Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen twijfels meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Jacksel schreef:
LongFields schreef:
Jacksel schreef:Als jullie nou het beginbericht goed lezen kan je zien dat ik twijfels heb over de moederhond, juist omdat ik het karakter te heftig vind. Ik heb het aanbod, maar ik heb dus twijfels, omdat ik het overduidelijk te pittig vind. Dat heb ik volgens mij toch ook aangegeven. Is het dan tegenwoordig ook niet meer oké om te benoemen dat er zo'n aanbod staat?
Even hoor.
Er is dus een fokker zomaar naar jou toe gekomen met een spontaan aanbod om 1 van zijn/haar pups uit het volgende nest aan jou te verkopen ? :denken:
Mag ik zeggen dat ik dat iets heel raars vindt?
Ik kan me daar ook niets bij voorstellen. Ik neem dan toch op zijn minst aan dat je bij die fokker hebt aangegeven een BC pup te willen, of zit ik er naast en zo ja, hoe zit dat dan wel? :19:
Ik had het er een poosje terug met mijn trainster (=eigenaresse) erover dat mijn droom is om een BC te hebben. Zij meldde toen dat ze over een jaar een nestje wilde gaan fokken met haar teefje, of ik dat geen leuk idee vond. Daar kwam het zo ongeveer op neer...
Terwijl dat hondje nog nergens op getest is.........
Zover ik weet is het trouwens geen "fokker" hoor, gewoon iemand die een BC heeft en daar graag een keer een nestje mee wilt hebben...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Danielle schreef:Trouwens even mijn complimenten voor je volwassen reactie op onze, soms niet al te aardige en best confronterende, reacties!!
tnx, daar is ook heel erg hard aan gewerkt :wink:
Dat merk ik en vind ik zeker een teken aan de wand dat je dus op de goede weg bent, houd dat vast!
Danielle Boshouwers
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik had al eerder gelezen dat je zo graag een BC wilt. Het is echt niet kwetsend bedoeld, maar ik vind dat geen goede combi met jou. Een Border leert razendsnel ongewenste dingen aan en ik zie jou niet in staat om dat in goede banen te leiden. Het zijn prachthonden, maar je moet zelf wel erg stabiel zijn en je kalmte bewaren. Ik denk echt dat het je heel erg gaat tegenvallen en dat zowel jij als de Border er ongelukkig van worden.

Waarom ben je niet gewoon tevreden met wat je hebt? Met Jamey red je je, waarom nou zoeken naar de grenzen? Het gras is niet altijd groener aan de overkant :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Danielle schreef:
Jacksel schreef:
LongFields schreef:
Jacksel schreef:Als jullie nou het beginbericht goed lezen kan je zien dat ik twijfels heb over de moederhond, juist omdat ik het karakter te heftig vind. Ik heb het aanbod, maar ik heb dus twijfels, omdat ik het overduidelijk te pittig vind. Dat heb ik volgens mij toch ook aangegeven. Is het dan tegenwoordig ook niet meer oké om te benoemen dat er zo'n aanbod staat?
Even hoor.
Er is dus een fokker zomaar naar jou toe gekomen met een spontaan aanbod om 1 van zijn/haar pups uit het volgende nest aan jou te verkopen ? :denken:
Mag ik zeggen dat ik dat iets heel raars vindt?
Ik kan me daar ook niets bij voorstellen. Ik neem dan toch op zijn minst aan dat je bij die fokker hebt aangegeven een BC pup te willen, of zit ik er naast en zo ja, hoe zit dat dan wel? :19:
Ik had het er een poosje terug met mijn trainster (=eigenaresse) erover dat mijn droom is om een BC te hebben. Zij meldde toen dat ze over een jaar een nestje wilde gaan fokken met haar teefje, of ik dat geen leuk idee vond. Daar kwam het zo ongeveer op neer...
Terwijl dat hondje nog nergens op getest is.........
Zover ik weet is het trouwens geen "fokker" hoor, gewoon iemand die een BC heeft en daar graag een keer een nestje mee wilt hebben...
Ik zou eigenlijk niet weten of ze een kennelnaam enzo heeft, weet wel dat het niet het eerste nestje zou zijn dat ze fokt. Hond is uitgekozen op de werkeigenschappen, voor het reddingshondenwerk. Niet op show/drijf eigenschappen, het was zelfs de bedoeling dat ze niet/nauwelijks zou drijven. Dat is niet helemaal gelukt, ze hebben het eens geprobeerd en de kudde schapen werd perfect, zonder enige aanwijzing dan ook naar eigenaresse toegedreven.

Overigens, wat ik net in een msn gesprek schreef (na weer eens een overdadige analyse van mezelf :P )
Maar zo af en toe moet het (die wens van een 2e hond/BC) even hardhandig uit mn hoofd gestampt worden, zodat het weer gewoon een droom is
En dan bouwt het weer langzaam op tot het weer uit mn hoofd gestampt moet.
Oftewel ik vermoed dat dit gewoon iets is wat eens in de zoveel tijd terugkomt dat de droom een wens gaat worden die ik uitgevoerd wil, en dan moet ie weer even terug in zn hoekje gestopt worden :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jacksel schreef:Marc je hebt (helaas voor mijn dromen) gelijk... Denk ik... Vrees ik... Zoiets... Ik geloof dat de mensen die zeggen dat ik ook een terriërkarakter heb eigenlijk stiekem best wel gelijk hebben. Er blijft een stukje in me die zegt 'ik wil, ik wil, ik wil'. En gut ik herken dat van Jamey :N:
Ik denk net als Marc dat je een droombeeld in je hoofd hebt wat echt gewoon totaal niet realistisch is :wink: Je wilt een bepaald droombeeld, maar dat gaat het gewoon niet worden als je er een BC teven pup bij zet.
De kans dat je de Border niet kan bieden wat zij nodig heeft is gigantisch, de kans dat zij en Jamey naar elkaar gaan bitchen ook.
Als je er dus een BC teven pup bij gaat zetten zal het realistische beeld naar alle waarschijnlijkheid zijn dat je Border en Jamey naar elkaar gaan lopen snappen, de Border Jamey gaat drijven, en jij 's nachts niet meer kan slapen omdat alles wat die BC nodig heeft jou toch wel heel vies is tegengevallen.

Dan kan je wel denken "ik wil ik wil ik wil", maar dat is helemaal niet wat je wilt :wink:
Je hebt iets bedacht wat je wilt wat je helemaal niet gaat krijgen als je deze keuze maakt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Danielle schreef:Trouwens even mijn complimenten voor je volwassen reactie op onze, soms niet al te aardige en best confronterende, reacties!!
Zeker :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Jacksel schreef: Trainen, sporten, knuffelen, wandelen, spelen. Eigenlijk het geluk van het hebben van 1 hond vermenigvuldigen. Overigens is een herplaatser ook gewoon een optie voor mij. Waarschijnlijk zelfs een betere optie dan een pup, mits herplaatser zindelijk is, alleen kan zijn en trainbaar is. Vooral het alleen zijn werd mijn grote struikelblok bij Yore, zonder dat probleem was hij zeker gebleven.
Een pup zal per definitie niet zindelijk zijn en ook niet alleen kunnen blijven.
:wink:
Ik begrijp overigens wel dat je graag een 2e hond wilt, ik zou het ook graag voor mezelf willen maar het gaat simpelweg niet. Door andere redenen dan bij jou, maar ik kan er prima mee leven dat ik nu 1 gelukkige hond heb en stiekem droom ik verder over ooit een hele gezellige roedel waarin alle hondjes heel blij en vrolijk zijn :mrgreen:

Dromen moet je houden, maar ik denk dat het ook goed is om er niet teveel mee bezig te zijn. Proberen te genieten van wat je hebt is ook een kunst :wink:
:pop:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik lees regelmatig een beetje je posts, en ik herken heel veel van je in mezelf. Ik heb zelf ook allerlei problemen en zware ups en downs... Dus ik weet wel hoe dat is.

Als ik een tip mag geven; vergeet de bordercollie. Dat is een werkhond die van het plafond afstuiterd als 'ie niet krijgt wat 'ie nodig heeft. Als jij een dip hebt, word dat écht te zwaar...

Dus... wat dan?
Nou, gekeken naar Jamey... zou ik zeggen... misschien een leuke herplaatser, op proef. Kijken of de klik er is...

Echter, vergis je niet.. Ook herplaatsers zijn, in het begin, net zo arbeidsintensief als puppies... maar het voordeel is wel dat ze vaak al zindelijk zijn, en een nachtje door slapen na de eerste ''ik voel me zo rot'' jankbuien....

Je wens om met een hond te sporten snap ik maar al te goed, die heb ik ook! Maar kies een hond die WEL kan sporten (zonder nou meteen met bekers naar huis te komen, misschien...) en toch rustig is als jij een dipperiode hebt. Er zijn zoveel rassen en zoveel leuke mixjes die dat kunnen...!! (En... kan Jamey dat zelf misschien?)

Kortom; kies de hond op basis van je huidige situatie. Het is nu voorjaar, dan heb je vast meer energie. (Ik ook) Dan lijkt het zo mooi... maar als de winter komt, en die energie weg is... dan wil een bordercollie nog steeds hetzelfde als in het voorjaar. Ik denk dat dat een beetje teveel van het goede zou zijn....
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

pooh schreef: Dromen moet je houden, maar ik denk dat het ook goed is om er niet teveel mee bezig te zijn. Proberen te genieten van wat je hebt is ook een kunst :wink:
Mee eens :ok: Ik wil ook een derde hond, maar het gaat gewoon niet. Ik weet dat Beau er ongelukkig van wordt en Jeda is best een hondje wat veel aandacht vraagt. Ik droom alleen maar en daar blijft het bij. Moet er niet aan denken om een hondje erbij te nemen en als het niet goed gaat weer weg moet, daar zou ik dood ongelukkig van worden, dan maar dromen en kijken naar al het leuks wat langskomt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik weet werkelijk niet wat ik lees, je hebt er verdorie net koud één weggedaan :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef: Ik zou eigenlijk niet weten of ze een kennelnaam enzo heeft, weet wel dat het niet het eerste nestje zou zijn dat ze fokt. Hond is uitgekozen op de werkeigenschappen, voor het reddingshondenwerk. Niet op show/drijf eigenschappen, het was zelfs de bedoeling dat ze niet/nauwelijks zou drijven. Dat is niet helemaal gelukt, ze hebben het eens geprobeerd en de kudde schapen werd perfect, zonder enige aanwijzing dan ook naar eigenaresse toegedreven.
Erg vreemd dat iemand een pup koopt waarvan de moeder zeer veel aan schapendrijven doet en uit pure ISDS lijnen komt, maar dan wel zeggen dat hij/zij eigenlijk niet moet drijven.... Dat soort mensen "verkloten" dus ons ras, juist hetgene waar wij als echte liefhebbers zo trots op zijn en zo blij mee zijn en wat juist in het ras behouden moet worden, proberen anderen er uit te fokken.

Verder wat dat hondje deed bij de schapen, hoort elke BC gewoon te doen. Dat is nu juist het natuurlijk instinct en werkvemogen!

Maar ok, dit is een heel andere discussie, maar kon het toch even niet laten.
Danielle Boshouwers
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Jij weet blijkbaar over welke hond het gaat dus? Ik begreep juist van mn trainster dat dit zo was, maar het kan ook op mij verkeerd over zijn gekomen. Nu je het zegt heeft ze ook gezegd dat de moeder van haar hond juist met schapen werkt. We hebben overigens binnenkort een demo bij de fokster van haar hond van het reddingshondenwerk, Jamey mag ook meedoen :mrgreen:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Jij weet blijkbaar over welke hond het gaat dus? Ik begreep juist van mn trainster dat dit zo was, maar het kan ook op mij verkeerd over zijn gekomen. Nu je het zegt heeft ze ook gezegd dat de moeder van haar hond juist met schapen werkt. We hebben overigens binnenkort een demo bij de fokster van haar hond van het reddingshondenwerk, Jamey mag ook meedoen :mrgreen:
Uiteraard weet ik over welke hond het gaat, anders zou ik het niet zeggen. Google kent geen geheimen hoor....
Danielle Boshouwers
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Danielle schreef:
Jacksel schreef:Jij weet blijkbaar over welke hond het gaat dus? Ik begreep juist van mn trainster dat dit zo was, maar het kan ook op mij verkeerd over zijn gekomen. Nu je het zegt heeft ze ook gezegd dat de moeder van haar hond juist met schapen werkt. We hebben overigens binnenkort een demo bij de fokster van haar hond van het reddingshondenwerk, Jamey mag ook meedoen :mrgreen:
Uiteraard weet ik over welke hond het gaat, anders zou ik het niet zeggen. Google kent geen geheimen hoor....
Lol dan weet je al meer dan ik, ik heb er niet specifiek naar gezocht, weet alleen dat ze uit Friesland bij volgens mij (zoiets meen ik te hebben begrepen) een beginnende fokker vandaan komt. Maar hoe dat allemaal zit weet ik niet. En de naam van de hond weet ik natuurlijk. Maar that's it. Geen idee wat voor lijnen erachter zitten enz. Zou ik allemaal nog uit moeten pluizen als het een optie was geweest.

En het is in mijn hoofd op dit moment geen optie meer, gewoon weer een droom die leuk is om te dromen en meer niet. Alleen (zie wat ik eerder heb geschreven) zal op den duur het weer een verlangen gaan worden vrees ik...

En degenen die me afrekenen omdat Yore 'nog maar net' weg is (wat ook meevalt, hij is begin november weggegaan en dat is alweer 5 maanden geleden dus), maar ik heb ook nog gezegd dat ik er nog wel een jaar overheen zie gaan voordat ik mezelf zover acht. Dus dan is het zeg maar anderhalf jaar ertussen. Maar ook dat is dus (voor) nu weer uit mijn hoofd gepraat...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jacksel schreef:
En het is in mijn hoofd op dit moment geen optie meer, gewoon weer een droom die leuk is om te dromen en meer niet. Alleen (zie wat ik eerder heb geschreven) zal op den duur het weer een verlangen gaan worden vrees ik...
Maar je droomt het verkeerd :19:
Als je je dat nou ook gewoon realiseert zal die droom nooit weer een verlangen om waar te maken worden. Dat zal immers volledig afwijken van je droom :wink:
En degenen die me afrekenen omdat Yore 'nog maar net' weg is (wat ook meevalt, hij is begin november weggegaan en dat is alweer 5 maanden geleden dus), maar ik heb ook nog gezegd dat ik er nog wel een jaar overheen zie gaan voordat ik mezelf zover acht. Dus dan is het zeg maar anderhalf jaar ertussen. Maar ook dat is dus (voor) nu weer uit mijn hoofd gepraat...
Het gaat, denk ik, ook om het feit dat je 5 maanden nadat je een pup heb moeten herplaatsen omdat jij dat zelf niet trok, denkt over een jaar ofzo een pup aan te kunnen van een ras wat qua energie vreten nog vele malen hoger ligt dan pupje Yore :wink:
Zolang je dat denkt is dat denk ik juist een hint dat je het dus niet aan gaat kunnen. Dat je je eigen capaciteiten niet goed in kan schatten :wink:
Je moet nogal wat kunnen op hondengebied om een BC tot een gelukkige stabiele fijne huishond opgevoed te krijgen. Ik zou het ook niet kunnen hoor :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Het gaat, denk ik, ook om het feit dat je 5 maanden nadat je een pup heb moeten herplaatsen omdat jij dat zelf niet trok, denkt over een jaar ofzo een pup aan te kunnen van een ras wat qua energie vreten nog vele malen hoger ligt dan pupje Yore :wink:
Ik vind het ook om die reden verbazingwekkend inderdaad. En ik ben het ook met je eens dat de droom niet klopt. Het is een romantisch idee van een Border Collie die goed zoekwerk doet, leuk achter een balletje aanrent en zo lekker slim is. Maar een Border in minder geschikte handen is een nerveuze, drijvende, op je zenuwen werkende hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Niet doen. Eerst je eigen leven samen met Jamey op de rit krijgen. Je hebt al een heel leuk hondje, koester dat en zorg nu dat je je eigen bezigheden krijgt.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jacksel schreef:En het is in mijn hoofd op dit moment geen optie meer, gewoon weer een droom die leuk is om te dromen en meer niet. Alleen (zie wat ik eerder heb geschreven) zal op den duur het weer een verlangen gaan worden vrees ik...

Je gaat er teveel van uit dat je in de nabije dan wel verre toekomst een totaal ander mens bent (kennelijk). Wat Marc zegt over zichzelf, nou, ieder van ons heeft een vergelijkbaar verhaal over karakter en persoonlijke beperkingen. Die hebben we nl allemaal, en hoe hard we er ook aan werken, die beperkingen blijven in een bepaalde vorm ook wel bestaan.

Dus alweer, als een markiesje teveel was, waarom in vredesnaam een border collie? En als Jamey een opgroeiende reu niet aankon, waarom dan in vredesnaam een teef erbij?

Verder ga ik met Hanneke2 mee qua haar opmerking over perfectionisme. Ik denk dat die er één is om stevig in je oren te knopen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eigenlijk snap ik uberhaupt niet waarom je erover dúrft te denken. Je hebt een 2e hond geprobeerd, dat pakte voor alle partijen verkeerd uit. Het is toch ook geen rij-examen die je tot in den treure opnieuw kunt doen?
En dan al helemaal..... als half-automaat Smart niet lukt, dan proberen we gelijk maar een Formule 1 wagen :eek:

Gewoon niet doen. Ook niet dromen. Dromen is mooi, maar als je graag wilt dat ze ooit waarheid worden dan moet je realistisch dromen.
Ik zeg ook altijd, mijn dromen komen ooit uit. Omdat ik niet droom van de miljoenenprijs in de Lotto.

Oja. En sporten kun je prima zonder hond :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

o het is menis ik dacht eerlijk gezegt gister aan een slechte 1 april grap dus heb niet veder gelezen sorry hoor
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Danielle schreef:
Eva-Joy schreef: [
ja weetje ik ga voortaan iemands complete geschiedenis opvragen, doe es even normaal zeg! ik reageer op wat in het topic staat, dat is de bedoeling van een forum :piew:

Wat nou als het straks wel goed met haar gaat? ik vind het gewoon oneerlijk om te zeggen, wat nou als je een terugval krijgt? dat is net als dat ik tegen jou zeg, zou je wel een hond nemen, straks val je dood neer en dan moet de hond herplaatst worden.. ik vind het nu ook onverstandig van haar om het nu te doen, en zou het ook zeker niet aanraden! zeker geen BC, want die zijn sowieso een stuk veeleisender dan een markiesje, maargoed haar keuze..
Feit is dat het TS hier al veel langer op het forum rondloopt en dat het merendeel van de mensen die hier reageren tot in den treure het hele verhaal van Yore en haar herplaatsing hebben mee mogen beleven. Dus ik denk dat wij allemaal wel redelijk goed weten hoe en wat en daarop onze reacties baseren. Daar TS er ook vanuit gegaan is in haar 1e berichtje in dit onderwerp hier dat het merendeel weet hoe en wat, is ze niet al te erg ingegaan op alles wat in het verleden gespeeld heeft (en nu voor een gedeelte nog steeds speelt).

En ach, als ik morgen dood neerval (hoewel die kans beduidend kleiner is denk ik dan dat TS een terugval krijgt), dan heb ik gelukkig een heel lieve partner die voor onze 9 honden hier in huis perfect zal zorgen!
dus daarom mag ik niet reageren, omdat ik niet weet hoe het zit? klopt ik weet het niet, maar vind het wel lullig overkomen om te zeggen, wat als je weeeer een terugval krijgt, dat is het enige wat ik zei.. dan had je ook gewoon kunnen reageren met: nouja ze heeft al flink wat terugvallen gehad, dus laat haar eerst 2 jaar stabiel zijn bijvoorbeeld? was een stuk vriendelijker geweest..

en TS gooit het hier toch gewoon open in de groep met de vraag wat vinden jullie.. daar mijn antwoord...
Eva-Joy
Zeer actief

twinkeltje schreef:o het is menis ik dacht eerlijk gezegt gister aan een slechte 1 april grap dus heb niet veder gelezen sorry hoor
haha aardig weer hoor :denken:
Marion.

Eva-Joy schreef:dus daarom mag ik niet reageren, omdat ik niet weet hoe het zit? klopt ik weet het niet, maar vind het wel lullig overkomen om te zeggen, wat als je weeeer een terugval krijgt, dat is het enige wat ik zei.. dan had je ook gewoon kunnen reageren met: nouja ze heeft al flink wat terugvallen gehad, dus laat haar eerst 2 jaar stabiel zijn bijvoorbeeld? was een stuk vriendelijker geweest..

en TS gooit het hier toch gewoon open in de groep met de vraag wat vinden jullie.. daar mijn antwoord...
Je bent een beetje buurtgenoot, dus daarom reageer ik. Ja, jij mag prima je mening geven, alleen weten wij iets meer van TS. En dat Danielle zo reageert, is omdat ze een BC fokster is met hart en ziel. En die ziet het niet goed komen met een BC pup bij Karin. En ik geef haar daar gelijk in.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Dazwa84 schreef:Niet doen. Eerst je eigen leven samen met Jamey op de rit krijgen. Je hebt al een heel leuk hondje, koester dat en zorg nu dat je je eigen bezigheden krijgt.
En verder lekker doortrainen ! dat is al intensief genoeg

en Dazwa84... ik ben eringestonken... wilde het beestje dooddrukken :pffff:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:als ik nu één hond uit honderden rassen niét bij je vind passen dan is het wel een border collie :N: . ik snap echt niet hoe je dat voor jezelf niet inziet, of je hebt een gebrek aan zelfkennis, of een gebrek aan hondenkennis, anders kan ik het niet benoemen.

hou het de eerste jaren aub. bij een droom - eerst maar even zien of normaal leven en werken lukt, en dan, heel misschien, past er ook nog wel een keer een tweede hond bij.
idd, ik denk dat dat ook is wat Moos al een aantal keren zegt, je hebt een droom, of eerder een droombeeld, maar dat heeft niks met de realiteit te maken, je zult deze droom moeten laten varen, je kan wel zeggen, dat je wellicht over ene half jaar weer een schup onder je kont nodig hebt omdat je wilt dat dit werkelijkheid word, maar die schup moet je jezelf nu geven, voor NU iig het hele idee van een 2e hond, en zoals ik het vind, het hele idee border collie voor altijd.
ik denk nl dat dat nooit een goede combi zal zijn.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef:Eigenlijk snap ik uberhaupt niet waarom je erover dúrft te denken. Je hebt een 2e hond geprobeerd, dat pakte voor alle partijen verkeerd uit. Het is toch ook geen rij-examen die je tot in den treure opnieuw kunt doen?
En dan al helemaal..... als half-automaat Smart niet lukt, dan proberen we gelijk maar een Formule 1 wagen :eek:
(...)
Oja. En sporten kun je prima zonder hond :wink:
Helemaal mee eens, ik weet ook niet wat ik lees :N:

Verder was je toch van plan om zo langzamerhand aan werken te gaan denken? Is dat met twee honden en al dat 'sporten' niet onmogelijk?
Zoek stok! schreef:........Een Border leert razendsnel ongewenste dingen aan........
Pun intended? :smile:

Sorry, móest hem even inkoppen :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Eva-Joy
Zeer actief

Marion. schreef:
Eva-Joy schreef:dus daarom mag ik niet reageren, omdat ik niet weet hoe het zit? klopt ik weet het niet, maar vind het wel lullig overkomen om te zeggen, wat als je weeeer een terugval krijgt, dat is het enige wat ik zei.. dan had je ook gewoon kunnen reageren met: nouja ze heeft al flink wat terugvallen gehad, dus laat haar eerst 2 jaar stabiel zijn bijvoorbeeld? was een stuk vriendelijker geweest..

Je bent een beetje buurtgenoot, dus daarom reageer ik. Ja, jij mag prima je mening geven, alleen weten wij iets meer van TS. En dat Danielle zo reageert, is omdat ze een BC fokster is met hart en ziel. En die ziet het niet goed komen met een BC pup bij Karin. En ik geef haar daar gelijk in.
hey ja ik zie het! ik werk in doetinchem wat leuk :mrgreen:

ik viel haar ook totaal niet aan, ze zei alleen meteen, misschien moet je eerst even weten hoe of wat voor je reageert, of anders helemaal niet reageren.. tja, dat vond ik toch wel behoorlijk onzin;)
ze heeft ook gelijk dat TS geen BC moet nemen, heb ik der toch ook gelijk in gegeven, alleen de manier waarop danielle het zei vond ik nou niet bepaald vriendelijk tegenover mij..
Marion.

Eva-Joy schreef:ik viel haar ook totaal niet aan, ze zei alleen meteen, misschien moet je eerst even weten hoe of wat voor je reageert, of anders helemaal niet reageren.. tja, dat vond ik toch wel behoorlijk onzin;)
ze heeft ook gelijk dat TS geen BC moet nemen, heb ik der toch ook gelijk in gegeven, alleen de manier waarop danielle het zei vond ik nou niet bepaald vriendelijk tegenover mij..
Komt door de geschiedenis. We kennen TS al iets langer (al doet mijn berichten-geschiedenis anders vermoeden).

Karin, gewoon niet doen. NIET doen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Marion. schreef:
Eva-Joy schreef:ik viel haar ook totaal niet aan, ze zei alleen meteen, misschien moet je eerst even weten hoe of wat voor je reageert, of anders helemaal niet reageren.. tja, dat vond ik toch wel behoorlijk onzin;)
Komt door de geschiedenis. We kennen TS al iets langer (al doet mijn berichten-geschiedenis anders vermoeden).

Ik dacht dat dat ondertussen wel duidelijk was, dat het idee weer uit mn hoofd is?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jacksel schreef:
Marion. schreef:

Ik dacht dat dat ondertussen wel duidelijk was, dat het idee weer uit mn hoofd is?
nou.. het is wellicht in slaap gesust :mrgreen: eruit is het er niet ;) dat weet jezelf ook wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”