal een uur, meestal in een losloopgebied, kan 's ochtends vroeg zijn, maar net zo goed 's middags
) en de laatste ronde duurt minimaal een half uur. De andere 2 zijn kleinere plas/snuf rondjes door de wijk. Als het zo uitkomt, dan pakken we de fiets en dan gaan we even fietsen.
In het weekend gaan we op een van beide dagen meestal lopen met bevriende honden/baasjes. Dat zijn dan ook vaak meteen langere wandelingen dan zo dagdagelijks.
Hiernaast trainen we 2x per week. Op zaterdagochtend de B-groep en sinds vorige week op dinsdagavond sport&spel (daarvoor behendigheid). Ook doen we thuis oefeningetjes en zoekspelletjes enzo.
Natuurlijk, ook hier is er wel eens een dag dat Frenk het moet doen met alleen maar rondes door de stad en dat hij niet los kan. Maar zelfs dan halen we met gemak anderhalf uur aan beweging.
Dat is echt de absolute ondergrens. Na twee/drie dagen zo weinig en ik denk dat Frenk helemaal
is. 
Als ik afspraken buiten de deur heb en ik ben een uur of vier/vijf weg, dan gaat Frenk mee. Gezellig naast me in de auto. Ik neem dan iets meer tijd, zodat hij kan plassen en lopen voor ik naar binnen moet. En ben ik klaar, dan lopen we ook weer een rondje. En dan rijden we weer door
Heel gezellig
Wat dat betreft is het ergens jammer dat het weer zo goed is. :N: Dan kan hij niet meer mee in de auto (of er moet een overdekte parkeergarage zijn).
Meestal 's ochtends een langere ronde door de wijk, ergens op de dag 1 grote wandeling (die duurt minimaal een uur, meestal in een losloopgebied, kan 's ochtends vroeg zijn, maar net zo goed 's middags
In het weekend gaan we op een van beide dagen meestal lopen met bevriende honden/baasjes. Dat zijn dan ook vaak meteen langere wandelingen dan zo dagdagelijks.
Hiernaast trainen we 2x per week. Op zaterdagochtend de B-groep en sinds vorige week op dinsdagavond sport&spel (daarvoor behendigheid). Ook doen we thuis oefeningetjes en zoekspelletjes enzo.
Natuurlijk, ook hier is er wel eens een dag dat Frenk het moet doen met alleen maar rondes door de stad en dat hij niet los kan. Maar zelfs dan halen we met gemak anderhalf uur aan beweging.
Dat is echt de absolute ondergrens. Na twee/drie dagen zo weinig en ik denk dat Frenk helemaal
Als ik afspraken buiten de deur heb en ik ben een uur of vier/vijf weg, dan gaat Frenk mee. Gezellig naast me in de auto. Ik neem dan iets meer tijd, zodat hij kan plassen en lopen voor ik naar binnen moet. En ben ik klaar, dan lopen we ook weer een rondje. En dan rijden we weer door
Heel gezellig
Wat dat betreft is het ergens jammer dat het weer zo goed is. :N: Dan kan hij niet meer mee in de auto (of er moet een overdekte parkeergarage zijn).

- Maxiem
- Zeer actief
Ik zal soms wel eens minder dan een uur lopen, maar da's dan omdat Max het lichamelijk niet trekt om meer te doen.
Wat ik altijd wel een bizar fenomeen vind is dat er met mooi weer wel tien keer zoveel honden buiten lopen, dan vraag je je toch af waar die allemaal blijven als het regent.
Het blijft triest...
Wat ik altijd wel een bizar fenomeen vind is dat er met mooi weer wel tien keer zoveel honden buiten lopen, dan vraag je je toch af waar die allemaal blijven als het regent.
Het blijft triest...
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- pammetje
- Zeer actief
mijn buren aan de rechterkant zetten hun voor deur open en hun hond (herder) mag een plasje doen en misschien meer en terug komen en dit 4 keer per
mijn buren aan de linkerkant laten hun 3 honden (bouvier/fox/lab) aan de riem ff op het grasveld voor en dat was het voor hun
ik heb het een keer bijgehouden
die 3 honden worden 1 voor 1 uitgelaten en binnen 6 min en 37 sec waren ze alledrie uitgelaten
mijn buren aan de linkerkant laten hun 3 honden (bouvier/fox/lab) aan de riem ff op het grasveld voor en dat was het voor hun
ik heb het een keer bijgehouden
die 3 honden worden 1 voor 1 uitgelaten en binnen 6 min en 37 sec waren ze alledrie uitgelaten

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- sjef
- Zeer actief
Nee Martijn en Estelle, die hond was kerngezond. Geen HD of zo, een kerngezonde kruising, die niet van lang wandelen hield. Misschien raar in jullie ogen, maar niet alle honden zijn van die rondren beesten.
Waar we wel raar op aangekeken worden is als we op een flinke boswandeling de york meehebben. Mensen schijnen te denken dat die niet lang kunnen kopen, nou ze loopt de groters eruit.
Waar we wel raar op aangekeken worden is als we op een flinke boswandeling de york meehebben. Mensen schijnen te denken dat die niet lang kunnen kopen, nou ze loopt de groters eruit.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Niks van aantrekken! Je wilt niet weten wat sommige mensen tegen mij zeggen als ze mij met mijn Chihuahua zien fietsengyanty schreef:Tja ik werd vaak aangesproken als ik met mijn kleine terrier een heel eind van huis weg was: 'Zo meisje jij bent zeker verdwaald?'
Er waren zelf mensen die het zielig vonden dat ik bijvoorbeeld een uur met hem ging fietsen.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
een dame die ik ken gaat 15 min per dag buiten met de hond, af en toe in weekend eens een waneling van ineens 3 uur, of 1 keer per week dat ze met mij afspreekt en de hond dan eens lekker kan crossen en spelen met mijn hond, maar als ik die hond thuis zie liggen op zijn deken, echt verveling straalt eraf en hij is ongelukkig, maar eens op straat niets mee aan te vangen, uitvallen naar honden, verschrikkelijk trekken en luisterd niets en dat terwijl hij hondenschool heeft gedaan, denk dat dit dus ook komt omdat hij veel te weinig te doen heeft
sonja
sonja